Welke invalshoek is het beste ?

Plaats reactie
Jaap Heklar
Berichten: 41
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: Leidschendam

04-08-2010 21:03

En vraag van een leek op fotogebied die alleen beschikt over een simpele digitale camera.

Het viel mij al geruime tijd op dat de karpers op de genomen foto's er kleiner uitkomen dat dat ze in werkelijkheid zijn, een mooie schub van > 90 cm en 29 pond ziet er op de foto uit als één van 70 cm en 20 pond. Normaal gesproken neemt mijn vrouw de foto's, ze gaat op een stoeltje zitten om de camera op min of meer gelijke hoogte te houden als ik de vis en neemt dan (zonder gebruik van de flits) een aantal foto's. Wat doen wij eventueel niet goed, of anders gezegd hoe kunnen wij het beter doen om een iets beter plaatje te krijgen ?. Alle advies is welkom, echter advies om een andere dan wel nieuwe camera te kopen kan momenteel niet worden opgevolgd, geen budget.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

05-08-2010 13:11

Je moet om de karper iets groter te krijgen geen gebruik maken van de zoomfunctie. Maak de foto op de uiterste groothoekstand en probeer de foto zo dichtbij mogelijk te nemen. Als het goed is krijg je dan mooie foto's. Experimenteer hier een beetje mee, teveel groothoek kan namelijk ook te extreem worden.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-08-2010 13:37

precies wat frank zegt probeer gewoon en maak niet 1 foto van de vis maar meerder en kies later de beste uit of beste 2.. en gebruik ook eens andere instellingen dat helpt soms ook..

maar post eens een foto dan en zet er aub bij wat de lengte en gewicht is wil wellis kijken dan.
Oja joh!!!
Plaats reactie