[verzamel topic] Dieren foto's 2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-09-2008 11:01

Ruud,

Een kwestie van geduld zeg je, maar hoe ga jij te werk bij deze roofvogels? Daar ben ik wel erg benieuwd naar, is het allemaal schuiltenten werk of schiet je ze ook op een andere manier?

Groeten,
Frank
beetje bij beetje
Bernard Holtkamp

13-09-2008 11:06

Voor roofvogels kan je op verschillende maniere te werk gaan frank.

Mij lukt het meestal het beste als ik vanuit een auto werk want dan laten ze je vaak wat dichter bij komen.

Wil je echt close gaan dan moet je jezelf goed camoufleren en weten waar ze het liefst zijn.
En soms wil een beetje aas bij sommige roofvogels wel een zeer goed helpen :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

13-09-2008 12:50

gebruik bij de roofvogels nog geen schuiltent frank , in het geval van de kiek heb ik gewoon regelmatig gekeken waar ze uiteindelijk hun prooi probeerde te slaan.
ben daar dus gewoon achter het riet langs de sloot gaan zitten en binnen het half uur kwam ze zo recht op me aan gevlogen.
moet er wel bij zeggen dat je op het goede moment aanwezig moet zijn , ben nu een keer of 5 geweest met deze platen als resultaat.
met de buizerd was een gelukstreffer dat ie lekker bleef zitten terwijl ik het gebied inreed.
ben er net nog geweest , ben er voorlopig nog niet klaar want zag net ook een havik koppel rondcirkelen.

ben ook nog met slechtvalken in de weer , maar je kan je beter op 1 ding te gelijk concentreren anders hol je alleen maar achter de feiten aan frank.

groet , ruud
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-09-2008 14:41

Frank
Kijk ook eens op de site van Bas B...wordt het allemaal netjes uitgelegd incl foto's

http://www.naturereflections.nl/updates.html

mvg
Hans
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-09-2008 14:56

Mooi dat het in jouw gebied zo gaat! Je bent erg afhankelijk van de natuurlijke dekking is denk ik als je zonder tentje werkt. Vanuit de auto is ook een optie maar niet voor alle roofvogels geschikt omdat je ze alleen in bossen of natuurgebieden treft. De havik is denk ik een goed voorbeeld, die zie je vrijwel nooit buiten de dekking van het bos.

Ik vind het nog steeds erg lastig om goede plaatsen te vinden voor schuiltent opnamen. Er weet veel plekken met roofvogels maar uit observeringen kan ik zo snel weinig goeds vinden. Of te donker of te druk etc. met aas werken vind ik zelf niet erg sympathiek, hou meer van echte natuur.
beetje bij beetje
Bernard Holtkamp

13-09-2008 15:20

Je moet eens weten hoeveel dat er met aas word gewerkt frank.


Heel veel.
Bernard Holtkamp

14-09-2008 17:01

Of je snoek lust


Afbeelding

Niet echt goede kwaliteit want hij zat al te ver weg en met zijn rug naar me toe.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-09-2008 17:24

Zal ik ook maar weer eens wat foto's posten na lange radiostilte van mijn kant. Vandaag dus met Bart en Bas naar de oostvaardersplassen geweest. Geen ijsvogel kunnen platen helaas, zelfs niet na 4,5 uur wachten. Er zat natuurlijk wel wat ander spul, al was het wat betreft vogels erg rustig vandaag. Dit zijn mijn beste resultaten van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-09-2008 18:56

[quote="Rick Boerboom"]Vandaag dus met Bart en Bas naar de oostvaardersplassen geweest. Geen ijsvogel kunnen platen helaas, zelfs niet na 4,5 uur wachten. quote]

Had je mij mee moeten nemen... :D
Zit in een "flow"voor wat betreft ijsvogeltjes... :lol:
In slechts 2 weken tijd op 4 verschillende locaties op meerdere dagen ijsvogeltjes voor de lens gekregen...soms enkel wel wat te ver af :(
Die van de OVP was de mooiste ervaring...ik hoop gauw lightroom onder de knie te hebben, zodat ik de RAW foto's kan bewerken en de foto's o.a. alhier kan plaatsen.
mvg
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-09-2008 18:57

[quote="Hans Brinkel"][quote="Rick Boerboom"]Vandaag dus met Bart en Bas naar de oostvaardersplassen geweest. Geen ijsvogel kunnen platen helaas, zelfs niet na 4,5 uur wachten. quote]

Had je mij mee moeten nemen... :D
Zit in een "flow"voor wat betreft ijsvogeltjes... :lol:
In slechts 2 weken tijd op 4 verschillende locaties op meerdere dagen ijsvogeltjes voor de lens gekregen...soms enkel wel wat te ver af :(
Die van de OVP was de mooiste ervaring...ik hoop gauw lightroom onder de knie te hebben, zodat ik de RAW foto's kan bewerken en de foto's o.a. alhier kan plaatsen.

@#p.s Die onderste eend is wel apart. Met welke lens Rick?

@# Bart...mooi vastgelegd het moment , wel zonde van die snoek!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-09-2008 19:03

Alles met de 400mm USM f5.6L

Soorten van boven naar beneden: knobbelzwaan, fuut, aalscholver, aalscholver, tafeleend, fuut, slobeend.
Bernard Holtkamp

14-09-2008 19:20

Hans Brinkel schreef:
Had je mij mee moeten nemen... :D
Zit in een "flow"voor wat betreft ijsvogeltjes... :lol:


Ze ware er dus echt niet vandaag hans.

We zagen er 2x eentje bij de kluut op grote afstand voorbij stuiven,meer niet :-?
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

14-09-2008 20:28

Das best balen. Verder wel een geslaagd dagje gehad?

Had graag wat foto's van rietgorsen geplaatst maar helaas wilden ze niet mee werken :( Ik weet een gebied waar ze veelvuldig voorkomen. Zelf in een oranje T-shirt kun je ze op 15 a 20m benaderen. Maar als je er een paar uur voor uittrekt om er in je ghillie suit te gaan liggen zijn ze nergens te bekennen. Dus dat was best balen. :x :evil:
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

19-09-2009 11:51

Die halsband parkieten houden wel van wilgen he :D

Afbeelding

Groetjes,

René