camping domaine des alicourts

Plaats reactie
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

27-11-2010 00:03

Er staan huisjes zeer gunstig aan het water ja, niet allemaal natuurlijk...
Maar vanaf de camping zijde zit je ook goed, met mooie plekken aan t water
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-11-2010 07:29

Sander dan hebben we toch een meningsverschil over 'aan het water' ,chalets op z'n 100 meter licht glooiend met een pad/weg ertussen in het gunstigste geval noem ik niet aan het water. Misschien met heel veel geluk aan de campingkant, maar denk niet dat je daar zeker op kan rekenen dat je aan water komt te zitten. Alhoewel het in het naseizoen misschien allemaal wat makelijker ligt. Heb je nou trouwens weer op het gehele plasje mogen vissen en hoeveel heb je er gevangen ? Gr. Dennis.
Let op slagboom !
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

27-11-2010 20:10

.
Laatst gewijzigd door sander dekamper op 12-12-2010 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

03-12-2010 17:30

Voor diegene die in een huisje willen zitten , er staan weldegelijk huisjes bij het water
alleen de weg zit er tussen.

voor info over huisjes nrs pb maar.

Als je boekt dan kan je een huisje nr door geven wat je graag wil.


Sander.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

08-12-2010 00:24

Toen ik 13 jaar geleden begon op pietzunfietsopzolder, was het al een redelijk bevist putje.

ik had samen met mijn vrouw meer dan 100 runs in 20uur zuivere vistijd, veel vissen van dezelfde lichting vanaf 9,5 kilo tot 22 kilo toe.

de genoemde fieldtester was gewoon op vakantie en wilde een makkelijk leuk watertje, om terug te komen heeft hij zich scheel gevangen, en dat was niet van alle vissers toen ter plekke te zeggen :wink:

hij is nog teruggeweest, en in de eerst komende 3 uitgave van de karperwereld komt het watertje uitgebreid aan bod.

voor een ontspannende leuke visvakantie is dit water een aanrader(geweest?).
maar fieldtesten doen we echt wel op minimaal 8 verschillende wateren per seizoen. :P

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

08-12-2010 21:57

"de genoemde fieldtester was gewoon op vakantie en wilde een makkelijk leuk watertje, om terug te komen heeft hij zich scheel gevangen, en dat was niet van alle vissers toen ter plekke te zeggen" .


Ja Ger , de genoemde fieldtester zet zijn bivvy aan het water en dan met 4 hengels gaat vissen en dan non-stop vist dan lukt het
voor iedereen wel daar :lol: :lol: , zo moeilijk is het daar niet dat weet jy ook wel.

Maar de meeste komen daar met het gezin en willen dan `s avonds ook een lijntje nat maken.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-01-2011 18:35

sander dekamper schreef:Ik heb er zelfs dit voorjaar nog een testvisser zien vissen van wf baits om boilies te testen...
op een camping water ...
leuk voor met het gezin en dan in de avond uurtjes een visje vangen , maar niet om er een week in je bivvy te gaan zitten lijkt mij.

Je kan er wel een drieluik over schrijven en dan kom je nog op de cover ook ! :lol:
Let op slagboom !
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

23-02-2011 20:15

Ja Dennis inderdaad ,zo bijzonder is dat water echt niet en om er dan 3 uitgavens mee te vullen voor de karperwereld ......
Ik kijk al erg uit naar deel 2 en 3 ......
WRG Linzen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-04-2008 22:06

04-03-2011 14:24

Ik kan beamen wat Sander hier heeft verteld. Er is altijd wel een karpertje te vangen en het is inderdaad geen moeilijk water. Wat betreft de Fieldtester, deze viste in het zwemgedeelte waar de kleine kinderen op dat moment aan het zwemmen waren. Ik vond dit niet verantwoord terwijl het er overdag ook verboden was in het zwemgedeelte te vissen.
Ik heb Sander tijdens deze vakantie leren kennen en hij is echt serieus bezig met deze sport. De gezondeid en het behandelen van de vis staan bij hem voorop. Sander heeft er inderdaad mooie vissen gevangen en ook op een eenvoudige manier. Zelf heb ik er ook mooie karpers gevangen helaas waren er ook bij die de bek behoorlijk kapot hadden.

groetjes
Wim
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-03-2011 11:03

Afbeelding

Toch blijft het een heel verschil of je wel of niet in het zwemgedeelte mag vissen.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-03-2011 11:09

Afbeelding

Ben nog een beetje aan het klooien met foto's plaatsen, hier nog een poging.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-03-2011 11:13

Afbeelding
Let op slagboom !
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

08-03-2011 18:00

Zwem gedeelte is zeker favouriet!
Maar ik vind het niet gek dat er nu op gecontroleerd word en dat het niet meer mag , heb de "fieldtester" zien vissen op een manier dat niet echt verantwoord was.
Je hengels op het visgedeelte zetten {tegenover de plek van dennis} en dan bij het clubhuis je rigs droppen de lijn dwars door de zone van de zwemmende kinderen....ja gewoon overdag ! bij een run er heen lopen zonder schepnet...tussen de zwemmende kinderen staan om te drillen ,daar uit drillen en daar vandaan slepend {oh nee de vis zwemt gewoon mee zei ie nog....} met de vis naar het visgedeelte om hem daar pas te scheppen. hoe bedoel je uit gescheurde bekken !!!
Je mocht er gewoon als de zwemmers er savonds weg waren een lijntje uit gooien zoals Dennis het doet en ik heb gedaan.
Maar goed sommige doen vanalles om maar koste wat kost een vis te vangen ! goede reclame voor het karpervissen.... raar dat je niet meer op dat gedeelte mag vissen.....
Ben echt benieuwd naar deel 2 en 3 van de karperwereld , "de eikels wachten" schrijft ie nog , ik weet wel wie er een echte EIKEL is !!
Afbeelding
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

08-03-2011 19:12

Alleen die foto zul je niet op de cover zien staan van karperwereld,karper of spiegel gok ik zo. :oops:
Zou haast moeite hebben om te geloven dat het een echt plaatje was, beetje ongepast om daar zo te moeten vissen. weet van een maat van me dat hij ook leuk kon vangen op Alicourts in het zwemgedeelte.
Is alleen wel kwestie van om 6 uur s'morgens er zitten met je spulletje en rond 8 uur of zodra de eerste zwemmer aankwam weer opkrassen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

08-03-2011 20:01

Zo zijn er wel meer ''echte karpervissers'' die een artikel schrijven, waar de echte manier waarop soms het daglicht niet kan verdragen.
Ach wie houd wie voor de gek he, jammer dat de gevolgen vaak nadelig zijn.

Life's a bitch!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

09-03-2011 14:09

ik ben het eens met de kritieken hierboven,


maar waarom is er dan niemand van jullie die gertjan hierop heeft aangesproken in Zwolle?

iemand neersabelen is heel makkelijk, maar de discussie uit de weg gaan is gewoon zwak.

meer wil ik er niet meer over kwijt :x

wel mooie vissen Dennis, eerlijk is eerlijk.

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

09-03-2011 19:41

Ik heb het hem in Alicourts gezegd waar ie mee bezig was , gelijk ter plekke !!!
Maar meneer was toen gelijk op zijn pik getrapt Ger , Ik zag het verkeerd en ga zo maar door ...
Ik moest me eigen gewoon inhouden wat een mafkees.

Ik ergerde me kapot aan zijn type "visserij" en dan maar mooi voor doen in de Karperwereld....


Ik ben die week niet de enige geweest die hem erop aan gesproken heeft , waren een paar Nederlanders en zelfs een Fransman !

geen wonder dat je nu niet meer in dat gedeelte mag vissen !
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

09-03-2011 21:19

Sander, toen ik 2 jaar voor gertjan daar viste ,mocht je ook al niet meer in het zwemgedeelte vissen.
de zwaardere vissen ving ik trouwens vanaf dezelfde stek als dennis, in het legale gedeelte :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

09-03-2011 22:26

Ik wil toch nog 1 keer reageren, ik sta hier met stomheid te kijken naar een foto van iemand die tussen de kinderen een karper aan het drillen is omdat meneer een testvissertje is.

Je mocht daar al 4 jaar geleden niet achter de boeien je lijnen uitgooien, en er was daar inderdaad een gedoog beleid dat je zodra er geen mensen in het meer zwemmen je in de hoek een lijntje mag leggen. Maar dit slaat werkelijk alles.

Jammer dat ik dit nu pas lees anders had ik hem in Zwolle hier wel op aangesproken.
En als ik dit goed begrijp wordt dit artikel in het blad vermeld, wat een lachertje... je hoeft helemaal geen doorgewinterde karpervisser te zijn om daar een beetje succes te hebben, en je hoeft ook echt niet over de boeien te vissen, zodra het rustiger wordt komen de karpers massaal de kant van de golfbaan op. Maar deze meneer had zeker haast en moest natuurlijk wel scoren omdat hij een testvissertje is of hoe je het ook mag noemen.
Te triest voor woorden, je kind zou er zwemmen... komt meneer met zijn strakke nylon langs de beentjes schuren.

Ik heb er leuk gevangen, en allemaal in de avonduren als het water rustig was en de temperatuur lager werd. Pas alleen op voor het overstort muurtje... die beesten vliegen meteen met het snoer die kant op.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-03-2011 23:03

Met een beetje pech wordt de drieluik een tweeluik en misschien zelfs...

Ach, he.. Na mij de zondvloed..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

10-03-2011 15:32

Trieste bedoeling...
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

12-03-2011 23:20

Ik heb het artikel nog niet gelezen, en nu ik er al ben geweest ben ik wel benieuwd wat ie al had te vertellen.

In welke nr van de karperwereld staat dit artikel ?

Ik zal nog eens reageren indien ik het gelezen heb.

Mvg Miguel
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

13-03-2011 09:12

Ik ben zeker ook benieuwd wat voor een spannend verhaal dit is geworden.
Ik ga dit jaar voor de derde keer die kant op om vakantie te vieren, en dan kan ik het zeker niet
laten om een keer of 3 de lijnen uit te gooien.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-03-2011 10:29

Nr 76 Miquel
Let op slagboom !
Erwin Poelman
Berichten: 81
Lid geworden op: 23-05-2010 13:12

17-03-2011 19:44

Nou ik heb zojuist het stuk gelezen en ben van de ene in de andere verbazing gevallen.
Hij schrijft dat hij zich regelmatig verbaasd over hoe anders veel vissers hun hobby beleven als dat hij zelf doet.

Nou ik denk menig persoon zich verbaasd over zijn manier van acteren, de ene regel naar de andere is overtreden om zijn egoistische drang tot succes te kunnen realiseren. Hij legt zijn lijntjes lekker in het zwemmers gedeelte tussen de spelende kinderen, hij zwemt met de rig in zijn handen en zijn oogkleppen op tussen de zwemmers door om zijn lijn in de zwemmers hoek te leggen om vervolgens zijn stokken aan de andere kant van boeien neer te zetten (bewust het idee wekken dat meneer volgens te regels actief is). Vervolgens als er een run is dompelt hij zijn stokjes onder de drijvers door en drilt de vis tussen de zwemmende kinderen af, vervolgens de camping medewerkers de naam `Franse haantjes`noemen als ze hem erop wijzen dat er niet gevist mag worden in dat gedeelte. Meneer heeft maling aan de regels want zijn egoistische drang wint het van de regeltjes.

Hij heeft het in begin nog wel even in het legale gedeelte geprobeert maar dat was te moeilijk voor hem, hier ving hij niets.

Vervolgens na menig vissen te hebben gevangen in de nachtelijke uurtjes een zware te hebben gehaakt heeft hij deze "gezakt" om een foto te kunnen maken bij daglicht, zakken is ook verboden in dat water en Franse wateren algemeen. Ook daar geeft meneer geen gehoor aan want je moet als testvissertje toch wel een mooie foto hebben, en je onhoudbare "ik" drang voeding kunnen geven.

Verder schrijft hij dat hij zijn vangsten onder de pet wilde houden, maar dat meer cuncullega´s in Nederland er lucht van hebben gekregen. citaat "Onder hen enkele eikels, gelukkig ook jongens met het hart op juiste plaats". (ik hoop dat er dan meer eikels zijn dan die met het hart op de juiste plaats) de grootste eikel heeft het stuk geschreven (deze bewoording om me maar op het niveau van Gert-Jan Buijs te houden) .

Kortom snap werkelijk niet dat dit artikel gepubliceerd is, het gedoog beleid die men daar hanteerde is nu volledig weg, nu staat er een boete van € 100,00 op als je in het zwemmers gedeelte vist, eerder werd het gedoogd in de vroege ochtend indien er maar geen mensen zwemmen... dat is nu verleden tijd, dank je Gert-Jan Buijs ook namens de eikels.

Wat is jullie mening?
Laatst gewijzigd door Erwin Poelman op 18-03-2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.