Vangsten Augustus 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-08-2013 12:18

Mn petje gaat even af voor Wim! En Bart, brute schub heb je daar. Daar kan in mijn ogen geen huidig SKP-vis tegen op.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

18-08-2013 12:30

Wimmie,

Zo zie je maar andere stek levert totaal andere visserij op hahaa, vooral die planten die prikken zijn fijn :wink: .

Nu op naar de 28e....eens ff een paar uur flink gas erop :D

Gr,
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

18-08-2013 12:36

ja dave, de bodem van mijn vriezer is in zicht......... moet bollen draaien gvd!!!! Ik heb inderdaad heel mijn poten open liggen van die k*t bramenstruiken, auw!
dave knal die brute spiegel er ff op wil je!?
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

18-08-2013 12:47

We zullen de vriezer dan maar aanvullen he hahaa.

ik plaats normaal nooit foto’s van de vangsten maar voor deze ene keer dan.


Afbeelding

gr,

Dave
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

18-08-2013 13:27

Mooie vissen hoor!!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

18-08-2013 17:03

Vandaag een sessie op een nieuw water gehad.van 8h tot 15h.
8 runs,7 karpers kunnen landen.Voor mij super.
Zaten enkele mooie vissen bij,geen bakken maar toch mooie vissen vooral 1 schub die kanariegeel was,leek bijna op een koi en een dril om U tegen te zeggen.
Het rare was dat we met zijn drie zaten te vissen 2 man met 3 hengels en 1 man met 2 hengels.
Alleen ik heb vis gevangen en dan nog op dezelfde hengel,allemaal.Ze hebben wel elk 1 run gehad maar helaas de vis verloren.
Op den duur hebben we als test 3 lijnen op 2m2 gelegd en steeds liep er maar 1 af(de mijne)ondanks dezelfde bol.
Voelde mij eerlijk gezegd schuldig want zij hebben mij meegenomen naar dit water en dan zelf alletwee geblankt en ik 7 vissen.
Vermoed dat de rig hier het verschil maakte->aanbeet of niet?
Beginnersgeluk of toch iets juist gedaan :D
Aangezien er daar toch enkele 20 en 30 ponders rondzwemmen ga ik daar zeker nog vissen,dat staat vast maar besef wel dat dit niet elke keer bingo gaat zijn.Ben op zoek naar een graskarper(nooit gevangen)en daar zwemmen er enkele rond dus.......hopen dat er ooit eentje uitkomt.
Ziehier de mooiere vissen.

Schubkarper 74cm 13 pond
Afbeelding

de zeer mooie gele schub van 78cm en 16 pond
Afbeelding
Afbeelding

De zwaarste een mooie spiegel van 75cm en 17 pond.
Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

19-08-2013 15:36

Alweer een tijdje terug van een gezellige vissessie van vier nachten met twee vrienden van mijn. Vroeger waren we allemaal fanatiek, nu vis alleen ik nog fanatiek. Het was voor allebei al een jaar geleden dat ze een karper hadden gevangen. Maar onder het genot van een pilsje in de kroeg werd er een vissessie gepland! Op naar Zuid Frankrijk:

Gas erop!
Afbeelding
Eerste spiegel voor Nick sinds één jaar!
Afbeelding
Pierre met een prachtige vis na een lange dril vanuit de boot!
Afbeelding
De sfeer op de foto kan je gewoon proeven! We hebben 's nachts heerlijk staan drillen in onweersbuien. Kickuhh
Afbeelding
Één van de grootste vissen deze sessie. Deze foto is gemaakt om 13:00, die nacht had ik de vis ook gevangen rond 03:00 :lol:
Afbeelding
Pierre en Nick met een mooi schubje!
Afbeelding
Leuke vis voor nick als afsluiter!
Afbeelding
Spullen in de boot en op naar Brabant!
Afbeelding

Niet zo fanatiek aan het voeren en verkassen geweest als normaal met Sjoerd, maar wel een ouderwets gezellige sessie beleeft! :D
Gewoon genieten
Brendo Uhl
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-05-2011 21:25

20-08-2013 00:53

Ik heb ook weer eens een keer een nachtje gezeten... Het waren geen ""oma's"" maar was wel erg blij met deze spiegeltjes
Want ze waren wonderschoon en ongeschonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mart van Leeuwen
Berichten: 213
Lid geworden op: 28-12-2005 20:26
Locatie: AnnaPaulowna
Contacteer:

20-08-2013 08:52

Hallo

Vannacht even gevist kop van NH 4 gevangen.

Waaronder mooi spiegeltje 18 pond en
nieuw pr schub van 36 pond
Afbeelding

let niet op gezicht valt niet mee in je eentje.

Afbeelding
Er is meer dan alleen maar vissen.
http://www.martscarpsite.com
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

20-08-2013 11:24

Gisteren avondje niks gevangen maar toch deze mooie foto kunnen schieten

Afbeelding
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-08-2013 11:25

jesus wat een mooie vissen komen er voorbij en leuk om te lezen dat vriendschap ook een rol speelt in de visserij.

afgelopen nacht een heerlijke nacht gehad.
Om 23:00 kreeg ik mijn eerste aanbeet en na een korte drill was ik verrast op te zien dat er toch een behoorlijke schub in het net zat.

Afbeelding
24 pond

Daarna dropte ik met de voerboot de rig weer op de stek en wilde weer gaan liggen, toen ik zachtjes hallo achter mij hoorde met een duidelijk pools accent.
Ik zei hallo terug en stond gelijk op.
De jongen vroeg of ik wat gevangen had en geirriteerd vroeg ik of hij me daarvoor wakker maakte.
Hij zei dat hij me net had zien varen en wist dus dat ik wakker was.
Het bleek een hele aardige gozer al was ik wel op me hoede (vooroordeel) want het was wel midden in de nacht.
We praatte wat over koetjes en kalfjes en hij vertelde dat hij ruzie had gehad met zijn vriendin en eigenwijs dat hij was naar buiten was gegaan. (herkenning)
Vlak achter mijn stek staat een stadsbankje en daar ging hij slapen.
Ondanks dat ik het een aardige jongen vond sliep ik hierdoor niet echt lekker.
Om 03:00 kreeg ik de volgende run en de poolse jongen was er nog steeds en stond vol bewondering te kijken hoe alles verliep.
De vis liet me alle hoeken van de plas zien en weigerde om naar de kant te komen.
Ik zei hardop dat dit wel eens een flinke jongen kon wezen maar toen de vis eindelijk in het net zat stond ik toch wel raar te kijken dat het om een kleiner exemplaar ging.

Afbeelding
18 pond maar op en top gezond en oersterk

De jongen wilde helpen met van alles en dat kon ik wel waarderen maar doe het liever zelf.
Hij kroop weer onder zijn jas en zij op naar de volgende en ik antwoorde beamend.
04:30 kwam de volgende en ook deze vis wist van wanten.
Toen ik voor het eerst de flank zag verschijnen werden me knieen week.

Wie mijn artikelen heeft gelezen kan zich misschien deze vis herinneren.
2 jaar terug had een vriend van mij deze vis gevangen en ik droomde weg bij de schoonheid van deze vis.
Een nieuw target was geboren en ik had er al 2 :D
1e target is de vlek wat de grootste vis is van het water maar tot nu toe heb ik die nog steeds niet gevangen.
2e target is een leder en die mocht ik vorig jaar vangen met de penhengel op 19 pond.
Niet groot maar het feit dat het een leder is en twotone is voor mij meer dan de moeite waard.
De 3e is dus die vis van die maat van mij die hij 2 jaar terug ving en is een prachtige spiegel met appelschijf grote schubben.
Vorig jaar heb ik vele nachten gevist in de hoop een van deze te vangen maar tevergeefs.
Nu ik deze drang achter me heb gelaten en eigenlijk niet eens meer aan deze vis dacht herken ik direct de groep schubben op de flank en er schiet van alles door me hoofd.
Iedereen herkent het wel denk ik als ik zeg dat ik al drillend op me knieen met het schepnet naast me om de paar seconde please please please zeg :D
Als de vis in het net kan ik het niet laten om een kreetje los te laten en de pool die er nog steeds is staat me raar aan te kijken.
Ik leg het hem uit en hij feliciteert me.
Ik heb de vis niet eens gewogen maar bij zo'n vis is dat ook totaal niet belangrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Wat is karpervissen toch heerlijk :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

20-08-2013 12:11

Daar is die dan eindelijk Ben
Gefeliciteerd na zoveel nachten en gevangen vissen
2013 kan toch al niet meer stuk voor jouw en is nog niet voorbij :wink:
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Pascal Peeters
Berichten: 83
Lid geworden op: 29-01-2012 14:02

20-08-2013 20:42

soowww wat een mooie spiegel!!!
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

20-08-2013 22:30

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

20-08-2013 22:38

Zo Ben die spiegel is echt een plaatje,prachtige vis.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-08-2013 14:09

Na een heerlijke nacht met drie gevangen vissen, waaronder een prachtige spiegel , ben ik afgelopen nacht weer op pad gegaan.
Dit keer naar een voor mij nieuw water (alweer)
Ik was zowaar alleen en na een kort rondje rond de plas koos ik mijn stek.
gedurende de nacht en vroege ochtend kreeg ik drie aanbeten waar ik er helaas een van verspeelde door een stomme fout van mezelf.
Natuurlijk voelde die juist het grootst maar dat is altijd zo als je er een verspeeld.
De eerste was ik van overtuigd dat het een brasem was tot het moment dat deze voor de kant kwam.
Echt typisch het binnendraaien van een brasem met afentoe wat geschud en ineens voor me neus een ware explosie waardoor ik heel even dacht dat een snoek op de brasem dook.
Des te blijer was ik toen ik toch een mooie schub in het net zag.

Afbeelding

Deze was net aan twintig pond maar helemaal puntgaaf en zou bijna zeggen maagdelijk.
Twee uur later een rustige aanbeet.
Slippers aan ,hengel pakken ,hoofdlamp op en schepnet pakken.
Door me slaperigheid ging dat helaas wat langzaam en was de vis al een heel eind naar rechts gezwommen waar een obstakel ligt.
De vis zat vast en ik kon me wel voor kop slaan.
Na wat trekwerk en lijn laten vieren kwam er geen beweging in maar de vis zat er nog wel aan.
Daar sta je dan in het pikkedonker met het obstakel zeker 50 meter uit de kant.
Wat doe je dan?
Kleren uit en een nachtelijke zwempartij.
Het water is toch kouder dan ik hoopte en het zwemmen ging lastig met de lijn in de hand.
Eenmaal bij het obstakel voelde ik dat de vis er nog steeds aan zat maar wat ik ook probeerde ik kreeg de lijn niet los.
Onder water was een ware jungle en ik durfde in het donker en alleen na 4 keer duiken simpelweg niet meer.
Ik beet de lijn door zo ver als ik kon in de overtuiging dat de vis los zou komen.
Al met al toch zeker een half uur in het water gelegen en op de kant merkte ik dat ik wat last had van onderkoeling door het trillen van mijn lippen en een krampachtig gevoel in me schouders.
Snel afdrogen en aankleden om vervolgens wat heen en weer te rennen en push ups te doen.
terwijl ik dit aan het doen ben krijg ik weer een aanbeet en deze keer sta ik scherp.
Geloof me als iets helpt tegen onderkoeling is het wel het drillen van een karper :)
Een mooi gebouwde schub van 24 pond kon even later op de foto.

Afbeelding

Zo was ik toch nog tevreden maar toch spookt het door me hoofd en realiseer ik me des te meer hoe belangrijk het is dat je scherp blijft tijdens het vissen en het drillen om dit soort gevallen te voorkomen.
Vis is vis
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

21-08-2013 14:34

Mooie vissen Ben! Jaloers op je te besteden tijd.
Gebruikersavatar
Tom ter weele
Berichten: 675
Lid geworden op: 20-02-2011 21:46

21-08-2013 14:48

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

21-08-2013 15:19

Afbeelding

Afbeelding
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

21-08-2013 16:44

Vandaag ook weer een sessie kunnen vissen.
Resultaat 5 karpers waarvan mijn eerste graskarper!
19 pond en 89cm.
Ook nog een mooie rijenkarper van 19 pond en 86cm.
Ben een gelukkige karpervisser vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

21-08-2013 17:55

Mijn nieuwe graskarper PR :) Normaal niet echt fan van de graskarper, maar van dit formaat wil ik ze wel op mijn mat zien.

Afbeelding

Afbeelding
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

21-08-2013 18:49

Dat wil ik wel geloven,de mijne moet tegenover deze nog veel boterhammetjes eten,ben niettemin tevreden met mijn eerste graskarper maar amai wat een beest is deze.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-08-2013 20:07

Daar hoef je niet jaloers op te zijn hoor patrick.
Ik begrijp je wel maar ik offer er veel voor op.
Ik heb gewoon een werkweek van 38 uur en een gezin die ik soms hierdoor wat verwaarloos.
Dit besef ik me heel goed maar gelukkig laat mijn vrouw mij heel vrij hierin maar me zoontje is er niet altijd even blij mee.
Daarbij komt het vaak voor dat mijn vrije dagen doordeweeks vallen en ik in het weekend werk.
Dat is ook weer een voordeel aan de waterkant.
Vis is vis
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

21-08-2013 22:26

Morgen avond beginnen met 2 dagen voor voeren op de wetering hier en dan ff een nachtje er achteraan plakken en hopen op een dikke vangst.
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

22-08-2013 08:15

Top vissen weer !!

Peter mooie vissen. Je hebt goede vangsten de laatste tijd zeg ! Ga zo door !
Ben jij vangt altijd veel en mooie vissen, kuup up the good work !

Grassies, één groot nadeel : je net en mat gaan zo stinken :( plus lijkt het soms of je een brasem aan de haak hebt TOT het moment dat ze op de mat liggen ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !