vissen met muggen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-07-2012 22:43

De laatste weken loopt het gelukkig goed maar uit pure interesse na wat verkenningsrondjes begin ik een andere stek aan te voeren.
Het plan is om 4 dagen lang een kilo per dag over 2 stekken te verspreiden die in dezelfde hoek van het water leggen.
Donderdagochtend begon ik met voeren.
Ik draai altijd vroege dienst als buschauffeur en dat houd in dat ik gemiddeld 6 uur moet beginnen dus om half 6 als ik aan het water sta is er nog geen kip te bekennen en geniet ik al van deze voorbereiding.
Vrijdag en zaterdag stijgt me enthousiasme ondanks dat de wind totaal de andere hoek in blaast.
Zondag wilde ik ook voeren maar de verjaardag van zaterdag van de kleine meid van een maat van me duurde wat langer dan gedacht.
Uiteindelijk kom ik zondagochtend pas 10 uur me bed uit en voel ik me heeeeeerlijk :-?
Ik bel me vrouw op die bezig is haar terras uit te zetten en me kleine vent hoor ik op de achtergrond zich met van alles bemoeien :D
Het plan was om deze week eens niet een naggie te vissen maar om vroeg de deur uit te gaan en een dagsessie te houden.
Als ik net wil ophangen zeg me vrouw ineens "vanavond ga je weg he?" :o
ja dat ken ook denk ik 8)
Een paar uur later als ik wel weer fris en fruitig ben spring ik op de fiets om toch nog wat bolletjes te water te laten maar zie ik tot mijn afgrijzen een visser op de stek zitten.
Gelukkig is het een witvisser maar me bolletjes hou ik toch maar op zak.
Daarna rijd ik door naar de tent zoals wij dat noemen en vraagt me kleine vent of hij met mij mee mag.
Tuurlijk mag je met mij mee maar terwijl ik dat zeg denk ik hoe, want ik ben op de fiets en de bagagedrager is niet echt meer geschikt om ook maar iets te vervoeren.
Me vrouw zegt dat hij zelf ook kan fietsen hoor en dat weet ik natuurlijk wel maar meer dan ernaast lopen had ik nog niet gedaan.
We vertrekken en tot me verbazing moet ik nog doortrappen ook.
Wat gaat het toch hard he( mag ik een fischermanfriend)
Omdat het eindelijk lekker weer is en hij weet dat er al een aantal weken een zwembad in die doos die in de hoek staat zit en ik steeds als hij vraagt of die mag zwemmen nee het is nog te koud zeg vraagt hij het me nu weer en nu kan ik er niet meer onderuit.
pffff ik denk ik pomp dat ding ff op, kolere ik zweet me de .......
een kwartier later staat die dan en kan het vullen beginnen.
Ondertussen staat die kleine naast me kan ik al mag ik al kan ik al.
Duik er maar in jongen en hij is zo blij als een....ja kind dus.
Uiteindelijk ben ik ook de pineut en eigenlijk is het hartstikke lekker en leuk.
Eerlijk is eerlijk vissen is leuk en soms wat dwangmatig maar het nadeel daarvan is is dat je veel van die kleine mist.
Anderhalf uur lang zijn we aan het spetteren en stoeien als mamma alweer thuiskomt en ik mezelf en die kleine afdroog.
Zoals ik al zei was me plan gewijzigd van morgen overdag te vissen naar vanavond een naggie te pakken.
Als de kleine op bed ligt is het alweer 8 uur en ben ik eigenlijk zelf ook wel moe en als ik heel eerlijk ben na de verjaardag van gister en de leuke dag met de kleine best wel gaar.
Om half 9 zegt me vrouw ineens ga je niet vissen en ontwaak ik uit me bankhangroes.
Ik raap mezelf bij elkaar en pak alle spullen bijelkaar.
Ook neem ik me slaapzak mee maar als ik op de stek aankom om even over 9 vraag ik me af waarom, want het is nog steeds warm en helemaal windstil.
Stek 1 kan ik onderhands ingooien en voor de andere stek heb ik me voerboot bij me.
Nadat ik alles uitgepakt en opgezet heb en ik weer zwetend op me stoel zit krijg ik al na 20 minuten een aanbeet op de kantstek.
Ik sta even verstijfd maar pak dan toch de hengel op en blijkt het toch geen droom maar een karper te zijn en zo te voelen nog en goeie ook.
Eenmaal in het net ben ik erg blij met wat ik zie.

Afbeelding

een mooie lange schub die na weging 28,5 pond blijkt te wegen.
Ondertussen word het al aardig donker en gooi ik snel de rig weer op dezelfde plek.
Nog geen uur later krijg ik op dezelfde hengel weer een aanbeet en heb ik na een mooie drill een vette dame op de mat die overal haar kuit verspreid.
Bijna augustus en nog niet afgepaaid.

Afbeelding

24 pond weegt deze dikkerd.
Man wat ben ik blij dat ik toch gegaan ben, de nacht moet nog beginnen en heb nu al 2 mooie vissen.
Terwijl ik de vis laat terugglijden in het water gaat de andere hengel af.
Ik spring op en grijp de hengel en voel gelijk dat de lijn ergens langs schuurt.
Snel loop ik opzij en met de top in het water probeer ik de vis weg te krijgen bij hetgeen de lijn langsloopt.
Dat lukt en de vis gaat het wijd op.
Zo slip wat meer open en rustig afdrillen.
Plop , hengel recht en me lood springt uit het water.
He shit.
Wat de reden ook is het is zo.
Ik leg beide hengels weer op de juiste plek en de overkant stek hou ik nu iets verder van de kant af.
Als ik leg voel ik voel ik dat ik gestoken ben in me kin door een 1 van de vele muggen die door het windstille en warme weer massaal aanwezig zijn.
Liters muggenspray verbruik ik in een jaar maar toch zijn sommige ware kamikazes.
Ik leg te draaien en te doen op me stretcher als weer de kanthengel afgaat.
Yessss.
De vis geeft al ze kracht in het begin in de hoop een boom te bereiken maar het lukt me de vis hiervandaan te houden en vervolgens geeft de vis het gelijk op en glijd het net in.
heel even denk ik dezelfde vis te hebben gevangen en krabbel ik achter me oor.
Shit weer een muggenbult :-?
Als de vis op de mat ligt zie ik gelijk dat het een andere is en blijkt deze 23 pond te wegen en ook met een vette kuitbuik.

Afbeelding

Ik zie op me telefoon dat het al 2 uur is en dus heb ik toch even geslapen terwijl ik ervan overtuigd was dat ik al die tijd wakker was.
Hoezo scherp 8)
De volgende keer dat ik wakker word is van een enkel piepje en is het al licht.
Hals 6 is het en als ik naar me stek kijk zie ik een groot schuimpakket bovenkomen.
Balen want die is ervandoor zonder haak.
Toch maar even binnenhalen en blijkt er een klein takje precies op de punt van de haak te zitten ondanks me pva wokkel.
Snel weer alles terug en net voordat ik wil gaan leggen zie ik de zon door de bomen en dat vond ik wel wat plaatjes waard.

Afbeelding

Afbeelding

he heerlijk.
Om 7 uur is het weer de kantstek die gaat en sta ik zo suf als een konijn met een kromme hengel.
Man wat gaat deze tekeer.
Een kleinere schub komt boven maar zie het als de perfecte kers op de taart.

Afbeelding

18 pond toetje.
Ik was van plan om tot in de middag te blijven zitten maar ben gesloopt en met de vangsten ben ik meer dan blij en hou ik het voor gezien.
Onderweg kom ik langs een plasje wat ook in verbinding staat met dit water en zie ik een ware orgie.
Zie je wel denk ik bij me eigen.



Als ik om half 9 binnen kom zit me kleine vent naar thomas te kijken en komt me vrouw net de slaapkamer uit en zegt verbaasd goeiemorgen.
Ik doe me verhaal terwijl ik een bak met cruesli naar binnen werk.
Zie je wel zegt me vrouw, toch maar goed dat je gegaan bent.
In mijn vorige artikelen en berichten heb ik het wel eens over me rechterarm gehad.
Na vannacht doet me arm weer pijn en besluit ik toch maar de dokter te bellen.
Ok ok me vrouw belde.
10 voor half 3 is de afspraak.
Mooi dan duik ik nog even me nest in, want me vrouw en die kleine gaan toch zo naar haar werk.
Ik geef ze allebei een kus zegt die kleine nee pappa ik moet je nog een verhaaltje voorlezen en een slaapliedje zingen.
Ik doe dat ook elke avond als hij gaat slapen.
Tot mijn verbazing leest hij bijna het hele verhaal voor en zit ik naast hem met een trotse glimlach.
Smiddags toch met wat zenuwen naar de dokter en komt hij met het oordeel tenniselleboog.
Fuck!!!
Als het erg pijn gaat doen is een maandelijkse spuit een oplossing maar die is ook niet pijnloos.
Hebben wij dat weer zeg ik tegen mezelf.
Gelukkig zegt de dokter niet dat ik ermee moet rusten en dus gaan we gewoon lekker door met vissen.
See you next time.
Vis is vis
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

23-07-2012 23:12

Mooi verhaal weer Ben :D
leest ook lekker weg!!
en veel sterkte nog met je arm!!
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

23-07-2012 23:13

Mooi geschreven :)
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

23-07-2012 23:19

Goed bezig pik! Ga zo door..
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

24-07-2012 10:07

Ben, ik heb altijd bewondering voor jou doorzettingsvermogen!
Leuk stuk!
sterkte met je arm.
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Jari Lenting
Berichten: 38
Lid geworden op: 14-06-2012 16:52
Locatie: utrecht

24-07-2012 10:39

Erg leuk geschreven!
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

24-07-2012 11:40

Lekker bezig Ben!

Volgens mij mis je me daar niet :)
rick kloekke
Berichten: 271
Lid geworden op: 06-05-2010 10:57

25-07-2012 09:17

Leuk verhaal, leest echt goed weg!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-07-2012 16:10

Leuk verhaal Ben, alleen kijk je uit dat je ook geen rsi krijgt van al dat typen ;)


vraag me af welk plasje je hebt gezeten want ben veel in den haag wezen vissen en pennen maar het plasje komt me niet bekend voor.

pb bericht is altijd welkom hahaha kan ik keer met de kleine van me zwager vissie vangen want dit jaar is het slecht gesteld en steeds beloof ik vis maar lukt niet echt haha

maar goed op naar je nieuwe avontuur.

Gr,

R.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

25-07-2012 23:22

bedankt allemaal voor de leuke reakties.
geeft me weer moed om door te gaan met stukjes schrijven/typen
Vis is vis
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

26-07-2012 10:46

Hoi Ben,

Alweer een erg leuk en vermakelijk stukje. :P

Normaal betaal ik grof geld om vaak een stuk minder vermakelijke artikelen te kunnen lezen, ik hoop dan ook van harte dat je door blijft gaan met schrijven van stukjes voor dit board.

Gr,

Mark
Plaats reactie