vangsten 2019

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
van sande michiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-06-2019 21:02

24-06-2019 21:10

Nadat de nacht van zaterdag op zondag op een blank uitdraaide moest en zou ik na het werk vandaag nog eventjes gaan vissen.
Tenslotte is het in het bos tussen de bomen toch net iets frisser dan overal anders.
imageedit_5_9214718323.jpg
(80.5 KiB) 1810 keer gedownload
Nadat ik wat vissen gespot had ging er 1 hengel voorzichtig richting de vissen.
Na 5 minuutjes liep deze al af en kon ik na een leuke dril een schubje van 11.2 scheppen met een puntgave bek.
Een toevallige voorbijganger was zo vriendelijk om even foto's te maken. :)
imageedit_1_7656569067.jpg
(124.83 KiB) 1810 keer gedownload
Daarna ging de hengel weer richting dezelfde stek en een kwartiertje later liep deze weer af.
Ditmaal volgde een stevige dril en ik wist gelijk dat het om een betere vis ging.
Een paar keer moest ik de vis afblokken zodat hij niet in de bossen ging maar uiteindelijk kon ik mijn net er onder schuiven.
Pas toen ik beter ging kijken zag ik dat ik de topvis van het water gevangen had!
Met 19.8 jammer genoeg niet op zijn beste gewicht en NET niet over de 20kg grens, maar wel goed genoeg voor een nieuw PB! :D
imageedit_3_3662527631.jpg
(92.86 KiB) 1810 keer gedownload
Daarna ben ik nog een uurtje blijven zitten om dan rustig thuis voor de airco na te genieten. :lol:
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

25-06-2019 21:23

toch nog iemand die wat vangsten post :p
goed bezig daar! proficiat met je nieuwe PB
van sande michiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-06-2019 21:02

26-06-2019 20:51

Haha, ik kan jou toch niet alleen laten posten! :lol:
Hopelijk volgen er zo nog meer mensen. :)
& bedankt!

Vandaag ging ik nog eens even proberen.
Toen ik 2 uurtjes later dan gepland aankwam lagen alle vissen al lekker te zonnen maar toch besloot ik om het een kans te geven.

De hengel ging weer te water en 2 uurtjes lang bleef het stil dus besloot ik om nog snel wat brokjes te schieten en kijken of daar reactie op kwam.
Nadat de eenden een halve kilo brokken op hadden kwamen er eindelijk 2 vissen stilletjes brokje per brokje de stek leegvreten dus besloot ik om er nog snel een lijntje tussen te gooien.
Het duurde niet lang voordat 1 van de vissen mijn brok nam en ik na het slaan aan de dril kon beginnen.
Deze gaf een vrij stevige dril maar ik merk toch bij elke vis dat ze iets minder lang doorgaan door de warmte.
Op de kant ben ik nu dus ook extra snel, krijgt de vis extra veel water en word er maar langs 1 kant gefotografeerd. Alles om de vis zo snel en gezond mogelijk weer terug vrij te laten. Ik ben hier met deze temperaturen heel hard mee bezig.
imageedit_1_9061527863.jpg
(147.92 KiB) 1758 keer gedownload
Met een gewicht van 12.6, gebouwd als lange schub met een brede rug, is dit echt een vis voor de toekomst!

Verder gaat het nu de komende weken even wat stiller zijn.
Op mijn thuiswater is momenteel een processierupsen-plaag aan de gang dus heb ik, aangezien ik vol sta met de verschrikkelijk jeukende uitslag, besloten om even een ander water op te zoeken, mits ik er 1 kan vinden waar de rupsen nog niet zitten..
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

08-08-2019 20:27

Weer even geleden dat er gepost is, maar ik ben net terug van het laatste stuk van mijn zomeravontuur dus daar hoort een verslagje bij :D
De laatste 10 dagen heb ik 8 dagen gevist : 7 in Frankrijk en 1 in België.

De eerste luik van mijn avontuur begon in een Noordelijk Frans departement.
Mijn vismaat was nog op reis, dus er was een niet-vissende assistent mee.
Het plan was een water te bevissen waar ik in het voorjaar 1 nachtje heb gedaan, maar geblankt.
Ik ken de streek vrij goed van de vele vorige trips, maar dit water hadden we nog niet aangepakt. Ik weet dat het in de zomer vol staat met waterlelies, dus het was wel even afwachten of het bevisbaar was.
Bij het toekomen zag ik dat de weinige stekken (3 op een tiental hectare water) helemaal leeg waren! Maar goed ook, want door al de waterplanten was 2/3 van het water niet toegankelijk en was er maar 1 stek deftig bevisbaar. Met andere woorden : we hadden het meer voor ons alleen !
Daar ik er als enkele visser ben heb ik lekker ruimte om met 4 hengels in waaiervorm te vissen. Deze worden dan ook tegen de lelies gepositioneerd.
Op onderstaande foto lijkt het alsof er helemaal niet zoveel lelies staan, maar schijn bedriegt : voor de dense pakken verderop ligt nog een strook van 30-50m die minder dens en zichtbaar is, maar toch niet verantwoord bevisbaar.

Afbeelding

We genieten van een goede steak en blijven lang op. Het is snachts nog dik boven de 20°.
Rond 1u is het eidnelijk zover : de eerste aanbeet op dit water ! Ik sla aan en voel na contact direct een logge weerstand die zelf de richting bepaalt. Na een enerverende dril van een kwartier schept mijn maat een spiegel, en wat voor ene !
De eerste van de sessie ligt al in de cradle en is direct een ferm exemplaar. Ik ben euforisch :D
Afbeelding

Afbeelding

Wat later gaan we slapen. Dit is echter van korte duur, want iets na 4 krijg ik opnieuw een volle fluiter. Opnieuw maak ik contact met een locomotief. Zou ik nu echt een 2de bak mogen verwelkomen op de eerste nacht?
De vermoedens worden bevestigd : deze is zwaarder dan de vorige ! Wat een begin van de sessie !

Afbeelding



Bij het krieken van de dag heb ik net een hengel uitgevaren na het vangen van een kopvoorn, of ik verschiet me een bult door een beetmelder die vlak naast mij begint te krijsen. Ik roep mijn maat wakker om te komen scheppen en opnieuw mag er een ferme spiegel op de gevoelige plaat.

Afbeelding

Ik kan de slaap niet meer vatten en begin rustig wat materiaal op te ruimen. De bedoeling is namelijk om overdag rond te trekken tussen de vele meertjes en daar instant ergens een visje te prikken.
We bevissen zowel 's morgens als 's avonds een water waar je niet mag nachten, maar zonder resultaat. Vreemd,want normaal weet ik er ginds altijd wel eentje te verschalken...

Afbeelding

Afbeelding

In de vooravond besluiten we terug te keren naar het eerste water waar we hebben genacht. Ook deze keer is er niemand, dit geeft hoop !
Het blijft even stil, maar midden de nacht krijg ik dan toch een aanbeet.
Ik heb opnieuw door dat het om een dikke gaat en na het scheppen heb ik een déja vu... Het is gewoon opnieuw de dikste van de 3 van vorige nacht, PRECIES op dezelfde spot gehaakt. Leuk van een dikke vis te vangen, maar dit zegt natuurlijk wel weer iets over het bestand...
Tegen de ochtend is het opnieuw raak en kan ik de 4de bak op 2 dagen scheppen. Weer een massieve dertiger erbij !
Naast deze heb ik ook nog 2 kleinere spiegels gevangen.

Afbeelding

Afbeelding

We ruimen opnieuw vrij vroeg op, ik wil namelijk nog een laatste water bevissen voor we huiswaarts keren. Het betreffende water ken ik zeer goed. Mijn vismaat en ik hebben er vroeger goed gevangen. Helaas is nachten er nu verboden... :(
We hebben er een uurtje of 6 gezeten zonder aanbeet, maar net voor het binnenhalen (hengel zat zelfs niet meer op een beetmelder) toch nog deze mooie spiegel gevangen, wat een afsluiter van de eerste 48u !

Afbeelding

Onderweg praten we nog wat na over de laatste 2 dagen. Het ging behoorlijk hard en al snel volgt het plan van 1 nacht thuis te slapen en terug te keren.
Mijn maat heeft de smaak ook te pakken en zegt enthousiast toe om me terug te vergezellen.
Na amper 18u thuis te zijn, zijn de tijgernoten terug gekookt en rijden we terug zuidwaarts.
Deze keer is het echter was rustiger qua aanbeten en buiten een zeelt en kopvoorn vang ik nog een middelmaat spiegel om de sessie goed te maken. het kan niet elke keer feest zijn natuurlijk.

Afbeelding

In plaats van thuis uit te rusten in mijn bed, pik ik op de terugweg wat dingen mee van thuis en besluit ik op mijn oude thuiswater te overnachten.
Ik ben er lang niet geweest en het voelt direct als thuiskomen. Ondanks springende karper op de stek slaag ik er niet in iets te vangen. Bummer...

De dag erna heb ik iets te doen in België, maar zondagmorgen begint de meest spannende luik van het avontuur : 4 dagen in een iets zuidelijker gelegen departement een rivier bevissen waar we nog nooit geweest zijn.
Mijn maat kwam van een festival, dus hij zou pas in de namiddag ter plaatse zijn. Ikzelf ben er echter al voor de middag om de streek te verkennen.
Ik begin een hele hoop spots af te speuren die ik op voorhand gemarkeerd had en heb geluk van me niet een paar keer vast te rijden met de auto. Ettelijke kilometers heb ik gedaan door allemaal half begaanbare paadjes tussen de velde bossen en zigeunerkampen.
Moe en bezweet vind ik rond een uur of 16 iets wat lijkt als een geschikte plaats voor de eerste nacht.
Na uitvoerig peilen ben ik optimistisch : een rimboe van waterplanten aan de overkant op een harde bodem die afloopt van 2 naar iets van een 8m. Het ruikt hier gewoon naar karper, zeker als we een verkenningsronde doen met de boot eens mijn maat er is.

Afbeelding

Door de stroming is het niet gemakkelijk de rigs te positioneren, maar rond 20u ligt alles in. Rond dat uur zie ik ook een karper rollen en ons vissershart gaat tekeer. We zijn hier namelijk buiten onze comfortzone en weten niet of we gaan slagen of keihard op onze bek zullen gaan.

Afbeelding

Die nacht worden we geplaagd door kopvoorns, maar krijg ik ook een losschieter op een fluiter en mijn maat een lijnbreuk op iets groots dat zich door het wier boorde.
We besluiten de stek nog een nachtje te geven, want we weten dat er vis aanwezig is.
Overdag krijgen we geen tuut. Rond 17u beginnen we aan de voorbereidingen en tegen 19u liggen er weer bijna 20liter tijgers en enkele kg's boilies verspreid over de tegenoverliggende oever.
Zeer lang moeten we deze keer niet wachten. We zien meer rollende vis en rond 21u krijg ik een keiharde aanbeet. Hup de boot in en het gevecht kan zich op de rivier verdertrekken. Ondanks de power van deze rivierwarriors kan ik toch mijn eerste vis netten die gepaard gaat met een dikke high-five :D Dit is er eentje die van de bucket list mag !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blijft echter stiller dan verwacht, maar tijdens de nacht krijgen we toch nog een run. Deze is voor Thibault en na opnieuw een slopend nachtelijk gevecht op de rivier kan hij even een prachtige dertiger schub in de zak steken.
's morgens maken we de fotos en keert de vis terug naar z'n habitat.

Afbeelding

We twijfelen omte blijven, maar de bedoeling van de trip is om rond te trekken en de streek te verkennen, dus dat doen we ook. We zijn de hele dag op zoek en vinden echt zotte stekken. Veele rvan zijn echter quasi onbereikbaar of amper te bevissen.
1 stek testen we toch even met de boot, maar na een verkenningsrondje blijkt alles één blubbersoep vol planten en besluiten we verder te zoeken.

Afbeelding

Bij de rivier loopt een kanaal. We vinden er een mooie stek en besluiten hier een nachtje te blijven. Aan de ene kant niet slecht, want we krijgen een ferme regenbui te verwerken, dewelke onze vorige stek moeilijk bevisbaar zou gemaakt hebben.
Om het kort te houden : behalve 1 brasem blijft het angstvallig stil.
Ach ja, we zijn uitgeslapen en klaar om een laatste stek te vinden om te overnachten.
We zijn opnieuw een tijdje onderweg en stoppen om de haverklap om te scouten.
We parkeren ergens onze auto, wandelen een paadje in en komen plots oog in oog met een droomstek.
Zalig, hier willen we wel een laatste nacht doen! Je kan overal mooi aan het water, er is plaats voor de boot en de oevers zijn mooi begroeid.

Afbeelding

Er is wel meer stroming dan de vorige rivierstek, dus hier moeten we iets op vinden. Thibault gaat snel naar de winkel om elastieken te kopen. Hiermee maken we een montage waarmee de stenen met elastiek door de loodclip zitten, maar er bij een aanbeet gemakkelijk uitfloepen.
Voor de zekerheid laten we de verlegenheid thuis en gebruiken we stenen tussen de 500g en 1 kg. Het is wennen en de lijnen staan werkelijk snaarstrak gespannen, maar het werkt wel!
Daarna genieten we van wat kaas en wijn, zoals het in Frankrijk hoort! 8)

Afbeelding

In de vooravond besluit ik even in de prulledoos te graaien en vind ik een lepetje om te roofvissen. Na enkele worpen is het prijs en verschalk ik een baarsje. Nog even later heb ik plots iets groter aan de haak : Ik sta in het water met mijn mini brolhengeltje een snoek van een 70tal cm te drillen. Deze schiet er voor mijn voeten helaas van :(


Afbeelding

's Avonds zien we geen enkele activiteit, maar dieper in de nacht horen we enkele plonzen. Kort daarna vertrekt de hengel van m'n maat. yes ons plan is gelukt !
Na een goed gevecht in de stroming gaat er een mooie schub in de zak.
Enkele uren later krijg ik ook een harde run en heb ik ook mijn afsluiter van de sessie.
's Morgens gaan we beiden met onze vissen op foto en laden we de auto.
Het was een enorm leerrijke sessie die ons gevoel voor avontuur alleen maar meer aangewakkerd heeft.
We kunnen niet wachten om terug te keren om te weten wat deze rivier ons kan opleveren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-08-2019 20:46

Leuk verslag om te lezen Florian! Wat een vangsten! Ik ben op dit moment ook aan het pionieren op wat Franse kanalen maar ben al een paar dagen aan het blanken. Vermaak me wel hoor daar niet van, maar de omslag mag nu wel komen.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-08-2019 07:09

De laatste dagen loopt het wel beter. Er gebeurd tenminste af en toe wat. Heb er nu 9, maar een bak zit er nog niet tussen.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-08-2019 07:14

20190812_141117-2064x1161.jpg
(75.11 KiB) 1400 keer gedownload
Anders gaat Cor weer zeiken! :D
Let op slagboom !
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

24-08-2019 23:54

en Dennis, heb je die bak nog mogen verwelkomen voor de sessie ten einde was?
Hier na een goeie maand nog eens een nachtje kanaal gedaan en opnieuw 2 stusk gehad, waarvan een dikke geblokte schub

Afbeelding

Afbeelding
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-08-2019 08:54

Het is voor mij een aardige tour de France geworden deze vakantie. Met de gezinsvakantie was ik bij canal d Alsace, daar stroomde het bizar hard, er wordt dan ook elektriciteit opgewekt. Één keertje geprobeerd met blank als resultaat. Verder wezen kijken bij canal Rhone au Rhin. Mooi kanaal, redelijk rustig tot het weekend werd. Compleet Duitse invasie met campers en al. Niet allemaal karpervissers hoor, maar zeer druk. Ik heb er veel gezocht en 2 nachten op een strategische stek aan het eind van een nachtviszone gezeten. Had voorgevoerd en het resultaat was een kopvoorn feestje.

Toen ben ik terug gegaan in mijn uppie om gewoon eens wat te proberen. Had een hele mooie stek gevonden aan een kom bij canal lateral Loire. Ik was gestart met krillbollen en pellets en de ongeveer 9.7 miljard poisonchats die er zwommen hebben een wereldnacht gehad. Gelukkig had in ook hardere 25 mm luca ballen bij mij en die hielden het ongeveer 5 uur vol. Na 2 nachten met nul resultaat, ook geen serieus leven gezien op het water dus maar vertrokken. Vervolgens heb ik 3 nachten op canal Nivernais gezeten. Wat een rust heerst daar, heerlijk. Weinig mooie stekken, maar had er toch ééntje gevonden. Deze leverde 7 vissen op. Daarna nog 2 dagen aan een kom gezeten en dat bracht mij er ook nog 2. Ik zat inmiddels op 8 uur rijden en besloot alvast een stuk terug te rijden. Nog even bij canal Briarre wezen kijken, maar dat kon mijn niet bekoren. Het zijn in dat gebied trouwens allemaal van die bruine slootjes hoor. Dus doorgereden naar de Oise, die blijft mij trekken. Mooi schoon riviertje, alleen die verhalen van de gestolen vissen die naar de vele betaalputten zijn overgezet blijft aan mij knagen. Zeker omdat ik er nu 5 nachten nog niets gezien heb. Had er nu 2 nachten in de stromende regen gezeten. De eerste dag was er bijna geen stroming, maar na al die regen begon het harder te stromen. Toen begon ik brasems te vangen. Maar helaas geen karpers gezien.

Al met al heb ik mij echt prima vermaakt en van blanken leer je ook zeg ik altijd. Nu weer een jaartje hard werken. Als iemand leuke tips voor mij heeft zijn deze altijd welkom trouwens.

Groeten Dennis
Let op slagboom !
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

07-09-2019 22:20

Na 2 weken het water niet gezien te hebben vrijdagnamiddag wat gevoerd om tegen de avond een nachtje te gaan meepikken.
Het was weer dik prijs met 4 aanbeten. Helaas kon ik er slechts 2 van landen, de 2 anderen hebben gelost (gelukkig geen lijnbreuk) waarvan er 1 los door de slip ging en langs geen kanten te houden was. Benieuw wat het was...
Toch zeer tevreden om deze 2 aan mijn tot nu toe megageslaagde campagne op het kanaal toe te voegen :D

Afbeelding

Afbeelding
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

29-09-2019 23:21

Normaalgezien gingen we opnieuw dezelfde rivier in Frankrijk bevissen als in augustus, maar de regen gooide roet in het eten.
Na 3 weken het weerbericht ginds goed in de mot gehouden te hebben, besloten we dat de stroming te hard zou zijn om deftig te bevissen.
Als plan B hadden we een ander water op oog hier in België, maar na een fikse wandeling waren we niet overtuigd en gingen de emmers tijgers terug in de auto.
Ik had de weken ervoor regelmatig karper zien springen op een kanaalstek die we regelmatig bevissen. Na al dat plannen en rondrijden gaan we dus gewoon lekker dicht bij huis een weekendje vissen.
We voeren 2 dagen op voorhand de strook aan die we willen bevissen en de motivatie om te vangen is er zeker.

Vrijdagnamiddag kom ik als eerste toe. Geen boten, geen andere vissers...Zo zie ik het graag. Er wordt regen voorspeld dus ik zet gauw m'n bivvy op.
Onder mijn grondzeil maak ik een soort lattoflex constructie over een greppel waarover m'n tent staat. Ergens anders kan ik ze niet zetten en ik weet uit ondervinding dat er een heuse beek door die greppel stroomt bij hevige regenval.
Mijn kampement staat net op tijd op als de hemelsluizen opengaan. Tot mijn genoegen merk ik op dat mijn constructie feilloos werkt en het water aan de andere kant er gewoon doorstroomt. Deze kerel blijft alvast droog!
Even later komt m'n maat toe. Hij is echter minder goed voorbereid en heeft zelfs z'n grondzeil vergeten. Ochja, bedchair over de greppel en gerief langs de kant, lukt wel.

Waar we normaal vaak vis zien draaien blijft het nu angstvallig stil... Toch zit het vertrouwen hoog, normaal halen we degelijke resultaten op deze stek en er zou toch wat vis op het voer moeten zitten.
We blijven langs op en gaan zonder teken van leven slapen.
Ik wordt wakker rond 8u30. Pff balen, niet mogen werken deze nacht.
Ik neem m'n gsm en zie dat ik een bericht heb : M'n maat z'n slaapzak is zeiknat geworden, hij heeft niet kunnen slapen en kou gevat en is ziek naar huis gegaan...
Ik steek m'n hoofd naar buiten en blijk alleen over te blijven.
Niets heb ik dus gemerkt van het inpakken en vertrekken, diep geslapen zoals ze zeggen.
Nu zit ik wel met een probleem : Ik heb geen pan of eten bij, één van ons ging naar de supermarkt of frituur gaan en ik kan m'n materiaal niet alleen achterlaten.
Beteuterd kraam ik mijn boeltje op en rij ik naar huis.
Even herbronnen, douchen en iets eten.
Na de maaltijd ben ik terug wat meer gemotiveerd en besluit ik de 2de nacht dan maar alleen te vissen.
De stek was dood dus ik ga ook ergens anders zitten.

Zaterdag 15u en we zitten terug aan het water.
Het jaagpad ligt vol bladeren, de lelies zijn aan het afsterven...Dit is in mijn ogen het moment van het jaar om te slachten.
Als ik de 500m naar mijn stek loop met de barrow spot ik onderweg enkele vissen, een goed begin.
Toch blijft het angstvallig stil. Voor ik ga slapen herpositioneer ik beide hengels nog eens en val ik als een blok in slaap.
Om 7u15 wordt ik wakker door een krijsende run. Eindelijk die verlossende aanbeet !
Ik kan de vis uit de obstakels houden en deze gaat in het net.
Niet de grootste maar ik ben echt blij van de 0 af te zijn :D

Afbeelding

Nog geen uur later gaat dezelfde hengel weer af. De vissen hebben het voer blijkbaar gevonden, al heeft het een tijdje geduurd.
Deze is weliswaar nog kleiner, maar who cares, ik ben blij met de actie !

Afbeelding

Alsof het nog niet genoeg was loopt de ander hangel af terwijl ik net de ene had teruggelegd. Helaas lost deze na een minuutje drillen. Jammer!
Ik moet weldra naar huis en begin wat op te ruimen in de tent.
De vissen moeten in een vreetbui zitten want ik krijg een 4de run op 2,5u tijd!
Deze keer gaat het om een groter exemplaar en eens z'n gigantische kop boven water komt ,denk ik even een 20+ vast te hebben.
na het scheppen herken is de vis echter van 2 jaar geleden. Het is een 15,5kg zware, kogelronde spiegel die een buitenproportioneel grote kop heeft. Deze maaktm ijn sessie helemaal geslaagd !

Afbeelding

Helaas verspeel ik kort daarna opnieuw een vis. Het konden er dus even 5 geweest zijn op een drietal uur.
Zo zijn de 2 nachten blanken helemaal goedgemaakt met een chaotisch moment op de laatste morgen 8)
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-10-2019 18:23

IMG-20191005-WA0078.jpg
(62.96 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0002.jpg
(148.73 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0003.jpg
(150.01 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0004.jpg
(146.72 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0005.jpg
(148.02 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0006.jpg
(101.13 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0007.jpg
(126.68 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0009.jpg
(101.62 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0010.jpg
(115.05 KiB) 930 keer gedownload
IMG-20191006-WA0010.jpg
(115.05 KiB) 930 keer gedownload
Bijlagen
IMG-20191005-WA0069.jpg
(137.72 KiB) 930 keer gedownload
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-10-2019 18:39

Alweer 2 weken terug van een prachtige sessie op de rivier. In totaal 14 vissen waarvan er 6 over de 15 kg gingen. Bijna alle vissen lekker overdag gevangen omdat ik 's, nachts gek van de meervallen werd na 2 dagen lekker overdag gevist. Vooral de grotere vissen zorgde weer voor mega brute drillen vanuit de boot. Leek soms wel op big game vissen ☺️.
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

08-10-2019 23:27

kan tellen zo'n sessie, ferme reeks !
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

12-10-2019 19:02

De bedoeling was om een nachtje te doen op m'n oude 'thuiswater'.
Helaas was ik 5 min te laat. Toen ik toekwam was er net iemand z'n materiaal aan het uitladen (het is +- 5 hectare groot, maar amper stekken) dus ik heb deze geluk gewenst en mijn kar gedraaid richting kanaal.
Blijkbaar geluk bij een ongeluk, want het was terug een stevige sessie !
Qua gewichten zaten er geen toppers tussen, maar toch 5 vissen mogen landen op een nachtje, waaronder een pracht van een volschub die direct tot mijn mooiste vis van het jaar werd gebombardeerd 8)

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway

Afbeelding
mafiway
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-10-2019 06:38

Dat zijn weer mooie vissen Mark en Florian!
Let op slagboom !
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

16-11-2019 12:33

Begin November toch nog even terug naar Frankrijk geweest, helaas na 3 dagen moeten opgeven ivm de te sterke stroming als gevolg van de grote regenval.
Wel nog in 2 dagen tijd 4 rivierbakken gevangen plus een aantal meervallen :cry: . Wordt echt een probleem die Meervallen op het rivierstuk waar ik actief ben!
Zal binnenkort foto,s erbij zetten.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-11-2019 16:54

IMG_20191118_164805.jpg
(151.49 KiB) 543 keer gedownload
IMG_20191118_164805.jpg
(151.49 KiB) 543 keer gedownload
IMG_20191118_164654.jpg
(159.23 KiB) 543 keer gedownload
IMG_20191118_164616.jpg
(174.41 KiB) 543 keer gedownload
Bijlagen
IMG_20191118_164506.jpg
(121.64 KiB) 543 keer gedownload
IMG_20191118_164805.jpg
(151.49 KiB) 543 keer gedownload
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-11-2019 17:09

Slechte foto,s helaas, foto,s vanaf mijn computer hadden teveel piksels daarom foto,s met telefoon van scherm van mijn computer genomen :roll: . Was sowieso niet tevreden over de foto,s genomen met zelf ontspanner. Er lijkt namelijk niet veel verschil in gewicht te zitten tussen de vissen terwijl dat wel degelijk het geval is. De combinatie van slechte rug, zelfontspanner, slechte weersomstandigheden en de vissen niet te lang op het droge willen houden hebben ervoor gezorgd dat het geen grandioosche foto,s geworden zijn :oops:
florian perquy
Berichten: 116
Lid geworden op: 30-01-2017 23:15

18-11-2019 23:43

ach ik ben al lang blij dat er tenminste nog iemand hier z'n vangsten deelt :D
Mooie reeks toch weer
zelf een tweetal weken terug nog een nachtje gedaan en weer beloond geweest met 2 fraaie exemplaren

Afbeelding

Afbeelding
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-11-2019 23:45

Dank je Florian :D ,

Het werd hier al steeds minder maar sinds ze de hele opzet van het board veranderd hebben is het hier zo goed als dood gebloed :cry: , !
Had trouwens nog wel een record vis gevangen deze sessie, pastte zelfs niet in mijn schepnet.. Gelukkig tegenwoordig standaard een paar handschoenen in mijn boot.
Grote Meerval dus :-?