Maak kennis met Joost Rippen

Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

26-08-2016 20:10

toch maar weer even gevist vanavond, en er lag een laagje groen/bruin/witte drab over mijn stek waardoor ik geen zicht had. toch maar gaan vissen, en na een uur een mooie wegzeiler. na wat strubbelingen tussen de waterlelies ving ik een mooie schub....

nou, dat wil zeggen, een losschieter en een schub aan de haak. de vis had mijn hele stek overhoop gehaald, toch maar weer ingegooid iets dichter bij de brug en ik zat meteen muurvast. uiteindelijk alles kwijtgeraakt inclusief mijn mooie verzwaarde dobbertje. :(

de zin was over dus maar weer naar huis gegaan waar de een of andere steekvlieg me zit lek te prikken. soms zit het mee, soms zit het tegen. naar goed, dus al 2 keer binnen het uur beet en dat is dan toch wel weer hoopgevend. :)
Bijlagen
IMG_0107 (Custom).JPG
de schub in kwestie
(60.05 KiB) 820 keer gedownload
IMG_0110 (Custom).jpg
stek voor de aanbeet
(117.64 KiB) 820 keer gedownload
IMG_0112 (Custom).JPG
stek na de aanbeet
(138.63 KiB) 576 keer gedownload
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

30-08-2016 11:14

vanochtend vroeg uit de veren voor een korte pensessie :)

ik werd overrompeld door een flinke vis die een minuut of 2 na de ingooi er al vandoor ging met het aardappeltje. ik was te laat, de slip stond nog veel te open en voor ik hem kon blokken was de vis al een meter of 5 de waterlelies ingedoken waarna hij een draai maakte. muurvast, te veel lelies gepakt en na een minuutje of 10 duwen en trekken knapte de lijn. gelukkig was het de haakknoop, dus mijn dobbertje was gered en de karper geen sliert lijn achter zich aan. shit, dat was een hele mooie, ik meende de lederen huid van de dikke spiegel te zien. :(

daarna een uurtje niks tot er leven in het pennetje kwam en hangen. deze kon ik wel blokken, en na een redelijk makkelijke dril lande ik een kleine spiegel. vorige week een weger gehaald, een goedkope maar die deed gewoon helemaal niks! en toen kwam ik er achter dat ik mijn eerste vis ook niet goed heb kunnen wegen want de weger was toen al kapot, en ik heb op zijn kop gewogen en in het midden staat 26 dus daar kwam die op te staan. geen 26 pond maar 26 kilo!

helaas had ik mijn aardappelen iets te lang gekookt, waardoor ik na nog een half uurtje al door mn aardappelen was. geen zin om opnieuw op te tuigen voor met duivenvoer op de hair, dus ben ik maar naar de hengelsport gegaan voor een andere weger. ik dacht dezelfde te nemen, maar na een test deed ook die niks. tja, 19,95 dus troep denk ik. uiteindelijk heb ik de knoop maar doorgehakt en een dure Korda weger gekocht van 100 eurootjes.
Bijlagen
IMG_0139 (Custom).JPG
(186.69 KiB) 551 keer gedownload
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

30-08-2016 11:16

ik vind mijn voorsteltopic een beetje rommelig worden zo met nu en vroeger door elkaar, ik zet het pengebeuren over in een ander topic.