Vismaat omgeving Bergen op Zoom.

Plaats reactie
Martin de Koning
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-06-2020 19:24

29-06-2020 18:00

Hallo allemaal!

Als eerste zal ik mij even in het kort voorstellen.
Ik ben dus Martin, 34 jaar en woonachtig in Bergen op Zoom.
Sinds kort heb ik mijn "hele" oude hobby, het karpervissen weer opgepakt.
Ik doe dit weer met heel veel plezier en heb het gelijk ook weer serieus opgepakt.
Mijn uitrusting groeit nog steeds.
Maar helaas ontbreekt er nog iets....Een vismaat!

Dus... Ben jij die fanatieke en serieuze karpervisser die het leuk vind om samen te gaan (nacht)vissen en mij ongetwijfeld nog dingen weet te leren :wink: dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Martin
perry luickx
Berichten: 16
Lid geworden op: 07-02-2012 11:54

31-08-2020 14:57

Hi Martin,

Ik ben Perry en sinds een klein jaartje woonachtig tussen Boz en Dinteloord. Ben altijd een (actieve) statische karpervisser geweest. Enkele tripjes per jaar naar Frankrijk en voornamelijk leuke wateren in NL en BE. Was altijd een echte targetvisser waardoor ik er behoorlijk wat tijd mee kwijt was (observeren, dieptes in kaart brengen, stek schoon houden van wier, voorvoeren en nachtenlang aan de waterkant doorbrengen.

Helaas heb ik hier de tijd niet meer voor en ben ik enkele jaren geleden volledig over gegaan op het penvissen. Lekker in de polder struinen naar mooie plekjes en daar proberen een mooie vis uit te trekken. Heb tijdens de verhuizing ook mijn zwaar materiaal verkocht (4 hengels/molens, voerboot/dieptemeter en tent) waardoor ik nu ook niet meer de ideale uitrusting heb voor statisch vissen. Destijds met het idee (het is zo weer aangekocht).

Ik zeg niet dat ik nooit meer statisch ga vissen maar in deze periode van het jaar vind ik het vooral leuk om na het eten even met de pen te struinen tot de schemering (hoewel dat nog niet echt wilt lukken, gezien ik echt vastgeroest ben aan statisch vissen). Toch blijf ik het proberen en de voldoening zal des te groter zijn als ik een mooie vis weet te strikken.

Momenteel ben ik bezig in Kruisland bij de Blauwe sluis en zo af en toe op de Steenbergsche vliet.

Mocht je het leuk vinden dan kunnen we altijd eens meeten. Ik weet niet van welke vereniging je lid bent, maar ik heb nog een watertje op de planning staan. Helaas kan ik niet observeren omdat het is afgesloten met een hek (bruin sleutelwater). Dit water schijnt een leuk bestand te hebben en heeft zeker een prio om eens goed aan te pakken. Het enige dat ontbreekt in de vergunning (en tevens de sleutel die je krijgt) om er te kunnen vissen.

Ik hoor van je.

Gr.
Perry
Plaats reactie