September vangsten

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-09-2014 13:07

Ik wil me niet in een discussie over stekken die niet de mijne zijn mengen hoor... Maar ik doe het lekker toch.

Stekken in de Randstad, niet om het één of het ander, maar die zijn toch allemaal al bekend bij alles wat zich enigszins karpervisser noemt? Zeker als het om een parkwater gaat lijkt me...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-09-2014 13:13

ik weet nog wel een makkelijk klein water in Noord met dikke vissen

wie bied 5 euro ? :lol: 8)

loting begint vanaf 14.00 uur op http://www.karperstekveilingen.nl

(bovenstaande was sarcastisch overigens :wink: )

@ Mart,

eens in de zoveel tijd ontploft dit forum om deze redenen..
vorig jaar nog een water in NB waar B.v.d.H graag vist weet je nog?
en zo zijn er nog veel meer ontploffingen geweest.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

17-09-2014 13:21

Haha . Gezellig Patrick er ook bij .

Snap dat er sommige niet blij mee zijn. (Vaste vissers kennen het water natuurlijk) maar ik loop niet te schreeuwen waar het is .(maar goed ook weer wat geleerd)

En is allemaal leuk die berichtjes op kwo maar normaal plaatsen jullie nooit wat . Sensatie zoekers . Trek je mond open als we mekaar aan de waterkant zien .. Maar dat gebeurt niet .

Ben er een btje klaar mee . Zal hier geen filmpje meer plaatsen aangezien er een paar zijn die het verzieken . Toch bedankt voor de mensen die het wel waarderen .
Hoop volgende keer op een normaal gesprek aan de waterkant (Tim/Patrick)

Vang ze allemaal !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-09-2014 13:38

@casper,

Jij hebt niets benoemd. Dat was joop. + extra info erbij .

Aanleiding was wel dat hij die stek herkende dankzij jouw filmpje.

En is allemaal leuk die berichtjes op kwo maar normaal plaatsen jullie nooit wat


dit forum is meer dan het plaatsen van je vangsten en laten zien hoe goed je kan vissen.ik plaats genoeg hier op het forum,echter beleef ik mijn hobby op een heel andere wijze als jij blijkt maar.
het gaat namelijk niemand wat aan wat en hoe en waar ik vang.wel praat ik graag of karpergerelateerde zaken hier.vandaar dat het gros van mijn berichten in de discussiehoek of koffietafelpraat plaatsvinden.

Ikzelf wbt sensatiezoeker betreft kom ten eerste liever niemand tegen aan het water en als dat wel zo is heb ik al gelijk het idee dat ik verkeerd zit daar...en ik trek gerust mn bek open als er iets is. verder wil en hoef ik niet met mn smoel op het internet staan en al helemaal niet pronken met mn vangsten. Die tijd is geweest.ga 100 pagina's terug zoeken in mijn berichten en je vindt misschien 1 foto van mij.(welke er gewoon nog opstaat en niet na 1 dag verwijdert is :wink: )

Ik kwam enkel hier in dit topic om Ben een compliment te geven voor die brute half oranje spiegel van de vorige pagina.
Normaal kijk ik geeneens foto's en filmpjes.
Die boeien me namelijk niet echt.

PS, en iedereen mag weten waar ik graag vis.
Meestal de Amstel ergens tussen de A10 in zuid en de woerdense verlaat in,of kromme mijdrecht,angstel,waver tot aan Nieuwkoop of VV.
heel veel brasems en knollen,vaak blanken en soms heeel soms een uitschieter,je moet er maar geduld voor hebben en niet vies zijn van 10x je nest uit gaan voor een brasem in de nacht. succes allemaal :D
maar geen pezers, geen geouwehoer en heerlijk je eigen ding doen in alle rust.
dat is vissen voor mij ( en voor mij alleen) :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

17-09-2014 15:08

Michael was ook niet voor jou bedoeld he .

Maak af toe een leuk filmpje om wat te laten zien vooral voor de wat beginnend visser . Doe het zelf ook nog niet zo heel lang .

Maar op deze mannier hoeft het van mij niet meer .

Voor de gene die nog interesse hebben binnekort staat hij op karperfilmpjes .

Ik zeg einde discussie .
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-09-2014 15:23

jij kan er eigenlijk ook weinig aan doen..

ik zou gewoon lekker filmpjes blijven maken en plaatsen mensen genieten er wel van wat je maakt/doet.

probeer alleen niet de stekken te duidelijk in beeld te brengen thats it.(beetje rekening houdend met de medevissers toch? )
jij hebt helemaal niks gezegd ,dus jij hebt eigenlijk ook niks verkeerd gedaan toch?
de mensen die die stek kennen weten het en de rest heeft geen idee.

als Joop dat niet zo open en bloot neergezet had wist zowat niemand waar dit was.
(ik zag dat het joop zn eerste bericht was en hij kan er ook niks aan doen als hij niet weet dat dit gezeik kan veroorzaken,dus no hard feelings joop! )

vervolgens probeer je nog de stek af te ketsen dat het bij de sloterplas is ( leuk bedacht trouwens :lol: :lol: ) naar mijn idee heb je ook niks verkeerds gedaan, alleen doordat het voor een ander duidelijk was waar die stek is heeft diegene het wel bekend gemaakt helaas.

verder heb je helemaal gelijk,einde discussie en lekker foto`s / filmpjes plaatsen allemaal! :D

thight lines m8 8) !
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
joop bakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-09-2014 20:38
Locatie: weesp

17-09-2014 15:54

:roll: ik ben inderdaad nieuw op karper gebied en ook hier. Zag t filmpje en dacht hè leuk ik reageer er op.
Ken niemand hier dus hoe opeens dit gebeurt weet ik ook niet.
Wist ook helemaal niet dat er zoveel in de bijlmer werd gevist. Zie bijna nooit iemand als ik overdag vis.
Ik zal binnenkort ook paar mooie vissen plaatsen zodra ik weet hoe ik ze kleiner krijg.
Iig zal ik voortaan ff uitkijken wat ik zeg. Dus je kan gewoon filmpjes plaatsen hoor Casper.
Als er nog iemand tips heeft over ..... :wink: hoor ik t graag. Welke boilies vis jij Casper zag nml.3 kleuren in je emmer.Is dat beter dan 1 kleur? Vis nu mét ready mades van Msb en pro line wat vinden jullie van deze bollen op dat water? Wil ook tijgernoten gebruiken daar is dat goed ih voorjaar? Heeft één van jullie ervaring bij t stuk waar die paarden lopen?
Patrick? Wat bedoelde je mét er valt niet meer te vissen? Zit toch meer dan genoeg vis daar? Me maten vangen altijd redelijk veel in een weekend.
Groeten joop
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

17-09-2014 16:35

Joop als je informatie wilt over water .

Stuur je een persoonlijke bericht naar iemand en hou water dat je kent lekker voor jezelf .
Je wilt het volgens mij niet snappen. Heb je meerdere pbs gestuurd .
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-09-2014 16:43

Speciaal voor mij Michel? :o


Moeder zij het vroeger al tegen me......I'M special hahahahaha
Vis is vis
joop bakker
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-09-2014 20:38
Locatie: weesp

17-09-2014 16:46

Casper Heuver schreef:Joop als je informatie wilt over water .

Stuur je een persoonlijke bericht naar iemand en hou water dat je kent lekker voor jezelf .
Je wilt het volgens mij niet snappen. Heb je meerdere pbs gestuurd .


Ik had jou ook pb gestuurd maar maakt niet uit hoor.
Moet ik jou nu een pb sturen of kan jij gewoon ook zo pb sturen naar mij over mijn vragen?
Ik heb vorig jaar goed gevangen op fishbgarluc van pro line maar denk jij als ik er nog een andere kleur bijdoe het beter gaat. Valt mij op dat jij vooral de grote vangt daar. Ik vang soms ook kleintjes nu.
Ik wacht jou pb af alvast bedankt.
Groeten Joop
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

17-09-2014 22:18

Je hebt van die dagen... of liever gezegd weken...

Een paar dagen rivier vissen in frankrijk stond in de planning. Daarvoor had ik een week vrij en was het plan om op mijn water nog ff flink gas te geven voor we vertrokken. De grootste van de 4 spiegels was het doelwit, een van de vissen die ik nog niet gevangen had... Zaterdag gevoerd, dus zondag vroeg op, liggen er 6 hengels in de put wegens nachtvissers. Dat werd hem dus niet. Terwijl ik over de put staar met de twijfel om toch ertussen te gaan zitten zie ik de vis voornamelijk in 1 hoek springen en de koude wind staat vol op de tegenovergestelde kant. 1 + 1 = 3
Ik vertrek en kom s'middags terug als er niemand meer is om die hoek een keer licht aan te voeren.

Om een lang verhaal kort te maken werden er de komende dagen behoorlijk wat vissen op de kant getrokken... maar de spiegel mocht ik nog niet van het lijstje strepen...

Afbeelding

106 cm!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na de enigszins mislukte Frankrijk trip was het natuurlijk weer de bedoeling om verder te gaan... echter bleef het een weekend lang stil.. Lag het aan de stek, het voer, het weer... Ik besloot op een ander voer over te gaan, een paar keer flink te voeren en proberen de stek weer op gang te krijgen...
Dat pakte goed uit! Deze dikke schub liet zich vangen... een nieuwe PB voor NL!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-09-2014 14:16

Netjes Bas! :D

Even nog aan Casper, over dat filmpje, want ik voel me nu wat schuldig.

Het filmpje was netjes discreet gefilmd en daar viel niets op aan te merken.
De enige reden dat ik de stekken herkende, was de reden dat ik doodgewoon wel eens heb gevist.
Dat jullie Casper vervolgens op de brandstapel gooien is natuurlijk een vorm van heksenjacht
en uitermate ouderwets.

Dus... een ieder die wat te zeiken heeft over de inbreng van Casper, kan wat mij betreft de boom in.

Latersz...
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-09-2014 14:26

Dus... een ieder die wat te zeiken heeft over de inbreng van Casper, kan wat mij betreft de boom in.


Zo'n grote boom hebben we niet dat hij iedereen kan houden :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 14:45

Casper Heuver schreef:Haha . Gezellig Patrick er ook bij .

Snap dat er sommige niet blij mee zijn. (Vaste vissers kennen het water natuurlijk) maar ik loop niet te schreeuwen waar het is .(maar goed ook weer wat geleerd)

En is allemaal leuk die berichtjes op kwo maar normaal plaatsen jullie nooit wat . Sensatie zoekers . Trek je mond open als we mekaar aan de waterkant zien .. Maar dat gebeurt niet .

Ben er een btje klaar mee . Zal hier geen filmpje meer plaatsen aangezien er een paar zijn die het verzieken . Toch bedankt voor de mensen die het wel waarderen .
Hoop volgende keer op een normaal gesprek aan de waterkant (Tim/Patrick)

Vang ze allemaal !


Weet je wat nou zo jammer is, was het mijn stek dan was ik misschien ook niet blij geweest, maar er wordt te makkelijk aan de kwaliteit van het filmpje voorbijgegaan, er zit veel moeite in en het laat zien wat vissen leuk maakt, voeren op je Vespa is zo'n leuk detail, en alles eindigt dan ook nog met mooie grote bakken, ik heb ervan genoten in ieder geval!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

20-09-2014 19:32

Afbeelding

Gevangen op een nieuw water, ben er blij mee.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-09-2014 10:53

Attack of the Commons this weekend.
Caught 1 lost 2 first night
Second night caught 4 lost 1


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had een infectie aan zijn bek (Behandeld)
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-09-2014 11:55

Lekker bezig Ron but uhhhh why innuuhhhh engelish :)

Vannacht een aanbeet gehad en verzilverd.
Erg blij met deze parel.
Bijlagen
5.jpg
(135.15 KiB) 5318 keer gedownload
2.jpg
(137.85 KiB) 5318 keer gedownload
Vis is vis
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

21-09-2014 20:08

super mooie spiegel Ben. Jammer hè dat die groot geschubte spiegels vaak wat rode beschadigingen hebben.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

22-09-2014 10:35

Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

22-09-2014 16:09

En Boeddha zag dat het goed was. Hij zou alleen een ongelooflijke teringhekel gehad hebben aan die muziek. Or is it just me? :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-09-2014 16:49

Bedankt Stefan.
Ik weet ook niet wat het is ik heb het wel vaker gezien indd bij spiegelkarpers maar het is volgens mij geen beschadiging want het zit echt in de huid.
Als je met je vingers er overheen gaat voel je niks en is het gewoon glad.
Vis is vis
Arno P Vink
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-08-2011 19:31

23-09-2014 00:38

Normaal vis ik altijd met een maatje van mij, ben niet een alleen visser. Maar aangezien hij op vakantie is toch maar eens op eigen houtje een sessie gemaakt. 3 dagen voor voeren op een oude plek van een vismaat van mij op het voor mij "grote" kanaal.

Na een korte maar krachtige sessie deze 3 mooie vissen mogen landen. Wat een super gevoel, gevangen op nieuw water, op de eigen bollen, en uiteraard eigenbouw rigs. De inhaking was ook nog eens perfect. Kortom, hoop geleerd en vertrouwen op gebouwd deze sessie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

25-09-2014 11:22

Zo mijn eerste kanaal karper is een feit.
Samen met vis maat een nacht sessie gedaan aan het kanaal en om 2 uur s nachts deze krachtpatser van 16 pond geland

Kanaal vissen is echt te gek!
IMG_2014092546469.jpg
(30.64 KiB) 4756 keer gedownload
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

26-09-2014 07:10

Na 3 blanks op rij toch een moeilijker water aangedaan en kijk,meteen bingo.
Een prachtige spiegel van 86cm en 14kg.
Zeer mooie vis en onbeschadigd.
Hier doen we het voor.
spiegel 86cm 14kg (2) (Custom).JPG
(71.42 KiB) 4004 keer gedownload

spiegel 86cm 14kg (Custom).JPG
(67.14 KiB) 4004 keer gedownload

Ook nog een gevederde "vriend" gevangen.
meerkoet (Custom).JPG
(85.36 KiB) 4004 keer gedownload
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

26-09-2014 11:05

mooie bak Peter!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu