karpervissen aan het Trasimenomeer

Plaats reactie
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

19-02-2006 10:15

beste medeboarders,

ik zit hier met een vraag heb de zoekfunctie al gebruitk maar kan niks vinden! :(
van de zomer willen mijn ouders naar een camping gaan aan het Trasimenomeer.
mijn vraag is zit hier karper?
en zijn er mensen die er gevist hebben?
reageren kan ook via een pb.
alvast hartelijk bedankt.

mvg luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

26-02-2006 11:47

Luuk,

Ja er zit karper. Ik ben er 2 weken geweest en heb tussen neus en lippen door wel een beetje gevist. Mijn probleem was alleen dat ik niet het juiste materiaal bij me had. Ik zat namelijk aan een stuk waar de bodem bijna compleet vlak was en de eerste mooie stukken bodem die ik heb gevonden lagen zo'n 600 tot 700 meter het water op. Maar karper zwemt dus waarom niet voor je voeten vissen. Dit leverde bij mij niks op. Het water is heeft wel potentie maar je moet goed zoeken.

Als ik mij goed herinner is het meer zo'n 15x15 km en het diepste punt ligt ergens rond de 8 meter(!) Maar ik ben hier niet zeker van. Ik heb namelijk al flink wat meren in italie bevist en Lago di Trasimeno is alweer 6jaar terug.

Wat ik wel zeker weet is dat hoe warm het nou ook was, ik met mijn waadpak het water in liep want ergens vlakbij mijn stek was iets van een slangen 'stronghold' waardoor ik me dus af en toe 3 slagen in het rond schok omdat er ineens een slang tegen mij aan zwom! (ja ze zwommen rond :S)

Mvg
Jef
Plaats reactie