schatberg

niels welling
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-10-2006 18:11

07-07-2008 19:11

hallo

ik ga zaterdag 12 juli t/m vrijdag 25 juli naar de schatberg heeft er iemand informatie over dit water en wie gaat hier nog meer naar toe 1 van deze weken
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

07-07-2008 20:25

ik ga van 18 tm 25 juli ook naar de schatberg zit er in een huisje aan het water
jasper ploem
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-05-2008 15:40

08-07-2008 20:14

Op de grote plas zitten veel vis maar de kleinere, op de kleine plas werden in die tijd nacht wedstrijden gehouden en vang je mooie karper. Er zit ook nog een kweekvijver waar waarschijnlijk de grote kweekvissen op zitten maar daar mag je niet vissen.
later
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

09-07-2008 15:41

nou ik ken iemand die daar op de camping staat.
maar wat net gezegt word dat er op de grote plas meer klein vis zwemt dan op de kleine dan heb je het heel goed mis.
Want op de kleine zit heel veel Graskarper en ook andere karpers minder in aantal met een goede uitschieter tot +/- 30 pond.
En op de Grote vijver veel vis tussen de 20 en 35 pond meestal.
Oja en verwacht niet zoals op de meeste campings zo`n verot kapot gevist water want dat is daar zeker niet dus dat is positief en belde net die jongen die er staat en je kan vergunningen halen bij de balie oke is er een viswinkeltje op de camping zelf.
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

11-07-2008 14:21

Oja het zou kunnen was toen een jaartje of 10 en viste alleen met de vaste stok dus zag toen nog niet echt wat een egt grote karper was en niet.. En ik heb ze alleen maar zien vangen op de kleine plas en maar een aantal op de grote plas ;)
maar er is degelijk te vangen iniedergeval dat iszeker ;) en van die viswinkel die zit al meteen vooraan in het park
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
maikel van den bliek
Berichten: 231
Lid geworden op: 20-06-2006 22:45
Locatie: oosterhout (nb)

26-07-2008 14:05

zo ben net terug heb 2 weken heerlijk gevist heb in totaal 33 vissen gevangen op de grote put waarvan 12 20ers met als grootste 2x een 28ponds schub
Arnoud Roks

21-09-2009 20:53

op de grote vijver zit echt wel grote vis, maar op de kleinere vijver zit ook graskarper en op het grote meer niet of een enkeling, schijnbaar zit er ook meerval in de grote vijver van iets in de 1-2meter ??? en de grootste karper in de 46 pond ongv. ik weet niet allemaal of het waar is maar op de camping zijden ze het,

ps. zorg wel voor een vergunning en lees de regels goed door want ze controleren streng en het zijn strenge regels!! :wink:

sommige te streng :roll:
Arnoud Roks

21-09-2009 20:59

http://www.carpheaven.nl/index.htm

kijk op deze site, en dan bij ''de schatberg'' alleen kloppen een aantal dingen niet meer: er zijn nu wel invalide steigers en je mag er wel nachtvissen: op woensdag na donderdag en vrijdag naar zaterdag volgend jaar willen ze dit gaan veranderen dat je de hele week mag gaan nachtvissen en dat je moet loten ofzo voor een plekje of afhuren,(= wel gratis!!) ik weet ook weer niet zeker of dit allemaal waar is want ik heb het ook allemaal maar gehoord. maar ze willen dit doen omdat deze zomer veel bonje is geweest onder/over het nachtvissen over de plekken/stekken ruzies enzo, en dat ze 1 dag van tevoren gaan zitten en tot 10 uur savonds vissen lijnen inhalen en opbergen en de andere ochtend om 7 uur de lijnen weer ingooien en de ene mocht het wel van de controleur en de andere niet en daardoor zijn er klachten gekomen :-?

(ps. ik heb er nu al 3x gestaan, dus voor info kun je wel een pb'tje doen)
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

22-09-2009 15:14

Arnoud, Ik heb dit nog eens nagevraagd dit weekend ( aangezien wij toch het hele jaar door op de schatberg staan ) en het schijnt dat er volgend jaar veel strenger gecontroleerd gaat worden,
Ook schijnt het dat mensen die willen gaan nachtvissen een eigen zone krijgen, alleen mij lijkt dit een slecht plan.
Overigens zijn de vangsten de laatste tijd wel goed op de schatberg,
Voor degenen die nog willen boeken voor dit jaar,
Het nachtvissen mag volgend jaar pas weer, en dan in de maanden Mei, Juni, Juli en Augustus.
Zelf heb ik dit jaar een uurtje of 60 gekarpert en 18 vissen gevangen,
Mijn grootste was 25 Pond, en de Kleinste 11 Pond.
Deze vissen waren allemaal gevangen op het grote water.
Als iemand meer informatie nodig heeft,
Stuur maar een pbtje!
M.v.g. Rick van den Acker
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

25-04-2010 14:14

Ik ben vandaag weer teruggekomen van een weekendje vissen op de schatberg en heb helaas niks gevangen.
Al direct bij aankomst op de stek rook ik al dode vis, en na alles goed geinspecteerd te hebben zag ik 3 dode schubkarpers. Ik dacht bij mezelf; Oké, zou vast ouderdom zijn. Naarmate de dag vorderde hoorde ik van erg veel mensen dat er ''Héééle'' grote dode vissen lagen.
Heb s'avonds tot een uurtje of 10 gevist en toen ben ik maar gestopt.
De volgende ochtend om 8 uur eens een rondje langs het water gemaakt, en wat ik aantrof belooft niet veel goeds.
Langs het grote water heb ik 69 dode karpers geteld, en langs het kleinere water ook nog eens 27. Ik ben dit meteen gaan melden bij de voorzitter van de visvereniging, en van hem kreeg ik te horen dat er de week ervoor ook al ongeveer 100 dode karpers vanaf zijn gehaald. Ton ik de vraag stelde: Hoe zou het dat komen? kreeg ik als antwoord dat het kwam door de sneeuw op het ijs. Alleen nou is mijn vraag; Gaan die karpers nu pas dood? nu het weer beter weer begint te worden.. Of is er volgens jullie iets anders aan de hand?
Wel weet ik dat er enkele weken geleden brasem en voorn is uitgezet. Zou hier niet iets tussen kunnen hebben gezeten?

Overigens is het nachtvissen voortaan niet meer Woensdag-Donderdad & Vrijdag-Zaterdag. Maar nu: Maandag-Dinsdag & Vrijdag-Zaterdag
M.v.g. Rick van den Acker
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

27-04-2010 15:44

ik heb het park gebeld , die vertelde me dat er inderdaad een grote visstefte is geweest,maar dat er alweer nieuwe karper is uitgezet :o .
lijkt me erg onwaarschijnlijk,dat ze dit doen zonder eerst de oorzaak van de sterfte te weten.
het water op het park wordt beheerd door een visvereniging, weet iemand de naam of website van deze vereniging ,want we gaan over een tijdje daar vissen , en ik zou graag weten wat er precies gaande is.
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

27-04-2010 23:15

Met de onerstaande link misschien wat meer info.

http://www.depeelvissers.nl/
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

29-04-2010 16:48

is niets op die site over te vinden,denk ook niet dat het water van die visvereniging is
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

29-04-2010 20:28

Hmm, Visvereniging lijkt me lastig te bereiken.
Alhoewel, ik weet niet of je hyves hebt? want daar hebben ze wel een pagina: http://visclubdeschatberg.hyves.nl/.
Overigens heet de beheerder van de visvereniging; Wim huisman.
Ik zal nog we kijken of ik ergens een nummer o.i.d aan kan komen.
M.v.g. Rick van den Acker
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

14-05-2010 15:27

Inmiddels heb ik van verschillende mensen vernomen dat er schimmelziekte zit in het water. Ik weet niet of dit heel erg is of dat dit wel mee valt?
Overigens is het wel goed voor het water want er zat gewoon teveel karper.
Hoop maar dat het niet heel erg is..
M.v.g. Rick van den Acker
Martijn de Vries
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-12-2007 16:07
Locatie: Stompetoren
Contacteer:

18-05-2010 16:25

Heeft iemand de afgelopen weken nog gevist/gevangen op de grote plas. Ik ga komend weekend een paar dagen vissen.
Nu lees ik net over de grote vissterfte en vraag ik me af of het wel verstandig is om te gaan.

mvg,

Martijn
Carpfishing a way of life
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

18-05-2010 21:40

Hee Martijn,

Ben er zelf vorig weekend nog geweest en helaas niks gevangen.
Ik heb denk ik 13 uur gevist.
Wel waren er duitsers aan het vissen ( Achter op het grote meer op een van de 2 ''pieren/landtongen''. Zij hadden wel 4 vissen! ( Ze hadden Vrijdag op Zaterdag Nachtgevist.
Het is dus zeker mogelijk nog vis te vangen hoor, gewoon gaan!
Je zult waarschijnlijk wel een flink aantal dode vissen zien, want met dat warmere weer komen er waarschijnlijk wel weer bovendrijven :(
M.v.g. Rick van den Acker
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

09-06-2010 16:53

nog iemand hier gevist??
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

29-06-2010 16:11

ben net terug van een weekendje vissen daar, was niet veel :4 knollen.
heb nog steeds dode vissen zien liggen , zelfs enkele snoeken.
de beheerder houd vol dat de massale sterfte door het ijs en de strenge winter komt.
op mijn opmerking dat de sterfte misschien kwam door dat er enkele weken voorafgaand aan de sterfte een grote uitzetting is geweest ,van enkele honderden kilos grote brasem en voorn, antwoorde hij: dat kan niet omdat het complex uit 3 vijvers bestaat en er slechts op 2 vijvers witvis is uitgezet,terwijl er op 3 vijvers sterfte is geweest. :roll:
er werd nogal laconiek gereageerd op de sterfte van ong. 200 karpers.
jammer....denk dat vooral de vissende jeugd de dupe van dit alles is.
aadje halberstadt
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-07-2010 19:14

20-07-2010 19:18

Hans Hanegraaf schreef:ben net terug van een weekendje vissen daar, was niet veel :4 knollen.
heb nog steeds dode vissen zien liggen , zelfs enkele snoeken.
de beheerder houd vol dat de massale sterfte door het ijs en de strenge winter komt.
op mijn opmerking dat de sterfte misschien kwam door dat er enkele weken voorafgaand aan de sterfte een grote uitzetting is geweest ,van enkele honderden kilos grote brasem en voorn, antwoorde hij: dat kan niet omdat het complex uit 3 vijvers bestaat en er slechts op 2 vijvers witvis is uitgezet,terwijl er op 3 vijvers sterfte is geweest. :roll:
er werd nogal laconiek gereageerd op de sterfte van ong. 200 karpers.
jammer....denk dat vooral de vissende jeugd de dupe van dit alles is.



He Hans vader van :P!
Gaat dus echt slecht op de schatberg pfft triest om zoiets te lezen..
Maar ik hoorde er ook al meer over idd..
Want een maat van me is dr ook wezen vissen week geleden en pakte er in een weekendje ook maar 6 en zwaarste was maar 19 pond..

Triest van de waters daar maja ken dr nog wel een zo in belgie ff ook altijd top vissen gezwommen nu helemaal naar de klote.. wel veel nieuwe vis maar toch..

gr
bertus bolderbast
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-08-2010 15:14

31-08-2010 15:28

Hallo Allemaal,

Ik ga in oktober naar domein de Schatberg met mijn gezin. Nu ik deze berichten lees vraag ik me af of er nog wel een visje te vangen is? Ik zit in oktober in een huisje aan het kleine water. Zijn er mensen die er na de vissterfte (dit jaar) nog een visje hebben gevangen?

gr bertus
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

07-09-2010 18:40

ik ben er in de zomer vakantie geweest,
heb er 2 weken zo'n 10 hele dagen gevist en 1 vis gevangen en 1 verspeeld,
er is wel vis te vangen, maar vooral 's nachts op bepaalde plekken,

mvg erwin
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

09-01-2011 13:21

Wij zijn van plan om hier in de zomer een huisje aan het water te huren. Nu zijn er niet echt veel plaatjes te vinden maar is het gewoon mogelijk om achter het huisje te karperen? Dat is eigenlijks de intentie van de vakantie vissen vanuit de tuin :)
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

10-01-2011 19:13

hoi lars
als je huisje 1901 tot 1906 bedoeld dan kun je vanuit je tuin op karper vissen ja
alle overige huisjes zijn voor een karper visser niets
boven genoemde huisjes liggen aan de middelste put
een put met veel gras karpers
het eerste water mag niet worden gevist , dat is zwem water
de achterste put is een leuk karper water
of wat daar nog voor door moet gaan
vorig voor jaar een grote vis sterfte geweest
er werd wel vis gevangen maar verdomde weinig
ik zie je van de zomer misscchien wel
laatste week juli eerste augustus
karper groet
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

25-01-2011 17:59

We hebben een huisje besproken. We zitten er van 18 Juli tot 25 Juli! :)