ow what a night

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-08-2012 11:50

zo ben net weer thuis van een zeer gelaagde korte sessie.
gisteravond 7 uur aangekomen op de stek.
het was lekker weer maar voor het vissen vind ik dat altijd wat minder.
wat wel een voordeel was vond ik is dat de wind eigenlijk vanuit 2 kanten kwam en er zodoende op het midden van het water een windvrije roterende drijfvuil plek ontstond met een diameter van zo'n 50 meter.
tot nu toe beviste ik eigenljk alleen me eigen kant maar nu wilde ik toch ook die andere kant es proberen ivm het drijfvuil.
het bleef de hele avond stil tot 23:00 er een paar piepen overgingen in een volledige run.
het was de overkant stek en na het oppakken van de hengel voelde ik de vis en de lijn die ergens langsliep.
na een paar tellen zat er geen beweging meer in en baalde ik al van me niet goed ondezochte stekkeuze.
na een minuut druk houden op de lijn komt er toch weer beweging in en komt de vis uit het obstakel en komt de vis rustig mijn kant op.
eenmaal op de kant spettert te vis me lekker nat maar nadat ik een de vis terug in zen heb gebracht :D kan ik verder met het ritueel.
perfect in de onderlip gehaakt.
even een fototje maken en de weegschaal geeft 21 pond aan.

Afbeelding

daarna vlug alles weer op de juiste plek leggen maar nu wat verder van de kant af.
ik leg net als dezelfde hengel weer een piepen geeft maar verder niks doet.
het barst van de vleermuizen en geef hun de schuld van het vliegen tegen me lijn.
5 minuten later krijg ik toch een fluiter en sta ik weer op me sokken een vis te drillen.
(me crocs staan altijd naast me stretcher en nog stap ik ernaast :D )
als de vis op de mat ligt zie ik wat voor vreemde vogel het is.
de vorm is als die van een banaan(waar heb ik dat eerder gezien :wink: ) en de vis heeft van bovenaf gezien ook nog een kronkel in de ruggegraat.

Afbeelding

deze vis weegt ook precies 21 en na wat fotos zet ik de banaan weer terug onder het toeziend oog van 2 poolse jongens die nog een midnacht wandelingtje aan het maken waren in gezelschap van krewelski en een dame met eindeloze lekkere lange maar vooral blote benen omdat ze zo'n testoteron verhogende kort spijkerbroekje aanheb :wink:
als de bananen weer weg zijn leg ik alles weer op de juiste plaats inclusief mezelf.
ik krijg even wat rust maar om 02:30 word ik bruut uit me droom over lange benen gehaald en sta ik, jawel, weer op me sokken met dezelfde hengel in me handen.
deze vis is veel levendiger en pakt ook nog em ander lijn op ondanks het gebruik van toplood.
gelukkig krijg ik de vis weer uit de andere lijn en rolt er een mooi gebouwede schub in het net.
tot mijn verbazing en vermaak weegt ook deze schub 21 pond.

Afbeelding

is me weger soms kapot denk ik bij me eigen maar na controle is dat niet zo.
ik ben erg blij met de vangsten maar tegelijkertijd vind ik het vreemd dat me kantstek helemaal niets doet.
kort daarna leg ik weer lekker naast me blote benen en knor ik er vrolijk op los.
na een droom van 2 uur :D gaat om 05:00 weer de overkant hengel af.
kickuh zeg!
deze vis in duidelijk kleiner dan de andere en als ze op de mat legt schat ik de vis 17 pond.
terwijl ik deze "kundige" schatting doe krijg ik een keiharde fluiter op de eigen kant hengel en ontstaat er even paniek.
ik vouw de mat dicht en pak de hengel .
deze vis is duidelijk weer groter waar ik blij mee ben maar tegelijkertijd denk ik schiet op want je zus legt nog op de mat.
gelukkig gaat het vrij snel en zodra ik de vis in me net heb laat ik deze leggen en maak ik gauw een foto van dr zus.

Afbeelding

de vis die nog in het net lag weegt 24 pond en heeft een giga bek met onwijs dikke lippen die nog helemaal puntje gaaf zijn.
ik ben helemaal aan het tollen in me hoofd van blijdschap.
5 vissen in nog geen 12 uur en ik heb nog ene paar uur.
ook de grote zus mag met deze kanjer op de foto 8)

Afbeelding

een nummer 6 komt er niet maar who cares.
om 08:30 schrik ik wakker van een grasmaaier en vind ik het mooi geweest.
inpakken en op naar het vrouwtje en me kleine grote jongen.

wat een nacht :D

see you next time.
gr ben scholten.
Vis is vis
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-08-2012 12:52

Mooi verhaal weer ben ;)

en mooie vangsten mooie lange beessies, top!!

vraag me alleen steeds af waarom vang jij ze wel en ik niet terwijl we op de zelfde wateren soms zitten...

maar goed... op naar je volgende sessie en verhaal!

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-08-2012 14:08

ja das simpel.
kunde puur kunde.
:o
hahahahahahaha barf.
nee gekheid.
het gaat me goed af dit jaar.
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

10-08-2012 14:11

Leuk stukje weer Ben! Goed bezig! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-08-2012 15:56

kunde??? geluk bedoel je :P i

maarja het gaat bij de ene idd beter af dan bij de ander...

maar ik blijf vol houden.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Mario de Witt
Berichten: 65
Lid geworden op: 06-10-2012 00:01
Locatie: Den Haag

16-10-2012 21:49

Late reactie, maar leuk verhaal! op naar deel II :wink:
Plaats reactie