Revanche(vervolg op madensessie)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-06-2012 23:23

De dag na de madesessie spookte het de hele dag door me hoofd.
Niet eens waarom, want de reden had ik gevonden helaas ,maar toch bleef ik met een soort van leeg gevoel zitten.
Ik wilde zo snel mogelijk weer terug ,maar ik zou pas over 5 dagen weer vrij zijn.
Toen besloot ik iets te doen wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan, ook niet in me jongere jaren.
Ik zou gaan nachtvissen en dan de wekker vroeg genoeg zetten om nog tijd over te hebben om naar huis te gaan douchen omkleden en naar me werk te gaan.
De pest is is dat ik altijd vroege dienst heb.
Ik vind dat eigenlijk wel lekker en heb daar zelf voor gekozen want vroeg beginnen is vroeg klaar en heb geen problemen met vroeg opstaan, maar nu komt het even niet uit.
Ik keek op mijn rooster en het laatst wat ik moest beginnen was 6:21.
Die nacht moest het worden dus.
Als ik dan de wekker om 5 uur zou zetten moet ik nog tijd genoeg hebben om naar me werk te komen.
2 nachten na de madesessie zat ik er alweer en nu had ik echt alles bij me ik was niets vergeten en dat is al een goed begin en dus het halve werk.
Het was beter weer als 2 nachten terug en ik genoot van de laatste zonnestralen van de dag

Afbeelding
een goed begin is het halve werk

Ver in de schemer rond een uur of 22:00 krijg ik echt een keiharde fluiter.
Echt zo een die ik graag heb maar niet vaak krijg.
Na het oppakken van me hengel en met de baitrunner in gevechtsstand gaat de vis door alsof de baitrunner nog open staat.
De vis trekt echt me hengel helemaal krom en geniet ik van de aktie op me hengel net zoveel als dat ik zenuwachtig word van de kracht van de vis.
Toch draait de vis na een aantal meter en win ik weer lijn.
Het bekende spel herhaalt zich meerdere keren en onder balngstelling van wat turkse jongeren land ik een mooie schub van 20 pond.

Afbeelding
20 pond

Nu had ik al een gevoel van voldoening maar de nacht moest nog beginnen.
Net nadat ik de vis terugzet belt me vrouw op en zeg ik haar dat ik zo terugbel omdat ik er net 1 gevangen heb en nog opnieuw in moet gooien/leggen.
Wat er vervolgens gebeurde vergeet ik nooit meer :o
De stek bereik ik al wadend door het water om vervolgens een meter of 30 terug te lopen naar de steunen.
Ik leg de hengel neer en op het moment dat ik de lijn pak om me toplood eraan te doen word de lijn uit me handen getrokken.
Verbaasd kijk ik op naar de plek waar ik leg en zie een grote kolk en denk ik nog even aan een meerkoet maar als vervolgens ook me hengel van de steun valt snap ik wat er gebeurt en roep ik hardop KICKUH :D
Wederom een schub.

Afbeelding
18 pond

Ik ben met me hoofd in de wolken en ben ik zo blij dat ik gegaan ben.
Daarna bel ik me vrouw op en vraagt ze waarom het zo lang duurde.
Ze feliciteert me en zegt weltrusten.
Ik rook nog een shaggie en staar naar de plek waar er al 2 voor gaas gingen.
Tevreden val ik in slaap en ben ik erg tevreden met me nieuwe kussen.
Ken je dat dat je aan het dromen bent en dat je inneens een vaag geluid hoort in de verte.
Langzaamaan dringt het geluid steeds meer tot je door en schrik je wakker en besef je dat het je pieper is die aan het gillen is.
Ik lag zo diep te slapen dat ik weer op me sokken een vis sta te drillen en volledig op de automatische piloot sta.
Door me snel kouder wordende voeten kom ik bij me positieven en heb ik in de gaten dat ik een karper aan de lijn heb maar ook dat ik heel nodig moet plassen.
De karper is voorlopig niet van plan om op te geven en ik moet echt heel nodig.
Aangezien ik alleen ben en het donker is trek ik me broek naar benee en laat het lopen.
Waarom vertel ik dit zou je denken.
Nou omdat het ons allemaal wel eens gebeurt denk ik en waarom zou je niet iets vertellen wat eigenlijk normaal is.
Kort daarna is de vis het zat en geeft het op.

Afbeelding
19 pond

Zelden ben ik zo blij geweest dat ik ben gaan vissen.
Het blijft hierbij en als om 5:00 de wekker gaat ben ik onwijs tevreden en pak ik in.
Als ik om 6:30 de garage uitrijd lijkt het wel dagen geleden maar me glimlach staat nog steeds op me gezicht en 15 minuten later zeg ik goeiemorgen tegen de eerste passagiers.


tot de volgende keer: ben scholten
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

16-06-2012 23:56

Ga zo door Ben! Leuk stukje weer.

Ik zie dat je nu op de anaalvin let, :D
Dan hebben de reacties van Sven toch effect! :wink:
Ikzelf verfrommelde die vin ook altijd, tot ik de reacties van Sven las, en dacht: ja hij heeft wel gelijk!
Want een grote moeite is het niet, en het staat ook nog eens mooier op de foto! :wink:

Maargoed.... Ik kijk weer uit naar je volgende artikel!

Mvg tino
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 08:43

Ben wat moet ik zeggen...... Leuk man!!!!!
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-06-2012 09:40

bedankt heren en indd tino ook ik heb het licht gezien.
al heb ik wat moeite om toe te geven dat dat door sven komt :D :oops:
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

19-06-2012 00:53

Goed bezig goos :D
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

25-06-2012 21:25

weer een leuk stukje ben.
vind het vooral leuk dat het bij jou verhaaltjes nooit om de grote vissen gaat of om het aantal. tevreden met elke vis die je vangt maakt niet uit hoe groot.
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-06-2012 20:57

niet om grote vissen :o
tse pff hmpf
hahahahahahaha
bedankt :D
Vis is vis
Plaats reactie