Beste compactcamera sony vs. Canon vs?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

27-09-2011 21:15

Goedendag, ik heb zelf nu 2 compactcameras en 2 x casio exilim 10 en 12 megapixel en een panasonic lumix dmc-fz100 van 14 megapixels..

Allemaal leuk en aardig.. Maarop dit moment pers ik nog steeds de beste fotos uit me casiotjes.. Kan wel alles in raw maken en photoshoppen maar waar wat ik het liefst wil.. Is een haarscherpe man-visfoto een camera die dat gegarandeert doet dag/nacht?

Dus ik zat nu te denken aan een 16mp sony cybershot of een canon powershot..

Iemand ervaren met de camera's.. Ik vind het niet erg om wat te photoshoppen.. Maar het houd een keer op :)
"khad nou toch wel een run verwacht"
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-09-2011 22:10

Ik heb zelf ook de panasonic ben er zeer content mee, het is de fotograaf die de foto maakt en niet de camera. Enne voor 10 euro soldeer je er een afstandbediening bij, die je met je jnie kan bedienen

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

27-09-2011 22:26

Dat zou idd kunnen.. Maar je hebt dezelfde camera? Zou je mij dan kunnen vertellen wat je std instelling is voor overdag man-vis foto.. De nachtfotos vind ik wel een drama in jpg. Aangezien de ruis nogal overheerst..En onderbelichting Maar wie weet kan jij mij wat assistentie verlenen daarin heb al tal van instellingen geprobeert..
"khad nou toch wel een run verwacht"
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

28-09-2011 09:09

Ik ben zelf niet van de Compact camera's, maar het aantal MP's doet er boven de 7 tot 8 mp niet zoveel meer toe tenzij je op poster (a1) formaat wil printen.

Wat veel belangrijker is, is waarmee en hoe snel de camara scherpstelt. Als dit op alleen contrast is zul je moeite gaan krijgen in het donker.

Misschien voor medeboarder handig om te weten aan welke modellen je zit te denken. Aangezien er van beide nogal een hoop verschillende zijn, met allen verschillende mogelijkheden/zwaktepunten.

Het is maar net wat je budget is en wat je er mee wil doen.

Hier heb je een link naar een goede review site, misschien dat je daar verder mee komt.
http://www.dpreview.com/
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

28-09-2011 10:09

Ja budget is niet het probleem.. Ik zoek gewoon het best mogelijke in een compact camera.. Dacht sony cybershot exmor r of canon powershot series.. Uiteraard geen id welk type aangezien er zoveel zijn..
"khad nou toch wel een run verwacht"
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

01-10-2011 15:51

Wat versta je onder compact? Je hebt namelijk ook systeemcameras die compact zijn ;)

Zelf altijd een Samsung gehad. Nu nikon d90. Me Samsung maakte zowel in licht als donker goede foto's. Je moet alleen NIET op auto fotograferen. Alles op de handmatige stand zetten en zelf instellen. Wil je snachts scherpere foto's, zal je moeten werken met een afstandsbediening, dan stelt doe scherp op jou, niet op iets anders
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

21-10-2011 15:29

De Canon S95 / S90 zijn op dit moment denk ik de betere compactcamera's.
Heb zelf een Panasonic LX3, erg fijn ding. Goede lichtsterke lens, weinig megapixels,
relatief grote sensor... De 3 belangrijkste punten als het op beeldkwaliteit aankomt.

De systeemcamera's waar Jan Willem het over heeft zijn ook het bekijken waard!

Op dpreview.com zijn wel wat goede compactcamera reviews te vinden, altijd de moeite
waard die site...

Good luck!
Plaats reactie