Vangsten Mei 2014

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-05-2014 17:46

Gisteren tijdens de ontzettende harde stort buien aangereden om een nachtje te vissen .
de 2 dagen ervoor stevig gevoerd , we wilde de vissen vast houden op het voer en dat is zeker gelukt.
Om de 2 uur liep er een hengel af .
De vissen zaten duidelijk vol met kuit , op de mat liep het er zowat uit .
Hier de 2 kleinste van de sessie met als doel de kleine vissen ook in the picture te zetten , groot , groter , kleinst , deze jongens gaven mee strijd dan menig put vis geeft.

kanaalgeweld IHEV !

Afbeelding

Afbeelding
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

11-05-2014 18:48

14,6 kg
Afbeelding

21kg
Afbeelding





De 2 zwaarste vissen van de sesie. allebei een nieuw PR. voor de mensen die het 45 minuten lange filmpje willen zien die bij deze vangsten horen :
http://karperfilmpjes.nl/2014/05/10/ein ... ivakantie/
https://www.youtube.com/watch?v=WcvSKbczLUk
Rick van Zanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-05-2014 09:19

12-05-2014 09:59

Hallo allemaal,
Na mij aangemeld te hebben gelijk maar even een eerste bericht plaatsen..
Dit is 1 van mijn eerste vis sessies en heb nog niet alle spullen compleet, zoals een onthaakmat, weegzak, weegschaal enz (zie topic voorstellen) schiet mij hier niet gelijk voor af:) wel met zorg behandeld uiteraard
Gevangen met een uurtje tussentijd.
De schub zat op 95cm en ik schat rond de 10 kilo
De spiegel zat op 75 cm en het gewicht ???

Wat een heerlijk gevoel:
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken allemaal.
Groeten
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-05-2014 10:54

Beste rick.
Ik schiet je niet gelijk af maarrrrrr ik raad je wel met klem aan voordat je weer gaat vissen een onthaakmat te kopen.
Dit soort fotos zijn voor mij en vele met mij een doorn in het oog.
Ik geloof je best als je zegt dat je zo goed mogelijk met de vissen bent omgegaan als je kunt maar op deze manier beschadig je de vissen onnodig.
Bv hun slijmlaag.
Van mij mogen de beheerders dan ook deze fotos verwijderen.
Succes verder.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

12-05-2014 11:47

ben scholten schreef:Beste rick.
Ik schiet je niet gelijk af maarrrrrr ik raad je wel met klem aan voordat je weer gaat vissen een onthaakmat te kopen.
Dit soort fotos zijn voor mij en vele met mij een doorn in het oog.
Ik geloof je best als je zegt dat je zo goed mogelijk met de vissen bent omgegaan als je kunt maar op deze manier beschadig je de vissen onnodig.
Bv hun slijmlaag.
Van mij mogen de beheerders dan ook deze fotos verwijderen.
Succes verder.

amen
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

12-05-2014 12:16

Ik ben het er mee eens dat je een mat moet gebruiken, en dat Rick deze zo snel mogelijk moet aanschaffen en fotos als deze niet meer moet plaatsen. Maar denken jullie dat de vissen zoals deze op de fotos staan beschadigd raken?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Martijn Dijkstra
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-10-2012 14:51
Locatie: Friesland

12-05-2014 12:34

Bij het terug zetten een onverwachte beweging en de vis glipt uit je handen. Vooral met walbeschoeiing niet bepaald vis vriendelijk...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

12-05-2014 13:11

Hallo Rick,

Welkom in de wereld van het karperboard :D
Gefeliciteerd met je vangsten en dan met name die vis van 95 cm, daar heb ik zeker 15 jr over gedaan en nog eens meer dan 1000 vissen voor moeten vangen om over deze lengte heen te gaan.
Het gewicht zal trouwens mocht de lengte correct zijn eerder 30 pond zijn als 20 pond!
Ik denk trouwens dat de beschadiging mbt de slijmlaag zich in no time weer hersteld heeft, en het minimaal traumatischer voor de vis geweest zou zijn wanneer de vis eerst gewogen had geworden in een weegzak en daarna gezakt had moeten worden in een bewaarzak voor de foto, waarin de vis in verschillende poses als model had moeten poseren..
Nu is de vis waarschijnlijk gelijk na een fotootje op het verse (natte)gras gelijk weer in zijn habitat terug gezet.

ben scholten schreef:Beste rick.
Ik schiet je niet gelijk af maarrrrrr ik raad je wel met klem aan voordat je weer gaat vissen een onthaakmat te kopen.
Dit soort fotos zijn voor mij en vele met mij een doorn in het oog.
Ik geloof je best als je zegt dat je zo goed mogelijk met de vissen bent omgegaan als je kunt maar op deze manier beschadig je de vissen onnodig.
Bv hun slijmlaag.
Van mij mogen de beheerders dan ook deze fotos verwijderen.
Succes verder.


Miss wordt het tijd voor je om moderator te worden bij vangsten op datum :lol:
Je zegt dat je Rick niet gelijk af wil schieten maar dat doe je dus wel met de tekst die er achter aan komt :evil:

Ik zal gelijk schuld bekennen en het grootste deel van die 1000 vissen waar ik het eerder over had heeft nooit een onthaakmat gezien maar hebben ook niet de rituelen hoeven ondergaan die die een beetje gewichtige vis tegenwoordig moet ondergaan :wink:

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

12-05-2014 13:54

mark bres schreef:Hallo Rick,

Ik denk trouwens dat de beschadiging mbt de slijmlaag zich in no time weer hersteld heeft, en het minimaal traumatischer voor de vis geweest zou zijn wanneer de vis eerst gewogen had geworden in een weegzak en daarna gezakt had moeten worden in een bewaarzak voor de foto, waarin de vis in verschillende poses als model had moeten poseren..
Nu is de vis waarschijnlijk gelijk na een fotootje op het verse (natte)gras gelijk weer in zijn habitat terug gezet.

Ik zal gelijk schuld bekennen en het grootste deel van die 1000 vissen waar ik het eerder over had heeft nooit een onthaakmat gezien maar hebben ook niet de rituelen hoeven ondergaan die die een beetje gewichtige vis tegenwoordig moet ondergaan :wink:

Gr,

Mark

Waar bezeer je dit nou weer op!? wat een onzinnig bericht zeg..

Een onthaakmat lijkt me stuk minder schadelijk voor de vis dan (nat) gras, het gaat voornamelijk om het moment als de vis wat wild wordt en zichzelf dus niet beschadigd. Een simpel onthaakmatje heb je al vanaf 15 euro! Dus vind het onzin dat iemand wel geld heeft voor aas hengels molens etc. maar niet voor een onthaakmatje. Ik weet niet hoe jij een vis weegt en hoe je er een foto van maakt, maar bij mij is het onthaken, wegen en een fototje binnen 5 min in alle rust gebeurt.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Rick van Zanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-05-2014 09:19

12-05-2014 14:18

Bedank voor de support Mark!!
En uhh Jerome beter lezen: er staat nergens bij dat ik vanwege de euro's geen onthaakmat heb aangeschaft.
Het volgende wat ik mij afvraag is of deze mensen zelf NOOOOOIT een vis hebben onthaakt op gras.
Nee dat durven ze nu zeker niet meer toe te geven na zo'n .....
En aan de andere kant,,,, ik ging niet eens vissen op karper, ik viste zelfs met brood en maden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):)
Ik zou jullie koppen nu wel eens willen zien..

Oja voor ik het vergeet: deze vissen zijn max 1min uit water geweest.
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

12-05-2014 14:27

En weer een 13 jarige internet hooligan... is het echt op ALLE fora zo tegenwoordig?...zucht.
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

12-05-2014 14:38

Al dat gezeur rondom de visserij over:

wel of geen onthaakmat
wel of geen visveilig lood systeem
wel of geen gevlochten lijn
wel of geen bewaarzakken
wel of geen strandhengel gebruiken :o
enzovoort enzovoort enzovoort

kan allemaal opgelost worden als er gewoon strenge regels komen binnen de visserij. Wat is er op tegen om een onthaakmat te verplichte binnen de visserij? Een onthaakmat kost tegenwoordig toch geen drol maar is wel een (naar mijn mening) noodzakelijk onderdeel van een vis uitrusting.

Dat is dan weer het voordeel van een betaalwater. Een eigenaar (met een visvriendelijk hart) die de normen en waarden bepaald waardoor je geen gezeik hebt maar gewoon wat het beste voor de vissen is (behalven dan dat ze uit het water worden gesleurd).

Zou het niet helpen als de politiek het gedeelte van de visserij achterwegen laat, en er een appart comite komt die zich inspant voor de vissen? Dus net als bij een betaal water een groep mensen die realistisch nadenkt over de visserij. Dus niet alleen vanaf de kant van de visserij maar ook vanaf de kant van het welzijn van de vissen.

van jasper
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

12-05-2014 20:27

Hou alsjeblieft op zeg. Mag hopen dat dat soort regeltjes nooit werkelijkheid zullen worden op al het openbare water. Niet vanwege de regels maar vanwege het feit dat het nodig zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

12-05-2014 21:14

Nou Mark Bres bedankt voor het voordragen als moderator.
Ik zeg geen ongetogen woord tegen rick en ik zou niet weten hoe ik dit nog netter (heb er speciaal op gelet) zou moeten verwoorden.
Jij ben nu degene die dit in iets onaardigs maakt.
Als je goed kijkt zie je vooral bij de schub dat hij onder het zand/aarde zit.
Dit spoelt er echt niet een twee drie vanaf en dit kan leiden tot irritaties ontstekingen enz.
Mijn mening en uiting daarvan zijn totaal niet kwaad maar wel dringend bedoeld.
Dat jij en Rick dat niet kunnen waarderen zal me werkelijk aan me reet roesten.
Je mag tegenwoordig niks meer zeggen zonder een zeikerd genoemd te worden. Jammer dan.
Vandaag de dag vind ik dit niet meer kunnen.
Het kan zijn dat je een karper vangt terwijl je er niet op vist maar zet em dan gelijk terug.
Dan maar geen foto.
Vroeger wisten wij niet beter Rick en was er ook nog niks voor maar tegenwoordig is er zoveel voorlichting en als je ook maar het minste geringste interesse heb in vissen zien je dit en al helemaal hier op het carpboard.
Vis is vis
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

12-05-2014 21:21

Klopt Ben ,zand en aarde is er niet zomaar af en kan een bron zijn voor een ontsteking of een schimmelinfektie. Ik zie dat ook aan mijn Koi ,het duurt erg lang voor een beschadigde slijmhuid volledig is hersteld. En juist in deze herstelperiode zijn de vissen bevattelijk voor ziekten .Dus zo weinig mogenlijk sollen met die vissen en een goede natte gladde mat gebruiken 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Marco Heinz
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-09-2013 19:00

13-05-2014 08:02

Al enige tijd lees ik fanatiek mee op dit forum.
Posten doe ik eigenlijk nooit en foto's plaatsen al helemaal niet.
Dit komt mede door voorgaande discussie over alweer de onthaakmat.
Zodra er een foto geplaatst wordt van een vis in het natte gras, zijn de afbrand opmerkingen niet van de lucht en is diegene al snel bestempeld als de grootste vissenbeul van het land.

Nou moet me echter iets van het hart en wel het volgende:

Vroeger toen ik net begon met de karpervisserij, had nog nooit iemand gehoord van een onthaakmat en vingen we gerust 10 vissen op één dag.
Overal waar je maar wilde kon je karper vangen naar hartenwens en was het karperbestand vele malen hoger als heden ten dagen.

Tegenwoordig hoor ik iedereen klagen over het bestand en de slechte vangsten.
Je zou bijna kunnen concluderen dat sinds de onthaakmat zijn intrede deed, overal het karperbestand drastisch ging dalen.
Zou de karper misschien allergisch zijn voor rubber?
Nooit heeft iemand dit onderzocht, maar feit is wel dat de vangsten er niet beter op zijn geworden.

Ik stel dan ook voor om die karpers voortaan niet meer aan allergische reacties voor rubber bloot te stellen en allemaal weer de karper netjes op het natte gras te leggen.
Misschien kan de karperstand zich dan weer herstellen en kunnen we allemaal weer naar hartenwens aantallen maken aan de waterkant.

Ik zeg: weg met de onthaakmat! Lang leve de karper!

\\sarcasmemodus uit.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-05-2014 08:37

Rick van Zanten schreef:Bedank voor de support Mark!!
En uhh Jerome beter lezen: er staat nergens bij dat ik vanwege de euro's geen onthaakmat heb aangeschaft.
Het volgende wat ik mij afvraag is of deze mensen zelf NOOOOOIT een vis hebben onthaakt op gras.
Nee dat durven ze nu zeker niet meer toe te geven na zo'n .....
En aan de andere kant,,,, ik ging niet eens vissen op karper, ik viste zelfs met brood en maden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):)
Ik zou jullie koppen nu wel eens willen zien..

Oja voor ik het vergeet: deze vissen zijn max 1min uit water geweest.

Ik zeg nergens dat het bij jou om het geld gaat, ik zeg alleen dat er geen reden is waarom je geen onthaakmatje zou hebben. Ik doe het ook niet om je af te zeiken maar puur om het welzijn van de vis en je eigen gemoedstand, ik heb toen ik net begon ook vissen op het gras gelegd. Ook ik ben toen overtuigd door meer ervaren vissers dat een onthaakmat veel beter voor de vis is. Ik snap niet waarom je niet gewoon snapt/accepteerd dat je een onthaakmatje mee moet nemen als je gaat vissen. Denk gewoon even helder na waar je mee bezig bent, je zou toch niet willen dat de vis door jou toedoen infecties/last krijgt en er zelfs dood aan kan gaan? :roll: Het kan toch zijn dat je het er mee eens bent en de volgende x misschien wel een onthaakmat meeneemt?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Rick van Zanten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-05-2014 09:19

13-05-2014 09:16

Marco Heinz schreef:Al enige tijd lees ik fanatiek mee op dit forum.
Posten doe ik eigenlijk nooit en foto's plaatsen al helemaal niet.
Dit komt mede door voorgaande discussie over alweer de onthaakmat.
Zodra er een foto geplaatst wordt van een vis in het natte gras, zijn de afbrand opmerkingen niet van de lucht en is diegene al snel bestempeld als de grootste vissenbeul van het land.

Nou moet me echter iets van het hart en wel het volgende:

Vroeger toen ik net begon met de karpervisserij, had nog nooit iemand gehoord van een onthaakmat en vingen we gerust 10 vissen op één dag.
Overal waar je maar wilde kon je karper vangen naar hartenwens en was het karperbestand vele malen hoger als heden ten dagen.

Tegenwoordig hoor ik iedereen klagen over het bestand en de slechte vangsten.
Je zou bijna kunnen concluderen dat sinds de onthaakmat zijn intrede deed, overal het karperbestand drastisch ging dalen.
Zou de karper misschien allergisch zijn voor rubber?
Nooit heeft iemand dit onderzocht, maar feit is wel dat de vangsten er niet beter op zijn geworden.

Ik stel dan ook voor om die karpers voortaan niet meer aan allergische reacties voor rubber bloot te stellen en allemaal weer de karper netjes op het natte gras te leggen.
Misschien kan de karperstand zich dan weer herstellen en kunnen we allemaal weer naar hartenwens aantallen maken aan de waterkant.

Ik zeg: weg met de onthaakmat! Lang leve de karper!

\\sarcasmemodus uit.


Amen,,,

En uh Jerome,, ik kan weer niets anders zeggen dan nog een keer goed lezen!!
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

13-05-2014 10:23

Oké, nu weer genoeg 'onthaakmatgeneuzel' voor dit topic.
En weer door met de vangstmeldingen!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-05-2014 11:15

Rick van Zanten schreef:En uh Jerome,, ik kan weer niets anders zeggen dan nog een keer goed lezen!!

ik hoef het niet nog een keer goed te lezen, je zou gewoon een onthaakmat mee moeten nemen.. Geen gelul, gewoon kopen!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-05-2014 15:39

Hahaha marco ik vind het wel mooi bedacht van je maar je vergeet er wel een aantal belangrijke feiten bij te vermelden.
Vroeger werd er indd meer gevangen zo voel ik dat ook.
In elke sloot kon je wel je slag slaan.
Waarom is dat nu niet meer zo?
Een rubber allergie?
Wat denk je van een vertienvoudiging (misschien wel meer) van het aantal karpervissers dressuur en schuwere karpers als gevolg.
Bezuinigingen van gemeenten waardoor een heleboel wateren niet meer te bevissen zijn door het niet baggeren enz en de daardoor slechte waterkwaliteit.
Bepaalde bevolkingsgroepen die de vissen graag meenemen en opeten.
En niet te vergeten de toename van de beroepsvisserij op zoetwatervis.
Rubberallergie :D please
Vis is vis
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

13-05-2014 16:25

Vroeg of laat word je beloond marco, goed bezeg mooie strijders.


Rick; ik heb nog 2 ondhaak matten liggen mag je gratis 1 komen halen in almere.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

13-05-2014 22:03

Mei gaat weer lekker hier! Mooie spiegels, schubs, koi in alle dikten en maten voor iedereen hier op het forum! 8) :D

Mocht vandaag zelf maarliefst 2 mooie biggen op de mat aanschouwen! Anders vissen dan alle anderen was hiervoor de sleutel!

Hieronder de grootste van de 2:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

13-05-2014 23:27

Wauwwww wat een brute schub man! Nederlandse vis?
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

13-05-2014 23:53

Bedankt :D Nederlandse vis ja!