Help!! Een reiger in mijn tuin!!

Plaats reactie
Leon Lochtman
Berichten: 47
Lid geworden op: 26-04-2003 02:00
Locatie: Kerkrade (limburg)

26-03-2008 11:29

Hallo,
Heb sinds vorigjaar de vijver klaar, maar moet hem nog gaan aankleden!
Had er tot die tijd ff snel 2 goudvissen erin gezet (zoontje wilt ook wat)
Nu hadden zij de winter overleefd, maar helaas zag ik afgelopen week een reiger zitten :evil: een dag later waren mijn goudvissen verdwenen :cry:

Maar ik ben nu natuurlijk bang om er weer nieuwe vissen in te zetten!
Wie weet de oplossing om voorgoed van de reigers af te komen?

Groetjes, Leon.
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

26-03-2008 11:38



*ik ga even terug in de tijd en begin mn verkooppraatjes zoals ik dat deed op de vijverafdeling van het tuincentrum waar ik heb gewerkt :P

http://www.unitrade.nl/vijverbescherming.htm

Zie daar. De scarecrow! Omdat een net over je vijver lelijk en onhandig is!

Dit ding sluit je enkel en alleen aan op de tuinslang welke onder druk staat. De sensor werkt op een batterij. Als de sensor beweging waarneemt dan begint dat ding te spuiten. "Ik heb 'm thuis zelf ook 8) " zei ik dan altijd, maar dat gaat inmiddels niet meer op. Ik had hem toch echt thuis toendertijd, en werkt gewoon geweldig. Ook tegen katten, en tegen jezelf als je 'm vergeet uit te zetten ;)
Jammer dat ik je nu geen demonstratie meer kan geven zoals ik dat toen deed bij onze binnenvijver in het tuincentrum, mensen waren als de dood om er langs te lopen en nat te worden :P en op die manier verkocht het apparaatje zichzelf eigenlijk.

Zie wat je er mee doet! Ikzelf heb deze toen aangeschaft omdat een net gewoon niet mooi is en laat je niet genieten van je vijver zoals je er van hoort te genieten vind ik. En van die vislijnen met alluminiumfolie om je vijver spannen is ook geen gezicht. :)
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

21-05-2008 18:35

wij hier hebben die elektrische omdat we hier geen buiten kraan hebben. maar die elektrische werkt ook goed. wel zorgen dat je niks er tegen op laat liggen dan werkt ie niet meer

Greetz Hoeppie 8)
Gebruikersavatar
henky bruinsma
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-05-2010 12:07
Locatie: enschede

06-06-2010 11:31

ga naar een jacht winkel koop een goede pompbuks en schiet elk dier van reiger tot kat wat in een straal van 3km van je vijver is aan flarden :lol: dan kun je rustig een paar visjes laten zwemmen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2010 11:53

Kun je rekenen op een behoorlijk ruzie met de omgeving en de speciale aandacht van de politie.

Ik neem aan dat deze reactie dus cynisch bedoeld is, want anders wordt dergelijke onzin verwijderd.

Reigers leggen met uitwerpselen vlaggen aan die andere reigers attenderen op de aanwezigheid van voedsel. Nadat onze vijver zo een vaste eetgelegenheid werd in de route van reigers heb ik een net over de vijver gespannen. Dit net wordt door staaldraad in de rand compleet strak gehouden, terwijl de randen netjes recht gespannen zijn met behulp van haringen. De bescherming tegen reigers is optimaal. Het net redelijk fijn en in een schutkleur is op deze manier niet echt storend. Je kunt je alleen afvragen of een dergelijke constructie niet wat teveel is voor een paar goudvissen. Maar mijn koi blijven tenminste in de vijver om groot te groeien en oud te worden.

Van andere zaken is de vraag of de reiger niet desperaat genoeg is om zijn schuwheid opzij te zetten. Deze winter was erg zwaar voor reigers. Een uitgehongerde reiger landde in de tuin, was niet te benaderen, maar vloog niet meer weg. Hij kon door het net natuurlijk niet bij de vissen komen, maar had zijn normale schuwheid door de verzwakking verloren. Ik krijg trouwens het idee dat de natuurlijke schuwheid van reigers meer en meer afneemt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-06-2010 12:29

Ja, moet je eens na sluiting op de Albert Cuyp markt gaan kijken...
Plaats reactie