Vangsten November 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

14-11-2013 17:42

@Mark, had misschien wat duidelijker moeten zijn. Dat ik eerst even wou afwachten hoe het er de afgelopen tijd aan toe ging hier op het board.
En wat bedoel je met je laatste zin als ik vragen mag? Snap hem niet helemaal.
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

16-11-2013 20:04

Wederom een mooie vrijdag en zaterdag mogen hebben.
Heb weer 4 schubs mogen vangen op een lastige zandput.
Ik blijf er lekker doorvissen zolang ze blijven komen. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

16-11-2013 22:29

Lekker bezig edward.

Zolang je vangt lekker doorgaan.

Succes
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

17-11-2013 10:54

sessie met vaders
de 2 mooiste van de 5

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

17-11-2013 13:24

Mooie vissen Ron en Edward!

Woensdag belde Luuk Heesters ( een stille volger van het forum) mij op of ik vrijdag en zaterdag wat te doen had, ik was allebei de dagen vrij en na een kort overleg besloten we te gaan vissen.

Vrijdag waren we vroeg aan het water en alles lag op zijn plek. Helaas bleef het de hele dag zo liggen en we wiste beide geen vis te vangen, helaas een blank…

Met de blank van de dag ervoor in ons achterhoofd vertrekken we zaterdag naar een ander water, eerst nog een stop langs de plaatselijke supermarkt om het een en ander te halen en daarna volgas op naar het water!

We zitten vol goede hoop, en we verlangen om de lijnen nat te maken. Maar hoe dichter we bij het water komen hoe mistiger het wordt. De moed zakt me al een beetje in de schoenen en als we aan komen bij het water kunnen we de overkant niet eens zien! Gelukkig zijn we de enige vissers aan de waterkant dus hebben we het hele water voor ons eigen.
Rustig hebben we alles uitgepakt in de hoop dat de mist zou verdwijnen. Niets was minder waar want een uur later als we alles hebben opgezet is het nog steeds mistig en het wordt er maar niet minder op! Na wat overleg besluiten we de hengels toch maar uit te gaan varen. Luuk positioneert een hengel op het midden van het water en de andere vaart hij wat verder de hoek in. Ik leg een hengel tegen de takken aan en de andere op het midden van het water. Als we bij hebben gevoerd is het tijd om te wachten, het is steenkoud en de mist maakt het nogal vochtig!
Het duurt niet lang voordat Luuk wat piepen krijgt op zijn rechter hengel. Hij twijfelt geen moment en slaat aan, HANGEN! De vis is vrij snel aan de kant en als we de eerste glimp op kunnen vangen blijkt het om een mooie schub te gaan, na een kort gevecht kan ik het net steken onder een mooie schub voor Luuk. Onze high-five galmt over het water en Luuk pakt alle spullen om de vis te wegen en op de foto te krijgen! Ik hou het net in het water met de vis erin, plots krijg ik een volle fluiter op mijn rechter stok die op het midden van het water ligt. Ik geef het net aan Luuk en pak de hengel op. Bam, hangen! Het is werkelijk een chaos en Luuk besluit zijn vis even te zakken, de vis komt vrij snel naar me toe gezwommen en na 5 minuten zie ik dat het om een mooi gebouwde schub gaat. 5 minuten later ligt de vis schepklaar en kan ik hem over het netkoord trekken, Yeah!


Afbeelding
Wat een moment, 2 vissen in nog geen uur vissen!

Samen besluiten we te poseren met de gevangen vissen!

Afbeelding
Wat kan het vissen soms toch mooi zijn, heerlijk om dit moment te delen!

Als we beide vissen terug hebben gezet in hun omgeving maken we beide hengels weer klaar, na een half uurtje ligt alles weer op zijn plek. Nog ff wat bollen er bij knallen en wachten maar! We zitten vol goede hoop en zijn beide erg blij met de gevangen vissen. De mist is ondertussen nog steeds niet opgeklaard en ik vind het eigenlijk wel wat hebben, wat kan de natuur toch mooi zijn!
Plots krijgt Luuk weer piepen op zijn rechter hengel, als we bij de hengel aankomen gaat de top hevig op en neer en dan zien we een ijsvogeltje weg vliegen. Haha, die heeft ons gefopt en we gaan weer terug zitten. We bespreken wat tactieken en draaien nog wat onderlijnen voor de komende sessie, als ik net mijn onderlijn klaar heb krijgt Luuk weer piepen op zijn rechter hengel. Ik grap wat dat het de ijsvogel weer is maar Luuk denkt er anders over en slaat aan! Hangen, de vis wordt rustig afgedrild en alles verloopt volgens plan, een klein maar zeer mooi gekleurde spiegel is de pineut.

Afbeelding
Drillen onder deze omstandigheden is niet altijd makkelijk, gelukkig verloopt alles volgens plan!

Ik mag aanleggen als foto graaf en samen genieten we van het moment.

Afbeelding
Prachtige winterse kleuren!

De vis krijgt snel zijn vrijheid terug en de lijn wordt weer zorgvuldig gepositioneerd. Het loopt tegen het einde van de middag en ik besluit alvast wat spulletjes terug te zetten in de auto. We zijn beide erg blij met de gevangen vissen! We hebben alles opgeruimd alleen de hengels liggen nog in. Als ik naar mijn hengel toe loop krijg ik een volle fluiter, ik twijfel geen moment en pak de hengel op. De vis neemt meteen meters lijn en ik heb niks te zeggen, na een paar minuten kan ik een paar meter lijn pakken. Het is inmiddels donker geworden en de mist is nog steeds erg dicht, drillen onder deze omstandigheden is niet echt makkelijk. Ik kan beetje bij beetje lijn pakken en na 10 minuten heb ik de vis onder de eigen kant. De vis geeft en neemt nog wat lijn en een paar minuten later kan ik het net steken onder een sterke, lange spiegel! Yes de kers op de kaart! Ik ben erg blij en samen leggen we de vis op de gevoelige plaat!

Afbeelding
De kers op de taart!

De vis zwemt met een sterke staart slag van ons vandaan, wat een prachtig moment. Dan is het tijd om de hengels in te draaien en op te bergen.

Moe maar voldaan keren we huiswaarts, dit hadden we van te voren nooit gedacht. We kunnen terug kijken op een mooie sessie!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-11-2013 16:22

En, hoe zwaar was die gruwelijke foto, eeuuuh bak nou Luuk?

:D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-11-2013 16:57

O ja, ik had vorige week ook een gruwelijke rivierbak:

Afbeelding

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-11-2013 17:05

Wat een monster Kees :o dat je hem kan tillen. Veel in de sportschool gezeten de laatste tijd? :wink:
Mvg, Janieck
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-11-2013 18:27

:lol: :lol: Zou je niet meer doen Kees!
Ach man..Ga toch vissen !!
dave staal

17-11-2013 19:04

Denk even zwaar :wink: als die schub van Luuk 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-11-2013 19:22

Fred Hazenbroek schreef::lol: :lol: Zou je niet meer doen Kees!


Oei, leg ik het er weer te dik bovenop?

PS deze spiegel (voor een aantal: dit spiegeltje) woog 13 kilo. Maar ik kan het ook, moet alleen die kolenschoppen iets meer onder de vis verbergen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-11-2013 21:33

@kees:rivier???? gewoon put die aan de linge vast zit toch :D tja ze zeggen dat de linge een rivier is(de smalste rivier van nederland) heb ik eens gelezen nou ik vindt het helemaal geen rivier pfff verre van dat zelfs!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-11-2013 22:16

De langste Henry, 108 km ouwe putjesprutser! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

17-11-2013 23:27

Afgelopen nacht een mooie herfst spiegel mogen landen.

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

18-11-2013 18:20

Zondagmorgen nog even naar een dorpsvijver geweest.
Resultaat 14kilo schub.

Afbeelding
Gr.
Edward
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

18-11-2013 18:21

Er worden nog mooie vissen gevangen!! Succes iedereen in deze koude tijden!

dave staal schreef:Denk even zwaar :wink: als die schub van Luuk 8)

Zelfs de beste zitten er af en toe langs! Dat blijkt hier wel uit. Misschien was de foto van zijn bek iets te misleidend voor je? Lijkt inderdaad maar een klein bekje, ik zou ook aan een gup gedacht hebben of een professionele lenzendrukker! Hij komt niet echt uit op de foto, misschien als je jou hand vergelijkt met hoe ik mijn hand heb op de foto dat je er een beeld van krijgt?

Kees Verheij schreef:En, hoe zwaar was die gruwelijke foto, eeuuuh bak nou Luuk?

:D

Gruwelijke spiegel heb je daar vast Kees! De mijne was ongeveer de helft zwaarder, maar het gewicht doet er niet toe bij zo'n vis toch? Ik ben blij met elke vis, tuurlijk wil je een leuk gewicht maar vindt het belangrijker dat een vis helemaal puntgaaf is.

Kees Verheij schreef: Maar ik kan het ook, moet alleen die kolenschoppen iets meer onder de vis verbergen.

Oefening baart kunst :wink: Heb ik even het geluk dat ik niet de grootste ben!

Oordeel zelf maar;)
Afbeelding

Achja, wat maakt het verder ook uit. Ik ben blij dat ik voor mezelf vis en er veel plezier in heb. Maar het leek me leuk om me vangsten/verslagen weer te gaan delen met jullie en hier weer actief te worden. Maarja, niks veranderd hier zo te zien. Je hebt er altijd wel een paar zeikerds tussen zitten. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor! Maar dan heb ik wel wat beters te doen en schakel ik weer over na me 'stille modus'.


Adioss :)
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

18-11-2013 19:47

luuk je moet het stukje sarcasme lezen tussen de regels door.
TIGHT LINES blankmeester
Gebruikersavatar
Jeroen Luppe
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 21:56
Locatie: ZW Drenthe

18-11-2013 19:48

Ron van Houtum schreef:sessie met vaders
de 2 mooiste van de 5

Afbeelding

Afbeelding


Top Ron!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-11-2013 20:55

Hallo Luuk,


Al had je in eerste instantie gewoon je foto,s geplaatst zonder al bijvoorbaad de slachtoffer rol op je te nemen had je niets dan complimenten ontvangen.(ben ik van overtuigt)
Jammer van je reactie om gelijk de handdoek in de ring te gooien en geeft blijk van weinig karakter weet zeker dat er genoeg mensen wel van je foto,s genoten hebben.
Jou manier van fotograferen is misschien niet mijn stijl maar des al niet te min is het een prachtige schubkarper met ook nog eens een prachtige gave bek.
Ik had de vis trouwens het gewicht gegeven dat je net noemde hoor en ben stiekem toch ook een beetje jaloers op de vangst van zo een gave hoge schub(zeker in Nederland)
Ik hoop dat je nog van gedachte zult veranderen en dat er dan ook nog vele foto,s van je voorbij mogen komen in deze topic.
En dan ook nog eens een foto van een vis die ietsje pietsje minder gedrukt is en waarop ik je vingers kan zien.... :wink:

Gefeliciteerd en greetz,


Mark
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-11-2013 21:44

PPPFFFFFF :x
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-11-2013 22:31

Die windjes van jou stellen tegenwoordig ook niks meer voor Hen, vroeger was het zo ongeveer een donderbui!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

18-11-2013 23:58

@Mark, ten eerste ben ik blij met je reactie 'vind ik leuk'.
De slachtoffer rol op me nemen is niet me bedoeling geweest maar je weet zelf ook wel hoe het er hier eerst vaak aan toe ging. Dat is eerst ook de reden geweest dat ik gestopt ben met het posten van foto's. Ik zat daar absoluut niet op te wachten, of het nou tegen mij is of tegen een ander. Sterker nog het is juist goed als mensen op of aanmerkingen hebben, zolang het het beste voor de vis is vind ik. Hoe een ieder zijn foto's neemt moeten ze helemaal zelf weten, iedereen heeft zijn eigen smaak.

De reden dat je mijn vingers bijna niet ziet is omdat ik het minder mooi vindt op de foto, vooral bij kleinere vissen dit omdat er dan nog minder van zijn lichaam te zien is. Neem bijvoorbeeld het kleine spiegeltje in de post van Nick Van Bommel.

Maar zoals je ziet in mijn vorige post (De schub) wordt de vis niet gedrukt in mijn ogen. Als ik mijn armen nog verder naar achter houdt dan liggen me handen op mijn knieën haha. Misschien dat het aan mijn camera ligt, vindt het ook al lijken dat de vissen er langer op worden als dat ze zijn, zeker als ik foto's met mijn camera en die van mijn maat vergelijk.

Mark, wie weet komen ze nog wel voorbij maar dan moet ik eerst wat vangen natuurlijk. :wink:

Zaterdag eerst maar is helpen met de SKP beneden rivieren.
Matthijs Buter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-06-2011 08:43

19-11-2013 12:44

Op een zeer moeilijk water met lage bezetting waar ik dit hele jaar heb zitten vissen was het soms moeilijk om door te zetten vanwege de vele blanks en de scholen met windes en brasems die je het snachts(en ook overdag) zuur maakten is het me toch gelukt waar ik op gehoopt had...
De 2 topvissen van het water in 1 nacht was dan ook wel heel lekker :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matthijs Buter op 19-11-2013 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

19-11-2013 12:47

Matthijs Buter schreef:Afbeelding


Schitterende spiegel!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

19-11-2013 21:47

Jezus, Matthijs. Die spiegel heeft wel even 2 beste plakkaten van schubben op z'n zijlijn... :o
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley