Vangsten September 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

09-09-2013 08:17

Denk dat het 'visje' te groot werd voor het vijvertje in de tuin en hij in die vijver is gezet.
Hier in een vijver zit er ook een, zijn toch mooie vissen en leuk om te vangen;)
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

09-09-2013 17:53

Pascal Peeters schreef:Denk dat het 'visje' te groot werd voor het vijvertje in de tuin en hij in die vijver is gezet.
Hier in een vijver zit er ook een, zijn toch mooie vissen en leuk om te vangen;)



Meest domme wat je maar kan doen.. Hele bestanden zijn daardoor kapot gegaan.. En niet alleen in vijvers maar ook op kanalen en rivieren.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

09-09-2013 19:23

Dat klopt ja, maar toch doen mensen het om het beestje meer plaatst te gunnen en zijn zich
van geen kwaad bewust....
Ivo Pas
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-09-2013 19:25

09-09-2013 20:00

Ik ben sinds jaren weer aan het vissen geslagen.
Na een aantal weken vergeefs penvissen in de achtertuin (alleen flinke voorns gevangen) eens een slootje verderop gaan zitten vandaag en dit was het resultaat.
Mijn eerste 'echte karper'!

Hij was tussen de 80 en 85 cm (achteraf gemeten) en ik denk (klopt dit?) zo'n 20 pond. Hij was echt loei zwaar.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

09-09-2013 20:07

Ivo, mooi visje! Tevens zoals een van de vissen hierboven. Is ook dit een ghost koi! En een grote ook!
Maar alleen eerst een emmertje water over de mat gooien, voordat je de vis erop legt. Dit is namelijk nog slechter dan de vis op nat gras leggen, omdat de slijmlaag als lijm aan de mat blijft plakken.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Ivo Pas
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-09-2013 19:25

09-09-2013 21:03

Dank je voor de tip ga ik zeker doen in het vervolg. Ik was echt zo onder de indruk van deze vis dat ik stond te beven als een rietje....wat een adrenaline rush :)

Hoe kun je zien dat het een ghost koi is? Ik dacht dat het een schubkarper was.
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

09-09-2013 21:27

Je kan het vooral zien aan de gele of grijsgele kleur van de schubben, staart/anaalvin en de bovenlip. Je kan het ook zien aan de overgang van kleur, onder het oog, van grijsbruin naar geel of spierwit. Dit zal trouwens niet een volbloed ghost koi zijn (voor zover dat bestaat). Maar een nazaat ervan, die dus weer een kruising is met een normale (schub)karper. Daarom is de kleur niet zo duidelijk te zien.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

10-09-2013 07:09

vooral de koptekening is redelijk herkenbaar bij een ghostkoi.

Afbeelding

Heb zelf al eens wat kweek in mijn koivijver gehad en dan zitten er steeds ghosts tussen welke varieteit ook gekweekt heeft.Een koi is in principe een doorgekweekte karper (onnatuurlijk)en als je gewoon niet zou sorteren zou je na enkele kweken gewoon terug een natuurlijke karper verkrijgen.

De vis ziet er gezond en goed doorvoed uit in elk geval,voelt zich thuis daar waar je hem gevangen hebt.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Renaldo Bosschaert
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-08-2013 10:38
Locatie: Utrecht

10-09-2013 09:41

nachtje gezeten 3 gevangen 1 gelost helaas de foto's zijn wat wazig door het slechte weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Menno van Zaane
Berichten: 8
Lid geworden op: 15-07-2013 12:06

10-09-2013 13:06

NEW PR: 2x22 Lb.


77 CM
Afbeelding

86 CM
Afbeelding
Resultaten 2014
Schub: 2 \ Spiegel: 0
PR: 25 pond \ PR 2014: 12 pond
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

10-09-2013 22:29

Vandaag een korte avondsessie gehad.
Pfff wat een rotweer.
Gelukkig onder de shelter :D
Toch een mooie spiegel van 73cm en 18 pond kunnen vangen samen met nog een zeelt.
Al met al nog een geslaagde sessie.
Let maar niet op mijn gezicht :o :o :o ,het gaat over de mooie spiegelkarper,foto getrokken met zelfontspanner->flits ging af vandaar

Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

11-09-2013 08:31

Peter,lag je boilienaald nog op je mat en nu in je knie?(geintje!)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

11-09-2013 15:31

Mooie vis Peter, en stoere foto. Lijkt omdat je gehurkt zit, net alsof je een houten been hebt! :lol:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

11-09-2013 19:22

Niet altijd makkelijk met de zelfontspanner hoor.
Maar jullie hebben overschot van gelijk,zat hier zelf te lachen toen ik de foto zag met mijn gekke kop erop.
Heb maar 10 seconden om de vis op te nemen en te showen en dan geen tijd meer gehad om een serieuze smoel te trekken :lol: :lol: :lol:
Was toch een mooie vis en daar gaat het mij om maar kan er wel tegen hoor.Mag eens gelachen worden.Soms voel ik mij met houten benen als ik een tijdje in een slechte houding heb gezeten dus er zit waarheid in je opmerking :lol: :lol: :lol:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

11-09-2013 20:19

Een heerlijke week gehad in Frankrijk. Ik ben met 3 vrienden gegaan. Totaal hadden wij 30 aanbeten waarvan er 22 zijn geland. Een dubbel 40er, een 30er en een groot aantal vissen tussen de 10 - 15 kg maakten de week compleet. Het weer was goed, droog en aangenaam qua temperatuur. De week is er een om een vervolg te krijgen en volgend jaar willen wij graag terugkeren... Hopelijk is dat bij allen ook

De Dikste was de veertiger. Mijn nieuwe PB! :D Graag wilde ik eens een vis uit de boot drillen. Dit was de eerste vis voor mij tijdens de sessie en uit de boot gedrilt. Zeker een 40 minuten ben ik gesleept door deze sterke vis. Toen ik de vis aan de weger hing was de 'droom' compleet. Deze onvergetelijke dril betekende ook mijn PB.
Afbeelding

Een mooie dikke spiegel..
Afbeelding

Een mooie dril overdag vanuit de boot leverde me de mooiste vis van de sessie op. Een ware zoetwaterparel als je het mij vraagt. Erg sterk ook deze vis die me zeker 30 minuten bezig hield
Afbeelding

Na een 4tal nachten en 3 vissen (voor mij, totaal hadden we 9 runs gehad en 6 vissen kunnen landen) hebben we ons opgesplitst in twee teams. Beide teams vertrokken naar aangevoerde stekken op zoek naar nieuwe avontuur. De volgende 3 nachten waren qua runs een stuk productiever. Binnen 3 dagen hadden wij een 14 tal run en 12 gevangen vissen. De vissen waren van het kleinere slag (tot 14.6KG) maar zeker erg welkom.

Deze vis heb ik 50 minuten over gedaan om in het net te krijgen. Nog nooit heb ik zo lang erover gedaan.. Een ware goudklomp
Afbeelding

Een two-tone krachtpatser die ik om 05:45 uur ving en mijn vismaat 9 uur eerder..
Afbeelding

De Laatste vis was een dubbele run. Voor mij en mijn maat. Een mooie pannekoek van net geen 11 KG..
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

11-09-2013 20:26

Mooie vis Peter.
Ik vis hoofdzakelijk alleen en precies om deze reden heb ik een.canon overschot gekocht.
Schepje kan je 180° draaien en belangrijker nog je kan zelf ontspannen instellen tot 10 fotos mét 1x drukken en ook nog de tijd ertussen tot max 30sec. Echt ideaal. Rustig de vis oppakken eerste foto vergeten bij 2 de foto kijk ik.naar het scherm dan eventueel nog verschuiven en de volgende 8 zijn perfect. Tijd zat om.tussen de foto's de vis kwart slag te draaien of iets dergelijks
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

11-09-2013 20:42

meestal lukt het wel maar hier ben ik de mist in gegaan,Ach we kunnen nog eens lachen dat helpt :lol:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

11-09-2013 21:37

iedereen lekker bezig weer!
Vorige week terug gekomen van een weekje Frankrijk lekker gevangen!
Zal er van de week nog wat foto's van opzetten





In Nederland dan ook gelijk maar aan de slag! De vis zat er goed op, vlak voor een plensbui ging hij er vandoor.

Afbeelding

Geen sterke maar wel een waar ik aan toe was!



@ Michel die 3e foto :o :o :o wat een vis :D
Niels Haaring
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-03-2008 23:22
Locatie: Westland

12-09-2013 18:51

Overseas

Voor mijn werk moet ik een aantal weken in Engeland zijn en helaas was er geen ruimte in de auto meer voor visspullen. Maar om toch nog met vissen bezig te zijn werd eerst de lokale WH Smith (in NL is dit de Bruna) bezocht voor de nodige lectuur. Heb ik in mijn vrije tijd in ieder geval iets te lezen.
Afbeelding

Tijdens het eerste weekend ben ik afgereisd naar het Linear Fishing Complex in Oxford om daar eens een kijkje te nemen. Want als je zelf niet kunt vissen, komt het kijken bij iemand anders op een goede tweede plaats qua favoriet tijdverdrijf.
Afbeelding
Op de parkeerplaats ontmoet ik een Engelsman, hoe kan het ook anders, en vraag hem of ik hier mag rondlopen om een kijkje te nemen op het complex. Hij zegt dat dit waarschijnlijk geen probleem is, maar zegt dat de Bailiff(de beheerder) ook zit te vissen en dus loop ik maar even naar hem toe om het te vragen. Hij is meteen enthousiast dat er een Nederlander komt en vindt het prima dat ik een kijkje neem op het complex.
Na een leuk gesprek moet de bailiff weer aan het werk en ik vervolg mijn weg om Manor lake heen. Ik raak weer aan de praat met de gast die ik eerder op de parkeerplaats tegen kwam en samen met zijn vismaat praten we een uur over het vissen in de UK en het verschil met NL. Wat opvalt is dat de vissers over het algemeen hele dure uitrusting hebben en dat het er allemaal gelikt bij staat. Als ik mijn ronde om het meer afmaak tref ik in een rustige kom de eerste karpers aan. Het zijn geen grote vissen, maar het is altijd leuk om te zien.
Aan het einde van mijn ronde kom ik aan bij St. Johns lake. Op dit water zijn de laatste twee onderwater dvd’s (deel 7/8) van Korda opgenomen. Kijk maar eens naar de foto’s en de dvd. Bekend bordje, vind je niet? :)
Afbeelding
Afbeelding

Het is voor Engelse begrippen heerlijk weer die dag en dat zie je ook terug in het aantal vissers. Ik ben tijdens mijn visserij best wel allergisch voor andere vissers(behalve dan mijn vismaat) maar daar hebben de Engelse vissers geen last van. De meeste stekken zijn met een tussenruimte van ongeveer 30 meter uit elkaar gelegen maar zien er prachtig uit en de omgeving straalt, ondanks de vele vissers, rust uit. Terwijl ik net een praatje maak met de een oppervlakte visser, vangen de twee vissers op de stek naast hem twee vissen tegelijk. Helaas zijn de snoetjes naar Engels model, maar dat lijkt de vissers niet te deren.
Als ik bijna het water rond heb gelopen kom ik de bailiff nogmaals tegen. Hij vraagt me wat ik er van vind en zegt dat ik ook eens een keer moet komen vissen. Terugdenkend aan de Big Plated is dat helemaal niet zo’n slecht idee! Het kost 160 pond per week op dit dayticket water. Dure hobby dus dat vissen op karper in de UK. Maar het ademt wel sfeer uit en misschien kom ik nog wel een keer terug, maar dan met hengels.

Na twee weken in de UK kan ik even een weekendje naar huis vliegen en wat doe je dan in dat weekend; vissen. Mijn vismaat had al een paar dagen gevoerd en afgelopen zaterdag moest het gaan gebeuren. Monsters gaan we er niet vangen maar er zitten wel een paar leuke vissen op als het goed is. Nadat we eerst een schubje van ongeveer 5 pond weten te landen, loopt rond 0430 mijn hengel af. Na een dril van 5 minuten zie ik dat er een spiegeltje voor het net ligt. Ik schat hem rond de 12 pond. Maar dan zie ik de grote schubben achter zijn kop en dat kan maar één ding betekenen; het is de VOLSCHUB. Deze vis wist ik twee jaar geleden ook al een keer te vangen op 14,9 kg maar helaas wist hij uit de retentionsling te ontsnappen voordat ik een fotograaf had kunnen bereiken. Je kunt begrijpen dat ik hier doodziek van was. Daarna werd hij nog een keer door iemand gevangen die ik een keer mee nam naar dit betreffende water. Toen woog hij 13,5 kg maar het voelde niet goed om toen met de vis op de foto te gaan. Ik moest en zou hem nog een keer zelf vangen. Dit lukte dus dit weekend. Helaas is de vis wel wat gewicht verloren en weegt hij 13 kg. Maar ik ben er toch erg blij mee en bij zo’n vis maakt het niet uit hoe zwaar hij is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

12-09-2013 19:08

schitterende vis!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

13-09-2013 08:05

Beste Michel,

Je hebt mooie vissen gevangen en proficiat met je PB. Alleen bijna 1/3 van alle aanbeten verspelen oid....Watskeburt?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

13-09-2013 13:19

James warner schreef:Beste Michel,

Je hebt mooie vissen gevangen en proficiat met je PB. Alleen bijna 1/3 van alle aanbeten verspelen oid....Watskeburt?


Bedankt!

Ik zal het uitleggen. We waren met zn 4en, dus we hebben ons verdeeld in 2 teams. Samen met mijn vismaat hadden we 22 aanbeten en 18 vissen geland. Het andere koppel was minder succesvol. 8 runs, 4 geland. De oorzaken waren verschillend. Losschieters, doorgesneden onderlijn, een vis gemist door falende korda lijnclip. Gelukkig is de doorgesneden onderlijn de enige situatie geweest waar de vis 'last' van heeft.

Het totale aantal vertekend best voor mij en mij vismaat. Het andere team was een stuk minder succesvol. Uiteindelijk is er achteraf niet veel te doen aan de gemiste vissen. Alleen nadenken en proberen te leren is uiteraard wel van belang.

@Roy de keijer: Ik was zelf ook even stil toen ik de vis boven water haalde. Erg blij ben ik ermee.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

13-09-2013 15:08

Succesvol middagje vissen! Van 13:00 tot 19:00 als resultaat 4 vissen! Allen tussen de 16 en 20pond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hendrik Oldewening
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-05-2013 16:50

14-09-2013 20:39

Afbeelding

Mijn 1e Franse vis :)
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

15-09-2013 00:05

[quote="dennis van vliet"]Succesvol middagje vissen! Van 13:00 tot 19:00 als resultaat 4 vissen! Allen tussen de 16 en 20pond.

Die laatste lijkt mij toch zeker wel zwaarder dan 20 pond :roll:

Mooie vissen man !