Vangsten december 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

21-12-2013 14:56

Gisteren een nachtje gepakt samen met Stefan Broks
in de avond om 23:30 kreeg ik een langzame oploper die resulteerde in een run
Ik had de vis even vast en los helaas
onderlijn doormidden.
Liggen wat blokken muur in het water

Alles weer beaast en terug gevaren met de boot.
vanmorgen om 9 uur krijg ik op de andere hengel een paar piepjes en ook ging het verder over op een run.
deze kreeg ik gelukkig wel aan de kant

Een schitterende puntgave spiegel

Afbeelding

Afbeelding
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

21-12-2013 15:59

Mooie vis!
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

21-12-2013 16:19

Vanmiddag nog even naar een dorpsvijver geweest....
Afbeelding
Gr.
Edward
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

21-12-2013 16:39

Er komen een aantal zeer mooie vissen voorbij, lekker man!
Stefan chique platen zeg!
Edward en Ron wat een gruwelijke spiegels zeg!

Zelf heb ik ook niet stil gezeten de afgelopen tijd, helaas toen ik 2 weken geleden bij het water aan kwam lag het helemaal dicht gevroren.. Een paar dagen later en een aantal zonuren verder stond ik weer aan het water. Gelukkig lag het weer open maar ik moest niet vergeten dat het ijs er pas net af was en de watertemperatuur gewoon veelste koud zou zijn. Met dit in mijn achterhoofd heb ik de hengels beaast en ze op de diepere spots gelegd. Maar dit mocht niet baten, ik heb geen enkele piep gekregen en ook onder het observeren heb ik helemaal niets waargenomen. Dit moest anders!! Gelukkig werkte de temperatuur een beetje mee, en was het ook voor mezelf een stuk aangenamer.

Ik heb gekozen voor een totaal andere aanpak als de vorige keer, ik ga gewoon met strakke lijnen zonder toplood vissen, dit voor een betere beetregistratie omdat de aanbeten die kwamen voordat het ijs er lag steeds maar enkele piepen waren. Wat er toen gebeurde had ik niet verwacht ik had 1 hengel onder de eigenkant doorlopen om hem in het uiterste hoekje onder wat bomen uit de wind neer te leggen. De lijn liep nu zo'n 3 meter uit de kant over een stuk van ongeveer 25meter, zodat ik het mooi in de gaten kon houden mocht er wat gebeuren en er gebeurde wat. Ik denk dat ik in een paar uur tijd wel 5x hele rustige kolken rondom mijn lijn heb weg zien gaan zonder ook maar een enkele piep te krijgen, en dat met een gevoeligheid van +6!! Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit karper geweest is, want de kans dat het steur was is ook aanwezig. Met mijn andere hengel ben ik gaan zoeken, om de 45-60minuten verlegden ik deze hengel. Gelukkig kreeg ik na de 4e keer dat ik hem verlegden een aanbeet ofja aanbeet? me swinger ging zo'n 5centimeter naar boven toe om vervolgens niets te doen. Ik scheen met mijn hoofdlampje op de top van me hengel maar ook nu bewoog die helemaal niet, ik twijfelde om hem aan te slaan. Maar toen ik binnen 5 minuten weer 2 piepen kreeg heb ik de hengel toch maar een tik gegeven. Gelukkig voor mij voelde ik een lichte weerstand en was het de juiste keuze om aan te slaan. Tot onder mijn eigen kant deed die helemaal niets en kon ik hem zo binnendraaien, daarna is de vis 1x naar links gegaan en kon ik het net binnen 3 minuten onder een steur steken. Ik baalde lichtelijk, maar was toch ook blij dat ik vis had het kon zomaar te laatste van het jaar zijn. De foto's waren met de zelfontspanner gemaakt.
Afbeelding

De sessie hierna was samen met Nick, na besproken te hebben hoe we het gingen doen hebben we omstebeurt een stek gekozen. We hadden er beide veel zin in en Nick had er een goed gevoel over nadat er tot 2x toe vis draaide in een straal van zo'n 15meter van zijn stek. Iniedergeval al meer activiteit als de voorgaande keren dat is een goed teken. Toen ook mijn hengels in lagen kon ook het wachten voor mij beginnen. Ofja wachten eerst even de stek wat opruimen en genieten van de enkele vissen die het wateroppervlak in beweging laten komen. Ik zette mijn geld in op mijn rechter hengel, toen ik eigenlijk uit het niets na een half uur vissen 2 piepen kreeg op mijn linker stok. Ik liep naar mijn hengel toe en bleef er even langs zitten om te kijken of de hanger of top nog iets deed. De hanger sprong vol tegen de blank van mijn hengel aan en in een reflex pakte ik met mijn rechterhand gelijk de hengel op. Dit was zeker karper, de vis bleef kracht zetten en zwom heel rustig verder, wat een supergevoel is het toch altijd om de slip rustig te horen tikken. Na een 10-tal minuten was de vis onder eigen kant en bleef die lekker doorgaan, toen we hem voor de eerste keer zagen was de vis wat kleiner als we dachten maar who cares! vis is vis! Enkele minuten later kon Nick de vis scheppen.
Afbeelding

Nadat ik mijn hengel weer heb beaast en klaar heb gemaakt om terug op de stek te gooien, krijg ik een fluiter op rechts. Ik leg mijn hengel neer en pak gauw mijn andere hengel, op het moment dat ik hem oppak buigt mijn top mooi door en begint mijn slip te lopen en dat op zo'n 120meter afstand half December. Ik probeer de vis te blokken en loop een stuk naar links toe om de vis niet naar de bomen te laten zwemmen. De vis denkt hier gelukkig hetzelfde over en kiest ervoor om naar me toe te zwemmen. Na hier nog een aantal minuten rond te zwemmen geeft de vis het op en kan Nick het schepnet onder een mooie schub steken. Op de mat vallen ons 2 dingen op ook deze bek is weer helemaal punt en punt gaaf, en de buik van de vis is helemaal wit. Op de foto's is dit minder goed te zien, maar wat een schitterende kleuren zeg.
Afbeelding

Hierna heb ik gauw mijn linkerhengel terug op de stek gelegd en mijn rechter hengel opnieuw beaast. Ik koos ervoor om mijn rechter hengel dit maal onder eigen kant te houden en niet meer de boot in te gaan. Dit om het water niet meer te verstoren, en voor mijn eigen veiligheid want het was inmiddels helemaal donker en wil het niet riskeren om helemaal nat te worden in me speelgoedbootje, als deze langs de stenen onder eigen kant schuurt bijvoorbeeld. Wat een superstart de hengels lagen er beide nog geen half uur in of ze zijn er alweer uit. Door de adrenaline heb ik het gelukkig niet zo koud als Nick die naast me zit te bibberen. Maargoed, we moeten er iets voor over hebben toch? Enkele minuten later kwam het in me op om toch maar even mijn schepnet in elkaar te zetten en mijn onthaakmat klaar te leggen. Ik til mijn net op en denk huh? Deze was helemaal aan elkaar gevroren net zoals er ijs op mijn onthaakmat stond. Toen snapte ik eigenlijk pas hoe koud het werkelijk was.
Afbeelding

Hierna bleef het akelig stil op enkele piepen bij Nick na. Na lekker gegeten en gelachen te hebben krijg ik anderhalf uur later ongeveer een rustige oploper op mijn linker hengel gevolgd door een rustige run. Ik pak mijn hengel op en krijg er enkele zware bonken op, de vis neemt het hazen pad en zwemt rustig maar zelf verzekerd door. Ik had vrij weinig in te brengen totdat ik de druk wat opvoerde en weer wat meters lijn begon in te halen. Toen de vis even later onder mijn eigen kant was bleef die maar diep en kregen we niets van de vis te zien. Hij bleef maar onder de top van links naar rechts zwemmen en bleef vrij diep. Dit kon wellis een bak zijn zeiden we tegen elkaar, Het werd steeds spannender de dril duurde nu al ongeveer 15 minuten. Mijn vingertoppen stonden op het punt om af te sterven zo koud waren ze. Toen kwam de vis boven en zagen we een mooie schub voorbij komen, die er nog geen zin in had en nog maar is het wijd op zwom, gelukkig lagen hier geen obstakels, enkel links van mij lagen wat wortels van bomen die ooit zijn afgezagen. Hierna kwam de vis moe gestreden terug en kon Nick het net onder een mooie schub steken na een dril van ongeveer 20 minuten.
Afbeelding

Hierna hebben we nog een klein uurtje door gevist maar hebben we helaas niks meer gevangen.
Maar mij hoor je niet klagen! Wat een voldoening geeft dit, na alle tijd en kracht die erin is gestoken om ook nu nog vis te vangen.
Aan iedereen die nog gaat veel succes!

Fijne feestdagen en een gezond en visrijk 2014 alvast toegewenst iedereen:)
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

21-12-2013 17:38

Hallo Ron,
Om met. een hele mooie vol schub spiegel je seizoen af te sluiten is top!!
Gewicht doet er dan niet meer toe.
Wens je veel van deze momenten in 2014.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-12-2013 16:33

Ron nogmaals! wat een gruwelijke spiegel!! wat was ik blij dat ik hem mocht scheppen en op de gevoelige plaat mocht zetten, owja sorry dat ik het koud had en de foto's van de andere kant wat wazig zijn :oops:

Luuk,

Lekker bezig pik! je hebt een topjaar het was jou feestje! nu is het tijd om lekker te genieten van je topjaar! well done
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

23-12-2013 13:19

Mooie vissen allemaal! En die spiegel is echt een prachtbeest!

Afbeelding
John v\d Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-11-2011 17:55

23-12-2013 22:28

Mooie vis Max.

Super zo'n december vis!
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

25-12-2013 00:29

@Broks, thanks maat! Het hele jaar door geniet ik, weer of geen weer, blank of geen blank ik heb het plezier in het vissen weer helemaal terug. Heb veel geleerd het afgelopen jaar, ben op me bek gegaan maar ook door blijven zetten. Dacht je het gevonden te hebben en liep het lekker viel het opeens helemaal stil. Afgelopen jaar inderdaad veel mooie momenten gehad, maar ook momenten om van te janken. Maar juist van die momenten leer je.

@Michiel, mijn afsluitvis moet hopelijk nog komen!

@Max, mooie vis man!



Zondag morgen op me gemakje even wat eten en drinken gaan halen, om vervolgens me maatje op te halen en door te rijden naar het water. Na alle keren voeren, observeren en vissen gaat dit blindelings. Aangekomen aan het water werd er eerst gekeken of we ergens wat vissen konden spotten, dit was niet het geval dus ging ik op mijn stekkie zitten waar ik al enige tijd aan het voeren ben. (mijn stekkie daar bedoel ik niet mee dat die stek van mij is, iedereen mag er vissen) Tegen een uur of 3 waren de hengels uitgevaren en wel en kon het wachten beginnen. Toen het inmiddels hevig was gaan regenen kreeg ik 1 enkele piep op mijn linkerstok, een aantal minuten later kreeg ik ook 1 enkele piep op mijn rechter stok gevolgd door nog 1 piep. Ik vertrouwde het niet en was toch maar even gauw gaan kijken, ik had niet voor niets dat regenpak aan toch! Na een aantal minuten bij mijn hengels gezeten te hebben stond ik op het punt weer lekker in mijn tentje te gaan zitten. Niet dus! Het kwam opeens met bakken uit de hemel gevallen, dat het niet meer normaal was. Ook net op dat moment schiet mijn linker hanger omhoog gevolgd door een rustige run, ik til mijn hengel op maar hoor nog steeds mijn pieper piepen, welleswaar niet zoals bij een run maar toch. Ik dacht bij mezelf hoe kan dat nou weer?? Maar op datzelfde moment kijk ik naar rechts en zie dat mijn rechter hanger ook tegen mijn pieper staat maar verder niets meer doet. Omdat mijn maat gauw zijn spullen in mijn tent aan het zetten is i.v.m. de hevige regen sta ik er alleen voor. De rechterhengel lag niet in de buurt van obstakels vandaar dat ik deze eerst een rustig tikje heb gegeven en weer heb terug gelegd. De dril van de andere vis stelde gelukkig niet veel voor en deze was zo binnen. Ondertussen was ook mijn maat klaar en die heeft gelijk de geschepte vis overgenomen van me, zodat ik lekker verder kon met de andere vis. Deze vis voelde stukken beter aan als de vorige vis en vocht voor wat die waard was, ik dacht yes bij mezelf! Na een 10-tal minuten kan ik een glimp opvangen van de vis en kan ik al zien dat het een schub is. Ik ben zo'n 30-40meter richting de vis gelopen om er dichter bij te kunnen komen, de schub heeft nog steeds geen zin om op te geven en neemt nog een aantal runs. Ik hoor me maat roepen: en en?? is het een bak?? Ik negeer het en focus me volledig op de vis, nadat deze nog een aantal minuten de kant is afgezwommen vindt hij/zij het wel welletjes en verschijnt moegestreden aan het wateroppervlakte. Ik roep yes na me maat en hij weet dat de vis geschept is. Ik ben zeer blij om zo snel al 2 vissen te vangen en heb het gevoel dat de vissen zich rondom mijn stekken ophouden. Met 1 vis was ik natuurlijk ook tevreden geweest, maar een dubbelrun eind december? Nee dat had ik absoluut niet verwacht. Er worden een aantal plaatjes geschoten en ik kan mijn geluk niet op, manmanman wat ben ik blij.
Afbeelding

Gauw maak ik vast 1 hengel klaar om uit te varen, ik kies ervoor om minder te voeren maar wel compacter. Hiermee hoop ik sneller een aanbeet te kunnen krijgen. De manier van voeren speelt in mijn ogen zeker wel een rol, het kan je zomaar vissen kosten of extra opleveren. Op het moment dat ik aan me 2e hengel begin krijgt mijn maat een aantal piepen, we roken even een peuk en kijken of er nog leven in gaat komen. Nu gauw mijn hengel weer klaarmaken en uitvaren, maar zo ver komt het niet. Op het moment dat ik mijn aas aan de hair wil doen krijg ik een aantal piepen. En nog een aantal piepen heel rustig zie ik mijn hanger oplopen om vervolgens tegen mijn pieper stil te gaan hangen. Ik twijfel geen moment en pak de hengel uit de steun, op het moment dat ik mijn hengel in mijn hand heb wordt deze gelijk krom getrokken en kan het drillen beginnen. De vis zwemt zeer rustig om vervolgens op gang te komen, hij wil recht op de boomwortels afzwemmen die er nog in het water liggen. Ik verhoog de druk wat en weet de vis de andere kant op te krijgen. Nu kan ik de vis mooi op open water afdrillen en hoef ik me nergens zorgen om te maken. Ook deze vis belandt veilig in mijn schepnet en weer kan ik mijn geluk niet op als ik zie wat voor knik deze schub heeft! Zo zie ik ze graag!
Afbeelding

Even later ben ik mijn hengels aan het klaar maken, als ik plotseling mijn onthaakmat voorbij zie vliegen zo het water in. Stom om hem niet vast te leggen, maar gelukkig konden we er beide wel om lachen. Nadat ik mijn hengels heb uitgevaren roei ik gelijk door om mijn onthaakmat te zoeken. Gelukkig zie ik hem al vrij gauw liggen, en bespaard me dat een hoop gezoek. Op het moment dat ik terug wou varen zat de boot opeens vast, gelukkig heb ik hem los kunnen krijgen met een beetje hulp van de roeispanen en me maat. Opeens hoor ik een aantal piepen en toen niets meer, vervolgens hoor ik niets meer maar zie ik wel een lampje knipperen. We kijken elkaar aan van huh?! Eenmaal bij de hengels aangekomen staat mijn lijn snaarstrak en dat terwijl ik hem weer pas net had uitgevaren. En wat blijkt ook me maat heeft beet, dus weer een dubbelrun! Na alweer een stevige dril komt er een oude bekende spiegel boven, begin dit jaar heb ik haar/hem ook al eens gevangen. Het is een zeer mooie vis, al zeg ik het zef.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

25-12-2013 12:48

Lekker bezig Luuk, klasse!!!

Die spiegel komt mij ook bekend voor :P
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

25-12-2013 12:53

Lekker bezig Luuk! vet!

Fijne kerst iedereen!!

Afbeelding
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-12-2013 15:05

Net terug van 3 nachten afzien onder een pluutje, slaapzak vergeten..... Het was al te laat om terug te gaan dus heb ik onder onthaakmatten gelegen, voeten in mijn tas gepropt etc.. ouderwets gezellig dus... tot mijn grote vreugde kreeg ik toch nog een gierende fluiter....

Afbeelding

Tight lines in 2014!!
Onno Tool
Berichten: 27
Lid geworden op: 29-12-2007 09:58
Locatie: Hellevoetsluis

26-12-2013 00:30

3 nachten sterven van de kou, maar wat een prachtig visje!
Ik ben een peppie
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

26-12-2013 14:16

Vanmorgen nog even snel weg geweest.
Resultaat: 15kilo schub.
Lekker begin van 2e kerstdag 8)
Afbeelding
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-12-2013 15:25

Lekker hoor Edward, dat zijn de betere eindejaarsbonussen :lol:
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

28-12-2013 17:11

Gisteren nog even terug geweest naar de dorpsvijver.
Binnen 20 minuten 2 mooie vissen op de kant liggen, waaronder een spiegel van 13kilo.
Elke keer komen de aanbeten tussen 11:00 en 13:00.
Ervoor en erna is het stil.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar we hebben nog een paar dagen te gaan dit jaar 8)
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Remond Dijk
Berichten: 28
Lid geworden op: 09-01-2012 21:22
Locatie: Kampen

28-12-2013 22:56

Prachtige vissen zie ik langskomen heren, top!

Drie maal is scheepsrecht zeggen ze wel eens... Toch een stek gevonden waar de vissen nog in waren voor een robbertje stoeien! Waarschijnlijk de laatste vangsten voor 2013 maar het was een aangename opsteker. Op naar 2014!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

29-12-2013 12:26

Afbeelding

wintermaaskarper, superblij mee
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

29-12-2013 13:39

Wim, gvd ik ben stront jaloers! :oops: Wat een pracht plaat. Goed bezig man. Alle andere vangers natuurlijk ook lekker bezig.
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

30-12-2013 19:33

@Laurens, respect man en ook een mooie schub!
@Edward, schitterende vissen gefeliciteerd.
@Wim, lekker man. Schitterende vis!!
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

31-12-2013 10:49

Na de vorige sessie gingen we de volgende dag vol vertrouwen terug. Het was windkracht 6 zeiden ze, ik zeg tegen me maat het valt me mee dat we nog geen daken hebben zien vliegen onderweg en mee dat ik dat zeg vliegt het dak van een oude schuur eraf. We kijken elkaar aan van woww whatthefuckk!! Ik zal de volgende keer maar me mond houden. Eenmaal bij het water aangekomen worden de spulletjes opgezet, ik leg me hengels op de steun en als ik me omdraai om me rigs uit me tas te pakken denk ik bij mezelf huh? hier lag toch nog wat meer net? En dan zie ik het mijn foudraal vond het nodig om vliegles te nemen, helaas is die niet geslaagd en eindigde die een stukje verderop in een sloot vol met water. Aii dat gaat nog wat worden vandaag. Nadat alles in orde is gemaakt wordt het tijd om me lijnen uit te varen. Wat viel dat vies tegen zeg, daar zit je dan in je speelgoedbootje met windkracht 6 en regen. Met regelmaat werd de voorkant van me bootje opgetild door de wind en was ik steeds opgelucht dat ik er nog in zat. De terugweg ging in record tempo en maakte gelukkig wat verloren tijd goed van de heen weg. Na 2 a 3 uur krijg ik gelukkig de verlossende aanbeet, yes we zijn van de 0 af. Op 120meter afstand ongeveer blijft deze vis maar gaan en ik heb niets in te brengen. Hij blijft lekker rustig op ze dooie gemakje door zwemmen alsof die niet doorheeft dat die gehaakt is. Gelukkig mindert de vis even later gas en kan ik ervoor zorgen dat de nodige meters lijn weer terug op mijn spoel terecht komen. Ik ben blij als de vis na ongeveer 10 minuten nog maar een kleine 25meter van me af is, en weg van de obstakels. Een 5-tal minuten later kunnen we het net onder een mooie schub schuiven. Even snel wat foto's knippen en de vis wegen en ze mag weer zwemmen.
Afbeelding
Inmiddels is het alweer 12uur als de hengel weer op het vertrouwde plekje ligt, dan ben je eindelijk op je stek en voor je het weet ben je weer 5meter terug uit geblazen en kun je je rig dus nog niet fatsoenlijk droppen. Een half uur later krijg ik een aantal piepen op mijn andere stok en zie ik de swinger heel rustig naar boven klimmen, ik twijfel geen seconde en pak mijn hengel op. Het lijkt wel alsof er een brasem aanhangt, toch zet ik mijn slip voor de zekerheid wat losser onder de kant en dat bleek maar goed ook. De vis nam uit het niets een belachelijke run, helaas was dit ook het enige wapenfeit van deze dril. Een paar minuten later mag ze weer terug naar haar vertrouwde omgeving.
Afbeelding
De rest van de middag blijft het verdacht stil en we besluiten dan ook maar op te ruimen om lekker op tijd thuis te zijn voor kerstavond. We voeren nog wat bollen en hopen dat het morgen weer prijs is.

Vandaag zijn we wat later aan het water omdat het 1e kerstdag is. Uiteraard moet er ook nu gevist worden om 2 simpele redenen: vakantie en nu kunnen we nog vissen, over een tijdje zal het wel weer vriezen. Het is opvallend stil vandaag aan het water en we zien nergens activiteit, dat zagen we de voorgaande 2 dagen wel zo nu en dan.. Aan het eind van de middag krijgt mijn maat gelukkig een aanbeet en stijgt het adrealine gehalte. Na een 10-tal minuten kan ik een mooi schubje voor hem scheppen, als de vis wordt terug gezet valt het ons op dat de watertemperatuur stukken kouder is geworden als de voorgaande dagen. We hadden niet verwacht dat het zoveel zou schelen van de een op de andere dag, dus hoopten we er maar het beste van. In de schemering schrik ik me kapot als ik een volle fluiter krijg uit het niets. Nadat ik 10seconden met een kromme hengel heb gestaan valt opeens de spanning zogoed als weg.. De vis komt als een sneltrein op me af gezwommen, maar gelukkig kan ik het contact weer herstellen. Onder de kant blijft de vis nog een 5-tal minuten onder me hengeltop zwemmen en komt daarna schepklaar. Het zijn niet de bakken waar we stiekem op hoopten, maar we zijn beide super blij dat we uberhaubt nog vis vangen en dat het dan ook nog eens stuk voor stuk mooie puntgave vissen zijn doet ons helemaal goed. Al het werken loont en we halen er beide veel voldoening uit.
Afbeelding

Rond een uur of 8 krijgt me maat een kneiter harde fluiter, en hij heeft helemaal niets in te brengen, de vis blijft maar gaan en gaan en gaan. Dat terwijl zijn slip vrij strak staat ivm de overhangende bomen. Ondertussen krijg ik ook een aantal piepen op mijn verste hengel. Ik blijf een aantal minuten bij mijn hengel zitten om vervolgens bij mijn maat te gaan kijken. Hij lijkt de vis wat meer onder controle te hebben maar het gevecht is duidelijk nog niet voorbij. Ik leg vast de spullen klaar die we nodig hebben, zodat de vis zo snel mogelijk weer terug het water in kan. Weer krijg ik een piepje en ga ik weer even bij mijn hengel kijken. Er was helemaal niets te zien, toch maar even naar de top kijken ofdat die wel lichtjes krom trekt, ook dat was niet het geval. Op het moment dat ik terug wil lopen hoor ik mijn maat roepen dat ik op moet schieten, want zijn vis heeft zich onder de eigen kant vast gezwommen in het puin dat er ligt. We zagen een lichte schim van de vis onder water, dus gokte erop dat ik het schepnet eronder kon steken. Nadat het de eerste keer niet helemaal volgens plan ging lukte het de 2e keer wel, en lag er een lange spiegel in het net. Na de vis gewogen te hebben en een aantal foto's geschoten te hebben vonden we het een mooi moment om op te ruimen. Na weer de nodige bollen erin gestrooid te hebben voor zaterdag gingen we weer huiswaarts.

Zaterdag werd de volgende dag al, we konden het beide niet laten om terug te gaan. We hadden beide het gevoel dat er vandaag iets moest gaan gebeuren. Eenmaal bij het water aangekomen was ik aan het twijfelen of ik wel zou gaan vissen ofniet. Dit om mijn stek rust te gunnen, omdat er de afgelopen dagen non-stop op gevist is. Ik besloot eerst via de bosrand van het water te gaan observeren, zo kon ik ook mijn verste stek mooi in de gaten houden. Het water is erg troebel, dus je ziet de vissen maar zelden. Op het moment dat ik terug wil lopen en me voet perongeluk op een takje zet, schrikken er meerdere vissen weg. Zelden tot nooit loopt er iemand daar, dus alles moet zo geruisloos mogelijk gebeuren. Als ik terug ben besluit ik mijn hengels toch maar even met een shot rigje in te gooien. Maar wel zover mogelijk van de voerstek af, zodat deze rustig blijft. Als ik eenmaal zit en wel krijgt mijn maat enkele piepen en gaat al naar zijn hengel toe, maar voordat die bij zijn hengel is gaat die vol onderuit in een modderpoel dus ik kom niet meer bij en ga stuk van het lachen. een aantal minuten later is het weer die hengel die piept, en dit maal hangt er wel vis aan. Na een zware logge dril kan ik een van de topvissen scheppen voor mijn maat. Ofja, we denken dat dat een van de toppers is. We weten zelf ook niet wat er moet zwemmen.
Afbeelding
Een half uurtje later houden we het voor gezien, de buit is binnen voor vandaag.

Morgen nacht gaat er gevist worden om de morgen daarop gelijk door te rijden naar het 'dagwater'. Er is geen mogelijkheid om daar s'nachts te gaan zitten en we willen toch nog graag een nachtje in 2013 vissen. Dus kiezen we voor een water daar in de buurt. Het wordt een slapeloze nacht voor mij met 16 aanbeten en alles maar dan ook alles is zeik en zeik nat. van de 16aanbeten zaten er 3 karpers bij en de rest waren zeelten en brasems. Ook mijn maat ving die nacht 2 karpers en een hoop zeelt en brasem. Ik heb maar van 1 vis foto's gemaakt gauw met de zelfontspanner, dit omdat het veelste hard regende en ik niet het risico wou lopen dat me camera kapot ging.
Afbeelding
De grootste brasem is bijna even lang als de breedte van een proline onthaakmat..
Afbeelding

De volgende morgen zijn we doorgereden naar het 'dagwater'. Mijn maat ving er hier nog 2 bij en ik loste er helaas 1..:( Nou lekkere afsluiter van het seizoen is dat zeg. Het knaagde aan me om mijn seizoen zo af te sluiten, Dus ben ik gisteren middag nog even op pad geweest! Gelukkig kreeg ik een herkansing en kon ik een klein mooi schubje landen. Mission Completed!
Afbeelding

Iedereen een gelukkig, gezond en visrijk 2014 toegewenst alvast:)