Timmerholt drenthe!

mark jennekens
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-03-2011 18:59
Locatie: roermond

08-05-2011 22:44

Goeie avond,

Net terug van een weekje timmerholt,meteen even het bericht van donny ontkrachten.Wij zaten in huisje nummer 156,maar hebben buiten 1 snoek en drie brasems niks gevangen.
Er is deze week precies 1 karper gevangen en dat was wel een 30 ponder op het plasje met het grote rietveld,verder helemaal niks.

Ik weet niet wat er aan de hand is daar maar dat het meer overbevist wordt lijkt me geen understatment,nog nooit heb ik zoveel lijnen gezien op 1 water.
Als timmerholt slim is veranderen ze die mooie advertentie een beetje,deze trekt zoveel vissers dat het meer helemaal kapot gaat,dit is echt heel erg jammer,want het park is werkelijk prachtig,en huisje 156 is een vissers droom.

Even terugkomende,we hebben buiten de vangst 2 runs gehad,ik heb 1 vis gespeelt omdat er blijkbaar in de nacht een lijn over mijn lijn gevaren was met een voerboot,wat daar overigens helemaal niet mag.
Mijn vismaat heeft een vis verspeelt in de rietkraag voor ons huisje,dit omdat ik onder de douche stond en hij niet bij het schepnet kon.dat was een vloek moment.

Verder een prima vakantie gehad.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-05-2011 22:28

Tja jongens in de twee keer dat ik er geweest ben werdt er door de andere vissers ook niets gevangen.
@Mark heb je m'n aastip nog gebruikt ? Nog naar het restaurant geweest ?

@Victor, in mijn ogen zit je daar in een kansloos hoekje, probeer te veranderen in 143 of daar in de buurt, lukt dat niet zorg dat je dan mobiel bent al boek je daar geen huisje aan het water voor. :wink:
Laatst gewijzigd door Dennis Slagboom op 09-05-2011 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op slagboom !
mark jennekens
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-03-2011 18:59
Locatie: roermond

09-05-2011 22:35

hey dennis,

Buiten de aastips heb ik werkelijk alle registers open getrokken,het enige leven wat we zagen was op een single 12mm pop up fresh fruit one van gulp.Voor de rest hebben we alles geprobeerd,alle rig kombi's en vrijwel alle soorten aas.Maar nul komma nul respons.

We zijn lekker naar het dorp geweest om te eten,daar liggen een aantal goeie restaurant's en een c1000,zoals je weet.
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

14-05-2011 23:19

hoi

wat mocht niet over je lijnen heen varen of voerboot

want wil mijn voerboot mee nemen
is er ook ergens een lijsje wat wel en wat niet mag
bedoel hoeveel hengels
tijgernoten
voeren
enz enz

groeten dave

mark jennekens schreef:Goeie avond,

Net terug van een weekje timmerholt,meteen even het bericht van donny ontkrachten.Wij zaten in huisje nummer 156,maar hebben buiten 1 snoek en drie brasems niks gevangen.
Er is deze week precies 1 karper gevangen en dat was wel een 30 ponder op het plasje met het grote rietveld,verder helemaal niks.

Ik weet niet wat er aan de hand is daar maar dat het meer overbevist wordt lijkt me geen understatment,nog nooit heb ik zoveel lijnen gezien op 1 water.
Als timmerholt slim is veranderen ze die mooie advertentie een beetje,deze trekt zoveel vissers dat het meer helemaal kapot gaat,dit is echt heel erg jammer,want het park is werkelijk prachtig,en huisje 156 is een vissers droom.

Even terugkomende,we hebben buiten de vangst 2 runs gehad,ik heb 1 vis gespeelt omdat er blijkbaar in de nacht een lijn over mijn lijn gevaren was met een voerboot,wat daar overigens helemaal niet mag.
Mijn vismaat heeft een vis verspeelt in de rietkraag voor ons huisje,dit omdat ik onder de douche stond en hij niet bij het schepnet kon.dat was een vloek moment.

Verder een prima vakantie gehad.
andre janssen
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-12-2009 12:12
Locatie: Geleen

15-05-2011 09:03

Ja, dat zou ik ook graag willen weten want ik ben ook van plan mijn voerbootje mee te nemen.

Dus als iemand weet waar je een reglement kan bekijken zou je dit dan a.u.b. willen laten weten ??

Verder zijn alle tips natuurlijk heel welkom :wink:

Mvg

André
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-05-2011 10:01

Er is wel een regelement, maar als je geen overlast aan andere vissers en nog belangrijker andere parkgebruikers veroorzaakt mag je ook nachtvissen er mag veel en wordt er ook niet op gecontroleert. Regelement komt alleen naar boven als je er een bende van maakt.
Let op slagboom !
mark jennekens
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-03-2011 18:59
Locatie: roermond

15-05-2011 22:17

Naar wat ik begrepen heb zijn voerboten niet toegestaan,wil je dit echter zeker weten zou ik even het park bellen.
Op aas gebied mag alles,dit ter aanvulling op wat dennis heeft geschreven.
han remmerswaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-05-2011 12:57

16-05-2011 13:43

Hey mark,

Ben hier 2 jaar geleden geweest tijdens een hele warme zomer, ik zat in 1 van de huisjes recht tegenover de rood witte ballenlijn die daar ligt, nummer weet ik helaas niet meer sorry hiervoor, 1 lijn lag een meter van de ballenlijn af andere lijn lag rechts tegen rietkraag aan, en daar heb ik iedere ochtend en middag een 2tal handjes tijgernoten bijgegooid, omdat ik op op single bait helemaal gek werd van de brasem. Zat dus met een snowman, en 1 met tijgernoot met een fluormaisje. heb er 3 s'nachts gevangen, en nog 2 overdag tijdens een flinke regenbui, en dit in 2weken tijd drama eigenlijk. over de bodemgesteld kan ik kort zijn, aan de kant bagger verder naar het midden wordt het harder.

gr hanno
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-05-2011 21:03

Bodemgesteldheid niet andersom ?
Let op slagboom !
han remmerswaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-05-2011 12:57

20-05-2011 11:10

@dennis, je hebt gelijk, te snel getypt :wink:, maar hoe dan ook het blijft een lastig watertje met een overvloed aan brasem
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

20-05-2011 18:50

jongens mannen
klein tipje
bij het lelieveld zitten een paar mooie harde platen
het is wel midden in het veld maar daar kies je dan zelf voor
je kunt zelf dan hopelijk wel inschatten met welke systemen je dan vist
je hebt tegen het oude eiland naast het veld 2 doorgangen
het lijkt niks maar als je tegen de punten aan vist moet je vis hebben
vooral s avonds en in de morgen
het aas toen wij er een poos terug visten deden wij het zo niet meer dan een tiental bollen op 1 hengel
gaat het lopen dan steeds wat halve bollen eromheen
veel voeren bereik je daar niks mee
neem eens een single en gooi die in een soak of een aktiv-8tor
mvgr de karpergek
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

20-05-2011 19:26

Ik ben er ook geweest een 3 tal jaren geleden,wij hadden leuke vissen kunnen vangen vóór de afrastering van het strandje...in de avonduren...
gr Piet.
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Martijn vd beek
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-01-2011 23:52
Locatie: Wezep
Contacteer:

21-05-2011 00:20

Voor je is het water rond de 1 en de 1.4 meter diep. Tussen huis 87 en 78 loopt het als ware als een duin op na de 0.70 cm waarna het al snel dieper word.

Heb een week zitten vissen in huisje 78. Heb er een woord voor. Drama. Laat ik het kort houden. Er zaten 7 mensen verdeeld over het geheel op karper te vissen. Wij waren met ons tweeen. Zelf hebben we de zichtbare stekken bekeken en een diepte meter er op los gelaten voor het onderwater gebeuren en de bodem. Alles is er aanwezig. Na een week vissen waren er 7 mensen die nog geen beet hadden gezien. Heb met 4 vissers gesproken. Zelf heb ik er een verspeeld in de touwen van de boeien van het strandje. Mijn maat heeft er wel een gevangen van 30 pond.

Het positieve is dat er een week daarvoor volgens de eigenaar een man er 4 had gevangen waaronder een van 36 pond. Verder dat de vissen loei sterk zijn daar. De huisjes en het park er keurig uitzien. En dat Brasserie Diggels in Westerbork zit.

Nog wat nadelen zijn de enorme brasems. Zelf hebben we er 16 op de kant gehad. Mede doordat wij alleen karper wisten te vangen met duivenvoer met een pup up mais erop. Een brasem vergiste zich in de tijgernoten. Voor de rest ook alle brasems op de mais. De andere aas soorten die wij probeerden waren self made boilies. Pallets. Tijgernoten. Kikkererwten. Boilies 10mm 20mm 26mm 30mm En de magots ring hebben wij nog ingezet. Dit leverde geen vis op.

Ik zal nooit zeggen dat ik de beste karper visser ben maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt, een week en dan niks op de kant. En toch geloof ik wel dat er meer karper zit. Al heb ik ze niet gezien en niet gevangen.

Hoop dat je meer succes hebt!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-05-2011 14:42

jans de boer schreef:jongens mannen
klein tipje
bij het lelieveld zitten een paar mooie harde platen
het is wel midden in het veld maar daar kies je dan zelf voor
je kunt zelf dan hopelijk wel inschatten met welke systemen je dan vist
je hebt tegen het oude eiland naast het veld 2 doorgangen
het lijkt niks maar als je tegen de punten aan vist moet je vis hebben
vooral s avonds en in de morgen
het aas toen wij er een poos terug visten deden wij het zo niet meer dan een tiental bollen op 1 hengel
gaat het lopen dan steeds wat halve bollen eromheen
veel voeren bereik je daar niks mee
neem eens een single en gooi die in een soak of een aktiv-8tor
mvgr de karpergek


Jaja Jans weet hoe het er werkt, zeker die voertip. Ik ben alleen bang dat er vissers zonder de juiste kennis en/of techniek, materiaal tussen die bladeren gaan visssen daarom heb ik het achterwegen gelaten, ook is een bootje waar je vanuit kan drillen nodig en de snelheid van hengel pakken en bootje in is ook belangrijk, je kan dan niet in het huisje gaan liggen maffen ofzo. Goede tip maar ik hoop wel dat de lezers er verstandig mee omgaan.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-05-2011 14:49

Martijn vd beek schreef:Voor je is het water rond de 1 en de 1.4 meter diep. Tussen huis 87 en 78 loopt het als ware als een duin op na de 0.70 cm waarna het al snel dieper word.

Heb een week zitten vissen in huisje 78. Heb er een woord voor. Drama. Laat ik het kort houden. Er zaten 7 mensen verdeeld over het geheel op karper te vissen. Wij waren met ons tweeen. Zelf hebben we de zichtbare stekken bekeken en een diepte meter er op los gelaten voor het onderwater gebeuren en de bodem. Alles is er aanwezig. Na een week vissen waren er 7 mensen die nog geen beet hadden gezien. Heb met 4 vissers gesproken. Zelf heb ik er een verspeeld in de touwen van de boeien van het strandje. Mijn maat heeft er wel een gevangen van 30 pond.


Het positieve is dat er een week daarvoor volgens de eigenaar een man er 4 had gevangen waaronder een van 36 pond. Verder dat de vissen loei sterk zijn daar. De huisjes en het park er keurig uitzien. En dat Brasserie Diggels in Westerbork zit.

Nog wat nadelen zijn de enorme brasems. Zelf hebben we er 16 op de kant gehad. Mede doordat wij alleen karper wisten te vangen met duivenvoer met een pup up mais erop. Een brasem vergiste zich in de tijgernoten. Voor de rest ook alle brasems op de mais. De andere aas soorten die wij probeerden waren self made boilies. Pallets. Tijgernoten. Kikkererwten. Boilies 10mm 20mm 26mm 30mm En de magots ring hebben wij nog ingezet. Dit leverde geen vis op.

Ik zal nooit zeggen dat ik de beste karper visser ben maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt, een week en dan niks op de kant. En toch geloof ik wel dat er meer karper zit. Al heb ik ze niet gezien en niet gevangen.

Hoop dat je meer succes hebt!!


Ja Martijn je moet natuurlijk wel wat proberen :lol: Geintje, als ze er niet zitten kan je op je kop gaan staan, maar dan ben je gewoon kansloos. Ze zouden er best voorzichtig wat spiegeltjes kunnen uitzetten want zoveel karper zit er niet, brasem dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Dennis Slagboom op 30-05-2011 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op slagboom !
Donny Scholten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-04-2011 21:50

30-05-2011 20:54

Heej jongens nou ik weet wel dat op de bodem vissen geen succes is ik zat van vrijdag tot vrijdag maar tot zondag had ik het water alleen er werd meer gevist op het park er kwam een man zuign rechts tegen over mijn zitten en sprak mijn aan waar ik lag ik vertelde mijn plek en hij zij toen ik ga aan de zij kant van het riet vissen ik zeg is goed iik zie hem volgens met een 10liter emmer duivervoer en die gooit die zo het water in op die plek daarna telkens bij voeren met hennep en duivenvoer ook telkens echt veel voer de eerste 2 nachten had de man al 6 brasems op die plek en de 3e nacht ving die 1 karper 27pond schub hij zij dat die al die tijd gewoon boilie viste maar nu pop-up viste die nacht en dat liep ik kreeg van de man een maiscorn stoppers en een pineapple pup-up 15 mm ik gooide die avond in en een uur later piep volle run uit het niets links naast de kano's maar verspeelde hem daar ik balen maar toch nog x proberen ik weer in gooie en 30 min later volle run spoel loopt leeg ik sla aan ik voelde niet eens.

mijn ervaring is pop-up 15 mm werkt wel
m-line popup pine apple
piet vlot
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-07-2004 19:03

15-06-2011 19:03

heb er vorige week een weekje in een huisje gezeten,3 nachten gevist 5 karpers gevangen.
alle 5 prachtige schubs tussen de 21 en 33 pond.
en het is inderdaad een druk bevist watertje daar,werd voor de rest weinig tot niets gevangen...
niet raar ook zoals je sommige daar ziet vissen (snaarstrakke lijnen en rodpod standje sky high :roll: )
vissen zagen er echt nog puntgaaf uit die ik gevangen heb.
tactiek wat goed werkte voor mij was:overdag geen lijnen in het water
single hookbait chodrig kwamen alle beten op...

doe je voordeel ermee,en met een beetje geluk en wijsheid ga je ze daar echt wel vangen.

oja...nog 1 tip laat je pellets en grondvoerzooi maar thuis ;)
mr bream dankt je.


grtz piet
dave van marion
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-08-2010 17:20
Locatie: niawier

25-07-2011 11:18

hoi

iemand nog gevis daar ?
en die meschien wat tips kwijt wil


groeten dave
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

25-07-2011 23:21

Hallo,

Mijn pa zat in huisje 104 achterin de tuin tegen het rietveld aan te vissen van 9/7 tot en met 15/7
Hij vistte alleen 's morgens en trok maandag morgen een mooie schub van 30 pond.
Bij het huisje stierf het van de grote karper, het was wel behoorlijk begroeid maar de vis zat er wel.....
Hij belde mij en na wat diensten ruilen zou ik woensdag nacht bij hem aanschuiven.
Dinsdag weer zijn wekker gezet en na een uurtje om half 8, een mooie schub van 20 pond.
Alles weer op nieuw in gegooid en maar weer wachten duurde ongeveer een half uur komt er GVD een maai boot om de bocht zetten :evil:
Op het rietveld na werden alle pompebladen en begroeiing weggehaald.
Weg viststek, de beste man helemaal over de zeik en dus naar de eigenaar.
De man zei dat hij 's avonds weer vis zou vangen ja tuurlijk joh, de bagger spoot 3 meter achter de boot de lucht in !!
Ik ben woensdag avond toch gekomen en het was een slagveld, toch maar wel gaan zitten en 's nachts een karper van 20 en 21 pond gevangen en een hele beste run maar na het oppakken van de hengel was alles eraf :cry: , als die gast die boot niet had laten komen hadden we een top nacht gehad.
Er zit wel degelijk mooie gave karper op maar de eigenaar spoort niet :o
Verder weinig voeren en ook weinig bijvoeren, maar 10 a 20 bollen per hengel.

groeten bennie
Gebruikersavatar
Victor de Waard
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-06-2010 21:45
Locatie: Sleeuwijk

31-07-2011 22:38

Ik vertrek morgen , ben benieuwd :P
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

01-08-2011 12:52

In welk nr huisje zit je Victor ? In ieder geval veel plezier daarzo, je heb in ieder geval beter weer dan de afgelopen weken !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

02-08-2011 22:51

dave van marion schreef:hoi

iemand nog gevis daar ?
en die meschien wat tips kwijt wil


groeten dave


Ik ben 18 - 22 juli geweest speciaal gevraagd rekening te houden met een huisje voor karper vissen ruim van te vooren en ik moet zeggen een prachtig huisje nr 87 prachtige ruime stek vlak voor het strandje met kano een trapfiets verhuur, zwemmende scheeuwende kinderen heel de dag.

GEEN RUK gevangen (op die 5 zwaar besmette brasems dan) en niemand niet op het hele meer niet.

Ik vind het 1 grote misleiding dat timmerhold met karpers van 30 pond zien liggen en the Catch of the month onzin.

Die beesten lagen allemaal verstijft van angst in het plompbladen veld omdat er 24/7 op gevist wordt door 100 man.

Ik vind dat ze hun site moeten aanpassen en een gesloten tijd moeten invoeren zodat die beesten wat minder overspannen worden en weer gevangen kunnen worden.

:evil: helemaal ruk timmerholt
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

05-08-2011 13:08

Ligt dat dan aan het Timmerholt omdat je niks vangt ??? :o
Beetje jammer om te zeggen dat het ruk is omdat jij geen vis vangt.
Je bespreekt een huisje in een park waar je kan karpervissen en vervolgens vind je het vreemd dat er veel gevist wordt............. :)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-08-2011 13:29

JA maar... Ja maar...

Al die reclame dan? Die garanties.. :(
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2011 13:31

Lijkt wel een betaalwater.
Zien garantie's en achteraf word alles stijf gescholden.

Maar aan hun eigen ligt het nooit :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust