betaalwater vs. openbaar

Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-04-2012 22:15

hallo ik ben ben(ja grappig)
ik vis nu al zo'n 15 jaar op karper en denk als ieder ander gaat dat met pieken en dalen.
ik vis het hele jaar door maar nachten pak ik in de winter niet.
om me weer op te laden voor het nieuwe jaar ga ik al weer aardig wat jaartjes in het vroege voorjaar naar frankrijk.
dit waren tot nu toe altijd betaalwateren omdat ik vaak alleen ga en ik simpelweg het niet aandurfde om naar openbaar water alleen te gaan.
kort geleden is hier verandering in gekomen en ben ik samen met dennis naar openbaar water gegaan.
dit is erg goed bevallen.
in het volgende stuk vertel ik over me 2 voorjaars sessies waarvan de 1e op betaalwater en de 2e op openbaarwater.


begin maart ging ik weer vol goede moed "naar wat ondertussen me jaarlijkse uitje aan het worden is" naar abbeylake's.
deze keer had ik weer voor heronlake gekozen omdat ik daar vorig jaar een geweldige sessie heb gehad van 22 vissen tot 23.5 kilo.
bij aankomst werd het me al snel duidelijk dat het dit jaar heel anders zou worden.
het was erg koud ,het water was wel ijsvrij maar voor de rest was alles bevroren bij aankomst
-7 brrrrrr, maar ik had nog steeds de goede moed erin en na het melden bij het clubhuis ben ik gelijk naar het water gegaan.
helaas was de stek die ik voor ogen had al bezet.
bijna heel het meer leeg en uitgerekend die stek bezet.
dom en eigenwijs ben ik ertegenover gaan zitten en dit viel niet in goede aarde bij de visser aan de overkant.
in principe had hij geen recht van spreken omdat als het wel druk had geweest de stek waarschijnlijk ook bezet zou zijn maar na een toch wel vriendelijk gesprek en logisch nadenken zag ik ook in dat het niet netjes was om tegenover ze te gaan zitten aangezien er zoveel ruimte was.
heronlake is een plas van 14 ha die door 2 landtongen word verdeeld in 3 stukken.