hulp bij videocamera!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2016 16:24

Hallo luitjes ,

Ik zit met een dilemma.
Ik heb een budget van 400 max , en zoek een goede videocamera.
Mijn maat heeft de aees71 en ik film nu met een dslr de d5200 met een 18-140 nikkor lens.
Nu vind ik de kwaliteit en het maximum van 20 min opnemen niet jevanhet.

Waar doe ik wijs aan, ook een aee halen ondanks mijn maat deze al heeft en vaak samen is met mij tijdens sessies.
Of een videocamera kopen ?
Het gaat puur om vis filmen te maken.
Welke videocamera's zijn geschikt in strakke hd 1080, en die ook in "selfie" Stand kunnen filmen.

Ik hoor graag info en ook bijvoorbeeld linkjes met vis filmpjes en met welke camera het is opgenomen zodat ik kan bekijken hoe en wat.

Mijn dank is alvast groot !
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

11-01-2016 07:25

Kantelbaar scherm en je kunt jezelf zien tijdens het filmen. Ik heb nog niet zo lang geleden in een pandjeshuis een JVC camera gekocht gekocht voor 90 eurootjes. Ik weet alleen niet of je er een "dood konijn" bij de meesten beter bekend als een microfoon bij wil hebben. Of dat je je filmpjes edit met een muziekje er onder, want dan zou ik dat dooie konijn lekker laten zitten.
In tegenstelling tot camera's voor fotografie waarbij ik altijd af raad deze tweedehands te kopen dit i.v.m met de beperkte levensduur van het sluitermechanisme, zou ik adviseren je te verdiepen in vergelijkssite's en daar modellen op te speuren en dan vervolgens kijken of deze tweedehands aan te schaffen is. Scheelt je een bom duiten namelijk nu de meesten over willen stappen van HD naar 4K is er zat aanbod aan goeie betaalbare HD camera's. Ik zou het wel houden bij de bekende merken JVC, sony, canon o.i.d. In combinatie van filmen met een action cam, dslr en handycamben je vrij compleet. De nieuwste rage om alles met action cams te doen is lensdrukken in het kwadraat, ja ze zijn er bij die het doen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2016 07:42

Bedankt voor je advies, het kantelbare scherm is inderdaad makkelijk, echter graag het er ook om wat het voor type lens is en Vanaf welke mm hij start ivm het vasthouden van de camera en je zelf in beeld krijgen in het geheel en niet alleen je voorhoofd en een stukje oog, mijn vorige jrc videocamera had bijvoorbeeld te veel zoom op minimale mm stand.graag zie ik nog meer info en dan met name filmpjes, en naam van type model die gebruikt is.
De plussen en minnen etc.
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

11-01-2016 12:55

Hero 3 black? Kan je ook onderwater filmen, ooit op een drone hangen, veel accersoires. Iets beter hufterproof door de behuizing.

Alleen het zoom werk... Maar dan zou ik gewoon je dslr met zoomlens pakken.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2016 14:40

Dan opteer ik toch liever de aee's van pilaar en hm.
Heb me maat ook, en ik zit er zeer sterk aan te denken om die te gaan halen.mede door het schermpje dat je ook ziet wat je filmt
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-01-2016 15:41

De Handycam van Sony, de HDR CX 250, heb ik al een jaar of 4 in bezit en bevalt nog steeds prima. Dit model wordt niet meer gemaakt, maar er zijn ongetwijfeld goede opvolgers in die serie. Een maat raadde mij de Sony aan omdat dit merk dit soort camera’s heeft ontwikkeld en dus de meeste ervaring heeft opgebouwd. Of de JVC, Samsung, Panasonic uitvoeringen tegenwoordig onderdoen voor de Sony, durf ik niet te zeggen, maar ik heb eerst de Samsung uitgeprobeerd en heb uiteindelijk toch voor de Sony gekozen, omdat deze automatisch de lens afsluit met het dichtklappen van de display. Voor het selfie gedoe is dit soort camera zeer geschikt; ik ken veel vissers die ‘m daarvoor gebruiken, zie o.a. de filmpjes van the CarpCatcher: https://www.youtube.com/user/TheCarpCatcher
Succes met de keus Rik!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-01-2016 16:48

Ik heb ook een simpele en goedkope Sony HDR-CX130E. Was destijds iets van 200 euro. Draaibaar scherm maar verder weinig poespas. Is ook al eens onderwater geweest en dat vond hij niet leuk maar deed het na het drogen weer als vanouds. Mis zelf wel de handmatige zoom functie die mijn oude Sony mini DV wel had. Ik denk dat je voor 400 makkelijk iets leuks kan kopen.

Daarnaast gebruik ik nog een gopro 3.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

16-01-2016 16:10

Als je jezelf wilt filmen uit de hand dan zou ik bij de actioncam blijven. het heeft geen kantelscherm maar met zo'n groothoek is dat ook gewoon niet echt nodig, je bent altijd in beeld.
Een camcorder heeft dan het voordeel van veel zoom, en niet vastzitten aan de super groothoek. (meeste actioncams kan je wel van het extreme groothoek afhalen zodat je geen vervorming meer ziet)
De jvc camcorders van tegenwoordig kunnen ook nog onderwater filmen.

Een hoop actioncams hebben trouwens tegenwoordig wel een schermpje achterop. Gopro ook standaard bij de hero 4 silver. Maar zelf modelletjes van 60 euro van andere merken ook al.
De sony as 200, wat nu wel een top camera is en tegenwoordig leuk geprijst, heeft een polsband meegeleverd met display, wat ook gelijk afstandsbediening is. dus voor jou wellicht handig?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-01-2016 20:23

Bedankt allen voor de reacties!

Het is de aees71 geworden, filmpjes zullen in de toekomst zeker komen, eerst even een leer traject doorgaan mbt de ins en outs.
Plaats reactie