Filmen en drillen tegelijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

01-05-2013 20:12

Tijdje geleden!

Deze gadget wilde ik jullie niet onthouden. Volgens mij een tijdelijke aanbieding: zonnebril met ingebouwde HD-videocam voor 39 euro inclusief verzendkosten. Iemand die al zo'n ding gebruikte en er ervaring mee heeft?

http://www.groupactie.nl/videodrilbril

Groet van Bert Vooijs.
ff v==
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 20:39

Zou dat een beetje kwaliteit zijn? Ik denk dat je - als je een goedkope digitale camera met bijvoorbeeld 720p mogelijkheid - beter af bent.
Als je een beetje handig bent, kun je ook een soort "houder" maken voor die camera (ombouwen van een kantelbare hoofdlamp?)

Met die camera kun je ook gewoon fotoos maken. Handig, compact en meervoudig inzetbaar.

En als je ooit meer geld hebt, een GoPro Hero3 (vanaf 250 Euro) en op marktplaats nieuwe gezien voor 200 Euro.
Neemt niet weg dat zo'n bril voor niet-brildragers wel leuk kan zijn als gadget.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

01-05-2013 20:45

Tsja,

Ik denk dat het leuk is voor erbij. 's Nachts heb je niet veel aan een zonnebril, bijvoorbeeld. Maar overdag zo'n ding op mijn neus en dan een knopje indrukken zodra ik een piep hoor, lijkt me wel wat.

Bert.
ff v==
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 21:50

Zeker is het leuk voor erbij, maar heb je geen camera die ook kan filmen? Eerst om te proberen? Op een statief of anders op een steun zetten met een cameraconverter (5 euro in de viswinkel). Duurt wel even voor je het ingesteld hebt. En je moet ook nog aanslaan en drillen natuurlijk ;).
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

01-05-2013 22:09

Tuurlijk heb ik ook een camreaatje dat kan filmen. Maar zonder handjes en zonder nadenken een tweede camera richten op de plek die er toe doet, lijkt me heel gemakkelijk. Zeker als je alleen aan het vissen bent.
ff v==
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-05-2013 22:28

probeer eens iets te maken.

* In de viswinkel kun je een cameraconverter of adapter kopen, kosten 5 euro.
* In een praxis of iets dergelijks een hoekijzer (klein formaat) in een L vorm.
Zorg dat een van de poten zeker 3 cm lang is en de andere zeker 5 cm en de "poten" moeten voorzien zijn van gaten. Kosten paar euro.
* zorg voor een brede band (van bijvoorbeeld een kofferriem, om een koffer extra te sluiten met zo'n brede band), zit meteen een sluiting bij.
Bedenk hoe je de hoekiijzer vastmaakt aan je kofferriem. Naai dit vast (mag niet swingen van links naar rechts, of van boven naar onder), of
gebruik andere inventieve dingen (vastschroeven kan ook , maar dan heb je iets wat zeer kan doen bij (langdurig) gebruik op je hoofd)
versterk dit met stof.
* ik ga ervan uit dat je hoekijzer nu vastzit op je band en niet kan kantelen, naar welke kant ook.
* zet de camera op de het hoekijzer vast met de adapter (camera op hoekijzer, schroefdraad erdoorheensteken, evt rubbrtje ertussen en
vastdraaien. Vast is vast.
* verstel de band zo dat ie om je hoofd, op je voorhoofd gesteld kan worden. Het moet niet het zicht in de weg zitten. Desnoods monteren op
een baseballpet waar je de cap vanaf knipt (neemt zicht van je camera weg).
Neem het teveel aan band weg (wegsnijden/knippen) en probeer eens te filmen.
* filmt de camera te veel recht vooruit, dan het hoekijzer iets van elkaar af buigen totdat je zeg maar 4 meter voor je filmt. Thuis proberen
werkt het best, kun je oefenen en terugkijken op de pc of zo.

Wie niet slim is moet handig zijn. Kosten : nauwelijks te noemen.
Als ik zelf een keer tijd heb, zal ik er eens eentje maken. Ik verzin het hier ter plekke. Is allemaal theorie, maar ben zeer praktisch van aard, dus moet wel lukken. Als iemand nog ideeen/verbeteringen heeft, ook goed. Dit is versie 0.1 zeg maar hahaha.

Als dit niets voor je is, kun je altijd nog die bril kopen, toch?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

02-05-2013 10:26

Of gewoon een Hero3 met headstrap kopen :wink:

Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

02-05-2013 12:31

Ja, dat effect!!
ff v==
marius sneller
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-05-2012 20:18

02-05-2013 14:37

Die camera in die bril is van erg slechte kwaliteit. Ik las laatst wat over een Google Glass en dat lijkt me heel wat praktischer om op te zetten tijdens het vissen. Vooral omdat je door middel van spraak je camera kan activeren en je dus je handen niet meer nodig hebt.
De bril die je noemde is misschien leuk om uit te proberen maar ik denk dat je hem al snel kan weggooien. De GoPro is veel robuuster en van hogere kwaliteit dus die kan ik je zeker aanbevelen.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

02-05-2013 16:31

Ik heb deze van Groupactie.nl besteld.
Kon het niet laten voor zo weinig geld.
'k Zal hem binnenkort eens uitproberen.
Dan laat ik het resultaat hier wel zien.

Groeten van Bert.
ff v==
Plaats reactie