Weerterbergen

Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

26-09-2010 19:32

Hoi Pep ,

Ik heb even op de kaart gekeken waar huisje 201 zit en ik kan je vertellen dat je heel gunstig zit.
Probeer aan jou van de brug te vissen daar zwemmen de vissen in er uit.................................

Vang ze
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

27-09-2010 18:04

Dit had je ook in je eerste bericht kunnen melden, had Pep waarschijnlijk ook wat aan gehad ook..
En dan had je vriendje Harald ook niet hoeven te reageren op het commentaar gericht aan jou.

Misschien heeft Pep wel een dochterje van 5 jaar oud, die wel de aandacht krijgt die ze verdiend, en kan hij daarom niet "even" op en neer om te gaan checken/voeren...
Voor sommige mensen heeft een dikke vis prioriteit, voor een ander zijn gezinnetje...

Groetjessssss[/quote]

Lars,

je zit er niet veel naast.

Ik heb een 3 jarig zoontje en ben een werkende (40 uur) vader. MIjn vrouw is na de bevalling van onze zoon gehandicapt geraakt en ook in het huishouden moet ik dus mijn steentje bijdragen. Dus mijn tijd is zeer beperkt en een uurtje heen en een uurtje terug daar heb ik dus simpelweg geen tijd voor!! Dat ik dan op een forum (zoals dit is) een beetje info probeer in te winnen om de uurtjes die ik daar heb (De uurtjes zullen veelal zijn op het moment dat zowel mijn vrouw als mijn zoontje op bed liggen) een zo groot mogelijke kans te maken, leek mij niet zo heel vreemd. Maar andere (die mijn situatie niet kennen) blijkbaar wel. Het is niet zo dat ik andere mensen het kwalijk neem hoe er gereageerd wordt hoor, maar men moet niet gelijk een conclusie trekken dat ik er geen tijd in zal willen steken ofzo!! Maar ja, genoeg hierover. ik hoop dat wij volgende week een leuk weekje zullen hebben en dat ik ook nog wat vissen op de kant mag trekken, hopenlijk met de info die ik van sommige van jullie heb gekregen.

groeten Pep
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

27-09-2010 19:05

Pep,

Het is inderdaad erg makkelijk vooraf conclusies te trekken, gebeurt hier helaas veel te vaak! :cry:


Ik hoop echt van harte dat jullie een geweldige vakantie gaan beleven, t is jullie gegund!

Maareh, niet alleen gaan vissen als de kleine slaapt!! Nix mooier als met je zoontje langs de waterkant te zitten.. kWeet zeker dat de reactie van die kleine onvergetelijk is, mocht je een visje vangen...

geniet ervan en vangze!!
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

29-09-2010 07:52

Pep een tipje; vergeet de tijgernoten niet.... je optonics zullen er niet blij mee zijn :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-10-2010 19:13

Lars Sieben schreef:
Misschien heeft Pep wel een dochterje van 5 jaar oud, die wel de aandacht krijgt die ze verdiend, en kan hij daarom niet "even" op en neer om te gaan checken/voeren...
Voor sommige mensen heeft een dikke vis prioriteit, voor een ander zijn gezinnetje...



Daar zullen zijn resultaten dan ook naar zijn en daar moet hij dan mee leven. Life's full of choices, you make them for yourself, deal with it.

Jeuzus hey, als je een beetje vissert bent kun je toch wel een paar scenario's bedenken van te voren:

- Wat als het dichtbezet is?
- Wat als er veel statische visserts zijn?
- Wat als er niet gevoerd mag worden?
- Wat voor aas zou ik mee kunnen nemen?

Allemaal dingen die je vanachter je PC kunt bedenken en daar een beetje voorbereiding mee kunt doen. Kun je meteen aan de slag met de situatie die je aantreft.. ;)

Tip van mij, het is niet zo moeilijk :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

05-10-2010 22:32

Life's full of choices, you make them for yourself, deal with it.


Hele tactische opmerking na Pep's laatste berichtje... :roll:

Wat is nou het probleem als iemand wat tips vraagt over een knollenwatertje waar hij in
de vakantie heen gaat?
Gun je hem die tips, reageer dan, gun je het hem niet, reageer dan niet....
niet zo moeilijk toch?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-10-2010 21:18

Gaf tips..

En wat bijvoeglijk commentaar zoals mij dat op dat moment te binnenschoot..

Met een beetje logisch nadenken komen veel meer mensen waar ze eigenlijk willen zijn..

Groeten, Olvarit..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

08-10-2010 15:43

Heren,

om aan de discussie een einde te maken over het wel of niet geven van tips. Ik ben terug van mijn midweekje en heb een heerlijk weekje gehad, vooral met mijn gezinnetje. En dat is waarvoor ik wegging. Ik heb ook nog een visje weten te vangen en dat is een mooie bijkomstigheid. Wij hebben het allemaal naar onze zin gehad en hebben er van genoten. De vangsten waren op het park in zijn geheel niet al te best, maar als iemand info wil hebben moet je mij maar even een pb sturen. Ik heb nog wel met wat andere vissers staan praten en die waren niet te beroerd om mij wel van wat info te willen voorzien.


Even nog een opmerking voor de mensen die er nog naartoe gaan en naar het pannenkoekenhuisje willen vissen. Dit gaat niet meer lukken, het pannenkoekenhuisje is verbouwd tot een pizzeria.

groeten en bedankt voor de info die sommige mij hebben willen geven


ps niet alle keuzes maak je zelf, sommige worden je opgelegd en ook daar moet je mee leren omgaan en leven.
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
K. van den Herik

08-10-2010 15:52

Sven heeft gewoon gelijk en Pep heeft een leuke week gehad.

Iedreen heeft zijn beperkingen. ergens ligt er een grens. Zolang je dan maar accepteert dat een ander die ergens meer tijd insteekt of meer moeite of meer geld of.... betere resultaten kan hebben. Dan is er niets aan de hand. Kan je dat niet verkroppen en je gaat bijvoorbeeld uit jalouzie iemand verketteren omdat hem dingen wel lukken, wordt je voor je het weet de buurman van Antonie K.

Pep, met pep peronibollen moet het daar wel lukken dan?
sven vrijdag
Berichten: 34
Lid geworden op: 24-06-2010 09:22

24-01-2011 15:56

Nog mensen die het hier willen gaan proberen, stuur maar een berichtje ;).
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

04-04-2011 18:54

Ik ben der van 15 t/m 17 april, nog meer mensen die er dan zijn ? 8)
Gebruikersavatar
Ralph Franssen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15-12-2007 14:33
Locatie: Limburg
Contacteer:

11-04-2011 12:06

dan zien we mekaar ik ben er ook:D
Carpfishing real fishing
sven vrijdag
Berichten: 34
Lid geworden op: 24-06-2010 09:22

31-05-2011 23:06

Ik ga het donderdag weer proberen.
lars groenendijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-09-2009 09:43
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-06-2011 15:10

Hallo allemaal,

ik heb ook geboekt op de weerterbergen voor de periode: 17 juni t/m 24 juni. Nu wil ik niet iedere dag gaan vissen, maar een paar keer is toch minimaal wel de bedoeling. We hebben gereserveerd voor een huisje van het typenummer: "WBC ligging aan de waterkant". Wat blijkt nu: we zitten in huisje 31. Dit is een huisje aan een sloot.

"klik hier voor de plattegrondje" (de rode pijl bovenin)

Nu lijkt mij dat ik weinig kans maak in dit slootje ondanks dat alles met elkaar in verbinding staat. Heeft iemand van jullie het hier al een keer geprobeerd of niet? Of is het zowizo verstandig om naar het grote water te verhuizen?

Ik vraag verder niet om stekken, aas enzovoort dit zoek ik zelf wel uit. Maar dan weet ik of het verstandig is om de trolley mee te nemen, of dat ik vanuit huis lekker kan vissen :)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

07-06-2011 19:57

Trolley zou ik zeer zeker meenemen. Op de slootjes komen niet veel vissen uit. Ben er nu 3 weekenden geweest in weert, iedere keer in de mei. Op het grote water merk je dat de vissen overdag wat meer naar het midden van het water trekken, er wordt dan gevaren met bootjes en de vis zoekt de rust op, in de diepere stukken van het water, zo hebben we gemerkt. Niet dat er echt diepe stukken zijn, het meer zelf is een echte pannekoek met iets dieper water in het midden dan aan de kanten. Op 3/4 van de lengte naar de overkant werden door ons veel vissen gevangen overdag, sommige vissen lieten zich ook door de boten niet wegjagen en die ving je dan ook strak tegen de kantjes(soms haast letterlijk onder de varende waterfietsen door)
In het midden van het water ligt een brug, zowel links als rechts van de brug is het goed vangen tegen de overkant van het water. Een voerboot of (zoals ik deed) een opblaasbare kano zijn dan nodig.
Ook bij de stijgers (restaurantkant) worden op bepaalde periodes wel vissen gevangen. Daar we altijd met 4 man een weekend zitten over 2 stekken verspreid, heb ik ook gemerkt dat het lijkt of de betere vissen vaker rechts op het water gevangen worden, bij de stijgers of daar in de buurt. In het middengedeelte waar ik 3 keer heb gezeten was het iedere keer nog gekkenhuis geweest, runs vliegen je om de oren. Als je het goed aan het vreten zet, soms wel met 3 fluiters op een rij. (sta je dan met zn 2en te koekeloeren, haha)
We hebben ook het idee dat vissen savonds onder de brug door duikt op zoek naar etenswaar in de 'sloten' en overdag, gedurende de ochtend er weer onderuit komt, het grote meer in. Vangsttijden en aasplakkaten van het formaat bubbelbad bevestigen dit vaak. In de avonden en ochtenden was het vaak moeilijk om 4 hengels(2man) er in te houden. Snachts kwam het wel neer op 1 vis per uur. Meestal was het dan ook zo dat om 3 uur snachts de hengels tegen de bomen aan stonden en 2 kappotte vissers knock-out lagen op de bedchair. Voor een avondje vissen kan er ook zeker gevangen worden, alleen als je geen bootje hebt moet je het hebben van gooikunst. Dit is ook goed mogelijk, dit deed ik ook met 1 hengel, alleen om dan de stok op ruim 100 meter te leggen en op die afstand nog te spodden en dan vissen aan de lopende band vangen was niet echt fijn. Na een paar keer heb je paparmen en kom je nergens meer.

hopende hiermee wat bruikbaars te hebben geleverd,

Thijs
lars groenendijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-09-2009 09:43
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

09-06-2011 13:56

Beste thijs,

dankjewel voor de informatie. Nog even een aanvullende vraag: zijn de slootjes wel geschikt om in de avond met een simpel dobbertje op voorntjes jacht en eventueel met de pen te gaan, of ligt er erg veel wier en/of andere troep daar? Of heb je hier geen idee van?

Bedankt voor de informatie in ieder geval. Mochten er andere mensen nog iets wat van informatie over dit hebben voor mij, dan hoor ik dit graag :).

Dan nog 1 vraag...ik lees constant op het forum over dit water dat er hier heel veel voer nodig is. Een kilo of 2 aan bolies per hengel heb ik al voorbij zien komen :o Zijn we op deze manier niet gewoon bezig dit water de verzieken?
Ik zat er aan te denken om maximaal 1 potje mais per stek te voeren, met een stuk of 10/15 bolies er over heen, dit lijkt mij meer dan voldoende. Of is dit water al dusdanig kapot gevoert dat je echt met heel veel voer moet komen? :-?
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
lars groenendijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-09-2009 09:43
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

24-06-2011 17:55

Hallo allemaal,

nu net terug van de week. Het slootje was niet geschikt om in te vissen. Het was wel diep genoeg, en alles zag er goed uit. Alles klopte, behalve de vis zelf.

Op het grote water liep het gelukkig wel. Genoeg voorntjes gevangen. Ook karper werd er veel gevangen...alleen niet door mij. 1 karper van 17 pond bleef het bij. Ik heb de pech dat ik geen (voer)boot tot mijn beschikking had. En dus kon ik ook niet verder dan de helft van het meer vissen. Op 3 kwart van de lengte van het meer (vanaf de lange zijde naar de overkant gezien) werd voldoende vis gevangen door andere. De gene die het meeste ving (gemiddeld 6 á 7 overdag, en de nachten ongeveer het dubbele) had gewoon 2 handjes hennep met een snowman op een korte (10 cm max) onderlijn. Deze viste inderdaad op 3 kwart lengte.

Het park is ook zeer zeker leuk om heen te gaan om (net als ik) met je vriendin heen te gaan, en zo af en toe een dagje te vissen. Dan kun je een dagje vissen, een dagje winkelen, dagje vissen, dagje zwembad enzo. Zo is zowel de vrouw als de ik zelf gelukkig.

Al met al gaan we hier zeer zeker nog een keer naar toe terug, maar dan met voerboot :lol:
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

25-06-2011 12:48

hoi lars
ik ga er volgende week heen met het gezin.
maar vraagje!
volgens mij zijn er maar een paar plekken op de lange kant om te vissen ..klopt dat?
en vooral was het druk? was er wel keuze op een plekkie?

gr ray
"wind op de kant is karper op het land"
lars groenendijk
Berichten: 22
Lid geworden op: 22-09-2009 09:43
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

25-06-2011 23:15

Hoi Ray,

toen ik er was, was het relatief rustig. Er was er die 11 dagen en nachten vanaf het midden zat. De overige plekken waren meestel leeg. Incidenteel zat er eens een keer iemand, maar dan was het vaak nog een witvisser. Afgelopen vrijdag (toen we weg gingen) waren er 3 stekken bezet. in totaal lagen er 15 lijnen over 3 stekken verspreid. Vermoedelijk mensen die alleen het weekend blijven. Er zijn niet heel veel stekken waar te vissen valt vanaf de lange kant. De plekken die er zijn heb je allemaal een rodpot voor nodig, omdat het steigertjes zijn. De enige plekken waar er zonder te vissen valt zijn naast de pizzaria, en gelijk vooraan bij de bootverhuur. Bij de bootverhuur hebben wij voornamelijk gezeten, dat is dicht bij het toilet (voor de vrouw :wink: ) en de snackbar (voor het nodige krachtvoer).

Hoe het zal zijn als jij er bent vind ik lastig in te schatten, het is natuurlijk vakantieperiode dan.

Al met al wens ik je veel succes, en laat wat weten. Mocht jij nog wat willen weten dan lees ik dat wel (ik lees niet iedere dag, maar zal dan proberen om voor je vakantie nog een reactie te geven).

Succes!

met vissende groet,

Lars Groenendijk
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

26-06-2011 15:34

Tip! neem veel boilies mee,een vouwfietsje of zo iets voer aan de overkant en leer werpen!
Niet dat ik er ooit nog een lijn nat zal maken hoor! dat heeft met de gemiddelde dril eigenschappen van de vissers daar te maken (als je begrijpt wat ik bedoel)de vissen hebben geen harde bekken daar dus rustig binnen draaien,maar op demanier zoals ik hier boven beschreven heb ik samen met een maatje toch zo een kleine 40 tal vissen in twee ochtenden gevangen!
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

05-10-2011 18:37

ik zit de 14 tot de 17 in huisje 195 iemand ervaring hier mee het is het huisje bij de grote aftakking bij huisje 201 iemand nog tips alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

06-10-2011 16:24

Beste Andy,

Als je alles hier op het board over weerterbergen leest heb je genoeg info!
1 klein tipje krijg je van mij wel
Gewoon het grote meer pakken en gaan liggen op de scheiding waar het licht van de lantaarns ophoud.(overgaat in schaduw).
p.s. nog eentje dan : :evil: van eddie


succes!!
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Jeroen Evers
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-08-2005 16:31
Locatie: In het schone brabant

11-10-2011 22:56

stuur maar pm als je iets wil weten kom er al 18 jaar.

groetjes Jeroen