Vangsten Oktober 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-10-2013 12:45

Na het succes op de nieuwe stek kon ik niet wachten om het weer te proberen.
Gisterochtend nam de dienstindeling contact met mij op dat ze mijn dienst voor morgen (vandaag dus) nodig hadden en of ik dan een twee stuk van een gebroken dienst wilde doen van 14:17 tot 18:30.
Yesssss natuurlijk, want dat betekent vissuh!!!!
Eerst nog even thuis voorschotelen natuurlijk en nadat ik met me zoontje naar de zwemles was geweest ( punten scoren :wink: ) zat ik om 19:30 aan het water.
De 2 dagen Voer sinds de laatste keer had zijn werk goed gedaan want nog voor middennacht hadden 3 vissen de binnenkant van mijn net gezien.
24 , 26 en 21 pond.
Een lekker begin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nacht was heerlijk.
Volle maan, windstil en een beetje mist.
Om 1:30 kreeg ik weer een aanbeet wat een kleinere schub opleverde.

Afbeelding

Deze was wel de drukste van allemaal en hield me lekker bezig met de zelfontspanner :D

Afbeelding

Om 4:30 weer een aanbeet maar bij het oppakken van de hengel, zonder tegendruk te voelen brak de lijn :o
Hoofdbrekend bedenken wat de reden kan zijn maakt ik alles weer in orde en is het hierbij gebleven met de vangsten.
Een mooie nacht.
Straks even een paar ritjes en morgennacht weer proberen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-10-2013 13:05

Afbeelding

En dan als tegenhanger Tom met een wat andere vis twee dagen later gevangen.

Groet,
Peter


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

18-10-2013 14:15

Een week waar alle puzzelstukje op zijn plaats vielen.

2 losse nachtjes en 1 kort dagje vissen hebben mijn seizoen compleet gemaakt!
En het jaar is nog niet voorbij 8)

Hier eentje van een doordeweekse nacht, terwijl het ijs op mijn mat stond:

Afbeelding


Gegroet! 8)
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

19-10-2013 09:41

Flinke bakken hoor!

Vanavond even proberen op een ander water! zodat mijn lopende stek een beetje rust houd haha :lol:
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

19-10-2013 11:52

Beloofte maakt schuld.
Gisteren was ik rond 7 uur aan de water kant. Het is toch wel erg herfst. Flinke wind en alle bladeren verkleuren.
Ook wordt het sneller donker, dus toen ik mijn hengels klaar had liggen was het al donker.

Omdat ik lekker beschut zit, had ik geen last van de wind en de temperatuur was erg mild. Een lekker biertje ging er goed in. Na een hele week werken was ik best moet dus rond 10 uur ging ik lekker op mn stretcher liggen. Een beetje radio luisteren...

Na een tijdje moet ik ingedommeld zijn, het was al weer 1 uur toen ik een paar piepen kreeg op mijn verre hengel, even mijn hoofd uit de tent om te kijken maar niks.
Een half uurtje later toch een terugzakker. Helaas leverde dit niks op. Terug in gooien en terug in bed.

Uiteindelijk gaat om 4 uur een hengel af, diegene die wat dichterbij ligt. Een klein schubje levert niet veel strijk en na een 10 minuten haal ik de vis binnen. Fotootje hier, fotootje daar, even wegen. Erg mooie schubje!

Afbeelding

Nog voordat ik de vis terug kan zetten geeft m'n verre hengel en teken van lezen. Omdat ik de slip dicht heb staan blijft de run uit maar vis zit er zeker aan. Ik sla aan en voel een log gewicht, ik denk gelijk aan wier ofzo aan mijn lijn want zoveel weerstand heb ik hier nog niet gehad (zonder wier).

De vis dril ik rustig mijn kant op , en na een aantal minuten zie ik de vis voor het eerst, zeker geen wier maar gewoon een grote schub! De vis geeft zich voorlopig niet gewonnen en probeer constant de betonnen duiker in te zwemmen. Een slecht idee in mijn ogen, want beton en een strakke lijn gaan niet samen.
De vis is erg sterk maar uiteindelijk geeft hij zich gewonnen. Yeah!

Afbeelding

Na deze vissen geen leven meer maar ik ben dik tevreden, een mooie herfstverrassing. Op dit water heb ik 3 maal een vis van 12KG gevangen en de verwachting was er dat ze wel groter zouden zijn maar dit is toch een serieuze polderbak!
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

19-10-2013 19:45

Mooie vissen hierboven!

Ik besluit om 2 dagen te gaan vissen op een water waar het dit jaar nog niet lekker loopt. Ik vis 2 dagen zonder te overnachten om dat dit helaas verboden is. Het bestand van het water is gevarieerd, er zitten erg veel karpertjes van 1/2 kilo. Mijn doel van deze sessie is een van de grotere vissen tussen de kleintjes uit te vangen.

17 oktober 2013

Als ik aankom bij het water ziet het er allemaal goed uit, ik zie geen andere vissers dus heb het water voor mij alleen. Ook staat er een lekker windje die over het water heen blaast. Ik besluit op een gedeelte van het water te gaan zitten dat niet erg breed is ongeveer zo´n 100 meter. Ik vaar met mijn voerboot over het water om zo wat interessante bodemverschillen te trasseren. Als ik 10 meter van de overkant ben zie ik een interessant stuk bodem. De bodem loop vrij snel van 4 meter naar 1,5 meter diepte. Ik besluit 1 hengel te positioneren op het diepere gedeelte (4 meter) en de andere hengel op het ondieper gedeelte (1,5 meter).

Als ik mijn beide hengels in heb liggen zet ik mijn shelter op en leg al mijn spulletjes binnen. Ik zit nog geen half uur op mijn stoeltje te genieten van de stilte en de natuur, en ik heb al 2 vissen vrij snel achter elkaar zien draaien op het gedeelte waar ik aan het vissen ben. Dit waren zeker geen kleine vissen, het vertrouwen en de spanning stijgt. Een kwartier later krijg ik op mijn hengel die in het diepere gedeelte ligt enkele piepen, ik pak zonder twijfel de hengel uit de steun en begin te drillen. Het voelt niet groot aan en binnen enkele minuten heb ik de vis voor de kant. Het gaat om een klein spiegeltje, een mooie vis maar hier ben ik niet voor gekomen...

Afbeelding
Perfect gehaakt trouwens :)

Ik vaar mijn hengel met behulp van de dieptemeter op vrijwel dezelfde plek terug als waar die eerst lag. Ik voer wat bij en ga weer zitten. Als ik naar boven kijk zie ik enkele donkeren wolken, ik denk dat het zo wel is hard kan gaan regen. 10 minuten later speelt de wind op en het start met regen, het begint zachtjes maar al vrij snel komt het met bakken uit de hemel! Ik zit droog en ben aan het genieten van het prachtige najaarsweer, heerlijk!

Afbeelding
Donkeren wolken trekken over het water.

De regen en harde windstoten houden ongeveer een uur aan en dan begint het te minderen. Als het droog is besluit ik nog wat boilies op de stek te gooien, nadat ik dat gedaan heb zie ik vrij snel weer een vis draaien op precies het stuk waar mijn hengel ligt. 10 minuten daarna krijg ik een kleine oploper op de hengel die op het ondiepere gedeelte van het water ligt.
Ik pak de hengel en sla aan, er vind een onderwater explosie plaats en binnen enkele seconden neemt de vis een paar meter lijn! Dit kan wel eens een grotere zijn denk ik in mijn eigen, ik krijg de vis beetje bij beetje dichter naar de kant. Na 10 minuten drillen begint het weer met regen en de harde windstoten komen ook weer om de hoek kijken. Mijn lijn zingt in de wind en ik word zeiknat, 5 minuten later kan ik de eerst glimp van de vis opvangen, het gaat om een grotere schub. Ik sta vol adrenaline te drillen en 5 minuten later ligt de vis schep klaar, met knikkende knieën kan het net steken onder een prachtschub Yeah!

Ik til de vis na de mat en daarna kan ik hem vastleggen op de gevoelige plaat!

Afbeelding
Ik ben doorweekt, maar dat heb ik zeker voor dit mooie moment over!

Afbeelding
Ik lach van oor tot oor :)

Na een aantal foto's is het tijd om de vis weer zijn vrijheid terug te geven, ik til de vis naar het water en laat hem daar voorzichtig inzakken. De vis heeft even de tijd nodig om op krachten te komen. Na een tijdje voel ik de kracht terug keren in de vis en daarna zwemt hij met een sterke staart slag bij me vandaan, Yes het is me gelukt!!!

Ik leg de hengel nog eens terug voor een paar uur, misschien wacht er nog wel een grotere vis op mij. Als ik op mijn stoeltje zit kijk ik de foto´s terug, wat een mooie vis! Het regent nog steeds, ik ben zeiknat en hebt het koud. ondanks dat vliegen de uren voorbij en voordat ik er erg in heb is het al weer tijd om op te ruimen. Ik voer nog wat op de stekken om morgen terug te komen.

18 oktober 2013

Als ik langs het water rijd zie ik al 2 auto´s geparkeerd staan, het zijn ook 2 karpervissers ik besluit een praatje met ze te gaan maken. Ze bevissen een ander gedeelte van het water dus ik heb geen last van ze en ik kan de stekken bevissen die ik gister ook bevist heb.

Het is erg mistig en ik kan de overkant van het water niet eens zien! Ik pak alles rustig uit en neem overal rustig de tijd voor om zo te hopen dat de mist snel verdwijnt. Het begint wat te waaien en als ik mijn 2 hengels gereed heb is de mist wat verdwenen en kan ik de overkant weer zien. Ik leg de hengels precies hetzelfde als de dag ervoor.

Als beide hengels in het water liggen, zit ik vol vertrouwen te wachten op de aanbeet. Het najaars zonnetje komt al lekker door en het weer is precies het tegenovergestelde als de dag ervoor, zou het positief zijn of negatief?

Al vrij snel krijg ik beet op de hengel die op het diepere gedeelte ligt. na een kort gevecht kan ik een klein spiegeltje landen, ik besluit hem snel terug te zetten om me hengel zo snel mogelijk weer te water te laten gaan. Ik zie weinig vis en krijg geen aanbeet, een paar uur later is daar nog geen verandering in gekomen. De wind draait 180 graden en staat precies de andere kant in. In het komende uur zie ik wel een aantal vissen springen maar op een ander gedeelte van het water. Het gedeelte waar ik vis is geen teken van leven te besporen, het begint al tegen de avond te lopen en de hengels staan er nog steeds roerloos bij. Als ik op het punt sta om mijn spullen op te gaan ruimen krijg ik op de hengel die op het ondiepere gedeelte van het water ligt een paar piepen, aan de dril te voelen gaat het weer om een klein spiegeltje. Ik kan de vis vrij snel scheppen en het gaat hier om een pracht exemplaar. Ik besluit toch snel wat foto's te schieten voordat ik de vis zijn vrijheid terug geef.

Afbeelding
Klein, maar wat een schoonheid!

Als ik de vis heb terug gezet pak ik mijn spullen in en ga naar huis, als ik thuis aankom denk ik na wat er de afgelopen 2 dagen is gebeurd.
Ik heb een grotere vis van het water gevangen en mijn doel voor deze sessie is geslaagd, ik ben tevreden!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

19-10-2013 20:31

Leuk om te lezen nick.
Prachtig he dat geluid van je lijn die zingt in de wind.
Vis is vis
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

19-10-2013 22:30

Nick, wat een schitterende schub.. :o
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-10-2013 11:19

Weer een nachtje geweest op de najaarsstek.
Dit keer 2 vissen die toehapte.
De eerste vis was niet bepaald moeders mooiste en de tweede had een flink bult aan de rechterflank.
Desondanks niettemin welteplus toch weer vis.

Afbeelding

Afbeelding
Vis is vis
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

20-10-2013 13:49

@ ben, Heerlijk dat geluid ! en klasse schubs weer ben!
@ Rick Thanks!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

20-10-2013 14:29

Het is niet de grootste maar mijn eerste van het Amsterdam Rijnkanaal..
wat een geweldige ervaring op zo''n water...


Afbeelding
Als ze me missen. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

20-10-2013 20:14

Fraaie vissen mensen!

Afgelopen twee buitenlandse sessies waren tamelijk bizar qua vangsten. Doei 104 centimeter... één uit een ongelofelijke reeks van o.a. 99, 102, 103, 104 en 106 cm!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

21-10-2013 00:19

Afbeelding


Koekoek.... :o
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-10-2013 06:50

Dat vind ik wel leuk.
Je hoort tegenwoordig nooit meer iets ovet lengte.
Vroeger keek je daar alleen maar naar nooit hey gewicht.
Mooi gedaan bas.
Indd niek dat is een verdomd vette vis van tom
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-10-2013 21:59

Een bizarre dag vandaag.
Vanmorgen weer drie uurtjes naar de najaarsstek geweest.
Tussen de duikvluchten van de meerkoeten en de kuifeenden door kwam de schoonheid even buurten.

Afbeelding

Vooral de staart vind ik indrukwekkend.

Een uur later was het einde van de wereld nabij.
Me vrouw belde op dat ze met me zoon in een ambulance onderweg naar het ziekenhuis was.
Afbeelding
De artsen vreesde voor een hersenvliesontsteking.
"gelukkig" is het maar een ontstoken lymfeklier in de z'n nek.
Maar geloof me alles stopt om je heen als je dit te horen krijgt.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

21-10-2013 23:05

Pffffft Ben dat is schrikken, beterschap voor je ventje.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

22-10-2013 06:53

Jezus Ben,Wat zal jij geschrokken zijn.. Als zo iets gebeurt krijg je wel even een wake up call..
Hopen dat ie snel weer de oude is..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-10-2013 16:40

SOOOO kappuh nah Haagse Ben,, das mooi kut zeg beterschap voor dat ventje (de nieuwe kevin maddock,s)
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

22-10-2013 18:39

ben sterkte met je kleine ventje man....
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

22-10-2013 20:45

Oei minder man sterkte!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-10-2013 20:46

Beterschap aan de kleine Ben!
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

24-10-2013 21:26

Na vele uren blanken op een keihard water, afgelopen weekend eindelijk een beloning...

Afbeelding
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

24-10-2013 22:20

Kijk daar doe je het dan voor Marco, geen verspeelde moeite geweest allemaal....

Op naar meer!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

25-10-2013 10:56

beterschap voor je boy Ben!
Heb zelf ook een kleine en moet er niet aandenken!!!
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-10-2013 15:22

Omdat ik binnenkort voor de 2e keer papa word, en de vrouw richting de laatste loodjes gaat moet ik het doen met wat korte ochtendsessies...2 vissen van afgelopen week.. :lol:

Afbeelding



Afbeelding