Mijn vakantie ervaring op la croix du vieux pont

Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-08-2006 19:18

Hallo boarders,
ben van de week terug gekomen van een GEZINSvakantie op deze camping. De camping ligt even voor Parijs in Noord Frankrijk. Wat mij betreft een ideale camping om met een gezin/vrouw de vakantie door te brengen én toch een lijntje te kunnen uitgooien.

De camping ligt lekker op rijafstand van NL. We hebben er op ons gemak zo'n 6 uurtjes over gedaan in totaal, lang zat voor ons.
Aankomst, inchecken en plaats was allemaal netjes en goed geregeld. Campingplaats zelf is erg luxe, gigantisch veel ruimte, 30 ! Amp stroom, eigen waterkraan, auto bij de caravan, douches gratis ( ok, soms té heet, soms té koud). Geen slagbomen en keycards op de camping, je rijdt er gewoon op en af. Douches en toiletten zijn over het algemeen netjes en schoon, op één oud gebouw na.
De camping heeft vier sterren en maakt die ook echt waar. Het zwembad (4 stuks !) is echt super. Er is voldoende te doen voor kleintjes zoals een groot aantal speeltuinen en andere voorzieningen. Restaurant, winkeltje, cadeaushop, bakkertje noem maar op.

Op de camping zijn 4 meertjes. Er is een grote vijver waar het meest gevist word. Hier zijn echter ook kano, waterfiets, trapbootjes ed verhuur.
Op dit meer zit iig Karper (schub en spiegel), steur, brasem en graskarper. Het is echt een gegraven putje met een hoop vis. Er word ook veel gevist door een groot aantal recreanten. Op deze camping komen ook regelmatig Engelse en Nederlandse karperaars om gericht op karper te vissen. Je mag ook gewoon nachtvissen vanuit een bivvie op dit meer, ook al liggen in de directe omgeving plaatsen voor stacaravans en tourcaravans én huisjes.
Het tweede meertje is echt een zwemmersmeertje en is klein. Deze heeft een zandstrandje en is ideaal voor kinderen.
Het derde meertje staat in direct contact met het tweede meertje via een paar buizen, Het derde meertje in gereserveerd voor de forelvissers. Hier word dus weinig gevist, heb slechts één stel in m'n vakantie gezien. Heb vanwege het warme weer ?? wel 13! dode vissen geteld in dat meertje én een dood eendje. Temperatuur van dat watertje was ook 27 tot zelfs een dag met 30 graden !!, reden genoeg om de kinderen daar niet meer te laten zwemmen ivm mogelijke alg/botulisme/andere jeuk/irritatie bronnen.
Het vierde meer is het zgn vismeer, daar werd echter bijna niet gevist. Volgens de eigenaar zwemt daar een 44 ponder ? (engelse pondjes?) er schijnt daar ook regelmatig bivvie sessie gehouden te worden.

Voor een weekje vissen betaal je daar 28 E. Ik heb echter een weekvergunning gekocht en slechts een keer of 5 gevist. Gewoon in de middag een paar uurtjes en ook eens tot begin van de avond. Bijelkaar had ik incl een slijmjurk een 17 tal vissen. Meest waren kleinere schub en spiegelkarpertjes van een pond of 12-15. Had ook twee karpers van 21 en 22 pond, én m'n allereerste steur (4 in totaal gevangen :-) ) én m'n allereerste grassie.
Voor mij was dit een zeer geslaagde gezinsvakantie met toch een mogelijkheid erbij om te vissen. Qua camping ga ik er zeker nog eens naar terug, qua visserij zit het op 't grensje.
De vissen daar zagen er echter over het algemeen nog goed uit !, tot nu toe een van de beste bekkies van de viscampings die ik tot nu bezocht heb in NL en B.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

04-08-2006 19:19

Oja,
de site van de camping nog even ;

http://www.la-croix-du-vieux-pont.com/
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

04-08-2006 20:57

Toppie!veel dressuur daar?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2006 21:54

Marco, je vergeet nog erbij te vertellen dat je met een vergunning van de departementale visfederatie ook in het riviertje de Aisne kunt vissen wat vlak langs die camping loopt...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-08-2006 22:15

Marco...
Nog andere interresante vis-uitwijkmogelijkheden in de buurt opgemerkt?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2006 23:41

Hans, qua nachtvissen ligt alleen het plan d'eau Le Canivet (gemeente Pommiers) in de buurt.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-08-2006 07:29

@ Arnold,
dressuur ?. Er word (bijna) constant gevist denk ik. 's Nachts veel minder tot niet. Toch kwamen er bij mij in totaal 17 vissen uit. Heb echter alleen enkele dagen een paar uurtjes gezeten. Geen nachten, geen hele dagen. Vis komt wel. Eerste dag alleen een steur, verder geen karper. Dag daarna dus klein beetje gevoerd, rigs aangepast (drastisch ingekort !) en gewoon vangen.

@ Aart,
ik had idd al op voorhand iets van; als de put echt niets is ga ik wel op de Aisne vissen. Nadeel is dat er weinig knappe stekken vanaf de camping zijn om goed op die rivier te kunnen vissen, één a twee slechts. Deze waren wel vrij. Ik had ook een minimale visuitrusting meegenomen, omdat de nadruk NIET op vissen zou liggen deze vakantie. Ook is de afstand van de caravan tot die stekken zo groot dat ik net zo goed dan niet mee had kunnen gaan :lol: . Om daar te kunnen scoren zou er veel tijd in moeten om te peilen, voeren én veel vissen. En dat was nu precies niet de opzet dit jaar.

@ Hans,
de omgeving is verder niet zo interessant. Ik heb me ook niet verdiept in andere vismogelijkheden in de buurt. Maar na een dagje naar Soissons kwam ik wél links en rechts allemaal leuke kleine wateren tegen. Volgens mij zowel voor forel alsook enkele voor karper, want er stond bij één iig een tweetal bivvies met karperuitrusting. Een andere visser op de camping had het ook over een betaalputje in de buurt, heb daar echter niet verder over door gevraagd.
Je zou natuurlijk wel altijd met de auto/fiets een beetje langs de Aisne kunnen rijden op zoek naar een geschikte plek. Maar als je toch niet aan de camping hangt, zijn er denk ik betere opties.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-08-2006 08:52

Dank je Marco,

Dit heb ik dus voor ogen: met elkaar een database opbouwen met alle info.

MVG

Klaas
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

05-08-2006 09:48

Hey Marco,

Toppie man.... ik wist niet dat jij hier naar toe was gegaan. Marijn en ik gaan hier ook voor een paar dagen naar toe. Eindelijk eens de vrouwen mee tijdens het vissen :-) . Wij gaan in het weekend van 19 Augustus. Maar enkele nachten puur om te vissen. De vrouwen zullen het in ieder gevaal wel leuk vinden dat er zulke mooie zembaden zijn.

Bedankt weer voor de info.

gr. Rene
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-08-2006 10:31

Erg veel Engelse campinggasten (80%) heb ik ergens gelezen op deze camping. Was dit een beetje te doen?
Mijn ervaringen in de loop der jaren met Engelse kampeerders zijn nu niet zo denderend te noemen ... (Maar ja op Duitsers ben ik ook niet zo gek op 8) :D )
Veel hangt dan af van het beheer op de camping wat wordt er toegestaan en wat staan we niet toe :wink: )...hoe ging dat daar?
mvg
HB
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-08-2006 13:14

@ Klaas,
graag gedaan hoor :wink:

@ Rene,
als je daar naartoe gaat voor een paar nachten zou ik tóch de rivier zelf gaan bevissen ipv het putje. Ga je met de scheurhut of in een stacaravan/tent ?

@ Hans,
dit is idd zo'n beetje de eerste camping waar ik kom waar de Duitsers niet de boventoon voeren. Er zit idd zo'n driekwart aan Engelsen op die camping. Er zijn veel stacaravans én ingerichte tenten die verhuurd worden door vnl Engelse reisburo's. En de Engelse visser is ook niet altijd even beleefd zoals ze je op school leren. Ik zat eens met drie hengels netjes vooruit te vissen, komt er ook een Engelsman naast me zitten. Natuurlijk boven op m'n lip, en gooit dan ook nog eens zijn rechter hengel over mijn linker heen... Ben maar de wijste geweest en heb van m'n middelste hengel maar m'n linker gemaakt. Verder niet veel bijzonders meegemaakt, maar je zit nu eenmaal met een behoorlijk aantal vissers op weinig water te vissen.
Er word (heel) veel toegestaan. Je kan gewoon met je auto over het gras rijden om je spullen uit te laden. Maar je kan de auto ook gewoon laten staan om uit je kofferbak vandaan te vissen (hé, hoor ik daar Jan v K al denken). Het aantal hengels waarmee gevist mag worden weet ik niet, ik heb iig met drie hengels gevist, waarschijnlijk zal vier ook geen probleem geweest zijn. Er word alleen gecontroleerd of je een vergunning hebt en dat als je een waterfiets huurt je niet te lang wegblijft, verder zal het de uitbater een worst wezen wat je doet. De campingeigenaar verpacht volgens mij het hele waterrecreatie gebeuren + het circus eromheen.
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

05-08-2006 21:19

mischien heb ik er overheen gelezen maar mag je er nachtvissen?dat zou helemaal beter zijn,overdags met vrouw en kids en snachts achter de hengels
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-08-2006 22:28

Arnold, lees de eerste posting van Marco dan nog een keer s.v.p.
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

07-08-2006 16:24

sorry aart had de bril niet op :lol: weet voldoende la croix tot volgend jaar :P
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

01-10-2009 10:33

Super camping dit :) We zaten dit jaar in een sta caravan die pal aan het grote meer stond. Het is zo goed bevallen dat we voor volgend jaar weer geboekt hebben :D
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

13-02-2010 20:52

ben in 2009 geweest voor het 7e jaar maar ga er nu niet meer heen
de vorige beheerder "phillip" is er weg en zijn ex-vrouw heeft alles overgenomen met de eigenaar van het resturant.
helaas zijn ook daarmee alle grote karpers verdwenen en na lang vragen en spitten ben ik er achter gekomen dat ze zijn verkocht naar de betaalwateren in de buurt het gemiddelde gewicht is nu ca 16-18 pond met een paar uitschitters naar 26-28 die zwaar beschadigd zijn tumoren geen vinnen enz enz
mocht je nog willen gaan heb ik nog een tip als je langer dan 2 weken gaat vraag dan om een jaar vergunning verkopen ze wel maar zeggen ze niks over omdat dit goedkoper is dan 2 week vergunningen

zonde van deze camping heb er altijd met veel plezier gestaan en goed gevangen misschien over 10 jaar weer als de knolletjes meer aangegroeid zijn
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

15-02-2010 12:45

danny, sinds wanneer is dat dan? heb er vorig jaar lekker gevist en veel gevangen ook een paar 30+.
ga er dit jaar weer heen!
wanneer is de camping over genomen??
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

18-02-2010 18:30

in de voorzomer van 2009 is phillip weggegaan en zijn de karpers verkocht
heb er in eind july 2009 gestaan en niet meer dan knollen van 16-18 pond gevangen ook nederlanders die ik al merdere jaren daar tegen kom vangen niets meer boven de 20 pond :cry: :cry:

ik praat nu over het grote meer achterop de camping niet die vijver waar 32 engelse zitten met 3 stokken :o


en de camping is niet verkocht maar het gebeuren rond het vissen waterfietsen kanoen en de luchtkussens dat was van phillip

ik ga er niet meer heen mede omdat de "eigenaren " en ook persooneel van de camping net deden ofdat ik gek was en schijnbaar niet kan vissen en bleven ontkennen dat er karpers verkocht waren wat achteraf dus wel zo was
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

19-02-2010 10:08

wij zijn er de laatste week van juli geweest, moet ik je haast wel tegen zijn gekomen......kan me zo herrineren wie je bent.haha
waar zat je te vissen?
wij zaten in dat appartement, de vaste stok van ons zoontje lag een keer op het meer!!

ik ben na een paar dagen naar het voorste meer gegaan en daar heb ik zeer goed gevangen.
op het achterste meer heb ik alleen knollen en papegaaien gevangen tot 20 pond en 4 of 5 grote steuren, maar die amsterdammer die als enige met de caravan links van het meer stond heeft daar goed gevangen, inderdaad tot 28 pond( weet zijn naam zo niet meer, noemde hem pannekoek.)

dat achterste meer lijkt meer op een kweekvijver, er zitten daar zoveel jonge karper op als je met de vaste stok ging vissen met maden had je in een paar uur zo 100 kleine karpertjes heel leuk voor de kinderen, allhoewel ik daar het water wel erg smerig vond door de overstort van de septictank.
ik zat daar vaak tot een uur of 01.00 uur te vissen maar vaak lag dan het voorste gedeelte helemaal vol met wc papier!
dat is een van de redenen dat ik naar het andere meer ben gegaan, daar heb ik samen met een engelsman zitten vissen en die vertelde wel dat er vissen van boven de 30 werden verkocht.maar wij hebben daar toch een paar (ontsnapte??) 30+ gevangen.

Voor dit jaar hebben we de 1ste staanplaats bij de kiosk van het strandje gereserveerd zit ik lekker centraal om te kiezen waar ik ga vissen.

In ieder geval bedankt voor de info over die vergunning want dat wist ik niet, scheelt me een hoop geld voor 5 weken.
krijg je dan voor een heel jaar ook gewoon zo'n bordje?
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

21-02-2010 12:40

klopt je behoudt het hele jaar dat nummer van het bordje
je moet wel het bordje terug inleveren als je vertrekt maar dat hangen ze apart.
met die amsterdammer bedoel je denk ik fred
die stond eerst halverwege op het pad en is later vlak naast mij komen staan met zijn sleurhut
ik had de allerlaatse plek aan het einde van het meer die grote camper

het is zeker zo dat als je met de familie gaat dit een zeer leuke en schone camping is
wat jij verteld over een overstort is helaas niet waar maar en snel gemaakte conclusie, helaas staan er vele engelsen die te lui zijn om met de pottie pottie naar de leeg plaats te gaan en deze dan ook savonds maar leeg kiepen in de grote groene draaidoppen die je kunt vinden op het grasveld bij de forrelle put helaas zijn dit de verzamel en doorspoelputten van het regen en afvoerwater van de wegen daar en die komen jawel uit in het grote meer naast de steiger

is al meerdere keren gebeurd en de eigenaar nam altijd gelijk actie als dit gemeldt was en binnen een half uur stond er een tractor met pomp om de hele zooi leeg te pompen

helaas is het voor mij niet intresant meer om daar te karperen en wou de familie ook weer eens wat anders mede omdat wij nu een camper hebben ipv een sleurhut


leuke tip

op het eerste meer met kattebroken en stokbrood en een werpdobber
bij zeer warm weer eens te gaan korsten
werpbobber bedoel ik zon balletje wat je kan vullen met water kom je makkelijk 30 meter uit de kant en daar liggen de knollen te zonnen
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

10-03-2010 18:39

en met welk aas werd er goed gevanagen boilies of deeg of brood of weer wat anders en waarmee vang je de steur en zit die er nog in?
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

28-03-2010 17:04

eigenlijk met alles vang je wel de engelsen vissen veel met boillies en pellets
wij hadden die ook en vingen redelijk wat karpers
ook de franse stink worst of een stukje kaas doet wonderen
op het voorste meer met de korst is nog het leukste
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

14-07-2010 18:04

11 tot 21 augustus zit ik weer op de camping. Ben weer bezig met de voorbereidingen heb er super zin aan :D
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-07-2010 21:17

Veel plezier dan maar !
zit nu in Duitsland, heb wel hengels mee voor de zekerheid, maar gaan hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt worden.
CarpeR Diem
bart van straaten
Berichten: 16
Lid geworden op: 01-01-2010 13:50
Locatie: Grootebroek

29-07-2010 16:06

hoi erik gaat dit bericht toevallig over mijn


erik schapendonk schreef:wij zijn er de laatste week van juli geweest, moet ik je haast wel tegen zijn gekomen......kan me zo herrineren wie je bent.haha
waar zat je te vissen?
wij zaten in dat appartement, de vaste stok van ons zoontje lag een keer op het meer!!

ik ben na een paar dagen naar het voorste meer gegaan en daar heb ik zeer goed gevangen.
op het achterste meer heb ik alleen knollen en papegaaien gevangen tot 20 pond en 4 of 5 grote steuren, maar die amsterdammer die als enige met de caravan links van het meer stond heeft daar goed gevangen, inderdaad tot 28 pond( weet zijn naam zo niet meer, noemde hem pannekoek.)

dat achterste meer lijkt meer op een kweekvijver, er zitten daar zoveel jonge karper op als je met de vaste stok ging vissen met maden had je in een paar uur zo 100 kleine karpertjes heel leuk voor de kinderen, allhoewel ik daar het water wel erg smerig vond door de overstort van de septictank.
ik zat daar vaak tot een uur of 01.00 uur te vissen maar vaak lag dan het voorste gedeelte helemaal vol met wc papier!
dat is een van de redenen dat ik naar het andere meer ben gegaan, daar heb ik samen met een engelsman zitten vissen en die vertelde wel dat er vissen van boven de 30 werden verkocht.maar wij hebben daar toch een paar (ontsnapte??) 30+ gevangen.

Voor dit jaar hebben we de 1ste staanplaats bij de kiosk van het strandje gereserveerd zit ik lekker centraal om te kiezen waar ik ga vissen.

In ieder geval bedankt voor de info over die vergunning want dat wist ik niet, scheelt me een hoop geld voor 5 weken.
krijg je dan voor een heel jaar ook gewoon zo'n bordje?