landal hochwald duitsland

Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

30-05-2015 16:41

Afbeelding
upload img


Weekje gezeten medio mei. Goed gevangen. Hommers hadden zich in het paaigedeelte verzameld. Drie avonden op rij was het bal. Dé topavond bracht 9 karpers in 2 uur tijd. Dit was de grootste. Helaas lieten de dikke dames het afweten maar heb wel een paar dagen spierpijn gehad in mijn armen.

Blijft een leuke vakantiebestemming.
chris bos
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-10-2009 11:04

27-08-2016 15:17

Hoi Dirk, ga over 2 weken weer richting hochwald en heb er ook wel zin in. Zeker nu ik zie dat die schubjes aan het groeien zijn! Toen ik er was (2008/2009) kwamen de schubs zelden boven de 10kg op quasimodo na die ving ik op 14kg maar dat is een bekende misvormde vis daar van het oude bestand. De spiegels die ik destijds daar gevangen heb waren al een stuk forser dan de schubs dus ben benieuwd!!
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

27-08-2016 17:14

Bedoel je deze? Die ving ik in 2012

Afbeelding
chris bos
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-10-2009 11:04

28-08-2016 00:54

Haha ja dat is die vis !! Niet mooi maar wel sterk kan ik mij herinneren .
chris bos
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-10-2009 11:04

16-09-2016 08:56

Ben er nu en het gaat ganz klote!! Er zit nog wel vis maar niet veel meer en heb er dus ook in 4 dagen maar 2 gevangen. Normaal zie je hier wel wat springen of draaien maar nu helemaal niets te zien aan de oppervlakte, zelfs niet aan het begin vd week toen het warm en zonnig was. Locale vissers laten zich ook niet meer zien dus ik hoop dat ik nog een controleur langs krijg zodat ik kan vragen wat hier gebeurd is. Het lijkt erop dat er of vissterfte is geweest of anders last van karperdieven (zoals bij vele bungalowparken!!) uit oostbloklanden. Er staat hier immers in de vergunning dat je 2 karpers per dag mag meenemen. Als ik meer weet zal ik het hier melden...

Grt Chris
chris bos
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-10-2009 11:04

26-01-2017 11:29

Contact met Luxemburgse kennissen gehad waar hochwald ook ter sprake kwam en het water blijkt idd een beetje verneukt te zijn door werkzaamheden. Er is nog wel een klein bestand waar nog leuke vissen tussen zitten maar zo moeilijk te vangen dat de locals veelal een nabij gelegen watertje kiezen. Let ook goed op je spullen en sluit je huisje goed af!! Er is daar op steenworp afstand een giga- AZC gevestigd op een oude militaire basis is mij verteld . Ik vroeg mij afgelopen zomer al af waar al die gasten vandaan kwamen :-? Die komen dus uit Hermeskeill..
marcel huberts1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-05-2018 13:28

16-05-2018 18:23

Update hochwald.

Na meerdere lokale vissers gesproken te hebben kwam het volgende er uit:

In 2016 is er een aflating geweest van het stuwmeer. Hierbij zijn alle kleine/lelijke/slechte etc etc der afgevangen. Toen zijn er een kleine 100 vissen blijven zitten. In 2017 is er weer een kleine uitzetting gedaan van enkele kleine vissen.

De visserij is zoals al eerder genoemd een stuk slechter als in voorgaande jaren. Aantallen vangen zal erg lastig worden met 100 vissen op 15 hectare. Er word wel vol op gevoerd en gevist door zowel vakantiegangers als de lokale vissers.

De regelgeving is niet zo moeilijk

2 hengels toegestaan.
Boilies toegestaan (1kg pro tag)
Voerboot mag wel/niet beetje onduidelijk maar ik heb er geen problemen mee gehad.
Tentje type karper tent aan het water geen probleem.
Nachtvissen niet toegestaan. (Tussen 2400 en 1 uur voor zonsopgang mag je niet vissen)

Spook verhalen over controle zijn ook spook verhalen. In 2014 geen controle gehad. En nu in 2018 1x. Vriendelijke man niks mis mee. Ondanks dat ik met 3 hengels zat. Hij vertelde wel dat mocht er politie komen of de boswachter dat er forse bekeuringen op stonden.

Verder zijn er nog wel een paar simpele regels maar dat staat wel op de vergunning en spreekt eigenlijk voor zich.
Deze kost op moment van schrijven 32.50 op voor een week.

Dit was het wel zo.n beetje

Oja voor de geïnteresseerden topvis zit nu op 20.3 kg. Type dikke vette oude Schubbert.

Het landal park zelf heeft een site met veel info over het park en de omgeving etc.

Mvg

M Huberts
Gebruikersavatar
kees van eenennaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-12-2015 10:19
Locatie: Aduard
Contacteer:

13-02-2019 12:25

Hallo mensen,

Ik heb eindelijk een stukje kunnen vinden over de kellersee hier op het forum en daarvoor dank mannen :D
Aankomende zomer gaan wij die kant op en ik ben heel benieuwd na het lezen van de diverse posts.
Het zal voor mij voornamelijk wat visserij in de ochtend en avond worden ivm gezin, maar zal wel proberen zo goed mogelijk voorbereid aan de slag te gaan daar.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek