landal de schatberg sevennum huisje nr 238

Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

26-06-2012 21:26

Hallo medevissers,
Dit jaar ga ik in augustus naar de schatberg in sevennum.
Nou is er op het forum geen recente nieuws over dit park.
Mijn vraag is : Hebben jullie wel eens karper gevangen in het water wat achter de huisjes langsloopt?
Wil namelijk mijn karperspullen meenemen en gewoon vanuit het huisje nr 238 vissen ook snachts zonder dat ik richting het meer hoef.
Heb namelijk een gezin dus op het meer zitten kan wel een keer maar niet te vaak natuurlijk.
Dus wil vanuit de tuin vissen,hoef geen informatie over stekken of voer.Wil gewoon weten of de karper langs de huisjes
zwemmen of dat ze alleen op het grote meer blijven .Zelf beschik ik over een voerboot met dieptemeter.
Hoop dat jullie me iets kunnen vertellen want recente nieuws is er niet .

Gr Frank.
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
erik j pons
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-08-2007 08:58
Locatie: zuid holland

26-06-2012 22:33

Is niet echt spannend daar, maar wanneer je met je gezin op pad bent kun je wel vissen!

Ik heb er een keer gezeten met een familie weekend en een vissend neefje. Heb er aardig gevangen. Tip die ik je geven kan: 1 maïskorrel, haakje maat 8 of 10. Klein PvdA kousje met grondvoer met wat olie en melasse.
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

27-06-2012 07:52

Met het pennetje kan je ze wel vangen in het donker!dus neem breekstaafjes mee voor op je pen.
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

27-06-2012 10:56

Bedankt voor de reactie,s

Neem aan dat dit recent is dat jullie daar zijn geweest?

Verwacht ook geen zwaar spul achter de huisjes.
Maar hoop gewoon lekker wat karpers weten te vangen liefst met de rodpod.
Voor mijn vrouw en dochter is het dan ook eens leuk om af en toe een karper te zien.
Wie weet zwemt er nog wel een zware langs maar die zullen wel op het meer blijven hangen.
Had op internet niet zulke leuke berichten gelezen over de schatberg,hoop dan ook dat er nog wat te vangen is achter de huisjes.
Bedankt voor de reactie heren en alle informatie betreft vissen vanuit het huisje is welkom forumleden.

Gr Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
erik j pons
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-08-2007 08:58
Locatie: zuid holland

27-06-2012 11:02

iederren vist vanaf de kant naar het midden! het zijn klere beestjes.......
erik j pons
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-08-2007 08:58
Locatie: zuid holland

27-06-2012 12:11

ik bedoelde clevere beestjes......
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2012 12:47

Als ze zo clever zouden zijn zou je helemaal niets meer vangen.
Vissen is een hobby, geen religie!
erik j pons
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-08-2007 08:58
Locatie: zuid holland

27-06-2012 14:04

Er zijn dan ook veel vissers die daar nix vangen. Probeer dus cleverder te zijn dan.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2012 19:13

Ligt niet aan de vis maar aan de vissers die feitelijk het woord niet eens mogen gebruiken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

28-06-2012 17:14

Er zwemt wel vis langs de huisjes en meestal s'nachts. Heb 1 karpertje in een week tijd gevangen aan 2 8mm boilies. En dit was rond 2:30 s'nachts, Hengels 24/7 in het water gehad dus heel dik was het niet.
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

28-06-2012 20:46

He jongens en op het meer dan? Want daar ga ik in augustus heen op de camping.
Verleden jaar ben ik in de buurt geweest van de schatberg en heb daar een jong gesprokken en zij dat het niet moeilijk was om er een vis te vangen, maar als ik zo lees moet ik nog wel wat uit de toverdoos halen om te gaan vangen.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

28-06-2012 22:31

1 karper in 1 week is niet veel hoop dat het nu wel beter is als toen jij er was.
Moet toch wel meer te vangen zij achter de huisjesZit zelf in het midden met een huisje voerbootje mee voervijzel aan
dan moet het toch lukken.

gr Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
Arnoud Roks

29-06-2012 17:19

Let op:

Voerboot is Verboden op alle 3 de vijvers...maar er is een uitzondering: op de dagen dat je mag nachtvissen mag je gebruik maken van je voerbootje op de grote vijver achteraan bij de waterskibaan, je mag daar nachtvissen (2 nachten p. week, de dagen weet ik niet uit me hoofd) wanneer de waterskibaan dicht is...dat is rond 10-11 uur savonds en gaat smorgen op 9 a 10 uur weer open.. dus dan moet je ook weer wegzijn.... op de rest van de vijvers mag je dus geen gebruik maken van een voerboot of rubberboot..,

en het is redelijk moeilijk om een visje te vangen en voor de rest zal je niet veel informatie te vinden horen krijgen, iedereen die daar ze visje vangt, zegt niks ivm met stekke pezers enz....

let erop dat het erg druk is, de vijvers zitte meestal bijna helemaaaal vol op de dagen dat je mag nachtvissen...
daarom zijn er ook een aantal regeltjes, een daarvan is recht vooruit gooien op de stek die je zit...

vergunning kan je vooraan bij de receptie halen,

btw. met vijvers bedoel ik alle 3... vooraan heb je de zwemvijver, die is rechts (bij de parkeerplaats) als je richting de slagboom rijd.. (de camping op dus)

de kleine vijver is als je net de camping op bent schuin links tegen over de plaza.

en de grote vijver is helemaal links van de camping tegen de golfbaan aan van sevenum..

ik sta en vis er al verschillende jaren, dus voor meer vragen over regels enz. kan je bij mij terecht..
Arnoud Roks

29-06-2012 17:23

nachtvissen is in de week verdeeld over alle 3 de vijvers,
dit hebben ze gedaan ivm kamperen aan de vijver op de stek, en zodat andere mensen ook een kans krijgen om te vissen op bijv die; ene stek.

bijv. ma op dinsdag : kleine
dinsdag op woensdag: zwem
woensdag op donderdag: grote
donderdag vrijdag: kleine
vrijdag op zaterdag: grote

hoe het precies zit weet ik even niet uit me hoofd. maar dat staat allemaal achterop de vergunning die je koopt bij de receptie (is verplicht een vergunning, en ja er word gecontroleerd) of je moet er even een regeltjes a4-tje erbij vragen als ze die er niet bijgeven.

als je wil nachtvissen moet je wel smiddags/smorgens op je stek gaan zitten anders heb je kans dat je geen stek hebt..

Mvg, Arnoud
Arnoud Roks

29-06-2012 18:32

en dit was ik ook even vergeten te vertellen:

op de zwemvijver mag je alleen vissen achter de de boeien. daar varen overdag bootjes voor kleine kinderen, overdag mag je dus alleen met een vaste stok vissen, zodra de bootjes binnen zijn s' avonds (rond een uur of 6) dan mag je je werphengel uitgooien..

Gr.
Gebruikersavatar
Frank Doeven
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-03-2007 21:30
Locatie: Emmeloord

29-06-2012 22:39

Bedankt voor de informatie maar waar jij het over heb zijn de vijvers .
Zelf wil ik achter mn huisje nr 238 op karper vissen weet je hier ook iets over te vertellen?

gr Frank
Is er leven na de dood? Steel mijn hengels en kom erachter!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

30-06-2012 12:51

Ik heb gewoon de complete week achter het huisje zitten nachtvissen. Of dit is toegestaan geen idee, doe het wel zo stil mogelijk want de huisje staan vrij dicht op elkaar.
Arnoud Roks

30-06-2012 14:17

het lijkt op de plattegrond breder dan dat het is, maar waar jij zit (huis 238) als je dan een beetje schuin gooit is het wel wat breder, een soort kommetje zegmaar,

je mag 24/7 nachtvissen achter de huisjes omdat het prive terrein is, en de vis vereniging niet op jou terrein mag komen zeg maar, maar ik zou inderdaad wel rekening houden met je buurtjes.. :lol:

verwacht er niet teveel van, kwa aantal niet en kwa gewichten niet..

...als je met boilies vist, dan zou ik met kleine boilietjes vissen achter je huisje, 12/14 mm single en licht bijvoeren, met wat particles,

en hou er wel rekening mee, dat er een klein steigertje schuin tegen over je huisje is, en dat daar wel is kleine kinderen gaan feederen en blinkeren, en die kunnen dan zo je lijntje mee sleuren...

Gr.
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

01-07-2012 21:50

Zo te lezen moet ik dus de toverdoos mee nemen om een visje te vangen maar dat maakt het ook wel weer spannend. Mischien spreek ik je nog wel Arnoud.

Met vriendelijke groet Jan Mol
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Martijn de Vries
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 16:07
Locatie: Stompetoren
Contacteer:

01-07-2012 22:32

Beste vakantiegangers,

Twee jaar geleden heb ik hier voor het laatst gevist, toen is er een vissterfte geweest waarbij een heel groot gedeelte van de populatie verdwenen. Ik heb er samen met mijn broertje een keer of 5 een weekje gevist.
Toen was het heel gemakkelijk om er een vis te vangen zeker op het grote meer, mits je op de juiste stekken vist.
Wij hebben er vissen gevangen tot 28 p. Gemiddeld vingen we er zo'n 20 tot 30 per week.

Zoals ik al zei weet ik niet hoe het bestand is na de sterfte en of er nog nieuwe vissen zijn uitgezet.
De zwemvijver was toen verboden om te vissen, wel hebben we hier enkele mooie spiegels gespot en een aantal metersnoeken.

Veel succes!!!!
Carpfishing a way of life
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

02-07-2012 10:43

we zullen het wel zien wat het word.
ik ga in ieder geval goed voorbereid op pad met de bouwvak.

gr jan mol
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Arnoud Roks

02-07-2012 15:13

@ martijn, er is heel veel veranderd tegen over 2 jaar geleden, zoals ik al zij is er nu een waterskibaan op het grote meer, en is de kweekvijver bij het grote meer getrokken voor een natuurlijk paaiproces, enz enz.

@ jan mol, ik denk het haast wel, fiets iedere dag (als ik niet aan het vissen ben :lol: ), middag avond rond de meren om bij bekende een praatje te maken, en meestal ook bij onbekenden, zowel karpervissers als witvissers en snoekvissers :)

Gr. Arnoud
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

02-07-2012 16:39

@ jan mol, ik denk het haast wel, fiets iedere dag (als ik niet aan het vissen ben :lol: ), middag avond rond de meren om bij bekende een praatje te maken, en meestal ook bij onbekenden, zowel karpervissers als witvissers en snoekvissers :)

Gr. Arnoud[/quote]

He Arnoud,
Ik zit meestal s'morgens vroeg vanaf een uur of 5 tot een uur of 10:30.
Is er met tijgers ook een visje te vangen?

gr jan
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

02-07-2012 16:42

Brasem wel :lol:

Gewoon van alles wat meenemen joh! Ik zou vooral voor kleine maten gaan! Zowat iedereen zit met 20mm .
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

02-07-2012 16:47

oke maar eigen ervaring met tijgers is zeer weinig brasem en andere witvis.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant