Aankoop Fotocamera

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Bayo
Berichten: 67
Lid geworden op: 20-06-2006 21:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

08-10-2006 13:23

Beste mensen,

Ik wil binnekort een leuke camera gaan kopen.
Alleen weet ik niet goed waar ik op moet leten.
Ik wil graag natuur foto's gaan maken en dan vooral vogels.
Ook weet ik wat ik ongeveer uit wil gaan geven aan een fotocamera: €600,-. Is dit haalbaar? En hebben jullie tips voor mij kwa merken/modelen?

Zelf kwam ik net de OLYMPUS SP500uz tegen en die ziet er leuk uit alleen, Heeft die 6 megapixels en 10x zoom. Zou dit voldoende zijn?
Deze camera kost: € 319,-

Ik hoor graag jullie meenig.
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

08-10-2006 16:52

voor 600 euro heb je ook al een spiegelreflex camera.
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-10-2006 17:44

en voor 1300 euro een telelens :wink:

Nee effe serieus..
Voor vogelfotografie wil je uiteraard veel bereik hebben. Want ze blijven immers niet tot voor je voeten zitten. Afhankelijk van het budget zijn er dan verschillende opties. Het handigst is een spiegelreflexcamera waar je verschillende lenzen op kan zetten. Maar dan ben je voor 600 euro... en de rest, alleen al kwijt aan de body. Zonder lens. Als je binnen je budget wil blijven zou ik een goede digitale camera kiezen met dan zoveel mogelijk zoombereik om toch die vogels te kunnen pakken, maar het is denk ik altijd een minder alternatief als een telelens en spiegelreflex.
Gebruikersavatar
Michael Bayo
Berichten: 67
Lid geworden op: 20-06-2006 21:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

08-10-2006 18:02

Rick Boerboom schreef:en voor 1300 euro een telelens :wink:

Nee effe serieus..
Voor vogelfotografie wil je uiteraard veel bereik hebben. Want ze blijven immers niet tot voor je voeten zitten. Afhankelijk van het budget zijn er dan verschillende opties. Het handigst is een spiegelreflexcamera waar je verschillende lenzen op kan zetten. Maar dan ben je voor 600 euro... en de rest, alleen al kwijt aan de body. Zonder lens. Als je binnen je budget wil blijven zou ik een goede digitale camera kiezen met dan zoveel mogelijk zoombereik om toch die vogels te kunnen pakken, maar het is denk ik altijd een minder alternatief als een telelens en spiegelreflex.


Kan jij me een paar andere optie's geven en wat dan de prijs ongeveer zal worden? Dan moet ik gewoon iets langer door sparen maar ik wil niet dat ik dadelijk een camera heb van 500,- en dat ik na 2 weken al weet dat die niet kan wat ik wil.
Plaats reactie