Maart keert zijn staart! Wie vangt de eerste?

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
thomas immink
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-02-2014 17:48

12-03-2014 20:07

Afbeelding

Afgelopen zondag nog deze mooie bonus vis weten te vangen!
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

12-03-2014 22:04

mooie en bijzondere vangst Thomas, maar ook die schub is niet verkeerd!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-03-2014 22:30

Goed bezig, Thomas, mooi begin van 2014, een 30-er en een koi.
Rick Acker
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-09-2009 20:11

14-03-2014 00:26

Vandaag weer een mooi dagje!

Na een klein half uurtje de eerste, de tweede een uurtje later en uiteindelijk net voor t donker nog een bak van een zeelt! Kan slechter zo halverwege Maart!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M.v.g. Rick van den Acker
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-03-2014 06:49

Toppie!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

15-03-2014 10:14

:D yoooo de eerste 2 vissen zijn binnen voor 2014 ondanks volle maan en een zeer koud gemeen windje!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

15-03-2014 13:07

Ook weer 1 nachtje gemaakt.
Ik zat al komen er vrijdag middag meer vissers bij links en rechts van mij.
Ik dacht nou dat zal niet veel meer worden omdat ik gewoon dicht gevist werd.
tegen het schemer aan beaasde ik mijn rigs weer met mijn favo Bol Asian garlic
na het uitvaren van de rigs rondom elke hengel nog wat bollen gestrooid
Nu was het afwachten.
later die avond zag ik 2x een karper rollen op de stek van mijn middelste hengel.
Om 0:45 ging die hengel ook af
Na een flink gevecht omdat ik 10 m uit de kant lag kreeg ik hem op de mat.
Het was een oude bekende van me
helaas is die flink beschadigd onderbek was een stuk smaller zijkanten volledig weggescheurd
ook had hij een bult aan de zijkant (laten vallen?)

de weger bleef hangen op 16,7kg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-03-2014 14:02

100 punten Mark, zelf zou ik zulke vissen ook niet meer lastig willen vallen. Had een mooi watertje voor de pen en de korst, maar nadat er klootzakken aan het rossen waren geweest, ving ik ineens papegaaienbekken waar de tranen je van in de ogen schieten. Ik maak dan uit respect voor die mishandelde vissen de keus om daar niet meer te vissen.

Om maar even het woord respect in het juiste perspectief te plaatsen.

Ik zie dan ook totaal geen aanval of disrespect in de woorden van Mark, eerder in de reacties daarop.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

15-03-2014 14:31

mark bres schreef:Hallo Ron,

Ik heb net jou foto,s weer bekeken maar de slechte staat waarin de meeste door jou gevangen vissen zich verkeren kun je je miss beter afvragen of je die wel moet publiceren op een openbaar board?
Ik persoonlijk zou een zodanig toegetakelde vis gelijk weer aan het water retourneren en balen van de vangst, en na meerder van dit soort vissen gevangen te hebben dit water de rug toe te keren.(maar ik ben jou natuurlijk niet)
Kijk het kan een keer gebeuren dat je een beschadigde vis vangt maar het grootste deel van de vissen die jij hier plaatst is dusdanig beschadigd dat je je vraagtekens kan plaatsen of je uberhaupt op een water wilt gaan zitten met zo een hoog percentage beschadigde vissen .
Ik hoop dat je mijn commentaar is niet ziet als een persoonlijke aanval maar ziet als opbouwende kritiek waar je wat mee gaat doen :wink:

Ik heb mijn eerste nacht sessie dit jaar (als verwacht)overigens op een paar dikke Brasems na dan :oops: geblankt .

Gr,

Mark


Hallo Mark
het water links laten liggen omdat er veel gevist word en evt wel eens een beschadigde vis tevoorschijn komt (dit is op het water wat Jeffrey bedoelde ) is op dit water een klein percentage.

Op het andere water waar ik dus mijn laatste vangst gedaan heb is het heel anders
daar komen de meeste beschadigde vissen vandaan die ik vang.
Je moet eens weten hoe ik bezig ben geweest om de dagkaarten en weekkaarten weg te krijgen bij de vereniging.
om maar niet vissers op dat water te krijgen die niet weten wat ze doen
Flink zuipen en blowen op dit water is vragen om problemen
Dit water bevat zeer veel obstakels veel vissen er vol tegen aan en worden gewoon niet wakker als ze beet krijgen
gevolg vissen zwemmen zich vast
Zoals je kan lezen vind ik het ook erg dat die vis er zo uitziet.
Ik vis op dit water al meer dan 20 jaar dus ken de meeste van tijden terug.
Het water ligt in een rustige omgeving(waar ik mijn rust kan vinden)
En in deze regio stikt het van de wateren maar helaas ook van de verenigingen
En omdat ik geen geldboom heb hou ik het zo
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

15-03-2014 15:45

ben al een tijdje niet meer hier geweest, er is nog niks verandert... deze afdeling kunnen ze beter zeveren op datum noemen...

Ron, ik zeg goed bezig! ik ken het water ook (via peter) en weet wat voor zooitje ongeregeld het daar soms is/was... ik kan me nog herinneren dat er matrassen e.d. naar de stekken werden gesleept door mensen die daar voor de lol een keer een hengeltje komen gooien en er ondertussen op de kant een heel feest proberen te bouwen... de regel dat je alleen nog onder je paraplu mocht slapen en geen tenten meer mee mocht nemen veranderde al een groot deel toendertijd... goed dat er nog mensen zijn die er iets aan willen doen want er zwemmen vele mooie vissen!!

en mark... ga toch vissen jongen!!
robertino smith

15-03-2014 20:16

Ron van Houtum schreef:Het was een oude bekende van me


allo misschien de foto van de schub van voorheen plaatsen (misschien data van eerste keer gevangen tot terugvangst( gedubbeld/ trippeld, gewoon intresse :roll:)!!! ), scheelt weer discussie, kan men gelijk zien hoe die eruit zag met onderlip en zijkanten!

mvg.
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

16-03-2014 04:18

Ron,

Verdedig je niet, en hou de eer aan jezelf. Jij vangt mooie vissen. Ik heb nog geen enkele toegetakelde vis in jouw handen gezien. Dat men zich focust op de inperfecties van jouw vangsten is meer zelfreflectie waarbij men graag inhaakt en gebruik maakt van een pijnlijk onderwerp waar mee men zelf veel aandacht kan krijgen en een vals gevoel van saamhorigheid kan creëren.

Gewoon lekker doorvissen, ik zie je mooie vangsten wel weer voorbij komen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

16-03-2014 16:34

Hallo Ron,

Je hoeft je niet te verantwoorden voor het feit dat veel van de door jou gevangen vissen verminkt zijn hoor,ik snap ook wel dat jij daar niet persoonlijk verantwoordelijk voor bent.
Ik vind het alleen niet zo slim(en niet mooi) om foto,s van zulke vissen op een openbaar board te plaatsen.
Volgende keer zal ik trouwens ook gezien de verontwaardiging bij een groot deel van de mensen op mijn reactie naar jou toe het afhandelen via een pb



Bas,

Ik zit nu op mijn werk vissen wordt dus lastig...miss moet jij ook eens gaan vissen dan hoef je ook niet op mij te reageren :o


Robert,


Bedankt voor je psychologische analyse maar reflecteer je mijn reactie niet op je zelf aangezien jij schijnt te weten waarom ik mijn reactie op Ron geplaatst heb?(hoop jij nu niet op positieve bijval met je reactie en dus aandacht?)
Wanneer het mij om aandacht gegaan zou zijn dan is het mij om negatieve aandacht te doen omdat ik weet dat wanneer je hier vooral in deze topic kritisch bent je louter negatieve reacties terug kan verwachten..
Dit is ook de reden dat ik lang heb getwijfeld om een reactie te plaatsen naar Ron toe,heb de laatste paar jaar meerdere keren op het punt gestaan een reactie te plaatsen maar heb dit niet gedaan ivm de te verwachten negatieve reactie,s.
Ga de foto,s van Ron die hij hier geplaatst heeft de afglopen jaren maar eens terug halen dan kun je zien dat het plaatsen van beschadigde vissen geen incident is.
Maar goed jij vindt het mooie vissen,geniet er van zou ik zeggen...

Ga trouwens niet meer reageren daar deze topic daar niet voor bedoeld is!


Gr,

Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 16-03-2014 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-03-2014 17:16

Twijfel om te reageren, maar doe het toch.
Ik bekijk dit topic regelmatig, maar reageer hier zelden. Plaats zelf geen foto,s om meerdere
redenen.

Ik snap allebei de kanten van het verhaal. Een verminkte vis op de foto heeft liever niemand,
maar het is helaas wel realiteit op veel water.
Ik wordt ook wel eens moe van zulke foto,s, maar daaraan tegen ook wel eens van het kommentaar
van mensen.
Ron geeft een plausibele verklaring, wat voor veel mensen OOK realiteit is.
Kijkend naar mijn visserij> Fiets & karretje. Mijn actieradius is dus zeer beperkt.
Als ik vis ,probeer ik het zo veilig mogenlijk te doen, en ruim 25jr ervaring maakt risico-inschatting
ook wat makkelijker. Tevens schroom ik niet om een stek onbevisbaar te verklaren voor Mezelf,
of met een plat geknepen weerhaak te vissen.
Ook probeer ik daar waar mensen vatbaar zijn voor gevaren/risico,s ,te behouden om zo
langer te vissen en/of aanpassingen te doen
Veel mensen zijn niet vatbaar voor redenen , aangezien de foto,s en ponden
schijnbaar belangrijker zijn :(
IEDERE visser brengt onbedoeld schade aan, het is onze taak om dit te beperken :wink:
Een losschieter heeft een ieder wel eens, maar de gevolgen hiervan zijn niet altijd bekend.
Zou zomaar een scheur opgeleverd kunnen hebben :cry:

Toch ontkom ik er ook niet aan om dit soort vissen te vangen, al zie ik het liever anders
Had ik de keus, dan zou ik het proberen te vermijden, daar alleen ponden wegen maar een klein
onderdeel is van mijn visserij.
Vorig jaar had ik het genoegen om 3 nachten op een grote rivier te vissen, en behalve een baars op
de dropshot hengel geen piep gehad. Ik had 6 geleende karperbladen meegenomen, en heb er maar
2 gelezen, aangezien ik met vissen bezig was. :wink:
Lag de rivier op 10-15km van mijn huis, had ik het wel geweten, maar 60km fietsen vind ik net
te ver :lol:

Begrip is a big part of life toch?

Mvg, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-03-2014 23:02

Ron heeft een stalker :lol:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

17-03-2014 09:03

Dit weekend weer gevist wel vis gevangen helaas geen karper :(.

Ik moest het doen met een HELE kleine brasem waar ik meer moeite mee had om de boilies eruit te halen dan de haak. En met een HUGE brasem waar ik dan toch stiekem wel een beetje blij mee was.
Kreeg een beetje het idee dat ik de kleinste en de grootste van het kanaal had XD hahaha.
--> Bijde gevangen op een rig met 2 10mm boilies.
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

17-03-2014 10:40

Heb 2 dagen heerlijk in de Biesbosch zitten Blanken ,overigens wel genoten hoor het is een prachtig natuurgebied ,en ik lieg als ik zeg het maakt me niks uit dat ik niks gevangen heb. Maar goed het is in de kop al voorjaar alleen onder water denken ze daar net nog effe anders over :lol:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

17-03-2014 16:57

Hier zaterdag helaas ook weer geblankt.
Had een ander water uitgekozen vanwege het betere weer maar toch noppes.
Word weer zoeken voor volgende week.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Rico Junge
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-03-2014 08:46

18-03-2014 09:11

Eerste vissie van het jaar is binnen wel ruim 6 uur op moeten wachten maar het was et waard.
Afbeelding
En natuurlijk staat ik weer met men ogen dicht op de foto.

Maatje van me heeft ook geluk gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dion van wingerden
Berichten: 38
Lid geworden op: 30-06-2008 21:47

18-03-2014 11:14

Gisteren erop uit getrokken om weer een nachtje te gaan vissen.
Gelukkig was de gekozen stek vrij bij aankomst, dus kon ik in alle rust opbouwen. De wind stond goed en het weer was prima. Met vol vertrouwen gingen de lijnen rond half 6 te water. Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste aanbeet zich meldde. Jammer genoeg loste ik de vis al na een paar seconden.. Om een lang verhaal kort te maken. Ik los 2 vissen al na enkele seconden, en 2 vissen verspeel ik op de rand van het talud... 1 daarvan was vermoedelijk één van de grotere vissen van het water. Extra zuur dus, dat zal de komende weken nog blijven knagen.. Gelukkig weet ik 's ochtends vroeg nog een uitzetter te vangen, die toch nog 10.8 kg op de schaal klokte. Ondertussen was het een uur of 11 toen ik een paar piepen op de linkerstok kreeg. De top trekt krom en ik pak de hengel op. Na een stevige dril heb ik de vis eindelijk onder de kant, maar nog steeds niet gezien.. Een laatste poging naar links en ik zie een glimp van z'n staart. Een steur??!!! Waaaaah ssuper kickuh! En dat op een water van bijna 80 ha. waar er misschien maar een handje vol van zwemmen!! De steur meet 105 cm bij 8.8 kg en is de tweede pleister op de pijnlijke wonden van de vorige avond..

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

18-03-2014 12:26

De eerste Maasbuffel van het seizoen is ook weer binnen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-03-2014 17:20

Mooie vangst :D
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-03-2014 01:39

Dion , jammer van de verspeelde vis !
Tog nog een kleine troost .

wim congrats met de eerste van waarschijnlijk jou kennende velen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-03-2014 04:55

Toch weer mooie karpers op de kant, en eensteur!!!!! (en enkele brasems :) )
Bart Korten
Berichten: 13
Lid geworden op: 26-01-2014 21:10

20-03-2014 09:02

Wat een bak Wim