Maak kennis met Frank Huisman

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-04-2005 00:28

Volgens mij zijn ze vergeten je aan te kondigen Frank :lol: ....maar ja wat wil je ook met zo'n openingsfoto 8)

Daarom bij deze dan maar...maak kennis met Frank Huisman

http://www.karperwereld.nl/kennismaking/frankh.php

Mijn reactie;...wederom een leuke kennismaking.
Ergens in je kennismaking schrijf je het volgende over het clubblad van de KSN: " Er staan alleen niet veel gekleurde biggenplaten in, wat voor veel mensen een reden is om geen lid te worden van de KSN. Daar gaat om strategische redenen echter wat verandering in komen de komende jaren..."

Wat mij persoonlijk betreft hoeft dit ook niet zo, en hoop ik dat ze er vanaf zien, kan me trouwens maar moeilijk voorstellen dat mensen om deze reden geen lid willen worden van de ksn..het gaat toch om de inhoud?

Verder:

Evert Aalten verdient zeker ook in mijn ogen een lintje..leuk dat je dat erbij hebt gehaald in je kennismaking
groeten en dat jij je targets voor dit seizoen mag halen!
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-04-2005 11:44

Ha Frank,

Zoals altijd weer vlot en leuk geschreven.. ik heb echter een wellicht leuk discussiepunt gevonden... de vraag is gericht aan jou persoontje, maar wellicht hebben anderen hier ook een mening over.

Quote:
""Vis je met homemade boilies of ready made? En waarom?

Frank: Uit diezelfde vangstgegevens (we spreken dan over de Drentse kanalen) bleek dat het totaal NIETS uitmaakte of ik met een standaard homemade of met een goede readymade (Martin SB) viste. De geringe hengeldruk heeft hierop denk ik wel een behoorlijke invloed.
""
Einde quote

Dit is een hele interessante stelling Frank.. tegenwoordig hoor je in het karperwereldje steeds meer over zelf draaien en freezer baits omdat deze veel beter zouden vangen als readys.

Nu zeg jij in je laatste zin dat het wellicht komt door de geringe hengeldruk.. echter ik las laatst het artikel van Marco Kraal in de Karperwereld over zijn visserij op het ruime sop vol maagdelijke vissen.. zijn zelf gemaakte kwaliteitsboilie viste toch veel ander aas eruit.. ik las zelfs een keer 14-0 voor zijn boilie tegen een andere! Dat zijn toch wel klinkende cijfers.

Ook de jou wel bekende (leermeesters) R. Schut en H. Kwint pleiten toch wel voor goede boilies.. ook bij hen is op een aantal wateren de hengeldruk gering.. en toch opteren ze voor een "goede" boilie omdat deze toch meer vangt voor ze?

Heb jij een idee hoe dit verschil van inzicht op dezelfde wateren kan ontstaan?

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

14-04-2005 18:55

Hans,

Om jouw vraag te beantwoorden heb ik een gedeelte van de letterlijke tekst uit het KSN Beleidsplan tot 2010 gekopieerd:


........Om haar doelstellingen te kunnen uitvoeren, dienen meer geldmiddelen te worden gegenereerd. Eén van die mogelijkheden om meer inkomsten binnen te krijgen, is ledengroei. Als kleine vereniging ligt het voor de hand om te kiezen voor een gefaseerde en gecontroleerde groei. Dit om capaciteitsproblemen te voorkomen. Daarnaast moet het behoud van leden het uitgangspunt zijn. Immers ledengroei is niet alleen aanwas van nieuwe leden is, maar ook behoud van bestaande leden.

Beleidspunt

In de planperiode zal de ledenwerving worden geïntensiveerd.

Het is nu eenmaal zo, Hans, dat een overgrote meerderheid onder de karpervissers 'vlees' wil zien. Als een toename van kleurenfoto's in De Karper deze beleidsdoelstelling in belangrijke mate kan ondersteunen (en ons blad hiermee verfraaien!) lijkt me dit niet verkeerd. Extreme groothoekfoto's en een overmaat aan vleesplaten hoef je niet te verwachten hoor! Don't worry.

Bertil,

Ik heb niets anders dan feiten genoemd uit MIJN visserij van 2000 t/m 2003. Als je alles dan noteert, kun je wat aardige lijstjes maken. Het is dus inderdaad zo dat ik geen verschil kon ontdekken tussen de readymades van Martin SB, homemade boilies (griesmeel/polenta/maismeel/vismeel en 10 eieren per kilo mix) en particles. Ik besef echter terdege dat mijn homemadeboilie een echte 'superstandaardboilie' is en dat dit in geen verhouding staat met de samenstelling van menig 'topboiliebouwer'. Ik heb daar echter (nog) geen ervaring mee. Maar dát gaat echter wel veranderen! Sinds kort wordt ik namelijk gratis voorzien van een naar verluid 'topaas' uit Engeland (dit gebeurde ná het schrijven van mijn artikel uiteraard). Wellicht dat ik over één of twee jaar een redelijk gefundeerde mening kan geven over de verschillen tussen homemade boilies en homemadeboilies. Wordt vervolgd.

Leuk dat je het voorbeeld van Marco aanhaalt. 14-0. Tja, dan zou je als gemiddelde karpervisser kunnen gaan denken dat een homemade boilie véél beter is als een readymade. Maar hoe verklaar je de 10 voor André Akkermans en de 0 voor mij afgelopen zomer op een Brabants kanaal dan? We visten beide met André's ballen (?). Er zijn meer zaken die van invloed zijn op de vangstresultaten......je wilt het niet weten.
Resultaten uit twee sessies zeggen niets over een boilie. Ja, alleen dat de boilie van Marco ook vangt. Statistisch is de waarde van gegevens verkregen uit een paar tot tientallen sessies weinig tot niets waard. Hooguit een aardige anekdote. De gegevens waarnaar ik refereer in mijn "Even voorstellen" zijn dan ook afkomstig uit meer dan 100 sessies, waarin zoveel mogelijk variabelen NIET zijn meegenomen om de uitkomsten enige 'waarde' mee te geven, voor wat het statistisch gezien waard is.....

Het verschil van inzicht laat zich ondermeer simpel verklaren door het feit dat de Noordelijke toppers Roelof en Herwin al statisch vissen sinds 1903 en ik pas sinds 2000........ Mijn Engelse vriend kan wellicht meehelpen om deze achterstand iets kleiner te maken. De tijd zal het leren.

Gr,

Frank
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

14-04-2005 19:32

Topper?? :-)
Het is gewoon een gegeven dat hoe beter je boilie is, hoe beter je vangsten zullen zijn. In eerste instantie in kwantitatieve zin. Maar als je meer aantallen vangt en daarbij tactisch gezien ook nog de juiste keuzes maakt - dit is daarin een randvoorwaarde - zul je ook gevoelig meer grote karpers vangen.
Maar eh, fijn om je kennismaking te lezen Frank. We missen je in het noorden kerel!
Plaats reactie