Vissen en Vakantie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-11-2005 13:27

Op initiatief van Klaas van den Herik en op verzoek van vele anderen hebben we deze rubriek toegevoegd.

Het doel is een soort van naslag werk te creëren over wateren in Frankrijk waar vakantie met het gezin en vissen goed samen gaan.

Ben je ergens geweest en wil je anderen vooruit helpen vermeld dan een klein verslagje met wat info over het water, de reglementen en wat je nog meer kwijt wilt.
Als een ieder dit doet zal er een up to date naslagwerk ontstaan en kunnen ervaringen uitgewisseld worden.

Maak er wat van!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-11-2005 21:59

Klaas..goed initiatief!, zeker als tegenhanger voor de betaalwateren
gr
Hans
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-11-2005 07:42

Jongelui,


Steeds vaker wordt er gevraagd naar vakantiebestemmingen met vis mogelijkheid. In de loop der jaren is er al veel informatie uitgewisseld. Met deze rubriek willen we proberen om deze informatie te centraliseren en up tot date te houden.

Voel u vrij om aanvullingen te palaatsen. Heeft u na aanleiding van deze rubriek het water bezocht, meld het dan gerust.

Uiteraard zijn tips en opmerkingen om deze rubriek te verbeteren van harte welkom.

Veel plezier.

MVG

Klaas
Sam Bos

29-01-2006 02:10

heel mooi jongens dat het zo kan :D
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

03-03-2006 10:14

Weet wel dat je niet per se naar frankrijk hoeft om mooie visse te kunnen vangen. Ook bij ons in Nederland zijn veel plaatsen waar vissen met elke andere vorm van recreatie te combineren is!!

vraag maar eens een aantal brochures aan en bekijk / informeer of er grote meren bij het bungalowpark liggen. Zo ja gegarandeerd dat je er (mooie) karpers kunt vangen!!
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

30-07-2006 13:21

Hoi allen.

Wij zijn naar de camping Lac de Bouzey geweest.

Leuke camping voor een visser die met vrouw en kinderen er even uit wilt.

Voor de kinderen in hoogseizoen animatie progamma,op de camping,maar ook veel in Epinal.

Goede voorzieningen,winkel en sanitair,restaurantjes.

Wat het vissen betreft:

Vergunning: die is te halen in een hengelsport zaakje,als je de dam op loopt naar andere kant van het meer,dan op de weg links,darr zit deze winkel.
Ze hebben een vakantie vergunning voor 2 weken,voor 27€

Er zijn 3 nachtviszones aan dit meer,1 daarvan ligt op het strandje voor de camping,links van de 1e rietkraag.

Vis NIET naar de DAM,dit is verboden,al is de verleiding groot,want als je op de DAM loopt zie je de vissen zwemmen,en pakken al het brood wat er in het water komt :lol:

Er zit van alles,groot,klein,spiegels en schubs,ook veel witvis.

Probeer je aan de regels te houden,want de Fransen hebben het niet zo op de Nederlanders,dit omdat het merendeel wel naar de DAM vist.

Mijn eigen ervaringen: 2 x gevist,maar de zin werd mij ontnomen door een fransman die het nodig vond mij beide keren dwars te liggen.
Nee ik viste niet naar de DAM,maar voerde wel wat bollen breed uit,ja ook richting de DAM,maar dat is dus al taboe :cry:
Ik heb er een mooie twotone spiegel gevangen,dus toch vis op de kant gehad.

Er zaten meerdere te vissen en die vingen op hun beurt allemaal wel een vis,en ja 1 viste naar de DAM,en ving erg veel vis,2 hengels waren eigenlijk al teveel,was niet bij te houden.
En die heeft het geluk gehad dat er geen mensen waren die hem lastig vielen.

Van een lokale visser die er viste gehoord dat ze het zwaar aan willen gaan pakken,omdat de snoekbaarsvissers vaak bellen met klachten.
Dus een gewaarshuwd mens telt voor 2.
In deze 2 weken weinig gevist,maar erg veel vissen gezien.
En het bekijken en voeren van de vissen vanaf de DAM is erg leuk.
Dus al met al een geslaagde vakantie geweest :P

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Succes.

Franca :wink:
David de Vos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-03-2006 23:28
Locatie: Den Haag
Contacteer:

08-02-2007 19:11

He heb je hier ook een wbsite van?

Gr David
kromme hengels!!!
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

09-02-2007 19:48

kijk op google
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

10-02-2007 20:30

Hoi David.

http://www.camping-lac-de-bouzey.com/

Is de link naar de camping waar wij hebben gezeten.

Er zijn daar meerdere campings om het water,maar daar heb ik zo snel geen link van,moet je even zoeken.

Succes Franca.
David de Vos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-03-2006 23:28
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-02-2007 14:48

:wink:

Bedankt!
kromme hengels!!!
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

18-09-2007 07:47

Mooi man!
Kan altijd handig zijn :D

Groeten Jens 8)
Gebruikersavatar
Christian Elferink
Berichten: 14
Lid geworden op: 20-09-2007 17:08

21-09-2007 11:03

Beste medevissers,

Mijn vader heeft een huisje in Tsjechie, 200 meter er vandaan is een groot meer met veel karper, roofvis en witvis.

Mijn vader heeft dit huisje al 8 jaar, en wist ook altijd wel van het bestaan van het meertje. maar aangezien ik dit jaar pas begonnen ben met echt serieus karpervissen, heb ik dit jaar 2 mooie spiegeltjes(6 pond en 25 pond) snoek(70 Cm), paar baarsjes en veel (grote) voorntjes.

Vroeger was het meer bedoeld als een kweekvijver om de karpers dan te fokken en op te eten, volgens mij gaat dat nu niet meer op voor dit meer.

Zelfs de tsjechiesche vissers zetten zelfs de karpers netjes terug, waarover ik mij zeer verbaasde.

Tijdens mijn laatste visdagje van de vakantie was er controle voor papieren( ik had natuurlijk geen idee dat je papieren nodig had) Dus werd meteen weggestuurd terwijl ik net een karper had misgeslagen. Dus papieren zijn er zeker wel nodig.


Ook zijn er vanaf 4 jaar geleden andere Nederlanders gekomen die
tegenover ons huis een camping zijn begonnen. Dus wil je het luxe leventje in een huis met Nlse tv of gewoon lekker op de camping combineren met een leuke uitgebreide voor ieder wat wils visvakantie kun je mij even PBen, en dan zal ik je meer info geven over de camping, huis en het meer.

Vriendelijke groet,

Christian Elferink
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

21-11-2007 23:19

ik weet mischien ook wel iets. camping frymburg in tsjechie. het plaatsje heet ook frymburg en het ligt allebij aant lipno meer is niet duur en het is maar 1000 km rijden. er zit wel een maar aan vast. het is voor de visser die veel wil vangen maar wat je vangt is meestal tussen de 10 en 20 pond. maar er zitten beslist veel grotere vissen gezien de omvang van het water (40 bij 16 km!) en er is voor het hele gezin wat te doen.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

21-11-2007 23:19

ik weet mischien ook wel iets. camping frymburg in tsjechie. het plaatsje heet ook frymburg en het ligt allebij aant lipno meer is niet duur en het is maar 1000 km rijden. er zit wel een maar aan vast. het is voor de visser die veel wil vangen maar wat je vangt is meestal tussen de 10 en 20 pond. maar er zitten beslist veel grotere vissen gezien de omvang van het water (40 bij 16 km!) en er is voor het hele gezin wat te doen.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

21-11-2007 23:20

sorry 2x hahahah
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

22-11-2007 21:47

heel goed initiatief!
zal nog een vakantie bestemming toevoegen in frankrijk;

langs de rivier de Saone (bootje meenemen is wel zo handig)
camping aux rives du soleil bij pont de vaux

ook leuk als tussenstop naar andere zuidelijker wateren.

ben er geweest en ga zeker nog eens terug.

succes!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-11-2007 15:52

Vincent,
Deze topic werkt het beste als voor elke bestemming een eigen topic aangemaakt wordt. (Vissen in Frankrijk)
Dan blijft de boel een beetje overzichtelijk

voor Erwin idem dito...(vissen elders)

:wink:
Plaats reactie