Artikel: Betaalwater versus Openbaar water, door Arno Spruit

Nancy Willemsen

16-08-2004 19:37

Mooi zooi Arno..

denken we gelukkig hetzelfde erover... :)

Na wat zoeken kon ik het bekende topic toch niet vermijden! wel of geen BTW.. dat is echt een discussie wat hier wordt gevoerd van jewelste..

Ik kan me er altijd zo druk om maken als een andere karpervissen meteen fel ertegen in gaat als jij ook maar 1 zinnetje over een BTW hier op neer zet.. dan heb je meteen 100 posts met dat een BTW niet deugt en na een paar minuten je topic ineens weg wordt gehaald.. :evil: :evil:

Ach jah.. ik ga gewoon door samen met mijn 4 vismaatjes met karpervissen hoe wij willen en waar wij willen want tot nu toe hebben we altijd succes gehad en dat kon ik niet van veel mensen zeggen die bij ons op de plas zaten!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-08-2004 19:44

Beste Nancy,

Een ieder is vrij om die keus te maken. Een goede voorlichting over mogelijke misstanden daar heeft het lang aan ontbroken. De KSN heeft door middel van de enquête duidelijkheid willen scheppen. Waar ik nu naar benieuwt ben wat jullie ervaring is over dat betreffende BTW waar jullie zijn wezen vissen.
Waar Bob opdoelt wat de niet serieuze karpervisser aangaat. Als je als karpervisser weet dat men op bepaalde BTW willens en wetens het geld op de eerste plaats zet, en men geen oog heeft voor visstandbeheer en je gaat er vissen kan men die karpervisser dan nog serieus nemen.
Dit is voor mij niet meer grijs maar echt zwart.

MVG, Peter
Nancy Willemsen

16-08-2004 20:57

Mijn ervaring of eigenlijk onze ervaring op het BTW in Frankrijk...

Ik vond het meer erg mooi, je zag ook behoorlijk veel karpers zwemmen en ook veel karpers omhoog komen..
Ook is onz verteld dat er dwergmeerval zat, alleen wij wisten dus niet van te voren dat er ook veel andere soorten vis zat. En met wat voor boillie je moet zitten (21 mm of 24 mm)

We hebben allemaal zelf uitgevogelt hoe we het beste konden vissen.. Kijk hier in NL weet je dat maar al te goed.. we zitten bijna altijd op hetzelfde water en dan verschillende stekken... de ene keer voer je veel bij en de andere keer weer niet.. gewoon peilen bij de vissen eigenlijk en het helpt echt bij ons.. (wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt hoor)
We hebben altijd een karper gevangen zelfs bij - 3 graden.. en dat was nog een behoorlijke karper ook!

We zijn er uit eindelijk achter gekomen hoe we moesten vissen toen we mensen daar tegen kwamen met een fishfinder en alles! Die kon nl zien wat voor grond er was (grond, drap etc.) zo werd uiteindelijk gezegd dat we onze stek op een grindbodem moesten doen.. en ja hoor de laatste nacht kregen we een vette run.. maar wat wel een min punt was.. overal lagen takken in het water en elke run die we hebben gehad brak uiteindelijk de lijn van af omdat de karper precies weer in het takkenparadijs zwom.. :-?

We hebben voor de volgende keer (als die komt) tenminste geleerd wat we het beste mee kunnen nemen voor voer.. (niet veel losvoer bijvoeren want alle andere vissen kwamen erop af we hadden zelfs een dwergmeerval van 15 cm groot trok een kikkererwt weg met 70 gram lood eraan.. of was het nou 90 gram????) en ook hoe we moeten vissen op dat water dan.. hoe we moeten vissen dat weten we wel van hier in NL.
Nancy Willemsen

16-08-2004 21:01

Helaas was de informatie vooraf niet zo goed.. want ik heb alles gehoord van andere mensen die er al waren geweest en de eigenaar van het meer was een beetje onduidleijk af en toe.. maar dat kwam ook omdat hij engels en frans aan het lullen was. 8)
joesoef broekaart1
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-07-2005 14:03
Locatie: tholen

11-07-2005 19:44

hier joesoef viossen doe ik nu ruim 30jaar waarvan een groot deel opkarpers btw is al 25 jaar gespekstof ieder denk er het zijne van en iedereen beleef zijn hobby anders een btw is ook waar je ieder jaar contributie betaal alleen op een andere manier wat voor de een het ij van columbus is kan iemand anders weer een andere gedachte over hebben zelf zit ik het liefs op het kanaal en als er mensen zijn die op een btw willen vissen zolang ik niet hoef te betalen vind ik het goed alleen jammer dat al die waters niet goed beheert worden maar dat is anders om ook er zijn genoeg bestuuren die groote vis er uit doen bv snoek en groote karper voor de vaste stok vissers uiteraat ben ik daar ook niet gelukkig mee wie serieus is en wie niet laat ik aan andere over om dat te beoordelen zo lang er in nl noch genoeg te vangen is en je voor een paar euro en veel mooi vis water is en zolang de hele meute duur wil betalen kan je hier noch rustig zitten op de groote waters
hobby vissen doe ik al 45 jaar en vissen op karper 35 jaar in het bgin met deeg nu met boilies de laatste 30 jaar op het kanaal en dat bevalt me best
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-07-2005 17:13

Hallo Joesoef,

Moeilijk leesbaar voor mij,
gebruik liever wat leestekens als; . , ! ? en spatiebalk. :wink:

Snappie?? :wink:
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 20-07-2005 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-07-2005 18:53

Had ook ff moeite ja..
Als je er maar vertrouwen in hebt.