Floiras Camping - Base Nautique

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-09-2006 07:51

Mannen,

Wie is er geweest en wil zijn ervaringen delen?

http://www.campingfloiras.com/index.html

MVG

Klaas
olaf stoel
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-06-2016 17:03

28-06-2016 17:14

Iemand?

Ik verblijf komende zomer 2 weken met gezin op deze camping.

Groet, Olaf.
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

02-07-2016 18:13

Hoi Olaf,

Daar ben ik wel eens een keertje wezen kijken. Een echte Hollandse enclave. Allemaal Volvo's met gele nummerplaten en De Waard tenten. De eigenaar van de camping is een wat zurige hippie die 100 % anti-hengelsport is. Na 1 nachtje en een kleine woordenwisseling ben ik daar gelijk weggegaan. Ik kocht er nog wel een hele fijne R.V.S. kurkentrekker, die ik vandaag de dag nog regelmatig gebruik om een mooie fles Franse wijn te ontkurken, haha

Aan de Lot zijn veel leukere (vis)campings te vinden. Ik ben er momenteel een artikel over aan het schrijven, maar weet nog niet precies wanneer het verschijnt in Dé Karperwereld.

Mvg,
Robert
olaf stoel
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-06-2016 17:03

13-07-2016 14:44

Hihi, we hebben geen Volvo en ook geen de Waard. Gaan het meemaken!

Leuk om in de voetsporen te treden van een voor mij sinds 'gejaagd door de karper' zo bekende karpervisser.

Ben benieuwd naar dat artikel, ik had het artikel over vissen tijdens de gezinsvakantie op KWO al eens met veel belangstelling gelezen.

Groet, Olaf.
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

15-07-2016 21:05

Hoi Olaf,

Ben daar in 2008 geweest en heb daar best leuk gevangen.
Sterker nog....ik had bollen te weinig !
Ik zat midden op de camping en viste destijds met twee hengels.
Een een aantal meters voor de kant en meer richting het midden.
Linkerzijde van de camping was de stuw als ik mij niet vergis.
Had alleen maar zoete bollen mee (maar goed ook ....want er zwemmen bakken van meervallen).
De vissen die ik ving werden allemaal gevangen in het schemer c.q. donker. (22.00-00.30).
Aangezien het een gezinsvakantie was heb ik mij vooral gericht op deze tijden.
Uiteraard zijn de vroege uurtjes ook een optie !
Wel ideaal dat je voor je caravan of tent aan de waterkant kunt vissen mits je op het trekkersveld staat. Nadeel van een camping is dat je natuurlijk nooit weet hoe druk het is qua vissers anders eens kijken of je een voerplek kunt aanleggen buiten de camping.

Verder kloppen de verhalen van Robert :) heel herkenbaar wat de eigenaar en de De Waardt tenten betreft. Maar heb je vragen over wijn of de omgeving dan is het een heel ander persoon.
Verder een wat saaie kleine camping zonder zwembad of vertier oid.
Omgeving mooi maar dorps. Je moet er zelf wat van maken.
Ik moet wel zeggen dat het een (1) van de best onderhouden campings was qua natuur wat mij betreft. Walnootbomen achter de camping , schitterende bomen op de camping en een meters hoge bamboe struiken.
Kortom maak er wat van .....en er zijn zeker knappe vissen te vangen.
In 2008 had ik er vier dertigers gevangen....en dat is alweer even geleden....(y)
Je bent nooit te oud om te leren !!
Plaats reactie