Vismaat gezocht voor Frankrijk trips

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-10-2014 23:56

Omdat mijn oude vismaat de houdbaarheids-datum voorbij is (zuur geworden) ben ik op zoek naar een vismaat om 1 of 2 keer per jaar mee naar Frankrijk te gaan.

Zelf:
geboren 1956, type oudere jongere
20 jaar ervaring in Frankrijk
i.b.v. van kleine auto waar net mijn eigen spul in past
heb een hond, cairn terriër die ook mee gaat
geen boot of voerboot
niet rokend
kan goed koken

Jij:
ouder dan 40, maar dat is geen must
Frankrijk ervaring niet nodig, maar je loopt niet weg als het tegen zit of moeilijk wordt
moet ook eigen vervoer hebben
boot of voerboot is mooi meegenomen
niet rokend, of niet rokend bij mij in de buurt
kan goed de vaat doen

De eerst volgende trip is gepland op 16 april, 9 dagen op een betaalwater in het noorden van Fr. rechtstreeks geboekt dus betaalbaar, boot kan ter plekke gehuurd worden en die heb je ook echt nodig. Als je niet de hele sessie mee wil maar later wil nakomen is dat geen probleem. Boilies komen van MTC, 10 tot 15kg pp is voldoende op dat water, samen bestellen scheelt in de prijs.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

20-10-2014 10:38

Geweldig haha zuur geworden.... Veel succes met de zoektocht, toch ben ik van mening dat je een vismaat zomaar tegenkomt aan de waterkant, als er dan een klik is dan kun je verder.
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-10-2014 13:28

dat zijn nogal wat eisen ;)

wens je veel succes,..


cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-10-2014 14:10

De enige harde eisen zijn eigen vervoer hebben en niet (bij mij in de buurt) roken.
Afwassen is zo geleerd :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-10-2014 15:22

en niet in de buurt lopen als het tegen zit,.. das ook een eis toch?..

en zou ook handig zijn om aan te geven dat hij/zij niet allergisch is voor cairn terriers aangezien jij die wel heb en meeneemt ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

20-10-2014 16:23

Dat is niet wat er gezegd en bedoeld wordt heer de winter, maar dat terzijde. :wink:

Bert, wat mij vooral intrigeert is waarom iemand met 20 jaar Frankrijk ervaring op een betaalwater gaat vissen.
Weet ook niet of dat structureel is of toevallig zomaar voor een keer.
Het is geen aanval of een veroordeling maar ben echt heel benieuwd wat jouw beweegreden daartoe is..
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-10-2014 17:46

Bert heb denk ik een klote trip in Frankrijk achter de rug gehad en wil een ander soort vis weekje ?
Rivier stroomde hard he Bert,of ben je niet gegaan ?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-10-2014 19:10

@Bart, dat heeft te maken met mijn gezondheid, ik heb vaatproblemen en neuropatische voeten waardoor ik niet zo mobiel meer ben. Het voordeel van een btw is dan de begaanbare stekken waar ik met de auto bij kan, 'gewoon' naar de wc kan en evt. kan douchen. Ook spul alleen laten om boodschappen te doen kan, groot voordeel als ik alleen ga.
Dit alles zou echter niet genoeg zijn om me over de streep te trekken richting btw.
Wat ik echter gevonden heb is echt bijzonder, zelfs als alles vol geboekt is heb je ruim 2ha per stek tot je beschikking en je mag er met een boot op. Het bestand is grotendeels natuurlijk, je moet dus geen 10 runs op een nacht verwachten (het kan natuurlijk wel) Doordat het niet overbezet is groeien de karpers gemiddeld 2,5kg per jaar. Door vroeg en laat in het jaar te gaan vermijd ik de drukte, vorige week hadden we de put voor onszelf.

@Rik, het plan was om eerst een week rivier te pakken en dan nog een week op de put, door drukke werkzaamheden van mijn maat is de week rivier niet doorgegaan.
Wat betreft klote trip, ja en nee, ja wat mijn ex vismaat betreft (hij zou zo op dinsdag naar huis gaan omdat hij niet kon omgaan met het vele grondwier wat ook nog eens naar boven kwam).
Nee wat betreft de vis, ik heb niet echt heel veel gevangen (9 en een bisamrat) maar dat was in 4 nachten effectieve vistijd. Dat ik mijn spiegel pb met 4 kilo kon verbeteren hielp ook wel een beetje mee :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-10-2014 19:48

bart grandia schreef:

Bert, wat mij vooral intrigeert is waarom iemand met 20 jaar Frankrijk ervaring op een betaalwater gaat vissen.
Weet ook niet of dat structureel is of toevallig zomaar voor een keer.
Het is geen aanval of een veroordeling maar ben echt heel benieuwd wat jouw beweegreden daartoe is..


Dat is niet wat er gevraagd wordt meneer bart :wink:
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

20-10-2014 20:17

Oke, duidelijk en begrijpelijk Bert, zelfs voor mij. :wink:
Mzzl Bart
Plaats reactie