Jonge Karpertjes?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

25-08-2008 15:03

Hallo,

Wij hebben een vijvertje met 4 graskarpertjes 1 koi en een kleine kolblei. Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat er ook jonge visjes tussen zaten. Eerst nog verstopt tussen de waterplanten, maar nu zwemmen ze al vrolijk door de hele vijver. Ik heb de 4 grassers wel eens een beetje paai gedrag zien vertonen samen met de koi ( beetje langs elkaar heen schuren etc.)

Maar naar mijn weten kan de gras zich hier niet voortplanten vanwege de te lage watertemperatuur? De kleine visjes lijken erg op gewone schubkarpers. Is het mogelijk dat bijvoorbeeld de graskarper de eitjes van de koi heeft bevrucht? Ik heb er echt geen verstand van maar was wel erg nieuwsgierig.


Graskarper + Koi = jonge schubkarper ? ( lijkt mij erg onwaarschijnlijk ) :wink:

Ik heb ook een fotootje gemaakt toen ik er eindelijk 1 te pakken kreeg.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt mij ook wel een beetje op een giebel of kroeskarper, maar dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk

Hopelijk dat iemand het wel weet?

Groeten,
Marcel
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

25-08-2008 16:41

Ja het ziet er inderdaad uit als een soort schubkarpertje?

Het zou wel op een rare manier logisch zijn? De bouw van een koi, en de kleur van een gras?

Afbeelding
Deze hebben mijn broer en ik een paar gevangen op een vijvertje in de buurt. Die zwemmen nu al heel lang rond in de vijverton achter in de tuin, het vijvertje was namelijk aan het opdrogen. Ook schubkarpertjes.

Groeten Stef
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
mathijs eikens
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-01-2011 13:44

23-01-2011 20:00

zoiets zit ook bij ons in de vijver maar bij ons worden ze niet groter :wink:
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

26-01-2011 14:55

graskarper X schubkarper lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk, maar wat wél kan is dat er door bijvoorbeeld vogels eitjes in de vijver terechtgekomen zijn.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

26-01-2011 16:07

Dit soort visjes heb ik ook in de vijver gehad en ik ben er sterk van overtuigd dat het giebels zijn.
Dus wellicht goudvisbaby's die niet oranje zijn geworden maar hun donkere kleur behouden hebben?

Ik ben er nog meer van overtuigd omdat ik een paar identieke jonge visjes uit de vijver had genomen en in een vissenkom had gedaan om te kijken wat voor visjes het nou waren. Na een poosje werd ongeveer de helft oranje, de overige visjes bleven donker.

Heb je geen goudvissen in je vijver, of ooit gehad?
Plaats reactie