Artikel Martin Post. De karper kan het schudden!

Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-02-2010 12:00

Beste bezoekers,

Nu op http://www.karperwereld.nl te lezen een zeer mooi artikel van Martin Post over het te slim af zijn van 'kopschuddende' karpers.

Het lezen meer dan waard.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

24-02-2010 12:31

Het iedee van de shocker is bij mijn weten nog altijd dat het lood na de eerste keer schudden een stuk verder schuift om daar weer te blijven hangen tot er nog een keer geschud wordt...

Kortom een ruberen kraal achter je lood en wat stuitjes (krimpkous bijv.) op je leader/leadcore/andere vorm van laatste meter tot lood.

En ik vis al meer dan een jaar zo :P Maar goed er zijn ook vissen die stil gaan liggen en met de bek bewegen om je haak eruit te werken (heb dit zelf ervaren).
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

24-02-2010 12:50

De loodconstructie die Martin Post beschrijft is zeker niet nieuw, heb dit al bij meerder vissers gezien.

Danny Fairbrass van Korda kwam twee jaar geleden al met een soort gelijk systeem ook met een quick link alleen met een safety systeem en
een wartellood dit heet toendertijd in het blad karper gestaan.

Op een gratis DVD van Korda werd toen ook de shocker rig getoond met twee rubber beads tegen de quick link en een inline lood zonder insert.
Het lood klemt op de twee kralen en komt los als de karper met zijn kop schud.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-02-2010 13:20

Hoi,