!!!!!!! Welkom op de fototopics !!!!!!!!

Plaats reactie
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

20-11-2005 12:26

Hallo (karper)fotoliefhebber,

Kijk voor het posten eerst in de index of er al een topic is waar je jouw bericht kunt plaatsen. Zo wordt dubbel posten voorkomen en blijft de info lekker overzichtelijk voor iedereen.

De rubrieken die bedoeld zijn om foto's te plaatsen zijn er ook alleen maar om foto's te plaatsen met (graag) wat info m.b.t. de foto's erbij. Uitsluitend dus info over de foto zelf. Overige info wordt verwijderd op termijn.

Blijf a.j.b. on-topic zodat de fototopics voor iedereen overzichtelijk blijven en vooral informatief. Lees het eerste bericht van het topic waar je een bericht wilt plaatsen zodat het doel van het topic je bekend is.

Foto's mogen maximaal 640 pixels hoog en breed zijn.

Veel fotoplezier!
Laatst gewijzigd door Bas B. op 15-02-2006 18:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

14-02-2006 16:08

Gaarne bij het quoten even de link(s) van de foto(s) verwijderen!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-03-2006 20:27

Toegevoegde mededeling omtrend de fotografietopics:

Iedereen leert van elkaar via het fotoforum. Dat moge duidelijk zijn. Dat zie je ook terug aan het niveau van de foto's die geplaatst worden. Al is niveau natuurlijk wel een relatief begrip, wat ook smaakgebonden is. Maar er worden steeds meer en mooiere foto's geplaatst. Dat is een feit. Wat ik leuk vind om te zien is dat de interesse in (mooie) foto's maken steeds groter en groter wordt. Steeds meer karpervissers gaan er zich mee bezighouden en doen hun best om mooie plaatjes te schieten aan de waterkant, gaan er zelfs ook voor op pad. Naast hun visserij. Dat is erg leuk om te zien. Dat zie je dus ook terug aan de vele mooie foto's die langs komen. De animo voor het fototopic om er te leren, om mooie foto's te zien en om mooie foto's te laten zien is vanaf het begin van het forum erg gegroeid en er lijkt nog steeds meer en meer interesse in te komen. Ook nu er buiten relatief weinig moois te zien is stromen de sfeerfoto's en de dierenfoto's binnen.
De tendens is een beetje, en nu kom ik eindelijk ergens, dat men probeert elkaar te overtreffen. Er worden steeds mooiere foto's geplaatst hier en om daarin mee te gaan leg je de lat wel erg hoog voor jezelf. Het is zeker niet zo dat alleen de allerperfectste foto's goed genoeg zijn om geplaatst te worden. In tegendeel: elke foto is uniek, een momentopname van een moment dat nooit meer terugkomt. Daarom is elke foto ook de moeite waard om te plaatsen. Ze hoeven echt niet perfect te zijn. Het is dan ook niet de bedoeling dat iets mindere foto's totaal afgebrand worden. Goed onderbouwde kritiek is altijd prima natuurlijk. Daar leer je weer van, maar het is geen wedstrijd om de allermooiste foto te maken. En het is zeker niet zo dat alleen die haarscherpe, perfecte compositie goed genoeg is. Ook niet voor de Foto van het jaar verkiezing. Echter is het niet de bedoeling dat teveel kritiek mensen ervan weerhoudt om hun mooie plaatjes aan de rest te laten zien. En mensen op foutjes getrapeerd worden wanneer het gaat om een foute determinatie van bijvoorbeeld een vogelsoort, wat altijd moeilijk blijft. Zelfs de fanatiekste vogelaars zitten soms te puzzelen over een waargenomen soort. We zijn niet allemaal expert op dat gebied, maar de interesse is er en dat is veel belangrijker. Of wanneer een foto niet helemaal scherp is, wat vaak ook negatief beinvloed wordt door fotosharesite's en verkleinen tot acceptabel formaat (640 breed) wat nou eenmaal nodig is voor het overzicht. Zoals Anton zegt het niveau is erg gegroeid, maar dat wil niet zeggen dat alleen "hoog-niveau-foto's" goed genoeg zijn. Ik blijf me elke dag wel verbazen over die prachtige foto's die langskomen. En dan wordt je zelf alleen maar enthousiaster om ook mooie foto's te gaan maken en ze te laten zien hier. Ik denk dat dat bij velen een beetje de gedachtengang.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-01-2007 16:09

Mededeling:

Zoals te zien is zijn er nieuwe topics toegevoegd voor het plaatsen van al jullie foto's uit 2007. Wanneer je een foto uit 2006 plaatst vermeld dit voor alle duidelijkheid dan even. Ook de INDEX is aangepast met toegevoegd de links naar de 2007 topics. Mochten er nog foutjes of onduidelijkheden inzitten dan hoor ik het graag.

Ik hoop dat we met z'n allen veel mooie foto's kunnen bewonderen het komend jaar. Iedereen veel mooie foto's toegewenst en uiteraard veel visplezier!
Plaats reactie