De Zuidwillemsvaart deel 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben Maas
Berichten: 63
Lid geworden op: 19-05-2007 23:04
Locatie: Helmond
Contacteer:

05-09-2010 20:52

Mooi vervolg op deel 1. Voor mij zeer herkenbaar. Is vis daar ook regelmatig, iets meer richting Helmond. Wel jammer dat de foto's zo herkenbaar zijn. Vanaf nu wordt het dus nog drukker op dat stuk. In het weekend is het soms al een gekkenhuis. Voorvoeren heeft dan geen zin meer, aangezien je stek vaak "bezet" is.

Afgelopen vrijdag nog gezeten. Alleen maar brasem.

Maar ga zo door.
Neem je zooi zelf mee!!
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

05-09-2010 22:59

zoals ben al zei een mooi vervolg op deel 1 ik heb me eigen echt ziek gelachen om de auto van je maat! :lol:

hopelijk komt deel 3 snel :D er aan!
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

06-09-2010 13:04

Mooi stukje wederom! Super geschreven, en het getuigt weer van doorzettingsvermogen en doeltreffendheid. Iets wat je als kanaalvisser een groot voordeel opleverd.
Maar inderdaad wat ben maas zei, sommige kanaalvissers daar verkiezen graag de makkelijke weg door fotos achterna te gaan. Zo zaten er na het vangen van de topvis van 19,5kg (niet door mij overigens) bij ons op het stuk zuid willemsvaart, wekenlang 2 vissers op exact diezelfde stek. Natuurlijk dom, omdat ie rondzwemt, maar het geeft wel weer aan wat een foto met herkenbare stek kan doen.
Misschien een idee voor de volgende blog om iets minder stekherkenning in het verslag te zetten.
En de koikarper, is dat niet een 'gewone' schub die door veel stress lichter is gekleurd (zoals two-tone) en daarbij ook nog rood is gekleurd? Ik meen het bij een aantal vissen al ooit te hebben gezien dat rode maar dan een gedeelte van het lichaam, nooit helemaal. Kan me dus ook vergissen?

Ik zou verder willen zeggen, keep on writing en keep on catching!!
Wederom genoten weer van je stukje!

Gr Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

06-09-2010 19:24

Leuk artikel, toen ik las over de reciever in het bierkratje dacht ik al dat ik het verhaal al eerder heb gehoord, dat klopte ook. Haha toen ik de eerste keer de foto's zag van de verzopen bmw had ik het niet meer :lol: Danny als je dit leest ben ik wel benieuwd hoeveel auto's je al versleten hebt, de groene neonbus, de bmw en leeft de terreinwagen nu nog wel? 8)
Gebruikersavatar
Danny Lemmen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2006 13:23
Locatie: someren

08-09-2010 22:27

hahaha skonne voerboot he ;)
@thijs: jowe heb de vitara nog maar die is weer te koop.
@ de rest: het knaal is toch al druk bevist foto's op het internet ofnie ze horen het toch wel via via en hoe waar en wanneer. dus wa maken we ons druk om.

voor de rest skon verhaal

adieuj
http://a.imageshack.us/img801/6985/img0685b.jpg
wat een grote voerboot
Als de vis daar niet zit, Zalde hum daar ook nie vangen
Arno Zuydam
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-09-2010 11:06

27-09-2010 23:10

Hoi Rik,

Ik heb met een bijzonder gevoel je verhalen over de ZWV gelezen.
En dat is an sich bijzonder, omdat ik geloof ik 2x zo oud ben als jij (ik ben bijna 40) en ook jong mijn goede tijd had met vissen (want je doet het geweldig lees ik).

Los van de inhoud van je verhaal raakt je schrijfstijl mij wel. Ik herken er veel in en kan daardoor heel goed met je meedenken en voelen als ik je verhalen lees. Alsof we daar samen zitten als beide jongens van jou leeftijd (niet dat vissen leeftijdsgebonden is, beslist niet!)

Ik hoop dat je nu een pauze neemt en over een tijdje weer met een mooi verhaal komt. Het is niet alleen erg aantrekkelijk om te lezen, vaak haal je mensen die lange tijd 'vast' zitten in een bepaalde toestand daaruit doordat je met jou ervaringen (die je geweldig neer zet) hen net dat ene zetje geeft wat ze nodig hebben.

Als je een zoon van mij was zou ik nu zeggen 'Ik ben trots op je!'

Misschien kom ik komende periode nog wel eens naar de Zuid Willemsvaart. Ik was er juist over aan het nadenken dat water te gaan proberen, nu ik na 7 jaar weer in staat ben de hengels ter hand te nemen. Eerst maar eens naar de KSN Najaarsmeeting in November. Even weer op stoom komen.

Groetjes en bedankt namens velen denk ik, voor je mooie bijdrage!

Arno Zuydam
(die van die 3 verhalen uit mijn omgeving op deze website)
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

28-03-2013 17:04

weet er iemand of deze artikelen nog ergens te lezen zijn.
want ik kan ze helaas niet meer vinden
Dennis Smit123
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-08-2013 10:44

12-09-2013 10:25

Ik ben ook nieuwsgierig naar de verhoal'n!
Plaats reactie