Paaiende karpers, Menno Blok

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-05-2005 15:49

Hey Menno,

Ik ga er maar even vanuit dat jij die foto's heb gemaakt. Gaaf gedaan kerel, machtig om te zien en vooral mooie duidelijke foto's ook.

Groetjes,
Blank.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

16-05-2005 16:02

hoi menno

mooie foto's man!!

ik heb paar weken geleden ook al tot mijn verbazing karpers zien ''rommelen'', het is m.i. een voorspel genaamd voorpaai (geloof ik)... ik heb het weleens eerder meegemaakt vroeg in het jaar... vooral met zacht weer en een zuidwester... (!)
Maar of het al meteen een echte rospartij is geloof ik niet zo... bij mij waren het ook vooral kleinere exemplaren en die zwomen achter elkaar aan en duwde elkaar wat op... zelfs icm paaiende brasems (!)... Ik geloof er zeker in dat de grote wijfjes later pas echt gaan paaien, alsof die oudere ervaren vissen (op een oude fiets mot je het leren :wink: ) het weten dat de paai beter lukt met constante temperaturen van ruim boven de 18grC (?)... of het zijn kerepers van de verkeerde kant die niet zo goed weten wat ze ''ermee aan motte''. :lol:

ik denk dat het echte paaien pas in juni gaat plaatsvinden zeker nu met dat klote weer.
Plaats reactie