"Vakantielens"

Plaats reactie
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

07-03-2008 10:46

Dag mensen,

Ben weer terug op het board, na een half jaar alleen maar bezig te zijn geweest met werk, werk en nog eens werk....

Voor mijn Canon ben ik op zoek naar wat ik noem een "vakantielens"... Komend zomer ga ik naar Zuid-Afrika, onder andere voor de wildparken. Hiervoor heb ik reeds een 400mm lens. Nu zoek ik voor mijn Canon EOS 350 nog een lens voor het dagelijks gebruik tijdens zo'n vakantie. Meer dan alleen die (geweldige, ahum) kitlens. Een lens met een bereik van circa 18-200mm. Wie heeft ervaring met een lens met zo'n bereik? (Rick in ieder geval, dat weet ik nog wel, jij had de Sigma toch?)

Welke bevelen jullie aan?
Bernard Holtkamp

07-03-2008 10:52

Als je de kitlens nog hebt zou ik eens gaan kijken voor de canon 55-250 IS.

Niet duur en en een leuke opvulling tussen je kitlens en de 400.

Zoek maar eens op de diverse fora naar die lens,hij is net uit en krijgt goede kritieken.


En zo verkeerd is die kitlens niet hoor,als je wilt kan ik je wat links geven met platen die geschoten zijn er mee.
En daar zitten echte toppers bij 8)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-03-2008 08:44

Hee Wout,

Das lang geleden op het board ja!

Inderdaad ik heb de sigma 18-200mm. En dat is nu echt een ideale vakantielens vind ik. Breed inzetbaar en hij maakt gewoon goeie foto's. Ideaal voor als je landschappen, gebouwen, bloemetjes en beestjes en mensen op de foto wil zetten zonder 10x van lens te verwisselen. Op 200mm kun je nog wel leuk vlinders en bloemen en ander klein spul op close up krijgen en zo.
Nu ik dan een telelens én een macrolens erbij heb gebruik ik hem eigenlijk alleen nog voor sfeerfoto's/landschapsfotos, manvisfoto's en aparte dingen als vuurwerkfoto's en bliksem en dat soort dingen. De kleine beestjes doe ik nu uiteraard met de macrolens en voor veraf de 400mm. Maar ik vind dat de sigma gewoon super foto's maakt, zeker in het bereik 18-100mm. Deze lens vind ik tot nu toe dermate goed voldoen dat ik zelf nog niet de behoefte heb gehad om een aparte groothoeklens aan te schaffen.
Plaats reactie