Vangsten Mei 2014

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

08-05-2014 22:12

Mooie vangsten allemaal !

Na een tijdje niets geplaatst te hebben toch maar weer wat foto's van de afgelopen 4 sessies .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goede vangsten allemaal !

Gr casper
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

08-05-2014 22:46

Worden mooie vissen gevangen mannen!
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

09-05-2014 07:45

Rene Zoeter bedankt voor het fixen ,ga er verder mee stoeien 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
jelle Mansvelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-05-2014 11:53
Locatie: Baexem

09-05-2014 11:56

deze week mijn eerste sessie op de maas.

Afbeelding

het resultaat deze prachtige vis!
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

09-05-2014 12:49

jelle Mansvelt schreef:deze week mijn eerste sessie op de maas.

het resultaat deze prachtige vis!


Wow Jelle, dat moet echt een gruwelijk moment zijn geweest. Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-05-2014 12:52

Dat zijn leuke sessies geweest casper.
Pffff jelle je eerste sessie op de maas en dan zo'n vis
Volgens mij heb je dezelfse kleur ballen hahahaha mooi man
Vis is vis
Briann Alma
Berichten: 72
Lid geworden op: 18-02-2014 18:41

09-05-2014 13:34

Zo dat moet een geweldig moment zijn geweest Jelle, Top Vis!! :o
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

09-05-2014 15:01

Dat moet zeer zeker een top moment zijn geweest Jelle :)

Gefeliciteerd, en leuk dat je gelijk mocht vangen op je eerste sessie :)
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

09-05-2014 18:06

Compasvisser 01-05-2014

Afbeelding

Zoals ik al eerder vermeldde, zou mijn visserij zich dit jaar alleen op groot openbaar water afspelen en natuurlijk later in het jaar op de grote rivieren in zowel Nederland, Belgie als in France. Bakken vangen is mijn streven voor 2014 en daar zal je toch echt de Fleveopolder voor uit moeten.

Afbeelding

De eerste vis van 2014 kwam dan ook van een rivier en was gelijk een prachtig exemplaar van 34 pond. Dat bedoel ik dus met bakken vangen. Al enkele weken hou ik een groot water in de gaten wat de windrichting, watertemperatuur en tijd van het jaar betreft . Vallen deze drie in de juiste combinatie samen, dan weet ik uit 16 jaar ervaring op deze binnenzee, dat het ieder moment los kan gaan. Een ding vergeet ik nog: Draaien en springen de karpers? Veel observeren dus... Als ik na de zoveelste visloze sessie de vissen zie draaien en springen, weet ik dat ik heel snel bollen te water zal moeten laten om de vissen vast te houden.

Afbeelding

Na twee dagen voeren is het dan zover. Samen met Rolff gaan we kijken of we de puntjes op de i kunnen zetten. Op de stek aangekomen nemen we al snel verschillende springers waar: Het gaat gebeuren! Twee hengels worden voorzien van de Magic 18 en 24 mm en per hengel worden de nodige bollen bijgevoerd. Rolff zit links van mij, zo'n 50 meter verder. Na de nodige springers blijft het toch erg lang stil, totdat in de late nacht de rechterhengel het uitgilt van mijn RX. Een vergroeide schub van een pond of 16 gaat gelijk weer retour. De eerste is binnen. Een uur later, het is inmiddels 5:40, loopt weer de 24 mm hengel af. Een prachtige spiegel van 24 pond.Het springen wordt ook steeds meer en ik zie een bak van een schub geheel uit het water komen, jammergenoeg buiten bereik.

Afbeelding

Inmiddels begint de tijd aan te komen dat ik naar huis moet, want er komen klanten langs. Als het kwart voor negen is en ik tegen Rolff zeg echt te moeten stoppen, zie ik een hele beste vis springen en deze keer wel op werpafstand. "Die ga ik voor negen uur vangen!" zeg ik tegen Rolff. Snel draai ik de 24 mm hengel binnen en gooi deze boven op de stek waar die bak het water uitkwam. De koffie is nog niet op en Rolff roept "Daar gaat ie". "Yes,yes,yes" roep ik terug en sta daar een beresterke vis te drillen, die maar lijn blijft afnemen van de AHAB molen. "Dit is een betere vis, maat" roep ik nog tegen Rolff. Na een geweldige dril kan Rolff de vis netjes landen. Het blijkt een beste spiegel te zijn en zal mijn maat moeten helpen om veilig met de vis over de basaltblokken te komen. De vis blijkt zwaarder dan gedacht en de Waymaster geeft 16 kilo aan. Dat is toch 32 pond! Yes, ook gelijk een Nederlands spiegelrecord voor mij. Snel de nodige foto's maken en inpakken.

Afbeelding

Nooit eerder heb ik zo mijn stek moeten verlaten terwijl de karpers aan het springen waren. Jammer, maar toch kon 1 mei voor mij niet beter beginnen. Ook Rolff had een paar prachtige vissen. Een paar mooie spiegels mogen op de plaat. Snel naar huis, bollen bakken, hahaha.

Arie
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-05-2014 19:43

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-05-2014 20:35

Jeetje wat worden er allemaal mooie bakken gevangen deze maand.... :o
Eerste sessie Maas en gelijk zo'n koi WTF??
Blijf zo door gaan allemaal 8)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-05-2014 20:43

Leuk verhaal arie en mooie vissen.
Tino what a beast :)
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

09-05-2014 20:55

Thnx Ben.
Mijn 1e sessie van het jaar, dit jaar heb ik niet veel tijd gehad om te vissen. Er is een mini Tino op komst dus druk bezig in huis de laatste tijd. Maargoed.... Volgend jaar hoop ik weer meer vistijd te hebben.

Mvg Tino
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-05-2014 21:19

Ik hoop deze maand ook wat te kunnen updaten en de eerste(n) op de mat te krijgen.
Midweekje Frankrijk, here we come.
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

09-05-2014 22:48

Ben bedankt voor je compliment.
Vangse
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

10-05-2014 09:13

Hoi Tino,
Wat een beste vis. Een oude vechtvis?
Wat een knik!
Mvgr.Aaron

Ho Ari,
Wat een mooie verhalen met prachtige vissen!
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

10-05-2014 13:44

Van de week het weer getrotseerd en niet zonder resultaat. Avondje vissen bracht oa deze enorm gave spiegel op de kant.

Afbeelding

8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
arjan van der griend
Berichten: 88
Lid geworden op: 30-12-2004 19:22

10-05-2014 17:07

Zo de eerste vis is binnen van het jaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

10-05-2014 19:08

zo de planning was van vrijdag tot zondag te gaan zitten.
vanmorgen ging om 5:15 mijn middelste hengel af en het was gelukkig droog
Ik mocht een (bijna) rijenkarper verwelkomen in mijn mat.
Na de standaard handelingen kon hij weer terug.
Hengels weer beaasd met Boedha Cellulaire en terug uitgevaren op de plek.
Om 10 uur melde zich de volgende ook op de middelste hengel
Weer een mooie spiegeltje alleen nu was het vrouwtje even weg dus moest ik zelf de foto maken.
weer uitgevaren en om 14:50 ging de linker hengel af hier mocht ik een mooi schubje verwelkomen.
Naar weer gescholen te hebben door de regen had ik er genoeg van
Ik heb leuk gevangen en had genoeg van om steeds de honden n de tent te laten.
dus we gingen opruimen.
Dimitrie Van der Veer belde mij toen we net begonnen waren met opruimen
Ging onder het gesprek weer de linker hengel af
Nu aangeslagen en over gedragen aan het vrouwtje
Nu is het jouw beurt.
Na een behoorlijk gevecht kon de karper geland worden
Ik tilde het net op en wist het al
Ja ja het vrouwtje heeft de zwaarste gevangen 12,6kg
Zeer trots op mijn vrouwtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

10-05-2014 19:58

Hoi Ron,
Leuk om weer een verslagje te lezen .
Regen of geen regen, jij gaat.
Beloning: visje voor jezelf en ook voor Patricia en natuurlijk is dan de zwaarste voor het vrouwtje :wink:
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Dries Dewitte
Berichten: 55
Lid geworden op: 09-07-2013 08:24

10-05-2014 21:26

Na een blank vorige week, zijn mijn broer en ik vrijdag 9 mei 2014 opnieuw gaan vissen. Door het stormachtige weer vertrokken we met weinig vertrouw richting het water. Bij aankomst bleek dat er geen enkele andere visser te bespeuren was. Alles uitladen en de lijnen klaarmaken. Na een half uurtje lagen alle lijnen in het water. Na een kwartier liep de eerste lijn reeds af. Na een korte maar krachtige dril, kon mijn broer deze karper verwelkomen.

Afbeelding

Nadat de lijn terug op zijn plaats lag kregen we na 10 minuten een snoeiharde fluiter op de stok waarop we een nieuwe dip uitprobeerden. Nu was het mijn beurt om de vis te drillen aangezien we hebben afgesproken om vis om vis te drillen. Helaas heeft deze karper de haak gelost.

Na een half uur een nieuwe run en aangezien de vorige karper had gelost is het nogmaals mijn beurt om de vis te drillen. Bij het onthaken van de vis loopt een andere lijn af, dus mijn broer slaat deze aan. Daar stond ik dan met de karper. Ik heb deze karper dan maar even in een bewaarzak gestoken (dit proberen we altijd tot een minimum te beperken). Na een stevige dril van 20 minuten mocht mijn broer een mooie spiegel karper verwelkomen, waarna deze vis rap werd teruggezet om de eerder gevangen karper uit de bewaarzak te halen.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna kregen we echter geen rust aangezien we bijna onmiddellijk na het terugzetten van de 2 vissen opnieuw een run kregen op de hengel met de nieuwe dip. Na een mooie dril, mocht ik deze karper begroeten.

Afbeelding

Hierna de 3 hengels opnieuw op zijn plaats gelegd. Nu kregen we toch wat rust, maar na 45 minuten opnieuw een fluiter op de hengel met dip. Mijn broer was wederom aan beurt en na een toffe dril mocht hij opnieuw een mooie spiegel karper op de mat verwelkomen.

Afbeelding

Nadat de lijn opnieuw in op zijn plaats lag, kregen we op dezelfde hengel een nieuwe run en kon ik deze karper op de mat brengen.

Afbeelding

Hierna hadden we wederom geen tijd om de lijn op zijn plaats te leggen aangezien de volgende vis zich reeds melde, ditmaal op een popup. Na een korte maar krachtige dril konden we deze karper begroeten.

Afbeelding

Na een half uurtje nogmaals een run, waarna ik na een lastige maar korte dril deze mooie karper op de kant kon brengen.

Afbeelding

Hierna besloten we deze hengel op te ruimen alsook te beginnen met het opruimen van de bedchairs en de tent. Toen de tent half opgeruimd was opnieuw een fluiten waarna mijn broer na een korte dril deze vis kon vangen.

Afbeelding

Toen we bezig waren een foto te maken van deze karper, kregen we opnieuw een run. Na opnieuw een korte dril konden we deze karper verwelkomen.

Afbeelding

Hierna hebben we verder opgeruimd. Wat we dachten een moeilijke sessie te worden door het stormachtige weer, bleek een sessie te worden waarvan we alleen maar konden dromen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-05-2014 22:44

prachtige vissen zie ik voorbijkomen, weer. Gefeliciteerd mannen en dame! :)
Grtz
Gebruikersavatar
arjan van der griend
Berichten: 88
Lid geworden op: 30-12-2004 19:22

11-05-2014 10:12

Dank je frenk, zeg dat wel er komen zeker weer een hoop mooie vissen voorbij gefeliciteerd mannen en vrouw.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

11-05-2014 13:09

mooie spiegel GROTE griend :D :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

11-05-2014 15:57

Na een rotsessie op donderdagavond->3 keer vast en lijnbreuk(niet door karper) vanwege takken onder water op een stek die ik 3 weken geleden ook al eens beviste zonder enig probleem vandaag eindelijk weer eens succesvol,heb er 2 kunnen vangen en helaas 1 gelost.Spiegel van 69cm en 6kg en een fraaie schub van 78cm en 7kg die voor een stevige dril heeft gezorgd.
Geen bakken maar toch blij dat er weer eens wat op de mat is gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars