De Favoriete Rig Van... Luuk Schenkelaars

Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

29-11-2004 22:21

In onze nieuwe rubriek: De Favoriete Rig Van... neemt Luuk Schenkelaars de aftrap met de beschrijving van zijn rig. Lees verder op http://www.karperwereld.nl
Pieter de Jongh

29-11-2004 22:32

Goed en duidelijke omschrijving.
Ziet er goed uit, die rig.
Ik ken hem als de Mysterie-rig.
Heb er 1 vis op gevangen, en de volgende verspeeld.
Maar met de verkeerde materialen gemaakt zo te zien.

Bedankt luuk
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-11-2004 08:07

Knap riggie !

Lijkt erg veel op m'n reversed combirig, maar bij deze heb je niet het nadeel dat de krimpkous (te) ver door moet gaan om over de knoop te komen tussen onderlijn en stiff.

Ook een knoop minder, ik ga deze dus wel eens proberen ! Eigenlijk met soepele onderlijn ipv Green Hornet, maar dat zal verder weinig uitmaken ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-11-2004 09:21

Pieter,

Bedankt! mysterie-rig... tja er zijn zoveel namen voor iedere rig... Ik weet het zelf ook niet meer dus bedacht ik maar wat. :wink:


Marco,

Ik zat dus met het zelfde probleem. Ik wilde eigenlijk nog iets meer een stijve onderlijn hebben en vlak voor de knoop een stukje soepel (voor de indraaiing ed), maar die knoop die je dan weer in je onderlijn hebt geeft mij niet veel vertrouwen.
Zoals je kunt lezen zie je dat ik ben gaan fantaseren vanuit die onderlijn waar dat dus wel is gedaan(die knoop). Ik ben op iets heel anders uit gekomen, maar het is heel doeltreffend! Toch ben ik nog steeds op zoek naar een onderlijn met coating die veel stijver is en waarvan het gestripte deel nog soepeler. Maar met de Green Hornet wekt de rig ook goed.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-11-2004 11:22

Luuk zo mysterieus is deze rig niet hij wordt al lang als reverse combi gevist.
Zelf viste ik hem toen ook met een extra stukje dik nylon in de krimpkous.
Ik heb hem al twee jaar in mijn tas gemaakt van idd Green Hornet het idee om er een stukje stiff bij in te doen was al geruime tijd te lezen op de site van PB products.

Je zult er nog versteld van staan wat ik in een tas van een goede Friese visser zag waarmee hij al voor een jaartje of 10 terug succes mee had.

Goede ideeen lijken wel steeds terug te komen.

Dus goed bedacht succes ermee.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-11-2004 11:53

Goed werkend rigje ja.
Ik heb em gisteravond ook ff geknoopt maar dan met Snake-Bite van Kryston want m'n GeernHornet was op...
Wat me opviel is dat de rig ontzettend snel vlees pakt! Hoe je de rig ook draait of vastpakt, het haakje weet iedere keer vlees te pakken. :wink:
Wat me wel bezig houdt is het lange stukje krimpkous, wellicht kan dit opvallen bij vriend karper, als het goed is is het beessie al geprikt.
Dit jaar heb ik vrijwel alleen met 2 soorten rigs gevist, daarbij ook geen 1 losser gehad. :)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

01-12-2004 10:45

Douwe,
Als je goed leest heb ik niet gezegt dat de rig mysterieus is.

Pieter de Jongh schreef:Ik ken hem als de Mysterie-rig.


Ik doelde op die naam zoals Pieter heb zei.
Verder zag ik hem laatst ook staan op de site van PB. Vind het toch wel grappig dat ik zeld op het idee ben gekomen om een onderlijn zo in elkaar te zetten en dat ie achter af ook nog blijkt te bestaan :-)


Koen,

Het lange stuk(je) krimpkous geeft wellicht iets meer weerstand. Je zou kunnen experimenteren met een korter stukje, maar ben van mening dat ie dan wat minder vlees pakt en indraaid.

succes met knopen,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
sergio verheij
Berichten: 146
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: zutphen

01-12-2004 16:02

Hij lijkt veel op de rig waar ik mee vis, Luuk. Maar dat kan je lezen in de volgende"de rig van" :D Fijne rig he?

mvg Sergio
wie het grote niet eerd, is het kleine niet weerd.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-12-2004 19:23

Luuk,

Je hebt je rig goed beschreven, het is perfect duidelijk.
Heb je de rig weleens met een klauwhaakje gevist? Niet 1 van de snelste
prikkers, maar een prima houvast.

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-12-2004 20:06

Luuk,

Mag ik wat vragen?

Wat zijn nu precies de sterke punten van de rig? Waarom prikt ie zo goed? Waarom de tube niet in een bocht gebogen? Waarom niet een loodje op het bijv. doorlopende stukje amnesia? Waarom amnesia? Waarom komt ie niet zomaar meer los? Welke hoek van de tube is het best? welk aassoort werkt beter: bodemaas of popup? Werp je in hoe blijft de hoek van de tube dan met 3 22 mm bollen?

http://www.karperwereld.nl/fotosrigvan/luuk2.jpg

Is er verschil tussen de bovenste en onderste?

MVG

klaas
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

01-12-2004 20:43

De amnesia dient om de bocht van de tube te behouden denk ik.in principe vis ik zo ongeveer met dezelfde rig,alleen ik werk enkel met de krimpkous en stop er niets bij om te verstevigen.Volgens mij is ie zo effectief omdat als ie de haak + bol terug uitspuwd hij er terug uitgaat zoals ie er in gaat in de bek,door de verlengde steel kan ie niet draaien in de bek en zo word ie zo goed als altijd geprikt.ik vis hem meestal pop-up en de vissen zijn zonder uitzondering bijna altijd in de onderlip geprikt.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

01-12-2004 23:15

Benny,

Ik heb deze rig nooit met een klauwhaakje gevist. Ik ben er niet zo kapot van. Geef mij maar liever een gewone rechte haak.
Klauwhaakjes heb ik dus geen ervaring mee.


Klaas,

Stap voor stap iedere vraag:

Mag ik wat vragen?
Ehm, nou... Alleen als je dat echt wilt. Anders niet :P

Wat zijn nu precies de sterke punten van de rig?
Als je deze onderlijn bevist en je vangt er vissen mee, merk je dat ie (vrijwel) altijd in de onderlip zit. Bij groot aas merk je dat de haak uitstekent in de bek draait.

Waarom prikt ie zo goed?
Dat is gewoon puur testen. Door de lange tube die er boven uit komt draait de haak eerder waardoor ie sneller en makkelijker een grotere hap vlees neemt dan bij een gewone Line Aligner. Ik heb deze rig ook gemaakt met een kortere krimpkous, maar wel met groot aas. Hierbij had ik al meteen enkele problemen. Als je hem vlak op je hand legt, draait ie lang niet bij ieder bobeltje/rimpeltje in de hand. Zodra je deze langer maakt doet ie dat wel.

Waarom de tube niet in een bocht gebogen?
Hoe bedoel je Bocht? Zoals de bananen rig? Daar heb ik zelf geen vertrouwen in. Dat komt omdat de haakpunt dan helemaal verstopt zit tussen de krimpkous.

Waarom niet een loodje op het bijv. doorlopende stukje amnesia?
Dan krijg je weer het zelfde effect als de overgelode rig. Als je Deze rig met popup wilt bevissen pak ik altijd wat looddraad en stop flink wat in de laatst cm van de krimpkous voodat ik ga krimpen. Het is niet makkelijk om het perfect in het uiterste stukje te krijgen, maar het werkt wel. Een loodje geeft naar mijn mening weer een hele hoop meer weerstand. Ben ik dus niet zo kapot van.

Waarom amnesia?
Ik noem hier een voorbeeld. Andere stugge nylon soorten voldoen ook prima. Zo had ik laatst een stuk Ghost van ESP. Maar hierbij stond ik voor het probleem dat de dikte te dik was waardoor ik de drtaad niet vaak genoeg door het ook kreeg. Maar ik weet zeker dat er voldoende andere soorten lijnen zijn die ook prima voldoen.

Waarom komt ie niet zomaar meer los?
Hiermee doel ik op haken waar ook al een soortement van bandhook in zit. (dat is indd wat slecht omschreven van mij) Je hebt haken waar ook in de haak al een knik zit. Als deze eenmaal gehaakt zit, en je moet flink kracht zetten zal er een hele andere kracht op de haak komen te staan als dat je een haakje pakt met een rechte steel. Hierbij zet je meer druk op de steel als op de bocht en de rest van de haak. Als je een rechte haak pakt met een krimpkous (zoals ik hem maak) trek je de krimpkous recht tijdens de dril en heb je daar geen last meer van.
Ook merk ik dit tijdens het onthaken. De haken zitten behoorlijk stevig vast in de bek, wat mij erop atendeert dat ie niet zomaar los komt tijdens de dril.

Welke hoek van de tube is het best?
90 graden vind ik persoonlijk wat te ver. Dus tussen 135 en 100 graden vind ik prima. gewoon een beetje op gevoel.

welk aassoort werkt beter: bodemaas of popup?
Bodem. Komt mede doordat ik bij popup visserij meestal een andere rig in zet. Maar ik heb (zoals hierboven aangegeven) ook met popup gevist. Daar gebruikte ik dat looddraad. Ook heb ik er enkele vissen op gevangen. MAar mijn voorkeur gaar uit naar bodem aas. Dat vind ik zelf ook wat natuurlijker overkomen.

Werp je in hoe blijft de hoek van de tube dan met 3 22 mm bollen?
Dit was een van de problemen die ik ook tegen het lijf liep. De krimpkous was niet stug genoeg. Daarom heb ik dus een stuk amnesia erin gelegd wat de hoek iets beter wast houd. Tijdens het werpen (en als je er 3 bollen aanhangt) zal de ze iets rechter worden getrokken. Zodra deze in het water beland (dus wanneer de druk er vrijwel af is) springt deze weer in ouder positie terug. Dit heb ik getest in helder water waar ik ben gaan snorkelen tijdens het vissen en mijn onderlijnen zag liggen.

Is er verschil tussen de bovenste en onderste?
Jazeker, De bovenste is de rig zoals ik hem omschrijf.
De onderste is de rig waarmee ik enkele vissen verspeelde.
Hiermee zit ik met een knoop in de onderlijn wat mij niet veel vertrouwen geeft. (is wel een kwestie van een goede knoop maar toch).
En een gewonle Line Aligner tov. de band hook wat het dus moeilijker maakt om met groot aas te vissen.


hehe, ik hoop zo je vragen te hebben beantwoord. :wink:

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-12-2004 23:35

Luuk,


Ben het niet helemaal mee eens ( nog)

Onderlip. Komt doordat het zwaartepunt lees lood onder ligt. Hoek links, vis vlucht rechts en andersom

Waarom prikt ie zo goed?

Mocht de handtest echt werken, houdt het in, dat de rig overal in de bek kan haken ook ver naar achter?

Waarom de tube niet in een bocht gebogen?
Leuk he, de volgende moet perse de ronding van een kurk..

Waarom niet een loodje op het bijv. doorlopende stukje amnesia?
Ok

Waarom komt ie niet zomaar meer los?
Vast is vast dacht ik zo maar. De haak dan. De krimpkous doet na de inhaking nix meer.

Werp je in hoe blijft de hoek van de tube dan met 3 22 mm bollen?
Geweldig, wordt al trots. Echt hoor.

.
hehe, ik hoop zo je vragen te hebben beantwoord.

ja hoor. FF genieten van Queen tussendoor…

Groeten,

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-12-2004 08:19

Ik vis de rigs ook grotendeels volgens dezelfde denkwijze als Luuk. Als ik zou willen dat de haak in die hoek blijft staan, bijv. als ik met groot aas ver werp, dan doe ik er gewoon 2 laagjes krimpkous over mekaar, dat werkt ook perfect, en je bent het buigende grotendeels kwijt.
Een heel simpel voorbeeld is bijvoorbeeld een flink stevige stiff-rig met dikke lijn. Hier staat de lijn ook in een flinke bocht op de haak zelf wanneer het aan de binnenkant van de haak naar buiten komt, dat is vrij ruw gezegd hetzelfde idee. Ik heb er zelf ook al mee getest om de krimpkous helemaal door te trekken tot aan de wartel, met daar een klein stukje vrij waardoor de rig toch nog goed kan draaien. Deze rig vis ik dan wel vrij kort, zeg max. 12 cm, wel altijd met lange hair. Misschien ook de moeite om eens te proberen.

Desondanks zou ik het niet erg vinden om de krimpkous nog wat meer te buigen, bij een enkel laagje krimpkous trekt zich dat vanzelf wel recht wanneer de vis het aas opzuigt. Als je het nog meer zou buigen zou je de inhaking in mijn ogen nog meer kunnen controleren.

Klaas,
jij zegt dat, indien de handpalmtest werkt, inhaking overal mogelijk in de bek. Zoals je zelf al aangeeft ligt het zwaartepunt bij het lood. Door met lange hair te vissen, en een soepel stukje vrij te houden onderaan de krimpkous zal hij snel draaien, en in theorie dus bijna altijd in de onderlip haken. Wat ik net al aangaf, het ronden van de krimpkous, waar ik dus wel vertrouwen in heb, kan er in mijn ogen voor zorgen dat te vroege inhaking voorkomen wordt, omdat de rig pas echt gerecht is op het punt dat de vis zich opgericht of verplaatst heeft, zal hij dan pas haken. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. De haakpunt is dus vrij van vlees totdat de kromming uit de krimpkous is, om dan, in theorie, ver voorin de bek te haken, in het harde gedeelte waar we de vis ook willen haken.

Loodhagels met betrekking tot het verbeteren van de inhaking, dan zou je toch al zwaardere loodjes moeten pakken. Ik heb die discussie ook al op andere plekken gevoerd, en ben er zelf achter gekomen door schade en schande, dat je met een loodje van 1 gram geen verschil kan uitmaken, dat moet dan flink wat zwaarder. Als ik dit loodje zou gebruiken, dan vis ik hem als banaan, maar dan wel totaal anders als dat de meesten het doen, dat terzijde.

Luuk,

"En een gewone Line Aligner tov. de band hook wat het dus moeilijker maakt om met groot aas te vissen."

Leg eens uit ?

Groetjes
Stefan
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-12-2004 10:29

Luuk,

Inderdaad een goede onderlijn die je beschreven hebt. Heb hem zelf enkel in Frankrijk gevist. Gewoon heel weinig lossers en meer aanbeten. De onderlijn die ik beschrijf in "mijn favo rig van..." en waar ik dit najaar voornamelijk mee heb gevist is de variant hierop van PB met de wat kortere gebogen krimpkous (zoals Klaas die aanhaalde) en een wat langer soepel gedeelte, maar de werking is nagenoeg hetzelfde. Enkel heeft de vis bij mij wat meer spelingsruimte door het wat langere stuk soepel. Het voordeel van beide onderlijnen is dat de haakpunt zo is afgeschermt, dat deze pas bij de onderlip vlees kan gaan pakken. Een extra voordeel wat je hebt met jouw onderlijn is dat bij uitspuwen deze in dezelfde richting als opgezogen eruit moet (zoals Stefan aangaf), wanneer de druk van het uitspuwen op het aas drukt (grootste oppervlak) dan zal dit rechtsomkeer naar buiten willen, hierdoor blijft de krimpkous als het ware achter en gaat deze kantelen in de bek. Mits voldoende lang zal deze dan tegen de bovenkant van de bek slaan waardoor het geheel moeilijker te verwijderen is. Het uitspuwprinciepe van een trigger rig. Na inhaking heeft de onderlijn, buiten dat de lijn niet in de mondhoeken kan snijden door de krimpkous wat een zeer groot voordeel is en verminkte vissen kan voorkomen, geen extra eigenschappen. Nadeel van dit langere stuk krimpkous is de waarneembaarheid van het geheel en de bewegingsvrijheid van het aas onder water. Vandaar dat ikzelf ook wat meer argwaan heb om hem op de moelijkere Nederlandse wateren waar ik vis in te zetten. Nog een klein verschil zit het hem in het schudden met de kop van de karper, wanneer de haak licht gehaakt is en deze hem probeert te verwijderen, zal dit wat moeilijker gaan omdat de krimpkous de druk beter op de punt blijft houden, dit is meer het geval bij de gekromde krimpkous dan bij de rechte.

De inhakingskwaliteiten van een onderlijn in relatie tot de grootte van het aas heeft weinig tot niets met de onderlijn zelf te maken. De hairlengte is hier veel meer van belang. Werkt die line aligner minder bij 25mm plus of 2 22mm boilies met een ruimte van 1 cm tussen bocht en boilies, kan best dat met 2 of 3 cm de inhakingen ineens wel weer goed zijn.

Luuk, probeer trouwens eens maar jouw onderlijn te overloden, gewoon zoals een bananenrig, maar dan de krimpkous met amnesia recht laten en via een zijlijntje onder aan de krimpkous een gram of 5 lood bevestigen, de "wortelrig" zoals een maatje van mij hem noemde. Hij leverde in ieder geval verschillende mooie vissen op, wil niet zeggen dat hij zonder het lood misschien niet had gewerkt.
mvg

Bart van den Hurk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-12-2004 12:13

Luuk,

Misschien eens proberen die stijvere krimpkous te gebruiken?
Gewoon uit de electrozaak. Ik heb anders ook nog wel wat "metertjes" voor je liggen om eens te proberen bij deze. Is toch wat stugger, stijver dan de "hengelsport krimpkous".

Verder leuk verwoord, zeker nadien in dit topic. Alleen wat mij toch dwars zit dat verschrikkend grote krimpkous.
Hoe zou het aas zich onderwater gedragen aan deze onderlijn. Ik bedoel, bij blazen van het aas?

Net als bij het bananengedoe, lijkt het mij afschrikkelijk, en onnatuurlijk. Maar toch haakt t als n tiet.

Groeten,
Frank
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-12-2004 12:24

Luuk,

Heb nog nix gehoor over het soeple stuk. Is dit ergens goed voor?

Zoniet, dan bereik je eigenlijk hetzelfde met een volledige stiff toch?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-12-2004 16:52

heb gisteravond twee van deze rigjes gemaakt en vandaag getest,heb er 2 vissen mee gevangen en zaten perfect gehaakt in de onderlip.
prima rig waar ik vaker mee ga vissen,thankz luuk

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

02-12-2004 16:56

Over de krimpkous gesproken ;

Ik heb hier in de buurt al bij meerdere autospeciaal zaken, inbouwcentra, hobby zaken geprobeerd, maar nergens te koop.

Die van PB ( wel mooi doorzichtig ) vind ik wat aan de slappe kant.

Waar kan ik dus een paar meter kopen ?
CarpeR Diem
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-12-2004 18:05

Marco,

Ben je erbij a.s. dinsdag in Rijsoord, ik kan dan wel voor je een metertje meenemen. Kijken of het je bevalt?
Ik heb dit via een klusjesman (goede kennis van mn ouders) geregeld. Deze had weer connecties die in de "krimpkousen - handel" zit.

Kijk maar even of je het wil, ik kan het voor je meenemen desnoods.

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

02-12-2004 18:24

He Frank,
bedankt voor je aanbod, zie PB'tje
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-12-2004 18:41

Klaas,

Over de onderlip. Dat komt volgens mij doordat een vis met zijn kop omhoog komt nadat ie iets heeft gepakt. Dan zal de haak in de onderlip draaien. Zo zie je meteen waarom ik een stukje soepel wil overhouden. Dit komt voornamelijk doordat de haak moet kunnen draaien. Als je een stuk ECHT stiff rig pakt. (dus niet die IQ ed) kan de haak alleen draaien op de waterl. Ik heb hiermee al meerdere malen meegemaakt dat de vissen heel ergens anders zijn gehaakt dan in de onderlip omdat de rig (in mijn ogen) TEweinig bewegingsvrijheid heeft.
Moscht een vis naar de zijkant vluchten zal de haak iets meer in die hoek zitten, maar echt in de zijkant heb ik ze zelden tot nooit gehad.

Waarom prikt ie goed?
Tever naar achter gaat in die zoon moeilijker doordat de krimpkous dan in de weg zit. Als deze wat verder buiten de bek komt zal de haak wel vlees pakken. Dus dan wat verder naar voren.

Waarom de tube niet rond gebogen?
Tja, ik zag hem net nog op de site van PB staan. Zo heb ik hem nooit gevist, dus waarom kan ik je zo niet beantwoorden. sorry.

Waarom komt ie niet zomaar meer los?
Precies je zegt het zelf. Omdat krimpkoud nu eenmaal niets meer doet na de inhaking.



Stefan,
Ik zal het ook eens gaan proberen met 2 krimpkousjes over elkaar! ben benieuwd. Bedankt!

"En een gewone Line Aligner tov. de band hook wat het dus moeilijker maakt om met groot aas te vissen."
Ik vis zelf graag met zeer kleine haakjes. Ik heb de rig beschreven met no 6, maar deen 8je wil ik er ook gerust op zetten. Dan ook met 3x22! De inhaking zal met een langere krimpkous en groot aas beter gaan dan dat je een kleiner stukje krimpkous hebt. Zo creëer een hrotere arm waarop de haak kan draaien. Een LA is meestal korter dus heb je een kleinere arm.


Bart,
Wat bedoel je nu precies met die"wortelrig"? Vis je die dan ook op de bodem? of doe je dit alleen met popup?


Frank,
ik citeer uit het artikel:
"ik heb toevallig laatst bij een auto bedrijf enkele meters gehaald. Het valt me op dat deze niet snel krimpt, maar dat ie wel zeer stug is"


Viktor,
Kijk, Daar doen we het voor! Prima werk!


Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

02-12-2004 18:52

volgens mij heeft elke elektronicazaak wel krimpkous in het assortiment. neem het in ieder geval op mijn werk mee, als ik het stugger wil hebben dan bijvoorbeeld de doorzichtige PB.

frank, wat bedoel je met blazen tegen het aas? heb zelf onlangs de DVD's van korda gezien, en niet echt blaasacties van de vissen gezien. dat ze regelmatig afgeschrikt werden wel, wellicht door zichtbaarheid van de montage (misschien tevens een verklaring waarom snachts vissen beter zou zijn, zeker als er op een water niet snachts gevist wordt)
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-12-2004 18:53

Luuk,

Je maakt een overgelode bananenrig, maar in plaats van de krimpkous te buigen doe je er de amnesia in en laat je de krimpkous recht. De naam bedacht een kameraad van mij.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

02-12-2004 18:54

Bart,

Oke, dat snap ik nu, maar dan popup, bodem of beide?

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper