Jonge Karpertjes?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

25-08-2008 15:03

Hallo,

Wij hebben een vijvertje met 4 graskarpertjes 1 koi en een kleine kolblei. Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat er ook jonge visjes tussen zaten. Eerst nog verstopt tussen de waterplanten, maar nu zwemmen ze al vrolijk door de hele vijver. Ik heb de 4 grassers wel eens een beetje paai gedrag zien vertonen samen met de koi ( beetje langs elkaar heen schuren etc.)

Maar naar mijn weten kan de gras zich hier niet voortplanten vanwege de te lage watertemperatuur? De kleine visjes lijken erg op gewone schubkarpers. Is het mogelijk dat bijvoorbeeld de graskarper de eitjes van de koi heeft bevrucht? Ik heb er echt geen verstand van maar was wel erg nieuwsgierig.


Graskarper + Koi = jonge schubkarper ? ( lijkt mij erg onwaarschijnlijk ) :wink:

Ik heb ook een fotootje gemaakt toen ik er eindelijk 1 te pakken kreeg.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt mij ook wel een beetje op een giebel of kroeskarper, maar dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk

Hopelijk dat iemand het wel weet?

Groeten,
Marcel
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

25-08-2008 16:41

Ja het ziet er inderdaad uit als een soort schubkarpertje?

Het zou wel op een rare manier logisch zijn? De bouw van een koi, en de kleur van een gras?

Afbeelding
Deze hebben mijn broer en ik een paar gevangen op een vijvertje in de buurt. Die zwemmen nu al heel lang rond in de vijverton achter in de tuin, het vijvertje was namelijk aan het opdrogen. Ook schubkarpertjes.

Groeten Stef
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
mathijs eikens
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-01-2011 13:44

23-01-2011 20:00