Alleen fotografie.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-12-2012 10:59

Ik ben toch benieuwd wat de meest toegepaste methode is als je alleen vist.
Stel je vangt een mooie bak en wilt hem toch degelijk op de foto hebben.

Zetten jullie de camera op een standaard / bankstick en gebruiken jullie de zelfontspanner?
Of hebben jullie een afstandsbediening waarmee je de camera activeert een shot te maken?

Ben hier wel benieuwd naar, want ben zelf nog erg zoekende.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-12-2012 16:46

Op de mat met iets ernaast zodat je de grootte in kunt schatten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-12-2012 17:59

Maak, je heb toch tijd zat na je eerste bakkie een paar proef foto's. Je statief zonder camera zo deed ik het in het verleden laten ze wel staan.

Een fotografeerden groet,
Peter
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

29-12-2012 19:26

Ik heb zo'n camera plugje die je op een bankstick kan fixen, handig voor sessies die niet achter je huis zijn...

Als ik achter mijn huis vis, dan gaat de camera op een tafeltje en de zelfontspanner...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-12-2012 19:33

Ik had vroeger inderdaad ook zo'n plugje, dus die moet ik sowieso maar eens bestellen weer.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook afstandsbedieningnen zijn voor bijvoorbeeld een Canon 500D. Alleen dan komt bij mij direct de vraag, hoe druk je die in als je de vis in je handen hebt.

Dan lijkt me een zelfontspanner een betere optie.
Onthaakmat ervoor leggen, daarop de foto uitmeten en dan moet je in feite altijd goed zitten?

Dus de meesten gebruiken dit?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-12-2012 22:17

Hier ook een tevreden bankstick gebruiker.
Maak haast al mijn karperfoto's zelf.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

29-12-2012 22:32

Denny Verdoold schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er ook afstandsbedieningnen zijn voor bijvoorbeeld een Canon 500D. Alleen dan komt bij mij direct de vraag, hoe druk je die in als je de vis in je handen hebt.


Schijnt dat je dat ook met je voet kan doen... Tenminste ik weet dat er mensen zijn die dat zo doen...

Anderen houden het in hun hand achter de vis, met naar mijn mening de kans om de vis te beschadigen, maar het schijnt te kunnen werken...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

30-12-2012 16:44

Ik heb deze:
http://www.srb-griturn.com/self-take-angled-shutter-bracket-and-20ft-air-release-1802-p.asp

Zijn voor verschillende types camera te koop. Ik leg het balletje onder mijn knie of voet, werkt prima!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-12-2012 17:11

Dat is toch niet helemaal wat ik zoek, doe me dan maar een klein afstandsbedieninkje.
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

30-12-2012 17:25

Denny,

Lang niet elke camera heeft de mogelijkheid om met behulp van een afstandsbediening een foto te maken. Daarnaast weet ik niet of zo'n afstandsbediening een beetje tegen water kan.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-01-2013 16:05

Als ik echt een bak heb (gebeurt heeeeel weinig :wink: ) probeer ik altijd eerst iemand te bellen die fatsoenlijk fotos kan maken. Werkt altijd wat prettiger als dat je het zelf moet doen, foto voor foto.

Als ik het echt zelf moet doen gaat de camera op degelijk driepootstatief, scherpte vooraf instellen op de plek waar ik de vis hou (halverwege de onthaakmat) en andere instellingen goed zetten. Dan maak ik een paar testfoto's om te kijken of scherpte, compositie en belichting goed is. Vervolgens zet ik de camera op zelfontspanner en pak de afstandsbediening erbij. Ik heb voor een paar tientjes een draadontspanner gekocht met 5 meter draad. Ik doe deze afstandsbediening altijd wel in een plastic zakje om waterschade door mijn natte handen te voorkomen. Met de zelfontspanner heb ik 10 seconden tot de foto afgedrukt wordt.

Uiteraard hou ik de gevangen vis in het water (bewaarzak of schepnet) tot alles goed staat ingesteld.
David Noya
Berichten: 60
Lid geworden op: 08-07-2004 01:15
Locatie: Leiderdorp

17-04-2013 11:21

[quote="Rick Boerboom"]Als ik echt een bak heb (gebeurt heeeeel weinig :wink: ) probeer ik altijd eerst iemand te bellen die fatsoenlijk fotos kan maken. Werkt altijd wat prettiger als dat je het zelf moet doen, foto voor foto.

Als ik het echt zelf moet doen gaat de camera op degelijk driepootstatief, scherpte vooraf instellen op de plek waar ik de vis hou (halverwege de onthaakmat) en andere instellingen goed zetten. Dan maak ik een paar testfoto's om te kijken of scherpte, compositie en belichting goed is. Vervolgens zet ik de camera op zelfontspanner en pak de afstandsbediening erbij. Ik heb voor een paar tientjes een draadontspanner gekocht met 5 meter draad. Ik doe deze afstandsbediening altijd wel in een plastic zakje om waterschade door mijn natte handen te voorkomen. Met de zelfontspanner heb ik 10 seconden tot de foto afgedrukt wordt.

Uiteraard hou ik de gevangen vis in het water (bewaarzak of schepnet) tot alles goed staat ingesteld.[/quote]

+1
alleen met een beetje zoeken op google vind je ook wel draadloze afstandbedieningen voor een appel en een ei...ik meen dat de mijne nog geen 2 tientjes was.
Plaats reactie