Vangsten Oktober 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

25-10-2013 19:23

2 nachten gevist. De twee mooist getekende vissen van de mini trip die op de foto mochten. Een 19,8 kilo. Niet in de lens gedruk (voor de klagers). Kut in de belichting (voor de foto puristen) en die mat onder de vis oogt ook kut. Desalnietemin heb ik het naar mijn zin gehad wat ik toch belangrijker vind.

Afbeelding

Afbeelding
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

25-10-2013 20:50

Pracht schubs Roy en nette spiegels Jordy!

Deze week is een erg drukke voor mij, maandag en dinsdag heb ik school en woensdag,donderdag,zaterdag en zondag moet ik stage lopen. De enige dag die ik vrij ben is vrijdag en op die dag heb ik een sessie gepland.

Ik besluit 2 dagen voor te voeren om zo het beste uit de sessie te halen. Ik begin woensdag en als ik bij het water aan kom ziet het er allemaal maar 'dood' uit, geen teken van leven en erg veel vuil dat op het water drijft. Ik besluit het toch maar aan te voeren omdat deze stek al verschillende vissen heeft opgeleverd dit jaar voor mij.

Als ik donderdag terug kom ziet het er al wat levendiger uit, het vuil op het water is verdwenen en ik kan zelfs al teken van leven spotten op de stek! Het vertrouwen stijgt en ik krijg steeds meer zin om te vissen, helaas moet ik nog een avonddienst lopen op stage maar morgen ben ik weer terug om te vissen!

Als ik vrijdag aankom op de stek is er verder geen visser te zien, het is windstil en de stek ziet er goed uit. Eerst me shelter maar opgezet want de eerste regendruppels raakt het wateroppervlakte al. Ik kan niet wachten om te gaan vissen en positioneer zorgvuldig mijn rigs. Een hengel gaat tegen de rietkraag en die andere leg ik midden in de kom.

Afbeelding
De hengels worden zorgvuldig gepositioneerd.

Als de hengels in liggen drink ik eerst nog een bakkie koffie en ga daarna op mijn strechter liggen. Voordat ik het weet ben ik vertrokken en strijken de eerste uren van de sessie voorbij.
Totdat ik gewekt wordt door 2 piepen op de rechter stok die in het midden van de kom ligt. De piepen zetten zich helaas niet door in een fluiter, maar ik ben klaar wakker en kijk op mijn telefoon die aangeeft dat het al 12 uur is.

Als ik naar mijn stek langs het riet kijk zie ik dat een waterhoen mijn stek leeg aan het vreten is, wat een rot beesten zeg! Ik volg de waterhoen en na enige tijd verdwijnt deze gelukkig van mijn stek. Ik schiet nog wat bollen bij en daarna is het tijd voor een kop koffie.

Afbeelding
Onder het genot van een kop koffie tuur ik over het water...

Als ik een half uurtje over het water heb gekeken heb ik nog geen teken van leven gezien, ik vraag me af of de vis wel aast tegen de rietkraag. Over die vraag hoef ik niet lang na te denken want binnen een kwartier buigt de hengel tegen de rietkraag door! Als ik geen snag-ears had gehad lag de hengel denk ik zowat in het water!
Ik grits de hengels uit de steun en ik zie een aantal rietstengels bewegen, ik hou zoveel mogelijk tegen druk en na een paar zenuwslopende minuten krijg ik meer grip op de vis. De bladeren dwarrelen rond mijn oren en de vis gaat naar het open water waar ik hem kan af drillen, na 10 minuten ligt er een mooie donkere najaarsspiegel in het netje!

Afbeelding
Yeah, it's in!

Ik zak de vis een poosje om alles op de stek weer een beetje netjes en overzichtelijk te maken, de lijn gaat weer tegen de rietkraag en dan kan ik de vis vastleggen op de foto!

Afbeelding
Niet groot, maar wat een power!

De uren daarna verstrijken en ik wist nog een slijmjurk bij te vangen, dan is het tijd om naar huis te gaan.
Ik ben tevreden met de spiegel maar had er misschien nog iets meer in gezeten?
Dat is de vraag die ik me eigen stel, misschien kan de volgende sessie daar antwoord opgeven?!
Mvg Nick van Bommel.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

26-10-2013 03:46

jordyopthof schreef:2 nachten gevist. De twee mooist getekende vissen van de mini trip die op de foto mochten. Een 19,8 kilo. Niet in de lens gedruk (voor de klagers). Kut in de belichting (voor de foto puristen) en die mat onder de vis oogt ook kut. Desalnietemin heb ik het naar mijn zin gehad wat ik toch belangrijker vind.

Afbeelding

Afbeelding


Grapjas.

Ik wil ook op de foto!

Uitbaters en moderaters ook?
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-10-2013 08:10

Natuurlijk. Gewoon een KWO groepsfoto. Gezellig!

Nick. Leuk verslagje zo met de ondersteunende foto's
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

26-10-2013 13:35

Afbeelding
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

27-10-2013 16:13

Lekker aan het hit 'n runnen geweest, bewapend met één hengeltje, deeg en smikkelmix, struinend in de holst van de nacht;

Afbeelding
Carp by schumacher_bjorn, on Flickr

Afbeelding
Carp by schumacher_bjorn, on Flickr

Afbeelding
Carp by schumacher_bjorn, on Flickr
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

27-10-2013 21:47

Mooie vissen allemaal weer!

Ik heb van dinsdag tot donderdag op mijn oude en vertrouwde stekkie aan het kanaal gezeten.
Eerste nacht drie brasems en de volgende ochtend werd ik in twee uur tijd verrast door een kleine schub, daarna een halfvol schub en kort daarna een mooie spiegel van net 15kg.

Afbeelding

(Kijk Bjorn: ik kan wel lachen)
Afbeelding

Mijn sessie kon niet meer stuk na het vangen van deze twee spiegels, zovaak vang je die niet op dit kanaal en dan nog eens twee van deze exemplaren...... smile van oor tot oor :D
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

27-10-2013 22:33

Ik heb vrijdag weer een nachtje gevist.

Heb 2 project spiegeltjes mogen vangen die ik afgelopen winter nog heb helpen uizetten.

Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooie ghost.
Had daar graag met licht foto's van gemaakt, maar om vanaf 23:00 tot de volgende ochtend te zakken vond ik wel een beetje te lang.

Afbeelding

Afbeelding

En 's morgens nog mijn PB mogen verbreken met deze spiegel.

Afbeelding

Al met al een zeer geslaagd nachtje :D
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-10-2013 23:42

Bedankt voor de reacties.
Bij deze een update over het verloop van afgelopen week en hoe bizar die was.
Na de grote schrik van maandag zaten we met een doodziek kind thuis en een partij medicijnen wat erg veel moeite koste om binnen te krijgen en te houden.
Vooral de antibiotica kotste hij steeds uit.
Dinsdag weer terug geweest om vervolgens weer huiswaarts te keren met een anders soort antibiotica en nu in pil vorm.
Ook dit ging niet zonder moeite en waren we de hele dag bezig met verstoppen van de medicijnen in yoghurt en jam enz...
Woensdag nog telefonisch contact gehad met het jkz.
Donderdag was de koorts die de hele week al ruim 39 graden was iets gezakt naar 38.6 en hij speelde zowaar ook weer een beetje.
Donderdagavond schrokken we van Ricky die gillend wakker werd van de hoofdpijn en weer hoge koorts.
Fuck this shit hop naar het ziekenhuis.
Daar hebben we tot half drie in de nacht gezeten op de spoedeisende hulp en weer huiswaarts gegaan met weer een nieuw antibiotica die maar eenmaal daags ingenomen hoeft te worden.
De eerste dosis heeft hij met veel pijn en moeite ingenomen in het jkz waarbij ik meermaals me kleine man een grote mond heb gegeven dat hij het in moest nemen niet wetende wat ik nu weet.
Vrijdag verliep beter en ook de tweede dosis ging erin en bleef erin gelukkig.
Zaterdag zouden we teruggaan voor controle tussen 10 en 12 dus vrijdagavond besloot ik een kort naggie te vissen om even alles op een rijtje te zetten.
De voerstek had ik bijgehouden en dat was te merken.
In de nacht kreeg ik vier aanbeten waarvan ik er een helaas verspeelde.

Afbeelding
de bek lijkt verrot op de foto maar dit was niet zo
Afbeelding
stresskip
Afbeelding
zo'n bek krijgt alles binnen

Hierdoor was tot rust komen niet echt gelukt maar daarvoor ga je vissen.
Om half acht word ik wakker gemaakt door een schim (in mijn slaperige ogen) die vraagt of ik wat gevangen heb.
Omdat dit pas ook gebeurt is door een nieuwsgierige pool was ik erg geïrriteerd en zei sodemieter op joh idioot ik lig te slapen.
Ik zie de schim schikken en weggaan.
Even later dringt het tot me door wie het was en bleek het een bekende te zijn.
Neemt niet weg dat ik het irritant vond dat hij me wakker maakte maar ik had niet zo gereageerd als ik besefte wie het was.
Nu ik toch wakker was bleef ik maar gelijk wakker en begon ik de dag met me nieuwste verslaving : energy drinks :)
Ik had al eerder gezegd dat de vogelpopulatie de voerstek ook hadden gevonden en ook nu was het weer feest.
Na dit vijf minuten te hebben aanschouwd en me waker meerdere keren omhoog is gegaan besloot ik op te ruimen zodat ik ruim op tijd was om naar het ziekenhuis te gaan.
Terwijl ik me oval inklap krijg ik weer een paar piepen en kijk ik geïrriteerd op richting de stek en de vogels.
Toch is dit heftiger en buigt me top nu wel erg ver door.
Tussen de duikende vogels door heeft een karper me aas te pakken gekregen en wil nu heel graag ervandoor.
Dit levert een mooie drill met een hoop vluchtende vogels op.

Afbeelding
De grootste van dit korte naggie met 24 pond

Op naar het ziekenhuis waar de stemming al gauw omsloeg.
Nog steeds hoge koorts en de zwelling in de nek die nog niet weg was deden eindelijk alarmbellen afgaan die bij ons als de hele week afgingen.
Er moest een infuus aangelegd worden waarbij ricky veranderde in een beest die moeilijk te temmen is.
Hij heeft moeilijke aderen wat we hebben geleerd na een eerdere ervaring 2 jaar terug.
Na 8 keer prikken in handen pols en voeten kon ik het niet meer verdragen en verbood ik ze ricky nog een keer aan te raken en al helemaal met een naald niet.
Jullie brengen hem maar onder narcose en dan kan je je gang gaan schreeuwde ik je maakt er gvd een gastenkaas van en overstuur.
De plan van aanpak was om het op te nemen en dan met een kapje onder narcose te brengen en dan een infuus en een ct scan te maken omdat ze nu wel een abces vermoede die volgend hun afgelopen maandag na een echo er niet zat :-?
Toen het zover was begon de anesthesist weer over verdoven met infuus waar ik geen toestemming voor gaf maar toen ze het blote lichaam van me zoontje zag schrok ze van alle prikgaatjes en blauwe plekken.
Ricky was ondertussen panisch voor alles wat ze deden dus ook het kapje was nu uit den boze.
Weer moest ik hem vast houden wat me grote moeite koste omdat me kleine grote vent een echte beer is.
Het gevoel van zijn lichaam slap voelen worden vergeet ik nooit meer.
Daarna moest ik weg en ging ik weer naar mijn vrouw die buiten stond te wachten.
Ik doe mijn verhaal en terwijl ik hiermee bezig ben barst ik in tranen uit gevolgd door mijn vrouw.
De stress en onmacht werden we even te veel.
Even later zien we ricky voorbij komen met allemaal slangetjes onderweg naar de scan wat een verschrikkelijk gezicht was.
Een half uur later krijgen we te horen dat het een erg groot abces betreft in de nek wat gelijk met spoed operationeel verwijderd gaat worden.
:o slip.
Ik voel woede en schuldgevoel opkomen.
Woede omdat ik al een week met een ziek kind zit terwijl ze maandag nog zeiden dat er geen abces zat en het een ontstoken lymfklier was en schuldgevoel omdat ik meermaals boos was geworden afgelopen week omdat hij ze medicijn niet wou nemen maar hij kon het gewoon niet omdat slikken natuurlijk gewoonweg pijnlijk is geweest. :cry:
De langste drie uren van me leven volgde voordat we eindelijk het verlossende bericht kregen dat alles goed was gegaan maar ze nu nog een scan gingen doen van de longen omdat een abces soms kan overslaan daarnaartoe.
pffffff nog meer stress.
Gelukkig was alles schoon en kwam hij om 1 uur nachts weer op zijn kamer.
Afbeelding
Er mag maar een ouder blijven slapen en dat werd ik.
Nu een dag verder zit ik thuis omdat me vrouw deze nacht bij hem blijft en ik morgenochtend weer naar hem toe ga en dan bij hem blijf slapen.
Het stormt en zit alleen thuis waardoor ik denk zal ik gaan vissen.
Oa mijn vrouw raden me dit sterk af maar iets in me knaagt aan me toch te gaan.
Mijn verstand wint het van me gevoel en blijf thuis en typ ik dit verhaal wat even een uitlaatklep voor me is.
Ondertussen zie ik net dat er code rood word afgegeven voor vannacht en moest het zo zijn denk ik.

Bedankt voor het meeleven.
Sommige zeggen tegen me waarom deel je dit bv op fb.
Ik en Cindy voelen ons daar goed bij en krijgen er veel steun door wat we gewoonweg even nodig hebben.
Vis is vis
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

28-10-2013 10:01

Man wat een verhaal joh ,sterkte met de situatie :o
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

28-10-2013 11:04

Wow Ben. Da's even schrikken man!
Sterkte kerel!
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

28-10-2013 11:09

zo ben das een verhaal man


wij wensen jou en je vrouw en fam heel veel sterkte toe man
en voor je zoon beterschap jongen

groetjes jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

28-10-2013 12:35

Afbeelding


Afbeelding
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

28-10-2013 13:07

Laatste oppervlaktevis van het jaar:
Afbeelding

Topvis van een water:
Afbeelding

Hele jaar slecht gevangen op dit water en nu met ander aas gevist en plots 5 karpers en een dubbelrun!

Afbeelding

Afbeelding

(was niet de bedoeling om zo dicht bij de lens te zitten, maar in het donker knippen is niet onze sterkste kant...)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

28-10-2013 13:19

Mooie vissen mannen!

pff Ben, sterkte ermee!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

28-10-2013 14:10

Veel sterkte Ben!!
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

28-10-2013 14:48

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-10-2013 18:28

Sterkte en beterschap met je zoon!
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

28-10-2013 19:03

Heel veel sterkte daar ben hopen dat hij snel weer op de been is !
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

28-10-2013 19:08

Er komen mooie vissen voorbij!! Zelf helaas een blank van het weekend niks aan tedoen ken het water nog niet goed, maar ik blijf het proberen en uiteindelijk moet er toch iets uitkomen.

Ben sterkte nog verder met je zoon.

Gr.
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

28-10-2013 19:11

Wim hanegraaf schreef:Afbeelding


Word daar toch nog wat gevangen zo!! Mooie schub
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

28-10-2013 20:07

Tjonge Ben, wat een ellende.
Gelukkig is de operatie goed verlopen.
Heb zelf ook 2 kids in die leeftijd, je verhaal gaat door merg en been.
Wat een topper die Rick van jou zeg!
Voel je niet schuldig, je wilt het beste voor je kind toch..?
Hou je taai kappervissert!
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

28-10-2013 22:11

Heel veel sterkte Ben, komt vast allemaal goed!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

30-10-2013 01:17

Bart beentjes schreef:Mooie vissen allemaal weer!

Ik heb van dinsdag tot donderdag op mijn oude en vertrouwde stekkie aan het kanaal gezeten.
Eerste nacht drie brasems en de volgende ochtend werd ik in twee uur tijd verrast door een kleine schub, daarna een halfvol schub en kort daarna een mooie spiegel van net 15kg.

Afbeelding

(Kijk Bjorn: ik kan wel lachen)
Afbeelding

Mijn sessie kon niet meer stuk na het vangen van deze twee spiegels, zovaak vang je die niet op dit kanaal en dan nog eens twee van deze exemplaren...... smile van oor tot oor :D



Bart mooie vis de eerste zeg !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

30-10-2013 01:23

Björn Kuijten schreef:Afbeelding[/url]

En 's morgens nog mijn PB mogen verbreken met deze spiegel.

Afbeelding

Al met al een zeer geslaagd nachtje :D



Maar deze mag er ook zeker zijn !
Wat een heerlijke grote platen van schubben .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl