De Zuid "Dromen"

Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

06-06-2012 07:57

Leuk stuk om te lezen, Teun. Zo'n verhaal, waarbij je iemand laat meekijken naar een bepaalde vangst, leest altijd prettig weg. De meeste visseres herkennen zich in de emoties die er bij komen kijken.

Ik vroeg me wel af of jullie niet bang zijn dat er kapers op de kust komen. Ik kom uit Nieuwegein, maar heb voor mijn werk in het verleden vaak langs de vaart gereden. Dan denk je als visser toch: "goh, wat zou hier zwemmen". En zo zijn er duizenden karpervissers die ooit langs of over een bepaald water rijden en zich die vraag stellen. Maar jullie zijn niet gek, dus je zult zekere een reden hebben om toch zo expliciet je stekken kenbaar te maken. Misschien kun je me daar wat meer over vertellen?

Ga door met schrijven!
Arjen
Camille Mulder
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-06-2012 13:36

06-06-2012 13:44

Prachtig artikel.
Wat een mooie vis! Een 'nieuwe' 40-er op de 'Zuid'. Goed man!
Proficiat met deze vangst.

Als je regelmatig langs de Zuid rijdt is de stek herkenbaar en te vinden maar de Zuid is een kanaal voor de geharde kanaalvisser. Zal wel meevallen met stekkenpezers.

Suc6 met de volgende sessie's. :)
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

06-06-2012 21:10

leuk stukje teun om te lezen het plezier straalt er vanaf proficiat met een zeer mooie nederlandse 20 kg plus vis schitterend
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

06-06-2012 21:13

Volg de schrijfsels over de Zuid met bijzondere aandacht, aangezien ik al een jaar of 10 inmiddels op dezelfde vissen aan het vissen ben als Teun, Martijn en Rik. Vind de schrijfsels leuk om te lezen, maar betreur het zeer dat er inderdaad specifieke stekinfo en info over bepaalde vissen in combinatie met bepaalde stukken kanaal "zomaar" op het board worden gepleurd..

Ik vis nu zo ongeveer een jaar of tien op dezelfde vissen, heb er veel tijd en moeite in gestoken, ben zelden of nooit een andere visser tegengekomen, wat dankzij onder andere dit soort artikelen inmiddels wel veranderd is.. Dus net als Arjen vraag ik me af wat het doel van jullie is deze specifieke info zo op het board te gooien.... :evil:

Er zijn vissers die er al veel langer vissen en altijd hun mond hebben dichtgehouden. Een van de redenen waarom het altijd zo rustig is gebleven.. Dit soort artikelen, en dan ook nog geschreven door relatieve newbies op het kanaal, met specifieke stekinfo en info over grotere vissen wordt dan ook zeker niet door iedereen gewaardeerd.. :evil:

Het blijkt ook nog de eerste 40+ schub te zijn hier gevangen en op de aangrenzende stukken van de Zuid. Tenminste voor zover bekend onder de bekende vissers hier, en dat zijn er stiekem nog al een aantal!]


de eerste 40+ schub gevangen.. zou het daar dan allemaal om draaien? de hele scene laten weten hoe goed je wel niet kunt vissen.. je hebt immers de 1e 40iger gevangen op de Zuid en aangrenzende stukken... misschien kun je nu wel testvisser worden bij Pro-line..)

Moet ik je helaas ook teleurstellen.. die titel is reeds in 2008 vergeven aan een andere kanaalvisser, die er geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven... Gelukkig bestaan dat soort vissers er ook.. vissers die denken in het belang van de vis...

Misschien wel weer leuk te vermelden:
het "spiegeltje" van Rik heeft hier inmiddels al een keer of zeven op de mat gelegen..
het "spiegeltje"van Rik heeft bij een vismaat een paar keer op de mat gelegen..
de "lange schub" van Rik heeft hier op de mat gelegen..
de 1e 40iger.. ook een bekende..

Hoop persoonlijk dan ook dat dit het laatste artikeltje was in de serie over de Zuid, voordat ook dit water en de vissen vakkundig naar de klote worden geholpen.. (en voordat de vissen helemaal niet meer te vangen zijn op het kanaal, omdat ze plotseling ergens anders rondzwemmen.. (inspiration lake of ofzo... :roll: ))

Ga door met schrijven!


maar dan zonder specifieke stekinfo... :roll:
Laatst gewijzigd door Lars Sieben op 06-06-2012 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

06-06-2012 21:22

Chapeau jongen ! Duidelijk.
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

06-06-2012 22:01

ja teun mooi verhaal alleen jammer dat de stek zo duidelijk op de foto staat .
het zal dadelijk wel een stuk drukker bij mij op het stuk worden maar ja het is en blijft een mooie vis
blijf vooral schrijven alleeen zonder de stek info :D
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

06-06-2012 22:13

Lars Sieben schreef:Volg de schrijfsels over de Zuid met bijzondere aandacht, aangezien ik al een jaar of 10 inmiddels op dezelfde vissen aan het vissen ben als Teun, Martijn en Rik. Vind de schrijfsels leuk om te lezen, maar betreur het zeer dat er inderdaad specifieke stekinfo en info over bepaalde vissen in combinatie met bepaalde stukken kanaal "zomaar" op het board worden gepleurd..

Ik vis nu zo ongeveer een jaar of tien op dezelfde vissen, heb er veel tijd en moeite in gestoken, ben zelden of nooit een andere visser tegengekomen, wat dankzij onder andere dit soort artikelen inmiddels wel veranderd is.. Dus net als Arjen vraag ik me af wat het doel van jullie is deze specifieke info zo op het board te gooien.... :evil:

Er zijn vissers die er al veel langer vissen en altijd hun mond hebben dichtgehouden. Een van de redenen waarom het altijd zo rustig is gebleven.. Dit soort artikelen, en dan ook nog geschreven door relatieve newbies op het kanaal, met specifieke stekinfo en info over grotere vissen wordt dan ook zeker niet door iedereen gewaardeerd.. :evil:

Het blijkt ook nog de eerste 40+ schub te zijn hier gevangen en op de aangrenzende stukken van de Zuid. Tenminste voor zover bekend onder de bekende vissers hier, en dat zijn er stiekem nog al een aantal!]



vis jij zelf ook op dit stuk dan?
Camille Mulder
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-06-2012 13:36

07-06-2012 01:33

Geheimen zijn er binnen het karpervissen volgens mij allang niet meer. :)
Het enige wat er gebeurt is dat (bekende-)vissen groter groeien en gevangen worden.

Jammer dat heer Sieben zich boven de rest moet verheffen.
Feit is dat iemand een 'bak' van een vis op de 'Zuid' heeft gevangen.

Nogmaals, proficiat kerel. Goed gevist! 8)
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

07-06-2012 02:46

@ heer/mevrouw Camille Mulder:
Beetje gepikeerd dat een van je vriendjes een beetje commentaar krijgt?

Enige wat ik jammer vind (nogmaals) is dat er specifieke stekinfo wordt gegeven in combinatie met bepaalde vissen..Er zijn enkele andere vissers die al jaren achter bepaalde vissen aanzitten, beetje jammer dan dat je stekkie met naam en toenaam op t board wordt gegooid.. enig idee hoeveel impact een 20 kg. vis hier in de omgeving heeft?

Het gaat (mij) overigens ook niet om de bekende vissen die steeds groter groeien en gevangen worden, meer om de (on)bekende vissen die niet gevangen worden.. en owja... Geheimen zijn er nog zat.. en zelfs ook nog op de Zuid...

Bijvoorbeeld het "spiegeltje"van Rik.. Zeven keer (minimaal) gevangen door mij, paar keer door een vismaat, over verschillende jaren, voorjaar, zomer, en winter, iedere keer op een bepaald stuk kanaal van nog geen 100 meter, nog specifieker een bepaald wierbed, duikt op in een artikel van Rik van Heugten, gevangen op een stek 13 km. verder..

Geheimen genoeg nog dus...

Vandaar ook dat ik niet snap dat er zo'n specifieke info in een artikel op het board wordt gegeven..
Niks mooier als die geheimen aan de waterkant proberen te doorgronden (wat uiteindelijk toch niet lukt)..

Owja, als je regelmatig een visje op de Zuid weet te vangen, ben je inderdaad goed aant vissen, geen twijfel over mogelijk..
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

07-06-2012 08:55

[quote="Camille Mulder" Geheimen zijn er binnen het karpervissen volgens mij allang niet meer. :) [/quote]


Allereerst denk ik dat een IP check interessante informatie oplevert, maar dat terzijde.

Je stelling klopt niet. Het was voor mij en voor 95% van alle Nederlandse karpervissers een geheim wat er op dit stuk kanaal zwemt. Of denk je echt dat er meer dan 4000 a 5000 karpervissers zijn die weten wat er op de Zuidwillemsvaart zwemmen? De overige 195000 kunnen het allemaal op KWO lezen.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

07-06-2012 12:20

mensen maken zich misschien ook wel iets te druk over de getoonde vissen op dit stuk water .
men post : 20 kg
men leest : 20 kg ( AHA die stek of dat stuk herken ik )
men post niet : blank nummer 10 van dit jaar of alweer één 10 kilo vis ( voor vele vissers op dit stuk de realiteit )

hoe veel vissers zitten er op dit stuk ?
veel , maar het gros van de vissers vangt deze of 1 van de andere leuke vissen op dit stuk NOOIT of eens in de .. jaar .
veel vissers laten zich ook leiden door wat andere vissers vangen .
hoe vaak gebeurt het niet dat men op dit stuk zit en er op een dag verschillende vissers langskomen voor een peiling : "doen ze al weer wat ?" of : " ja er wordt slecht gevangen de laatste weken. ".

en wat is waar van de verhalen die je hoort ?

en ook voor dit stuk geldt niet geschoten is altijd mis .
herken je het stuk en vang je de vissen proficiat !
sommige vissers vinden alles zelf uit aan de waterkant andere doen informatie op op het internet dat is nou eenmaal zo.
Dit is MISSCHIEN een goede bron voor informatie voor diegene die info van het net haalt.
wat kun je hier zien dat de vis hier OOIT gevangen is maar of hij er nog ooit uit komt ? ( op exact die plaats )

succes iedereen die deze vis(sen) wil vangen en teun gefeliciteerd met het vangen ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
nieki olivier
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2006 19:57
Locatie: asten
Contacteer:

07-06-2012 13:47

Ten eerste Wil ik teun feliciteren met deze prachte 20+ vis. Ik heb zelf ook het geluk dat ik deze vis bij teun heb mogen bewonderen.

Lars:
Als er iemand is die die vis verdient is het teun wel. Hij heeft een lange en zware strijd geleverd om een preachtig kanaal vis op de zuid te vangen. En deze heeft die sucses vol afgerond. Daarom geef ik hem groot gelijk dat hij dit prachtige artikel geplaatst heeft! Of er (volgens jou) nou bepaalde dingen geheim gehouden moest worden gehouden is jou keus. Door dit artikel worden andere karpervissers die ook actief zijn om dit stuk van de zuid zeker gemotiveert om door te bijten in de bitterende tijden. En geloof mij dat is op dit stuk van de zuid zwaar nodig!

Je moet verder niet oordelen of andere vissers (vooral wanneer onbekend) newbies zijn op het kanaal. Wanneer iemand meerdere keren PER DAG aan de kanaal komt zowel voor peil werk, voeren, of het bestuderen van een stuk kanaal. Deze een stuk sneller bekend worden over dit stuk. Kan je wel zeggen dat je 10 jaar actief bent maar wanneer je er meerdere keren per dag komt denk ik dat je geen newbies genoemd mag worden.

En weet ook zeker dat teun dit artikel niet geplaatst heeft om bekend te maken dat hij de ''eerste 20kg'' vis op de zuid gevangen heeft. Hij laat je zien dat je RESPECT voor andere vissers en stekken moet hebben. En elkaar moet accepteren op de manier hoe hun het doen. En vooral doorbijten wanneer je vangsten zwaar slecht zijn. In mijn ogen heeft hij dit om een leuke manier gedaan.

Ik ga verder geen discussie voeren met jou lars. Ik zeg alleen wat ik van jou reactie vind om dit en alle andere artikelen op de zuid.

Ik vind dat teun een prachtig artike; heeft geschreven. Waar hij niet alleen laat lezen dat hij een top vis gevangen heeft. Maar ook dat wanneer je door blijft bijten dit altijd beloond wordt. En hierdoor andere zeker motiveerd dit ook te doen...
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

07-06-2012 15:15

@ nieki:

er zijn vissers die al 10-15 jaar vrijwel dagelijks aant kanaal komen, en er minimaal evenveel moeite insteken...
dus in die zin is Teun in mijn ogen een relatieve newbie..
niet negatief bedoeld, heeft niks te maken met of de vis verdiend of niet, zegt niks over de inzet van Teun, is ook geen oordeel, simpelweg een feit...

Door dit artikel worden andere karpervissers die ook actief zijn om dit stuk van de zuid zeker gemotiveerd om door te bijten in de bitterende tijden. En geloof mij dat is op dit stuk van de zuid zwaar nodig!


Sorry hoor, maar ik geloof je niet.. Waarom is het uberhaupt nodig dat andere vissers gemotiveerd worden om op dit stuk door te bijten?? Je hebt als visser een drive om te slagen op het kanaal, of je hebt hem niet.. Heb je de motivatie niet, ga je op de Karpendonk zitten ofzo..
Mijn zorg zit hem vooral in andere karpervissers die nog niet actief zijn op dit stuk...

Hij laat je zien dat je RESPECT voor andere vissers en stekken moet hebben. En elkaar moet accepteren op de manier hoe hun het doen.


respect voor zn vismaatjes en hun stekken bedoel je misschien?
of bedoel je met respect het rekening houden met andere (onbekende) karpervissers die er vissen, door een kanaalstuk met dikke vissen en herkenbare stekken niet zo op het board te gooien?

De foto's hadden ook zo gemaakt kunnen worden dat de stekken/kanaalstukken onherkenbaar in het artikeltje waren geweest..
dan was er volgens mij helemaal niks aant handje.. iedereen tevreden...


Arjen verwoord het misschien wel het beste:
Ik vroeg me wel af of jullie niet bang zijn dat er kapers op de kust komen. Ik kom uit Nieuwegein, maar heb voor mijn werk in het verleden vaak langs de vaart gereden. Dan denk je als visser toch: "goh, wat zou hier zwemmen". En zo zijn er duizenden karpervissers die ooit langs of over een bepaald water rijden en zich die vraag stellen. Maar jullie zijn niet gek, dus je zult zekere een reden hebben om toch zo expliciet je stekken kenbaar te maken. Misschien kun je me daar wat meer over vertellen?


Gr. Lars :wink:
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-06-2012 16:02

Iedereen die foto's op intranet zet wil op een bepaalde manier "patsen met de vangst". Kom op. Ik ook hoor, ongegeneerd zelfs, je zou mijn facebook eens moeten zien. Sommigen onder ons doen dat niet. Waarom niet ? Uit respect voor de vis en het water. Daarom heb ik veel respect voor Lars, die vissen heeft gevangen waar velen hun vingers bij aflikken. Je zult er nergens een foto van zien. Belang van de vis staat bij hem hoger dan de hulde die hem zal toekomen.
De manier waarop vissen in bovengenoemd artikel in de etalage worden gezet maken dat je de kans loopt deze schade toe te brengen. Onnodig. Waarom ? Ik zie de meerwaarde niet. Beetje discreter zijn lijkt me. Artikel en de vangst worden er niet minder om. Iedereen gun ik zijn visje hoor, zeker te weten. Ik kan me nog een artikeltje herinneren, kan alweer 20 jaar geleden zijn hoor, dat er op de zuid een dikkerd gevangen was. Stond zelfs in de krant. Alle vissers daarna maar klagen dat het er zo druk geworden was. Zelfs Duisters kwamen er voor langs. Tentje aan tentje aan tentje. Tja, vroeger was het allemaal anders.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

07-06-2012 16:42

Volgens mij is "je vangst delen" iets heel anders dan "je stek delen".

Ik vind het mooi om meegenomen te worden in de vangsten van anderen doormiddel van foto's en verhalen maar ik zou het een stuk minder mooi vinden als "mijn" water effe in de spotlights werd gemikt!

In mijn beleving zou dit artikel echt niet in waarde zijn gezakt als de vis voor een bossage of iets in die zin was gefotografeerd. (En dan kun je thuis alsnog genieten van de foto's waarop de stek wel herkenbaar is!) Het specifieke van de stekomschrijving (dmv foto) heeft in mijn ogen geen meerwaarde voor de lezer.

Even terug komend op het uiteindelijke hoogtepunt van dit artikel: wat een fantastische vis!!!!

Proficiat!!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

07-06-2012 17:14

ik ken deze jongens niet maar de stek wel er zijn wel meerdere herkenningspunten op de foto's idd maar het is ook redelijk moeilijk om deze stek niet herkenbaar op de foto te krijgen denk ik zonder met de vis te gaan slepen .
of je had foto 1 bij moeten knippen nog en dan alleen foto 1 en 3 plaatsen zodat de locals het alleen nog zouden herkennen maar ja het is zijn keuze geweest om het zo te doen , persoonlijk denk ik niet dat er nu hordes extra vissers komen ofzo maar dat zien we de komende tijd wel .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

07-06-2012 17:38

@ Danny:

Heb zelf een stek waar een paar leuke vissen zijn uitgekomen. Heb de vangsten jaren stilgehouden, uiteindelijk aan een vijftal personen max. verteld.. Laatst stond ik bij DB, is een groepje klanten aan het discussieren over "mijn" vis, niet wetende dat ik degene was die hem gevangen had.

De vis is nu algemeen bekend met als gevolg dat de aanzwemroutes geblokkeerd worden door een visser 100 meter verderop, en twee andere vissers weer 100 meter verder, een testvisser van een groot en bekend merk die "mijn" stekkie aan het afvissen was, wetende dat die vis daar gevangen is, en er met grote regelmaat vissers te vinden zijn die er anders nooit zaten..

Heb genoeg zelfkennis om te weten dat ik af en toe een beetje paranoia ben, maar heb sindsdien geleerd mijn vangsten stil te houden.
Zelfs als mijn net en onthaakmat nog uitlekken van de laatste vangst, krijgen vissers die langskomen te horen dat ik niks gevangen heb.. :wink:

Gr. Lars
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

07-06-2012 17:59

hey lars was dat toevallig een 22.5kg vis die op jou stekkie gevangen was?
ik zelf zit al jaren een sluis deel hoger te vissen en daar zwemmen ok mooie vissen alleen zijn het er maar een stuk of 30 dus dan word het wel erg moeilijk om er een te vangen.
ben nu wel gelukig de enigste die er volle bak aan het voeren is :D
nu nog hopen dat ik dit weekeind weer eens een vis op de mat krijg
en waar die 20 kg vis van teun gevangen is is jaren mijn vaste stek geweest hep er swinters altijd goed gevangen (7runs in een nacht) maar dat was 2 jaar terug nu is die stek kapot gevis want swinters komen er bijna geen vissen meer uit

misschien dat ik je wel eens tegen kom aan het kanaal :wink:
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

07-06-2012 18:45

@ Rob:

kBen een beetje paranoia weet je nog? :wink:
Ik zal dan ook niet snel over gewichten praten, en al helemaal niet hier op het board!
Maareh.. die vis was het niet nee..

Een van mijn frustraties is dat ik de vis gedurende een bepaalde periode van het jaar kwijt ben..
Thnx voor het op zn plaats leggen van weer een stukje!

Het kanaal is voor mij een puzzel van 15.000 stukjes... Heb nu denk ik een stuk of 25 stukjes op zn plaatsliggen!
totdat er per ongeluk iemand tegen de tafel loopt, waardoor mijn puzzel door de war raakt, en ik weer helemaal overnieuw kan beginnen...

Mooi man kanaalvissen... :wink:
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

07-06-2012 22:28

ja ik begrijp het ik zeg zelf ook tegen bijna niemand wat ik vang alleen tegen de mensen die ik echt vertrouw en dat zijn en maar 4 en die zijn het zelfde als ik alles voor je eigen houden.

met hun ben ik nu ook aan het proberen om het bestand van dat stuk in kaart te brengen en op het moment ben ik nog niet verder gekomen als 20 verschilende vissen op 2.5 a 3 km kanaal :-?
heb je zelf toevalig ook wel eens op het stuk van teun gevist?
Teun van de laar
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-07-2005 12:04

07-06-2012 22:48

Hallo heren, ten eerste wil ik de gene bedanken die mijn artikel wel leuk vonden.
Ik schrijf en vis voor mijn plezier en niet om daarna te gaan discusseren op het board.
Gelukkig heb ik meer positive reacties gehad dan negative, maar ook met de kritiek zal ik wat doen.

Dan kom ik even terug op lars, ik vind dat je over een aantal dingen een punt hebt,maar vind het jammer dat je er zo op reageert.
Ik heb hier de vissers gesproken die IK ken, en die vonden het niet erg dat het geplaatst werd, iedereen wist, en weet dat ze er zit/zat, de vraag is of je er echt kilometers voor wilt rijden en er nachten (achterelkaar) voor wilt blanken.
Ook weten kanaalvissers dat de vissen door de sluizen ( kunnen) gaan en dit ook regelmatig daadwerkelijk gebeurd. ( niet allevissen, maar het gebeurd!)
Dus de vraag is waar ze nu uithangt.
Iedereen hier uit de buurt die op het kanaal vist, weet over het algemeen wel wat er (waarschijnlijk) in zijn of haar omgeving rondzwemt, dus echt een nieuwtje was het volgens mij niet.
Mochten er (extra) kapers komen, wat ik niet echt verwacht, gun ik ze het beste maar het zal niet zonder (veel) blanken gepaard gaan.
Ook ben ik het niet eens met een paar dingen; maar dat is ieder z'n mening.;

- Voor ik aan het schrijven ging was het op de zuid al (redelijk) druk bezet, dit heeft (tot op heden) niets met mijn artikelen te maken.
- Ook gooi ik de info niet zo op het board, je ziet het alleen aan de foto's.
En dan deel ik even de mening vn danny, we hebben gekeken waar we het beste foto's konden maken, natuurlijk wil ik zelf een paar mooie platen, maar als je een local
bent weet je ook dat je daar op die stek geen 1 foto kunt maken zonder HERKENNINGSPUNT ( op ieder punt is er wel 1 als je 360 grade draait.
Tenzij..... je 80 meter gaat sjouwen met die vis. ( als we het dan toch over het behoud van de vis hebben.)

Lars Sieben schreef:er zijn vissers die al 10-15 jaar vrijwel dagelijks aant kanaal komen, en er minimaal evenveel moeite insteken...
dus in die zin is Teun in mijn ogen een relatieve newbie..


Dat is mischien jou mening lars, ik draaide mijn eerste nachtjes op de zuid ook al 8 jaar geleden en weet van mezelf dat ik gemiddeld meer uur te vinden ben aan het kanaal dan menig andere karpervisser uit de buurt, als jij vind dat ik een newbie ben is dat jou mening, maar daar beledig je niet alleen mij mee maar ook veel andere (mede) karpervissers.

Verder was dit gewoon een verhaal opzich was voor ons, hier heeft meer aan vooraf gespeeld dan je zo leest, en naar onze mening was het gewoon een artikel waard.

Allemaal bedankt voor het lezen!

Gr Teun
Blijf vertrouwen, je zult het toch op moeten bouwen!

Wie niet vist, wie niet vangt!

Plop plop plop, weer een zak bollies op!
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

08-06-2012 12:39

Leuk stukje!

Keep up the good work..!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-06-2012 12:59

Mooi artikel! En ja die stek is wel erg herkenbaar, maar maakt dat nou echt zo veel uit? Gaan we dan nog steeds "allen daarheen" omdat er ooit eens een 20kg vis gevangen is? Ik weet niet wat er precies daar in de buurt rondzwemt, maar zo bijzonder is één vis van dat gewicht op een flink stuk kanaal toch ook weer niet?
Natuurlijk zijn bosjes wat universeler, maar als Teun al aangeeft dat het op die stek niet mogelijk is om een onherkenbare achtergrond te pakken, dan maar liever een mooie foto.
En jullie als kanaalvissers weten toch ook best hoe dat gaat met gasten die nooit op het kanaal vissen? Die komen, blanken een paar keer, schelden wat op al die kut boten en dan zie je ze nooit weer.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

08-06-2012 18:31

Daaf Wolters schreef:Die komen, blanken een paar keer, schelden wat op al die kut boten en dan zie je ze nooit weer.


Goh, herkenbaar.. :lol:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

09-06-2012 13:25

Wordt toch eens tijd om weer in mijn achtertuin te gaan vissen :wink:
mvg

Bart van den Hurk