Koikarpers dood door zeepsop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-07-2011 20:12

VEGHEL - Ze is er helemaal van ondersteboven, Ali Vermeer uit Veghel ontdekte gisteren tot haar grote ontzetting dat de koikarpers en andere vissen dood in de vijver in haar tuin lagen. Oorzaak: zeepsop.

"Ik snap er niets van. Wie doet nu zoiets?" Ali Vermeer is duidelijk geëmotioneerd als zij haar verhaal vertelt. Toen de Veghelse gisteren opstond, zag zij zeepschuim op het water van haar vijver liggen. De vissen, waaronder vier kostbare koikarpers, erin waren allemaal dood. "Ik ben er helemaal van ondersteboven. De vissen waren de grote passie van mijn man die in april is overleden. Toen hij doodziek was hebben we alles in het werk gesteld om hem nog even buiten in een stoel naar de vissen te kunnen laten kijken. Dat was zijn grootste wens. Voor mij waren de koikarpers het enige overgebleven aandenken aan hem."

Afbeelding

Afbeelding




Herinnering
Volgens Ali Vermeer zijn onverlaten in de nacht van maandag op dinsdag de, grotendeels afgesloten, tuin binnengeslopen en hebben zeepsop in de vijver gespoten. Er zijn sporen zichtbaar. Waarom? "Ik weet het echt niet, ik heb met niemand ruzie of zo", zegt Ali, die onlangs nog een lintje kreeg. "Kijk, dat die vissen heel veel geld waard zijn vind ik nog niet het ergste. Voor mij is er een stukje herinnering aan mijn man weggevallen. En dat doet pijn."
De politie is op de hoogte gebracht van de laffe daad en heeft beloofd een kijkje te nemen bij Ali Vermeer en haar verklaring op te nemen. Er volgt een onderzoek.

Bron: kliknieuws
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-07-2011 09:47

Zeepsop?, er zijn sporen?, helaas of gelukkig kan het ook eiwit zijn...

Vaak een gevolg van slecht onderhoud van het filtersysteem..
Er wordt vaker geroepen dat het door externe facoren komt, de pers neemt dit klakkeloos aan door gebrek aan kennis.
Wel zonde en voor haar in het byzonder.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-07-2011 10:29

Ik twijfelde ook al en beetje bij zeepsop. Ziet eruit als schuim van eiwit vervuiling.

Vervelend omdat er emotionele binding is. Anderzins zou het dus goed kunnen dat na het overlijden het onderhoud een beetje in het slop is geraakt. Heel begrijpelijk, maar in dat geval niet de schuld van kwaadwillende onverlaten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-07-2011 13:46

Nee inderdaad.
Mocht het door slecht onderhoud komen,tja daar kan de beste mevrouw ook niet veel aan doen. (Nemen maar aan dat de mevrouw er weinig kennis van heeft gehad)

Eeuwig zonde als de levens hobby van haar man kort erna ook dood gaat.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie