Vissen op Droompark 'De Zanding'in Otterlo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

10-08-2012 08:23

Eind augustus ga ik een weekje naar bovenstaande vakantiepark. Ik heb gezocht op het forum, maar de meest recente berichten dateren van 5 jaar terug en spreken elkaar bovendien tegen.

De vraag is nu, is het de moeite om een karperhengel mee te nemen? Of kan ik me beter richten op bijvoorbeeld roofvis? Alle info is welkom!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

03-09-2012 19:54

Helaas geen reacties ontvangen op mijn oproep, dus bij deze mijn ervaring. Misschien heeft de volgende er wat aan.

Er zit in ieder geval karper op de Zanding. Ik heb er diverse zien zwemmen aan de oppervlakte, allemaal schubs. Ik schatte ze rond de 15 pond, maar door het heldere water, afstand en weersomstandigheden kan ik er best naast zitten. Ook heb ik in dezelfde gewichtsklasse een mooie koikarper zien zwemmen. Naast de karpers heb ik flink wat witvis gezien, voornamelijk hele grote blankvoorns.

Omdat ik alleen mijn struinhengel mee had, heb ik het water niet kunnen uitpeilen. Wat ik heb kunnen zien is het een zandputje en loopt het (volgens de borden) af tot 2,5m. Op de modem ligt wel wat groene smurrie (alg), al heb ik er tijdens het vissen weinig last van gehad. Voeren is overigens verboden!

Ik heb zelf 2 keer een paar uur gezeten en heb helaas geen karper gevangen. Wel ving ik op de boilie 1 van die grote voorns.

Conclusie: het kan geen kwaad een (karper)hengel mee te nemen, maar voor een visvakantie zou ik ergens anders heen gaan.
kevin scholten
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-10-2012 21:21
Locatie: barneveld
Contacteer:

01-01-2013 23:18

een maatje van mij heeft er gelopen voor stage als beveileging.

daarna is hij er zelf ook 2-3 nachte gezeten wel paar runs gehat maar lieten los of loze run.

we gaan er dit jaar waarschijnlijk nog paar nachte zitte om dat we dikke vis gespot hebben.

en zo als je zij een dikke koi karper .

dus vakantie wel of niet zou ik nie gouw zeggen denk dat je meer tijd in moet steken om betere vangste te krijgen.

daarna zal het wat meer aantrekken voor andere mensen

mijn mening gr louie
Brian Blyth
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-05-2013 19:35

09-06-2013 10:56

Ik zelf woon in de buurt van Otterlo. Ga regelmatig eens kijken. Vorige week heb ik een uurtje of 5/6 gezeten met 3 hengels.
Ik viste met boilie kruim/halve boilie's. 1 run gehad, maar dat bleek een winde.. (waarvan enorme rond zwemmen en met groepn van 10 tegelijk)
Zit vol met witvis.. en laatste weken ook vol met wier.. ;s
Verder had ik nog een terugloper maar zal nooit weten wat dat is geweest.
Het bestand zal rond de 20 karpers zijn hoorde ik van een andere visser.. zelf heb ik met een kano gevaren om ze goed te kunnen spotten.. het was 20 graden en de zon scheen.. de karpers lagen 1 meter uit de kant een stuk of 8.. en iets verder tegen het riet lag een koikarper.. rond de 15 pond schat ik hem.. Binnen enkele seconden waren ze alweer verdwenen.. schuw dat zijn ze wel!
De karpers zijn moeilijk te vangen en worden bijna niet gevangen.
Ik heb hier en daar op internet paar vangsten kunnen zien.
Op youtube kan je een video vinden van iemand die een karper vangt op de zanding. Het is in het donker.

hierbij wat informatie voor jullie! ;)
Plaats reactie