Mijn vakantie ervaring op la croix du vieux pont

Gebruikersavatar
erik schapendonk
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-10-2009 12:36
Locatie: Berkel en Rodenrijs

12-08-2010 14:17

hey bart,

ja ik bedoelde jou ja.... haha hoorde dat je een huisje gekocht hebt?!
wij zijn net terug uit berny riviere, heb 323 karpers gevangen.... zwaarste 32 pond was een graskarper!
even voor de rest, de zwaardere vissen zijn er niet af alleen moeilijker te vangen! zitten nog steeds zeer mooie vissen op!

groeten erik.
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

12-08-2010 23:50

Toevallig met Dave geweest?
...
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

21-08-2010 17:53

Net terug van le croix. De vangsten waren slecht! Ik heb 8 dagen van 9 tot 23:00 zitten vissen en maar 2 karpers en 6 brasems eruit kunnen halen! En ik was niet de enige trouwens! Met het mooie weer konden de lijnen niet verder als 3 meter het water in zo druk was het. De Engelsen eisen het water gewoon op. 95% was Engels trouwens. Voor ons volgend jaar niet weer! We zoeken wel een andere camping op waar nog wel een visje te vangen valt!
bart van straaten
Berichten: 16
Lid geworden op: 01-01-2010 13:50
Locatie: Grootebroek

21-08-2010 19:01

he lars je had op het laatste meer moeten gaan zitten en niet op dat 1ste meer en heb je geen toplood
of lagen de engelse overal en nergens
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

21-08-2010 19:06

bart van straaten schreef:he lars je had op het laatste meer moeten gaan zitten en niet op dat 1ste meer en heb je geen toplood
of lagen de engelse overal en nergens


Ik was zowat de enige op het meer die toplood had :lol: Die engelsen lagen overal en nergens!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

22-08-2010 12:07

Even de actuele prijzen voor een visvergunning voor Adult (14+):

1 week: €30
2 weken €55
Seizoen: €80

Ik had het geluk dat ze een tel foutje met het geld hebben gemaakt ik heb dus €45 voor een 2 week vergunning betaald.
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

04-11-2010 20:10

even voor de rest, de zwaardere vissen zijn er niet af alleen moeilijker te vangen! zitten nog steeds zeer mooie vissen op!

groeten erik.

leuk dat je veel knolletjes hebt gevangen op het kleine meertje waar je naar horen 3-4 weken 24 uur per dag met 3 hengels heb gezetten en vervolgens de fotos aan de verhuurder hebt gegeven om ze daar aan de deur te hangen
helaas komt je gemiddelde uit op zon 17-18 pond

het is alleen jammer dat je niet het hele verhaal vertelt en niet de gehele waarheid,
ik heb met de eigenaar gepraat die ik al 10 jaar + kan en die vertelde mij dat inderdaad alle grote karpers zijn weggevangen (vertaald gestolen)
er schijnt in 2009 door een groepje engelsen bijna het hele bestand aan 30+
gestolen te zijn vandaar dat er nu alleen maar beschadigde 30+ zit en voor de rest kleinere knolletjes er zal er heus wel een zitten die ze niet konden vangen wel is er een nieuw aantal knolle uitgezet om er tog nog wat van te maken en dan kom je al snel aan een gemiddelde van 10 tot 15 knollen per dag

ook op het grote meer was er dit jaar 2010 bijna geen nieuwe kleine karpertjes te vangen langs de kant met de dobber 7-10 cm (nieuwe kuit)omdat de oudere karpers er niet meer zijn
helaas heb ik er maar 5 dagen gestaan omdat ik een zwaar motor ongeval net buiten de camping hebt gehad en mijn vakantie met 9 dagen lang hebt verlengt alleen helaas op de intensieve care
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-11-2010 13:25

Danny

Ik hoorde het van Ron

Alles weer in orde?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

07-11-2010 13:29

heb nu een paar extra plaatjes ijzer bij me in mijn pols en schouder en helaas is mijn elleboog nog niet genezen daar moet ik 14 jan 2011 weer voor terug om waarschijnlijk weer geopereerd te worden om de pennen en ijzerdraad te verwijderen als alles weer aangegroeid is

dus vissen zit er helaas nog niet in voormij
en heb je ron al gehoord over zijn nieuwe hengels????
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-11-2010 13:47

Pff maare je hebt zeker geluk gehad man!

Genezing gaat voor vissen. Maar ik heb Ron gehoord over zijn nieuwe stokken,binnekort neemt ie ze even mee,ben benieuwt!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

17-08-2011 17:11

ook dit jaar weer geweest en uiteraard dit jaar wel kunnen vissen
paar leuke vissen kunnen landen maar de echte groote jongens zijn helaas verkocht naar een betaalwater wat toevallig familie blijkt te zijn van de beheerders van het viswater op de camping

er zitten nog enkele flinke jongens op het achterste grote meer die ik heb zien vangen de grootste is dit jaat 34 pond een prachtige graskaper
gelukkig hebben ze de steuren laten zitten en die beginnen nu ook te groeien in gewicht het waarste tot nu toe is 28 pond

het voorste meer waar ook nog enkele 30+ op zat hebben ze in maart 2011 leeg laten lopen en ook daar alle grotere vissen verkocht naar het betaalwater even verderop richting soisson

ook zijn ze gestopt met het forel uitzetten in het middelste meertje
dus dat is ook voorbij geloof al in 2010

wel hebben we gesproken met een paar engelsen die enkele maanden op de camping verblijven ivm werk en die ook graag karperen
op de rivier zitten zij tegen woordig te vissen en hebben daar een karper kunnen landen van 48 pond lees engelse ponden
ook hebben ze al enkele meervallen kunnen landen tot ca 1.20 mtr
hun stratigie was veel heel veel voeren en dan 2 dagen later 2 dagen vissen
met extra lange hair en 2 of 3 25 mm biolies om brasem te ontwijken
maar zelfs die hapte naar de extra grote biolies

helaas is er door het leegpompen van het grote meer een lekkage onstaan en er loopt water weg uit het meer maar dat pompen ze weekelijks weer vol met water uit de rivier
ook hebben we weer op de kleinere karpertjes kunnen vissen wat weer erg leuk is voor de kids

dus al met al aardig wat vissen gevangen samen met de buurman
veel gelachen en daar gaat het om helaas geen zwaare grootste was 22 pond
volgend jaar maar weer proberen hopen dat die engelse ze flinke fad hebben gevoerd

let wel op mocht u willen vissen op de rivier hier is een apparte vergunning voor nodig te halen bij de burgemeester van berny
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-09-2011 17:59

Blijft toch typerend om te lezen hoe het Topic begint en eindigt..
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

11-02-2012 17:14

het is gewoon zonde dat de wat grotere karpers jaarlijks worden uitgevist
het water wordt behandeld met chemicalien om de engelse maar tevree te houden
en je hebt altijd wel mensen die het beter weten

het is gewoon een perfecte camping voor ons gezin aleen jammer dat het karperbeheer is overgegaan naar de geld beluste ex van phillip
heb nog meegedaan aan karperwedstrijden die hij organiseerde
en dat is al heel lang geleden

hopen dat ze weer wat gegroeid zijn want de engelsen sponseren de bolies vanaf maart tot oktober zon beetje
en dan praat ik niet over 1 kilo per hengel

laat ze maar vreten die biggen !!!!!! :wink:
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

05-01-2013 17:22

Iemand nog geweest afgelopen zomer? :)
dominique v.d Bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-09-2013 15:01

16-09-2013 15:56

Hoi, wij zijn net twee weken terug van La croix de vieux point.
Het achterste karpermeer was dit keer niet goed, ze hebben last van groen alg gehad en daardoor zijn er meer dan 200 karpers dood eruit gehaald. en degene die er nu nog rond zwemmen zijn ook nog ziek. ze eten haast niet en als je er toevallig wel een vangt dan zien ze er niet uit. Het water is ook niet helder op dit moment en stinkt naar dode vis. ook een aantal eenden moesten eraan geloven.
Helaas was dit dus weer een domper voor mijn man die speciaal komt om te kunnen karpervissen. Hij heeft er 1 kunnen vangen in die week dat we er waren. Beetje jammer dat ze dat niet van te voren hadden gemeld anders hadden we misschien niet daarheen gegaan. Voor de rest is het een hele mooie camping en mooie zwembaden enz , alleen jammer van de vissen. Iedereen ging in het eerste meer vissen waardoor je ook bijna niks ving omdat het gewoon te druk was.
Voor ons even geen La Croix meer.
Steef Berben
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-06-2011 12:12

21-06-2014 07:13

Zijn er nog mensen geweest ? Of die ook nog moeten gaan ? Ik heb zelf een in september een weekje aan het vismeer geboekt...
Peter van Gelderen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-11-2007 10:17
Locatie: Utrecht

27-06-2014 12:14

Ik kom net terug van een weekje camping.
Heb hoofdzakelijk op het laatste meer gezeten.
Ving de hele dag door steur op mijn penhengel met kaas.
In de avond begon ik goed karper te vangen.
Zwaarste 32 pond.
Er is veel nieuwe steur uitgezet.
Volgend jaar halen ze de graskarpers uit de forelput en verdelen ze over de 2 vijvers.

Nu het slechte nieuws.
Prijzen zijn verschrikkelijk verhoogd.
22 euro per dag.
Nachtvissen verboden.
4 keer per dag controle.
Geen partikels als tijgernoten en pinda's.

Door de hoge prijzen is het nu wel rustig op het water.
Max 5 man per dag gezien.
Frank Ligthart
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-04-2016 16:58

27-04-2016 17:09

Ik ga komende week naar la croix du vieux pont hebben jullie een tip in welke vijver ik moet vissen??
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-04-2016 18:54

Als ik op de ene vijver niks zou vangen zou ik de andere proberen.