Ontstressen en de madensessie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-06-2012 22:21

Na 2 weken stressen met de koivijver komt er eindelijk weer een beetje rust in me hoofd.
Er waren meerdere vissen in me vijver met zichtbare verwondingen en sommige waren ook passief en dat baarde me ernstig zorgen.
Afbeelding

Afbeelding
deze 2 hebben het helaas niet gered
Afbeelding
deze wonden zijn weer genezen
Ik ben al langer aan het tobben met de vijver omdat kort na de winter er ook al 2 vissen dood waren gegaan maar er toen geen parasieten ed. zijn aangetroffen.
helaas zijn er nog 2 vissen doodgegaan maar na aanschaf van een 600 liter quarantainebak gaat het weer de goede kant op en kan ik weer gaan genieten van deze mooie vissen.

De vrij gekomen mb's worden snel weer in beslag genomen door de andere kant van de hobby.....vangen,vangen,vangen.
Normaal gesproken had ik al heel wat nachtjes kunnen en willen maken ,maar door het gedoe had ik hier geen tijd en ook even geen zin in ,maar nu beginnen me hersencellen weer te borrelen.
Al tijden hebben dennis en ik het erover om een keer samen te vissen maar je kent het wel plannen plannen ,maar het komt er nooit van.
Afgelopen vrijdag was het dan zover en gingen we samen op pad.
Het was echt visweer.
Bewolkt met af en toe een spatje regen en windkracht 7.
Met pijn en moeite krijg ik me oval overeind maar door me eigen onoplettendheid breekt er een bevestigingspunt van een stormpole af.
Shit!!!
Met dik nylon kan ik een noodreparatie uitvoeren maar of ik zo de nacht doorkom moet nog maar blijken.
Vroeg in de avond krijg ik al een aanbeet en de eerste is binnen.
Bij het scheppen zie ik gelijk de vreemde bek van de vis en begin ik al te balen omdat ik denk te maken te hebben met een verrotte bek door onkunde van vissers, maar na de bek goed bekeken te hebben en geen verwondingen of littekens te kunnen zien denk ik dat het een natuurlijke misvorming is.
Afbeelding
Al met al een kleine vis met lelijke bek maar het begin is er.
Door de harde wind gaan we allebei vroeg de slaapzak in en val ik ook snel in slaap.
3 uur in de nacht of ochtend word ik gewekt door een paar piepen.
Me waker blijft strak tegen de hengel hangen en de top schokt heen en weer.
Natuurlijk weer een brasem denk ik (heb immers een naam hoog te houden) maar al snel blijkt het toch een karper te zijn van een iets groter formaat dan microlip.
Ik laat dennis lekker slapen en na een snelle foto gaat de vis weer terug.
Afbeelding
Mijn oval staat nog steeds dus ik duik ook gauw weer terug.
De 2e keer dat ik me ogen open doe die nacht is het alweer licht,waait het nog steeds en valt er een buitje.
Ik blijf een beetje luieren tot een uur of 8 en dan vind ik het weer welletjes vooral als ik op buienradar zie dat over een uur een bui van de hele dag arriveert.
Opruimen maar.

DE MADENSESSIE.

Na het naggie (haags he) met Dennis ben ik weer back on track en ga ik 1 dag later weer van huis om de waterkant onveilig te maken.
De dag ervoor toen ik thuiskwam van het 'naggie' was ik al gelijk op pad gegaan om een stek te zoeken die in mijn ogen goede resultaten zou opleveren.
Na wat karpers en 3 fucking grote roodwangschilpadden te hebben gespot was ik eruit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik ben geen kenner maar vond deze wel mooi


Voorvoeren doe ik niet, omdat op deze stek denk ik continu karper aanwezig is althans ze komen er langs ,dat weet ik zeker.
De stek die ik kies is dezelfde stek als waar ik vorige week 2 uurtjes heb gezeten(niet aan 1 stuk) met de pen (ja daar had ik wel even tijd voor) en er een mooie schub van 19 pond had gevangen.
Afbeelding
Bij mij zijn er 2 soorten sessies.
Of ik heb een sessie waar alles goed gaat.
Of ik heb een sessie waar alles maar dan ook alles misgaat.
Benieuwd?
Lees dan maar gauw verder.
Ik had besloten hetzelfde voer te gebruiken als bij het pennen dus niet de standaard boillies of wat ik vaak gebruik, pindas.
Het voer bestond uit van alles.
Hennep, mais, pellets , verkruimelde pinda's en maden.
Als haakaas gebruikte ik bij de ene hengel 1 pinda met daarbovenop een maggotclip en de andere hengel 3 korrels mais met erboven een maggotclip.
Bij de 2e hengel zie ik terwijl ik door het water waad om in te leggen 3 karpers liggen precies waar ik me aas wil neerleggen.
Op het moment dat ik hun zie ,ziet 1 van hun mij ook en spurten ze weg.
Gauw leg ik me rig neer en loop ik met de hengel terug naar de steun.
Nog even wat voer erover strooien en dan kunnen we beginnen.
Voer? voer? waar is me voer?
KUTTTTTTT!!!!!!! me emmer met voer vergeten en daar kom je dan achter als je alles al uitgepakt heb.
Wat nu?
Met me allerzieligste stem en pruillip bel ik me vrouw op(alsof ze dat kan zien)
Het werkt nog ook en 20 minuten later komt ze al neeschuddend aanfietsen.
Bedankt mop.
We kunnen beginnen.
Door het zien van de karpers en de succeswensen van me vrouw heb ik zoveel vertrouwen erin dat ik totaal niet kan slapen en me ondertussen toch een gevoel bekruipt van waarom gebeurt er niks.
Toch komt er dan een run en sta ik met een kromme hengel.
Shit weer vergeten me slippers aan te doen.
Gelijk voel ik dat de lijn ergens achter blijft hangen en zonder er bij na te denken wil ik het water instappen.
Net voordat ik het doe denk ik dan toch en denk ik eerst even gauw me broek uit doen want heb geen reserve.
Terwijl ik sta te stuntelen om met 1 hand me broek uit te doen knapt de lijn.
Had ik er nu maar ingedoken denk ik (ik denk nog wel meer op dit moment) en sta daar vol verbazing te kijken naar de laatste rimpelingen op het water.
Ik ken deze stek goed en er zijn geen obstakels.
Wat was het?
Ik spreek mezelf nieuwe moed in en knoop snel alles weer in elkaar en leg alles weer op z'n plaats.
Ik zit in me slaapzak een shaggie te roken en voel ik gekriebel aan me been.
Professioneel mep ik het dood en ga ik liggen.
He verdomme nog meer gekriebel en op 2 plekken.
Ik gooi me slaapzak open en zet me hoofdlamp aan.
Wat ik net allemaal heb gedaan weet ik niet maar er kruipen een stuk of 10 maden door me slaapzak.
Lekker hoor.
Kort daarna vertrekt de andere hengel en na een korte drill van een kleine karper dacht ik schiet de haak los.
Godver de godver is het weer zo'n nacht?
Het antwoord wist ik natuurlijk al maar goed.
Na me rig goed bekeken te hebben zie ik dat ruim de helft van me coating gestript is.
Zou het een snoek geweest zijn?
Toch krijg ik kort daarna weer een aantal piepen.
3 maal scheepsrecht maar ook dat geld niet deze nacht en zie ik in het licht van me hoofdlamp een stijfgeschrokken egel die door me slappe lijn was heengelopen.
Jij vuile.....ik zal je eens.
Afbeelding
nee ik heb de egel niet verzopen maar toen ik deze tegen kwam zag ik het al voor me :D

Het begint al weer licht te worden en nog steeds heb ik nog niet geslapen.
Ondanks dat ik nu echt moe ben, lig ik nog steeds naar me hengeltoppen te staren.
Me ogen worden waterig en ik knipper steeds meer en op dat moment zie ik van de linker hengel de top buigen gevolgd door 2 piepen.
Daarna komt de top weer terug en valt de lijn ook weer terug in de originele stand.
Lijnzwemmer?
Nee tocht niet want daar buigt de top weer en nu wacht ik niet af maar pak gelijk de hengel op.
En en en?
Jawel me naam houd stand.
Brasemkoning.
Hoewel ik deze vissen vaak niet eens uit het water haal ben ik zowaar een beetje onder de indruk van deze brasem of zou dat komen door het gebrek aan karper.
Dit is echt een oudje en een monsterbrasem.
Afbeelding
joepie :-?
Ik zet de vis terug en draai me om.
Auw gloeiende gloeiende :o
Afbeelding
ow ja daar staat een bankstick
Ik leg alles weer terug en zet een bak thee en neem stuk ontbijtkoek.
Zal ik nog proberen te slapen?
Het daglicht , de ontwakende gazen en de ochtendjoggers doen me besluiten wakker te blijven.
Mijn gevoel zegt dat het niks meer word en besluit ik in te pakken.
Weer een blank erbij maar toch weer een naggie kunnen pakken.
Ik besluit nog even te kijken of ik kan zien waar ik de vis nou door ben kwijtgeraakt.
Daar staat de oorzaak 20 cm onder het wateroppervlak.
Een paal van de oude beschoeiing met daarbovenop een bout is losgekomen en heeft me deze ellende bezorgt.
Volgende keer toch maar dubbel checken ook al denk je een stek te kennen.
Toch wil ik gauw weer terug naar deze stek omdat ik ervan overtuigd ben dat hier wat te halen valt.
Eerst weer 4 dagen werken.
De gedachte spookt door me hoofd om te gaan vissen en vanuit daar door te gaan naar me werk maar dat lezen jullie later wel.


Veel plezier en vangse: ben scholten
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-06-2012 23:16

Hoezo een blank Ben? Je hebt immers een fraaie monsterbrasem gevangen.

Een mooi verhaal weer en ik ben benieuwd naar het vervolg.

Vang ze!
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

11-06-2012 23:52

Wederom een leuk stukje Ben! :wink:

Mvg tino
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

12-06-2012 08:18

idd een erg leuk stukje weer :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-06-2012 07:56

Yes!
Vannacht een nAggie gepakt en had er 3.
Ik wist het :D
5 uur wekker gezet en nu aan het werk.
Vis is vis
Plaats reactie